I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ja, spørs om du får igjen den Airporten ;D
    Gleder meg også til å ta turen tilbake til Stallen. Jeg har veldig sansen for lyden du og Raymond har fått til!
    Du får svinge oppom med den sorte Rotte om ikke så lenge, har straks all kabling på plass.
    Kaffen blir servert fra press-kanne. Kaffebrenneriet står for bønnene.

- B.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Ja, spørs om du får igjen den Airporten ;D
    Gleder meg også til å ta turen tilbake til Stallen. Jeg har veldig sansen for lyden du og Raymond har fått til!
    Du får svinge oppom med den sorte Rotte om ikke så lenge, har straks all kabling på plass.
    Kaffen blir servert fra press-kanne. Kaffebrenneriet står for bønnene.

- B.
    ser frem til å ta rotta på en spinn Brasse

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Har vært på besøk i utviklingsverkstedet i Fagernes og lyttet til AMT høytalerene og SD-drivverk i dag. høytalerene spiller med et av 5 elementer og det spiller over all forventning allerede. Oppløst, naturlig og homogent er stikkord som rinner meg i hu. Elementet spiller linjært til 100 og med godt nivå til 60hz. Det pussige er at bassen oppleves som meget god eller naturlig. eksempelvis piano er veldig "riktig" med 4 AMT som bidrar i bassen tror jeg dette blir sensasjonelt bra. Fantastisk å lytte til 192khz - 24bit opptak fra 2l. Det ble selvsagt lyttet mest til vanlige 16 bits filer som var en hyggelig opplevelse

høres lovende ut, finger.
    blir kult å sjekke ut de når de kommer til fjelltoppen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Har vært på besøk i utviklingsverkstedet i Fagernes og lyttet til AMT høytalerene og SD-drivverk i dag. høytalerene spiller med et av 5 elementer og det spiller over all forventning allerede. Oppløst, naturlig og homogent er stikkord som rinner meg i hu. Elementet spiller linjært til 100 og med godt nivå til 60hz. Det pussige er at bassen oppleves som meget god eller naturlig. eksempelvis piano er veldig "riktig" med 4 AMT som bidrar i bassen tror jeg dette blir sensasjonelt bra. Fantastisk å lytte til 192khz - 24bit opptak fra 2l. Det ble selvsagt lyttet mest til vanlige 16 bits filer som var en hyggelig opplevelse

høres lovende ut, finger.
    blir kult å sjekke ut de når de kommer til fjelltoppen.
    Det ser jeg frem til!! Da er det frem med kjetting å frese bort med BMWen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Platespiller med laser PU vil jeg ha i stallen
    A laser turntable is a phonograph that plays gramophone records using a laser beam as the pickup, rather than a conventional diamond-tipped stylus. This playback system has the unique advantage of avoiding physical contact with the record during playback; instead, a focused beam of light traces the signal undulations in the vinyl, with zero friction, mass and record wear. Vinyl LPs played with a laser playback system can theoretically "last forever", as there is no deterioration caused by passing a stylus through the grooves.
    Current laser turntables can play most varieties of phonograph records (45s, 33.3 LPs, or 78s), and play them with high fidelity. Although quite expensive, they are favored by the record libraries and radio stations for archival use and transcription to digital media.[1] and by audiophiles with extensive personal record collections.[citat

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Oblivion Lazer Pickup 3000. Jeg gleder meg! ;D
    Ser fram til å sitte i stallen med vernebriller.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Oblivion Lazer Pickup 3000. Jeg gleder meg! ;D
    Ser fram til å sitte i stallen med vernebriller.
    Det er et prosjekt jeg vil prøve å få til!! dritkult!!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Ser i en annen tråd her at en hest søker nytt hjem som alternativ til pølsetilværelse.

Er det ikke det som en stall er til?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Ser i en annen tråd her at en hest søker nytt hjem som alternativ til pølsetilværelse.

Blir et helvete å få gampen inn på dass når den skal drite men her er det hjerterom

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Hvis ikke en gamp får nabobelsebuben til å gå fra konseptene, vet ikke jeg! 8)
    Blir sikkert kult når Frank og gamp leker mellom vampyrkistene ;D
    Jada, jeg veit at dyret heter Fant, men Frank kler'n liksom litt bedre ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    rolfozzy skrev:

Blir et helvete å få gampen inn på dass når den skal drite men her er det hjerterom

"der det er hjerterom er det driterom."
    asiatisk visdomsordtak.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Hest er best som pålegg,
    like bra som Mack-øl og måsegg.
    Den biter foran og driter bak,
    og er like lett å styre som et oljeflak.
    Hest er best på maten,
    sånn midt i mellom osten og salaten.
    500 kilo døla-kjøtt
    med hjerne som ei lita nøtt.

øistein sunde sa det. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Hvis ikke en gamp får nabobelsebuben til å gå fra konseptene, vet ikke jeg! 8)
    Blir sikkert kult når Frank og gamp leker mellom vampyrkistene ;D
    Jada, jeg veit at dyret heter Fant, men Frank kler'n liksom litt bedre ;
    Frank og festus i vilter lek mellom vampyrkistene... det blir fort pølse og lim i fryser og bod. Jeg liker tanken på det uttrykket i det gretne trynet til nabosatan når han hører festus vrinske

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    For ikke å snakke om hvor praktisk det måtte være med en gamp tilgjenglig når Gago skal på stallbesøk vinterstid.
    Til å trekke opp bilen, mener jeg :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    For ikke å snakke om hvor praktisk det måtte være med en gamp tilgjenglig når Gago skal på stallbesøk vinterstid.
    Til å trekke opp bilen, mener jeg :)
    Festus galopperer Gagofar vrinskende i møte når han kommer seilende i BMWen. Blir guffen stemmning hvis Festus bærsjer i gagomobilen. Tror Gago har blandede erfaringer med stallbeboere i bilen

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Foran bilen, 65finger. Foran...
    Ikke stallbeboer i armagnac-bakrus du hinter til? ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Det var Haavard, og det var en mild bris i forhold til en skikkelig oppkastsjuk 65finger.......det ble litt i lengste laget til parkeringsplassen

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    Det var Haavard, og det var en mild bris i forhold til en skikkelig oppkastsjuk 65finger.......det ble litt i lengste laget til parkeringsplassen
    Auda, skjønner godt at den godeste Gago har visse, og helt betimelige innvendinger ;D
    Men når det først skal spyes i bil, må det jo være greit med biler av en viss klasse ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    faen ikke ripp opp i gammelt spy nå, gutter.

jeg super sprit hver kveld og prøver å fortrenge det etter beste evne.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    faen ikke ripp opp i gammelt spy nå, gutter.

jeg super sprit hver kveld og prøver å fortrenge det etter beste evne.
    Den guffekista bør spikres igjen for evig og alltid, det er sikkert

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    65finger skrev:
    Jeg skal pokker ta meg ha noen bilbilder i min tråd også.
    ;D Uten sidestykke den rareste bilen jeg har sett i 2010. Slikt liker vi !

Selv har jeg begynt å føle det som et savn at jeg aldri har eid moped. Aldri. Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en Tempo Corvette og starte min egen motorsykkelklubb, eller autovelociped som det jo egentlig heter. Ond Moped blir i så fall navnet, så skjønner alle at jeg lever på kant av loven og ikke går av veien for å vise det. Bad to the bone ! I hvert fall så lenge det ikke er fare for skrubbsår eller rift i dongerien.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    65finger skrev:

Selv har jeg begynt å føle det som et savn at jeg aldri har eid moped. Aldri. Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en Tempo Corvette og starte min egen motorsykkelklubb, eller autovelociped som det jo egentlig heter. Ond Moped blir i så fall navnet, så skjønner alle at jeg lever på kant av loven og ikke går av veien for å vise det. Bad to the bone ! I hvert fall så lenge det ikke er fare for skrubbsår eller rift i dongerien.
    Sogndals råeste moped var en djævel av en Yamaha. Skilta var spraylakkert: Føkk the law.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:

hadde scooter inntil for 2 år siden. angrer som en hund at jeg solgte den. jævlig praktisk i byn

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Klassisk sekstitalls-Lancia, Finger. En slik som inspektør Morse faktisk kjørte i de første bøkene...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Klassisk sekstitalls-Lancia, Finger. En slik som inspektør Morse faktisk kjørte i de første bøkene...
    Ubegripelig kul!! takker for tipset HCS 8)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Jepp, impulse... Er en Lancia Flavia Coupe Iniezione 1967 ...62k så er den din 65finger... Vakker bil rett og slett....

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Ja Morse er en savnet mann, kul bil...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Men en slik bil må både vaskes, stelles og ha regelmessige verkstedbesøk, noe som burde fortelle deg at det ikke er noe du nødvendigvis er tjent med å trakte etter..... ;) ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn