Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Huffda! Godt det ikke var mer enn litt muskelvondt.

Kan forøvrig godt hende du møter søsteren min hvis du får for vane å reke innom legevakten i tide og utide, hun er å finne der av og til ifbm. turnus.

Hun er heldigvis mye hyggeligere enn meg.

Edit: PS du må få deg et skikkelig kultivert par med loafers:

891069471811181132_c98af778f1d3.jpg

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Takk, .Marcus.
    Hahaha.

Jeg har sett søsteren din IRL tidligere, og hun er en utrolig vakker jente.
    Det må ligge i familien, det der. :p
    Hyggelig vet jeg ikke, men alltids godt å ha noe fint å se på om en stakkar er uheldig. Klager ikke på dem som tok hånd om meg i dag.

Du får heller ta deg en tur innom en gang i blant, du. Det kan jo være jeg tryner elns.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.373
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Huff da, Svein Arne - pass på helsa! Bra du fikk den hjelpa du trengte.

Du må være obs på en ting - om du har et hjerteinfarkt, så er det siste du må finne på å ta en dusj. En varm dusj medfører blodtrykksfall, og kan være akkurat det som skal til for at det går helt i stå.

Johan-Kr

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det var jeg ikke klar over, Fenalaar.
    Intuitivt føles den nemlig riktig å ta en dusj før eventuell innleggelse; det er noe med å stille i reint undertøy.
    Sikkert bare tull, men sånn er jeg skrudd sammen.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Så fikk jeg pinadø baksmell i år, og.
    155 - tusen.
    Men en del bedre enn i fjor, da måtte jeg ut med 350.000,-.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Varmt i Stavanger i dag.
    Synes jeg har vært heldig med fargekombinasjonen i dag. Eller kanskje det bare er lyset som er heldig.

Jakke - MTM - W&S
    Skjorte - MTM - T&S
    Slips, PS og strømper - Herring
    Bukser - Harvie & Hudson
    Loafers - Loake

P5140013 – Kopi_LI.jpg

P5140052.jpg

P5140046.jpg

P5140031 – Kopi_LI.jpg

P5140006 – Kopi_LI.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så fikk jeg pinadø baksmell i år, og.
    155 - tusen.
    Men en del bedre enn i fjor, da måtte jeg ut med 350.000,-.
    Glemt å utgiftsføre arbeidsklær? :)

Ellers var det godt å se strømper i loafers igjen....
    Alltid strømper i sko vel, men noen ganger kan man bruke med de lave man ikke ser, med oppbrettede bukser og båtsko og slikt. Likte solnedgangen i toppen der, men ikke så mye sokkene, med mindre det skal være noe geologisk over dem.

Sist redigert av en moderator:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det er vel kanskje best med strømper i sko, men ikke for en hver pris.
    Slike mokasinliknende kan godt brukes barføtt, tykkjer nok eg.

Jeg er ikke flink nok til å finne fradrag, selv om jeg synes jeg fører det jeg kan komme på.
    Det er nok for mye penger inn; Staten vil ha nær innpå tilbake 800.000 av meg.
    Vel går det mye i klær og whisky, men hvor resten tar veien kan jeg vanskelig gjøre rede for.
    Likesom at en hver inntekt finner sin utgift... og aldri har jeg vært en som klager over skattenivået i Norge.

Kan være jeg skal begynne å høre på sønnen min som mener at skatt er offentlig tyveri og at vi er pålagt arbeider gratis for staten, altså et underlagt slaveri. Hehehe. Skjønner jo poenget hans, men er ikke enig i det forkastelige å skattlegge dem som tjener penger. Jeg synes det sløses mye med offentlige midler, men at vi likevel får mye for pengene i form av et stabilt og relativt fritt og trygt samfunn.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hm, kanskje er konsulentfirma med fokus på kundepleie kan fungere som en Paracept? Svein Arnes gentlemans school and corporate consulting ltd. Organiserte turer for nyansatte til skredderen i London og lange gymtimer i bordmanerer og drikkekultur. Mange demonstrasjoner av 'what not to do' og .. ikke så mye du ikke kan skrive av nå lenger, spesielt om man kan overbevise kontordamen på ligningen med papirer fra terapeautvirksomheten generelt. The world is your oyster. Du ser jo high-end markedet i fysiske personlige trenere.. så lage en bespoke versjon av dette som går på det mentale. You know you can do it..

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Du får starte opp og tilby dine tjenester.
    Jeg skriver av reiser, med det må jo være et visst faglig innhold.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Du får starte opp og tilby dine tjenester.
    Dream on.

Jeg skriver av reiser, med det må jo være et visst faglig innhold.
    Flotte reisebeskrivelser og jeg har latt meg inspirere til å aspirere til en reisebeskrivelse av en tur jeg skal på i sommer rundt i Maramures, helt nord i Romania og litt nedom Nord-Transylvania).

Lover ikke noe men det er en intensjon, skal ta med kamera.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.203

Jeg er ikke flink nok til å finne fradrag, selv om jeg synes jeg fører det jeg kan komme på.
    Vel går det mye i klær og whisky, men hvor resten tar veien kan jeg vanskelig gjøre rede for.
    Likesom at en hver inntekt finner sin utgift... og aldri har jeg vært en som klager over skattenivået i Norge.

For å holde ut lenge i deler av helsevesenet, så er " børsten" helt nødvendig, så da er det utgifter til inntekts ervervelse og kan trekkes fra.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Leste hva tkr gjør, og ser at han og jeg gjør det samme. Tar hundrevis av bilder hver dag, og bruker kun et fåtall av dem; de fleste er ikke bra.
    Har det sånn at jeg synes jeg alltid tar beste bildene første gang jeg er på et nytt sted; det er noe med friskheten i blikket og at alt er nytt.

Ville tro det var mye spennende der, så kjør på.
    Jeg så bildene dine fra Tyrkia, og du er en habil fotograf. Det kan ingen nekte for. Du har blikk både for stemninger, situasjoner og er god på komposisjon.
    Det må du absolutt gjøre. Det er kjekt å se og følge med på hva andre dra på og hva de oppdager og opplever underveis.

Men nå må jeg prøve å sette sammen et antrekk til i morgen; det blir enda varmere enn i dag, og jeg liker ikke å gå i kortermet på jobb.
    Hm... skal helst overleve uten å koke mer i knollen enn jeg alltid gjør.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.

For å holde ut lenge i deler av helsevesenet, så er " børsten" helt nødvendig, så da er det utgifter til inntekts ervervelse og kan trekkes fra.
    Hahaha.
    Så sant. så sant.

Z

Zomby_Woof

Gjest

Kan forøvrig godt hende du møter søsteren min hvis du får for vane å reke innom legevakten i tide og utide, hun er å finne der av og til ifbm. turnus.

Vis vedlegget 494161
    Apropos. Finnes de i small?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et par elementer til et sommerantrekk. I denne frilynte tråden tåler man kanskje et par tøfler og noe uformelt om halsen?

fløyse.png

tøfler.jpg

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126

Vis vedlegget 494161
    Apropos. Finnes de i small?
    Disse "Big Rooster" slippersene fra Axel Arigato ble laget i veldig lite opplag og sist jeg så et par for salg lå prisen på friske par-og-tusen dollars.

Finnes garantert i small. ;)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Sløyfe kan være fint, men passer best til tre-delt dress. På en to-delt synes jeg det blir for mye skjorte.
    Og - den må være ordentlig, sånn som en knytter selv, og ikke de ferdigknyttede.
    Akkurat som med seler, det må være the real stuff, og ikke disse som klipses på. De er for barn.

I dag er jeg egentlig under mitt nivå; jeg liker ikke kopiere to antrekk så nært i tid.
    Men med hetebølge og ikke så mye å velge mellom av lette klær ble det samme jakke som for kun noen dager siden. Og buksene like så.
    Skoene er i alle fall ikke brukt på en stund., og slipset fikk fyken utpå dagen; det ble for varmt.

Jakke - bespoke - W&S
    Skjorte og bukser - CT
    Slips - Dege & Skinner
    PS - TM Lewin
    Strømper - Falke
    Sko - Carmina

InkedP5150018 – Kopi_LI.jpg

P5150039.jpg

P5150031.jpg

InkedP5150027 – Kopi_LI.jpg

InkedP5150003 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Fyttihelvete for en smerte. Det som brakte meg på Legevakten på lørdag har bare ballet på seg, og gjort meg nærmest til krøpling.
    Min trofaste fastlege ante heller ikke sin arme råd, og skrev ut Voltaren mens jeg venter på CT og MR av hele fordømte skrotten.
    Håper det går kjapt, for dette er pinefullt å gå med.

Måtte også innom Polet da ryktet vil ha det til at en viss trønder kan finne på å dukke opp. Da må jeg ha til karsk og litt munngodt.
    Nesegodt er bestilt, men jeg får nok ikke den karen med på noe ulovlig. De er jo så skikkelige de derfra, banner knapt nok.

P5150003.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sløyfe kan være fint, men passer best til tre-delt dress. På en to-delt synes jeg det blir for mye skjorte.
    Og - den må være ordentlig, sånn som en knytter selv, og ikke de ferdigknyttede.
    Akkurat som med seler, det må være the real stuff, og ikke disse som klipses på. De er for barn.

I dag er jeg egentlig under mitt nivå; jeg liker ikke kopiere to antrekk så nært i tid.
    Men med hetebølge og ikke så mye å velge mellom av lette klær ble det samme jakke som for kun noen dager siden. Og buksene like så.
    Skoene er i alle fall ikke brukt på en stund., og slipset fikk fyken utpå dagen; det ble for varmt.

Jakke - bespoke - W&S
    Skjorte og bukser - CT
    Slips - Dege & Skinner
    PS - TM Lewin
    Strømper - Falke
    Sko - Carmina

Vis vedlegget 494540

Vis vedlegget 494541

Vis vedlegget 494542

Vis vedlegget 494543

Vis vedlegget 494544
    Her er to elementer jeg virkelig liker. Det slipset er stilig, og det stoffet i jakken er så sommer og bra. Full score fra meg for denne. Helt i min smak.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Slipset har jeg hatt i mange år. Men det brukes ikke så ofte.
    Det er laget av Dege & Skinner, som sagt. En av Savile Rows mange dyktige skredderfirma. De har mye oppdrag for militæret og har kanskje en litt mer streng form på sine dresser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slipset har jeg hatt i mange år. Men det brukes ikke så ofte.
    Det er laget av Dege & Skinner, som sagt. En av Savile Rows mange dyktige skredderfirma. De har mye oppdrag for militæret og har kanskje en litt mer streng form på sine dresser.
    Innertier i min smak så send den til meg om den ikke er i bruk. Jeg kan bruke den der. Tuller ikke. Er på Vipps.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.114
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fyttihelvete for en smerte. Det som brakte meg på Legevakten på lørdag har bare ballet på seg, og gjort meg nærmest til krøpling.
    Min trofaste fastlege ante heller ikke sin arme råd, og skrev ut Voltaren mens jeg venter på CT og MR av hele fordømte skrotten.
    Håper det går kjapt, for dette er pinefullt å gå med.

Måtte også innom Polet da ryktet vil ha det til at en viss trønder kan finne på å dukke opp. Da må jeg ha til karsk og litt munngodt.
    Nesegodt er bestilt, men jeg får nok ikke den karen med på noe ulovlig. De er jo så skikkelige de derfra, banner knapt nok.

Vis vedlegget 494546
    Hvis det er vår parafile Nordtrønderske venn som er på tur inn, blir jeg jammen overrasket. Jeg trodde at den mannen ikke tok av seg vaderne fra mai til august.

Mhp. nesegogodt og hjerte: Cocaine is 'the perfect heart attack drug' - even if you only use it only a few times a year | Daily Mail Online

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Han har ymtet frempå, men han er jo umulig å koble seg på før etter 17.mai.
    Da får jeg kanskje drikke spriten alene.

Ja, det er neppe helsefremmende å sniffe kokain. Men djevelsk godt, da. Hahaha.
    Og en årsak skal nå døden ha. Vil langt heller vandre pga det enn av ensomhet og kjedsomhet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nja... Kokain eller ensomhet og kjedsomhet. Ikke akkurat enten eller-alternativer, er det vel?

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Kan jo alltids drikke meg ihjel. Det er jo et tredje alternativ. Hahaha, huff.
    Når det er sagt så har jeg ingen nært forestående planer om å forlate livet, bare fylle det med opplevelser og gode hendelser - uten å fornekte at smerte også hører til i alt liv. Ensomheten er som en kniv i magen, det er noe dritt å være så mye alene som jeg er. Det er også skam forbundet med ensomhet, det er et tegn på sosial utilstrekkelighet, og det er en selvforsterkende spiral. At jeg døyver med dop av ymse slag, er ikke så rart. Jeg er jo bare et menneske, med savn og lengsler - noe jeg har skrevet mye om i denne tråden.

P5150005.jpg
    En liten artighet med ATs seler. De har merkenavnet på baksiden av klemmen. Merkelige disse britene.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jada, Doktor - jeg har så visst ikke monopol på ensomhet. Og jeg er langt bedre stilt enn mange andre. Jeg er privilegert. Det vet jeg godt.

Men det har vært litt av en hurlumhei denne vinteren; krevende og vitaliserende på samme gang.
    Møtet med en unge, vakre mannen var som å bli truffet av et godstog i full fart; jeg ble feid over ende i forelskelse og samtidig virvlet inn i en dyp uro over å komme så nær en alvorlig forstyrret person. Det var veldig krevende å stå i, og ikke alltid like elegant håndtert.

Men så har det også vært et så viktig møte med meg selv, et eksistensielt ground zero, der jeg visste at jeg var hvor jeg skulle være; den sterke forelskelsen i han var det jeg har savnet i alle disse årene. Det handler om å ta meg selv på alvor, og slutte å skamme meg over å være den jeg er. Rette ryggen og tenke: Faen heller om jeg gidder å skjule meg mer! Stolt av den avgjørelsen der.

Finingen forløste meg, og det var som en demning brast og mye savn og lengsler flommet ut, med alt av håp og forventning som det brakte med seg. Fin og sterk opplevelse. Kjærligheten bryter lenker og setter fanger fri - jeg kjente at dette stemte helt bokstavelig.

At jeg siden hen ikke har hatt særlig flaks in my love life, er nå en annen sak. Jeg har kommet mye nærmere mine nærmeste, har blitt ærligere og åpnere. Det setter jeg veldig pris på.

Det som jeg kjenner skjer nå er en slags etterreaksjon, som da havet trakk seg tilbake etter tsunamien. Det er samme liv og samme mann, men mye er snudd om og rotet til. Det er en tomhet, og en sorg som følger med.
    Og et spørsmål i grunnen: Var dette alt?
    Egentlig har den sorgen vært der hele veien, kun at jeg nå slipper den til på en annen måte. Skal jeg være i livet, og ikke bare i live, så må jeg også ta smertene som følger med å leve.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Da er det off to Berrrgen og bursdagsfeiring for gudlabadne og 17.mai. Slår ikke været seg vrang blir det også en tur over vidden på lørdag.

I dag er det denne outfiten jeg gikk på jobb i.

Dress - MTM - W&S
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips - English Cut
    PS - Drake's
    Seler - AT
    Strømper - Husker ikke, tror det var Fortnum & Mason
    Sko - Allen Edmonds

InkedP5160035 – Kopi_LI.jpg

P5160045.jpg

P5160039.jpg

InkedP5160031 – Kopi_LI.jpg

InkedP5160003 – Kopi_LI.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Stilig og avslappet. Jeg likte denne komboen. Innertier. .. eneste er å bytte tyggisen med en rolig litt mer åpen boutonniere. Nå som du er ute av skapet kan du vel løsne litt på den knuten/knoppen vel? Den er jo så forknytt.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jada, Doktor - jeg har så visst ikke monopol på ensomhet. Og jeg er langt bedre stilt enn mange andre. Jeg er privilegert. Det vet jeg godt.

Men det har vært litt av en hurlumhei denne vinteren; krevende og vitaliserende på samme gang.
    Møtet med en unge, vakre mannen var som å bli truffet av et godstog i full fart; jeg ble feid over ende i forelskelse og samtidig virvlet inn i en dyp uro over å komme så nær en alvorlig forstyrret person. Det var veldig krevende å stå i, og ikke alltid like elegant håndtert.

Men så har det også vært et så viktig møte med meg selv, et eksistensielt ground zero, der jeg visste at jeg var hvor jeg skulle være; den sterke forelskelsen i han var det jeg har savnet i alle disse årene. Det handler om å ta meg selv på alvor, og slutte å skamme meg over å være den jeg er. Rette ryggen og tenke: Faen heller om jeg gidder å skjule meg mer! Stolt av den avgjørelsen der.

Finingen forløste meg, og det var som en demning brast og mye savn og lengsler flommet ut, med alt av håp og forventning som det brakte med seg. Fin og sterk opplevelse. Kjærligheten bryter lenker og setter fanger fri - jeg kjente at dette stemte helt bokstavelig.

At jeg siden hen ikke har hatt særlig flaks in my love life, er nå en annen sak. Jeg har kommet mye nærmere mine nærmeste, har blitt ærligere og åpnere. Det setter jeg veldig pris på.

Det som jeg kjenner skjer nå er en slags etterreaksjon, som da havet trakk seg tilbake etter tsunamien. Det er samme liv og samme mann, men mye er snudd om og rotet til. Det er en tomhet, og en sorg som følger med.
    Og et spørsmål i grunnen: Var dette alt?
    Egentlig har den sorgen vært der hele veien, kun at jeg nå slipper den til på en annen måte. Skal jeg være i livet, og ikke bare i live, så må jeg også ta smertene som følger med å leve.
    Det var mest en liten vesentlig artighet fra min side.

Har alltid hatt stort utbytte av å lese dine generaliserte beskrivelser av egne erfaringer. Jeg har nesten en viss hang til slikt!

Stå på. Selv har jeg hentet en ny dram mens ongen min er i ferd med å gjøre meg til bestefar. Any time now.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Lykke til med nedkomsten, doktor.
    Håper å komme der selv om ikke lenge.

Jeg har feiret min 24åring, om ikke med brask og bram, til det kom jeg for seint frem.
    Dillet litt hjemme og så var det kø på motorveiene, sånn at flyet reiste fra meg.
    Jaja, en gang må være den første.
    Og selv om kvelden ble knapp, så koste vi oss.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Vis vedlegget 494864
    Kaos på Fisketorget i Bergen.

Vis vedlegget 494865
    Father and son reunion.

Vis vedlegget 494866
    Sliten av å trakke rundt. Trenger væskebalanse.
    Er det siste fra Fincken? De er vel fortsatt molefonken over at tidligere ølleverandør Hardanger Bryggeri måtte kaste inn håndkleet. Frekventerte stedet med skeive venner på slutten av 90-tallet og mistenkte at de hadde valgt øl bare så de kunne lokke med «kom inn for en duggfrisk harding».

Fortsatt god Søttende, Svein Arne!

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det kunne vært Finken, men det er det ikke.
    Et random vannhull i Nygårdsgaten på vei til Solheimsviken og base camp.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn