Skal ikke til Østen denne uka. Dessuten koster bare flybilletten dit mer penger enn hele dressbudsjettet. Og jeg skal handle i løpet av uka.Du får helt grei målsøm fra besøkende indere på lokale hotellrom med syersker i Thailand eller Vietnam. Ellers er Charles Tyrwhitt ikke helt ute. Fine priser på standardvare og gode tilbud på skjorter og slikt av og til.
Eller reis til Hong Kong, Hua Hin, eller Bangkok en uke og spar inn reisen.. men vet å vise hva du vil ha, ellers blir du bøffet.
Dressmann er i grunn ikke særlig spennende, alle dressene ser til forveksling like ut. Fretex er faktisk ikke en dum idé, og ellers sier vi takk til deg.Skal du kjøpe noe fra en hengeknagg så gå til Dressmann eller noe, skal du ha målsøm så er det som sagt indere på hotellrom rundt om, skal du ha bespoke så reis til London men betal deretter.
Du kan spare litt med å kombinere det med en ferie, men om det er for merkelig så .. Dressmann, eller kanskje en litt bedre butikk i hovedstaden. Men når du poster et bilde av en idiotdonald så ikke forvent all verden av seriøse svar.
Eller egentlig så tror jeg Spar Kjøp er best for deg! - når jeg tenker meg om. Eller Fretex sin rotekurv.
Akkurat den dressen der selger de her i byen (Trondheim) på Bar E Moro i brattørgata samt en hel del andre "moro" dresser. Du kan jo evt ringe dit.Utfordring til de klesbevisste herrer i denne tråden:
Hvor kjøper vanlig dødelige klesimbesiler en lett sommerdress i god kvalitet, men til betalbar pris, gjerne litt utenom standard kjedelig grått og blått?
Dette med betalbar pris er selvsagt et svært tøyelig begrep, men jeg, som har et håpløst forhold til klær, får smerter i hendene om jeg må ut med mer enn 3 - 4000,- for noe så kjedelig som klær. Ok, dette er banning i kirketråden, jeg beklager det, men jeg ønsker meg nå uansett en lett, elegant og litt morsom dress, da...
Vis vedlegget 495894
Ja... denne er vel kanskje i overkant, da..
Mvh
Håkon Rognlien
Nu vel, poenget var vel å vise at akkurat det der var (en god del) i overkant. Tenk deg at Desigual lager dresser eller blazere, da er du inne på det jeg ser etter.Akkurat den dressen der selger de her i byen (Trondheim) på Bar E Moro i brattørgata samt en hel del andre "moro" dresser. Du kan jo evt ringe dit.Utfordring til de klesbevisste herrer i denne tråden:
Hvor kjøper vanlig dødelige klesimbesiler en lett sommerdress i god kvalitet, men til betalbar pris, gjerne litt utenom standard kjedelig grått og blått?
Dette med betalbar pris er selvsagt et svært tøyelig begrep, men jeg, som har et håpløst forhold til klær, får smerter i hendene om jeg må ut med mer enn 3 - 4000,- for noe så kjedelig som klær. Ok, dette er banning i kirketråden, jeg beklager det, men jeg ønsker meg nå uansett en lett, elegant og litt morsom dress, da...
Mvh
Håkon Rognlien
Og nå gjør de faktisk det, da: Men’s gray blazer - Mario | Desigual.comNu vel, poenget var vel å vise at akkurat det der var (en god del) i overkant. Tenk deg at Desigual lager dresser eller blazere, da er du inne på det jeg ser etter.Akkurat den dressen der selger de her i byen (Trondheim) på Bar E Moro i brattørgata samt en hel del andre "moro" dresser. Du kan jo evt ringe dit.Utfordring til de klesbevisste herrer i denne tråden:
Mvh
Håkon Rognlien
Mvh
Håkon Rognlien
Helt enig. Og jeg kjenner trådstarter så godt at jeg velger å si det. Å gå og leke i trafikken får andre gjøre. Forteller man om nesegodt, må man også tåle å få motbør.Tyngre rusmidler som "nesegodt" kan man hvertfall holde seg for god til. Her ligger det mange skjebner og mye lidelse før det ender i nesa..
Jeg tror dette går veldig bra, du har selvinnsikt og sannsynligvis gode bremser. Og det er ingen vits i å bli en hundre år gammel grønnsak på sykehjemmet. Livet skal være et levd liv og ikke et liv basert på gulrot og forsakelser i alle retninger.Jeg tok poenget ditt, Zomby. Det er jo ikke lett for andre å si noe sikkert når dere ikke kjenner konkret til hvordan ståa er.
Jeg setter ikke skillet ved lovligheten av bruken. Alkohol er er grovt og skadelig rusmiddel sammenliknet med f eks cannabis, som for de fleste er harmløst.
Kokain er sterkt vanedannende og øker blodtrykket, så der ligger det en helserisiko, samme med amfetaminene.
Heroin, eller opiatene er ikke spesielt skadelige, men har selvsagt et store potensiale for å utvikle avhengighet.
Psykedeliske midler er ikke vanedannende, men kan selvsagt være farlige for mennesker med talent for å utvikle psykose.
Mye av elendigheten vi ser hos gatenarkomane er sekundære skader av livene de lever, med vold, ulykker, elendig ernæring og boforhold, dårlig hygiene på brukerutstyr dårlig kvalitet på stoffet, alvorlige psykiske og relasjonelle skader som går ubehandlet i årevis ofte pga elendig oppvekst med overgrep og neglekt, etc, etc - mer enn substansene i seg selv.
Jeg ønsker ikke å bagatellisere rusavhengighet, men det er et poeng å se hva som skyldes rusmidlene og hva som skyldes livene disse menneskene lever.
Uten å havne helt på defensiven her, så er det jo også et spørsmål om hvor en setter grensen for hva som er uheldig og hva som er skadelig bruk av rusmidler.
Noen, puristene vil jo si at en hver bruk er et misbruk, en holdning jeg finner vanskelig å forstå, og de fleste vil si seg enig i at litt rusing ikke er verken uheldig eller skadelig. Ja, at det rett frem kan være positive effekter både personlig og sosialt.
Men grensen kan selvsagt heller ikke gå der organismen bryter sammen. Ser for meg at det er når rusingen går alvorlig ut over viktige sider ved tilværelsen.
Diagnostisk så går grensen det når rusbruken gir problem på flere viktige områder som f eks arbeid, myndighetene eller sosiale relasjoner, når en har russug og må reparere og at det er vanskelig å stoppe når en først har begynt å ruse seg; får tenning.
Har nå en jobb å gjøre før jeg er helt der da.
Sanne ord. Å du du verden hva man kan oppleve med et åpent sinn. Så mye jeg ikke ville være foruten her i livet.Jeg tok poenget ditt, Zomby. Det er jo ikke lett for andre å si noe sikkert når dere ikke kjenner konkret til hvordan ståa er.
Jeg setter ikke skillet ved lovligheten av bruken. Alkohol er er grovt og skadelig rusmiddel sammenliknet med f eks cannabis, som for de fleste er harmløst.
Kokain er sterkt vanedannende og øker blodtrykket, så der ligger det en helserisiko, samme med amfetaminene.
Heroin, eller opiatene er ikke spesielt skadelige, men har selvsagt et store potensiale for å utvikle avhengighet.
Psykedeliske midler er ikke vanedannende, men kan selvsagt være farlige for mennesker med talent for å utvikle psykose.
Mye av elendigheten vi ser hos gatenarkomane er sekundære skader av livene de lever, med vold, ulykker, elendig ernæring og boforhold, dårlig hygiene på brukerutstyr dårlig kvalitet på stoffet, alvorlige psykiske og relasjonelle skader som går ubehandlet i årevis ofte pga elendig oppvekst med overgrep og neglekt, etc, etc - mer enn substansene i seg selv.
Jeg ønsker ikke å bagatellisere rusavhengighet, men det er et poeng å se hva som skyldes rusmidlene og hva som skyldes livene disse menneskene lever.
Uten å havne helt på defensiven her, så er det jo også et spørsmål om hvor en setter grensen for hva som er uheldig og hva som er skadelig bruk av rusmidler.
Noen, puristene vil jo si at en hver bruk er et misbruk, en holdning jeg finner vanskelig å forstå, og de fleste vil si seg enig i at litt rusing ikke er verken uheldig eller skadelig. Ja, at det rett frem kan være positive effekter både personlig og sosialt.
Men grensen kan selvsagt heller ikke gå der organismen bryter sammen. Ser for meg at det er når rusingen går alvorlig ut over viktige sider ved tilværelsen.
Diagnostisk så går grensen det når rusbruken gir problem på flere viktige områder som f eks arbeid, myndighetene eller sosiale relasjoner, når en har russug og må reparere og at det er vanskelig å stoppe når en først har begynt å ruse seg; får tenning.
Har nå en jobb å gjøre før jeg er helt der da.
På ingen måte. Det handler mest om å tillate andre mennesker å ta egne valg. Man lever bare en gang og de valg man tar for seg selv er ikke nødvendigvis gyldig for alle andre. Jeg har ikke sans for overdreven moralisering, spesielt på områder der kunnskapen og erfaringen kan være mangelfull. Alt har sin pris, og overdriver man noe så kan det få uheldige følger. Spiser man for mye man kan man bli tykk, og det er heller ikke bra for helsen og økonomien. Har man ring i øret og hanekam få får man kanskje ikke like lett jobb som en veldresset herremann. Slik er verden, men vi skal tillate myndige mennesker egne livsvalg, selv om vi gjerne ville valgt noe annet. Rusmidler er ikke for alle, og jeg har full respekt for avholdsmenn så lenge de ikke forventer at alle andre også bør være det. Selv holder jeg med stort sett til vin og er nok litt A4 i så måte, men alle har forskjellig smak, også i rusmidler, og jeg synes egentlig at folk går glipp av opplevelser om de er alt for forknytte og engstelige når det kommer til rusopplevelser.Er rus eneste kriteriet for om man er A4 eller ikke?