Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    C

cruiser

Gjest
    Er rus eneste kriteriet for om man er A4 eller ikke?
    På ingen måte. Det handler mest om å tillate andre mennesker å ta egne valg. Man lever bare en gang og de valg man tar for seg selv er ikke nødvendigvis gyldig for alle andre. Jeg har ikke sans for overdreven moralisering, spesielt på områder der kunnskapen og erfaringen kan være mangelfull. Alt har sin pris, og overdriver man noe så kan det få uheldige følger. Spiser man for mye man kan man bli tykk, og det er heller ikke bra for helsen og økonomien. Har man ring i øret og hanekam få får man kanskje ikke like lett jobb som en veldresset herremann. Slik er verden, men vi skal tillate myndige mennesker egne livsvalg, selv om vi gjerne ville valgt noe annet. Rusmidler er ikke for alle, og jeg har full respekt for avholdsmenn så lenge de ikke forventer at alle andre også bør være det. Selv holder jeg med stort sett til vin og er nok litt A4 i så måte, men alle har forskjellig smak, også i rusmidler, og jeg synes egentlig at folk går glipp av opplevelser om de er alt for forknytte og engstelige når det kommer til rusopplevelser.

Men nok om det, jeg skal ikke mase mer om dette i denne tråden, men da den etterhvert handler litt om livsstil og ikke bare klær så tillater jeg meg denne kommentaren om hvordan jeg sere på saken.

Jeg beklager at jeg var litt vel krass i en tidligere kommentar om saken, men regner med du ikke har tatt varig skade på sinnet.
    Ingen varige skader på sinnet her. Poenget mitt er/var bare at når man tar et valg om å begi seg ut på tyngre ulovlige rusmidler, så tar man et valg som ikke bare går ut over seg selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ingen varige skader på sinnet her. Poenget mitt er/var bare at når man tar et valg om å begi seg ut på tyngre ulovlige rusmidler, så tar man et valg som ikke bare går ut over seg selv.
    Både og. Det er slett ikke vanskelig å finne mer enn nok tilfeller som ville understøtter dette poenget. Jeg kjenner en del av dem og så gjør vel flere her. Men jeg kjenner også mer enn godt nok mange mennesker som til tider nyter ulovlige rusmidler, det være seg oppkvikkende eller alkoholmotvirkende substanser, stemningsendrende substanser eller psykedelia. Helt uten at dette lager problemer for dem eller sine. Jeg vet dette er litt kontroversielt men jeg står for det.

Når det kommer til en oppegående og godt voksen herremann som man kle på seg selv og skjøtter sitt liv så er det noe annet enn med søkende uerfarne tenåringer.

Det er litt tabu å snakke om slikt i Norge og jeg ser det. Vin er min foretrukne gift, lovlig og alt og det og er nesten avholds når det kommer til annet. Men jeg har også gode opplevelser jeg ikke ville vært foruten med annet. Det har i alle gitt meg er mer raust syn på verden og at andre har andre preferanser. Ta cannabis som et eksempel. Jeg har røykt min del, men i dag står jeg over. Jeg blir bare nervøs og egdy av det hele, tenker for mye men klarer ikke å slappe av. Stikk i mot hva andre opplever men jeg står over. Men for andre jeg kjenner er har det bedre effekt. Og jeg respektere dette fullt ut og synes det er tull at jeg kan kjøpe litervis med vin, slitt for dyrt men legalt, og de ikke kan gå på Narvesen eller apoteket og kjøpe cannabis. Legaliteten er under endring i hele verden som de fleste har fått med seg. Jeg har samme posisjon når det kommer til andre substanser. Hvert menneske er ansvarlig for sine valg, sitt liv og hvordan valgene påvirker andre mennesker. De som ender opp i en rushverdag, samme hvilke, har helt andre problemer som må adresseres. Rus er i slike tilfeller bare et symptom. Men for vanlige mennesker med kontroll på sitt eget liv kan rus være et gode og en glede. det er ikke for denne gruppen at lovene er utformet så vi bør se litt bort i fra sort hvitt her.

For noen er en god Champagne en sann glede i riktig situasjon, for andre er dette djevelens ildvann. Slik er det med annet også, selv om vi har blitt opplært til å helle til den annen posisjon om alternativene.

Jeg kjøper derfor ikke din forutsetning om at man automatisk skader andre om man har et litt mer avslappet forhold til rusmidler, så lenge de er til rekreasjon og ikke til hverdags.

Jeg er en stor tilhenger av å avslappe reglene om slikt, og ser til Portugal som en human rettesnor. Jeg føler også at jeg må legge bånd på meg når det kommer til å dele erfaringer og observasjoner siden vi fremdeles lever i et litt frigid kontrollsamfunn når det kommer til personlig utfoldelse. Litt dumt i det hele for jeg ser på rusmidler mest som emosjonelt krydder. For mye blir feil, men er man for tradisjonell og redd så kan for lite føre til noe platt og kjedelig.

C

cruiser

Gjest
    Man bidrar til å opprettholde og finansiere kriminelle nettverk når man handler blow. Enkelt å greit, man trenger ikke å banke opp kjærringa eller snorte seg fra gård og grunn for at det får konsekvenser for andre mennesker.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man bidrar til å opprettholde og finansiere kriminelle nettverk når man handler blow. Enkelt å greit, man trenger ikke å banke opp kjærringa eller snorte seg fra gård og grunn for at det får konsekvenser for andre mennesker.
    Årsaken er vel mest forknytte mennesker som ikke vil tillate en legal og fin regulert handel gjennom lovlige kanaler. Så lenge man ikke er villig til å legalisere og skattlegge omsetning og innføre kvalitetskontroll så får man selvsagt et grått marked. Det sier seg selv. Feighet og forknytt bedehusmentalitet forårsaker at slike problemer vil vedvare. Pietismen har sin pris, og den betales daglig av mange.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Æhm... begynner å bli vel mye OT nå, karer. Start heller en egen tråd enn å spamme min.
    Den er tross alt en homoerotisk jåletråd i klar narsissistisk ånd, og ikke en om ruspolitisk kappestrid.

I dag var det varmt, og da ble det bomull fra innerst til ytterst. Igjen viser jakken svakheter i passform, den kollapser nærmest i sidene, og festeknappe er for høyt plasser og gir hele antrekket en merkelig ubalanse.

Jakke, bukse og slips - CT
    Skjorte - bespoke - W&S
    PS - Lewin
    Strømper - Falke
    Sko - C&J

InkedP5290043 – Kopi_LI.jpg

P5290049.jpg

P5290048.jpg

InkedP5290032 – Kopi_LI.jpg

InkedP5290018 – Kopi_LI.jpg

InkedP5290006 – Kopi_LI.jpg

C

cruiser

Gjest
    Årsaken er vel mest forknytte mennesker som ikke vil tillate en legal og fin regulert handel gjennom lovlige kanaler. Så lenge man ikke er villig til å legalisere og skattlegge omsetning og innføre kvalitetskontroll så får man selvsagt et grått marked. Det sier seg selv. Feighet og forknytt bedehusmentalitet forårsaker at slike problemer vil vedvare. Pietismen har sin pris, og den betales daglig av mange.
    Det der høres ut som en tullete unskyldning som kan brukes på all form for kriminalitet..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Æhm... begynner å bli vel mye OT nå, karer. Start heller en egen tråd enn å spamme min.
    Den er tross alt en homoerotisk jåletråd i klar narsissistisk ånd, og ikke en om ruspolitisk kappestrid.

I dag var det varmt, og da ble det bomull fra innerst til ytterst. Igjen viser jakken svakheter i passform, den kollapser nærmest i sidene, og festeknappe er for høyt plasser og gir hele antrekket en merkelig ubalanse.

Jakke, bukse og slips - CT
    Skjorte - bespoke - W&S
    PS - Lewin
    Strømper - Falke
    Sko - C&J

Vis vedlegget 496167

Vis vedlegget 496168

Vis vedlegget 496169

Vis vedlegget 496170

Vis vedlegget 496171

Vis vedlegget 496172
    Varme dager og da tenker jeg jakkeforet. En luftig halvforet jakke vil jo hjelpe mye på ventilasjonen vel? Tett jakkestoff og tettvevet for vil vel bare bidra til oppheting? I varmen tenker jeg grovvevd bomull eller lin uten tettvevd foring.

For meg som en tykk mann så er ventilasjon spesielt viktig om sommeren.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Vet snart ikke hvor jeg skal poste, men denne gikk støyten i dag. Men, spiller ingen rolle - det er mer kake, og alle får.

P5290001.jpg

Har også bestilt ny tattis, og fått time 2. august. En jugenddame for minnes byen jeg er født i.

2450b5_e841406f0c164b5784cee1d3a971a404.png
    Denne har jeg sendt over til en anerkjent tatovør, som en slags idé, den er frekt stjålet fra Kings Cross Tattoo i London hvor det ikke er mulig å få time som passer med mine reiseplaner.

For nå er enda en brikke på plass i ferieplanene, ei uke på Senja med venner.
    Der var jeg i 2013, og vil gjerne tilbake. Blir bra, om jeg husker bazooka som forsvar mot mygg.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.207
    Har du mening om lin, bukser og skjorter, det var litt populært på 80 -tallet, litt slasket og løst og krøllet. Shabby, og slaskete kappe utenpå. Kanskje noe Italian style tror jeg, Ramazotti og Zuccero.
    Kanskje ikke Engelsk stil som du foretrekker. Jeg tror rike Engelskmenn på jakt i Africa før i tida brukte mye lyse linklær, svalt og klistrer seg ikke så veldig til kroppen i heten. Jeg har 1 Stenstrøms linskjorte og 1 linbukse kjøpt i Paris i ca 2001,og skal ta på i morgen.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Lin er helt innafor, men jeg tror svart er vanskelig å finne. Det er jo en farge en helst ikke vil bruke på for varme dager, mens lin er jo av det svaleste som er.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Dessverre ingen bilder i dag, i det jeg skulle dytte inn minnebrikken, svarte fjæren i kameraet med å spytte det ut i en bue. Da det landet gikk det i stykker.
    Har vært og kjøpt nytt, men fikk altså ikke tatt bilder i dag.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Så varmt at det ikke nytter å kle meg med stil. Det blir å gå på jobb i fritidsantrekk.

Skjorte - El Corte Inglese
    Bukser og shorts - Tyrwhitt
    Strømper - Harvie & Hudson
    Loafers - Loake
    Sandaler - Ecco

InkedP5310013 – Kopi_LI.jpg
    Før jobb.

P5310021.jpg

P5310018.jpg

InkedP5310025 – Kopi_LI.jpg
    Efter økten.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Lin er helt innafor, men jeg tror svart er vanskelig å finne. Det er jo en farge en helst ikke vil bruke på for varme dager, mens lin er jo av det svaleste som er.
    Kan du vaske kan du farge.
    Nope!

Det hender det er tråder/sømmer som ikke lar seg overmanne med en slik vaskemaskinfarging. Har erfart det flere ganger. Snålt blir det.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det hender at noe på plagget ikke tar fargen.
    Og hvis det er finere plagg, som fra Harvie & Hudson, så må du ikke finne på å vaske det. De tåler de ikke.

Lang dag, og disse nakke/skuldersmertene begynner å tære på humøret.
    CT i dag, det var helt greit, men kontrastvæsken føltes ut som om jeg pisset på meg. Hele greien tok kanskje 10-15 minutter + noen venting etterpå for å se at jeg ikke kollapset av det hele.

MR på tirsdag var mer av en påkjenning. Den tok ca 45 minutt, der jeg måtte ligge helt stille, men en verkende arm og skulder. Og én ting var det infernalske bråket - som ble ikke helt vellykket overdøvet av P4 i headset - noe annet var å ligge stille så lenge.
    Jeg ble lagt på en båre og den ble ført inn i en trommel, det kjentes nesten som å bli lagt i en kiste. Litt rykkete bevegelse ettersom de skulle ta bilder av litt ulike steder på mitt ikke helt perfekte legeme.
    Det var nå så sin sak, det som var creepy var at det var så få visuelle holdepunkt inne i trommelen. Det føltes som å miste orienteringen og evnen til å skjønne hva som skjer. Veldig ubehagelig, og jeg kan skjønne at de som har talent for det får panikk inne i en slik sak.

Så da må jeg ha en slik i ene foten, og en i andre, og.

P5310001.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.160
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det hender at noe på plagget ikke tar fargen.
    Og hvis det er finere plagg, som fra Harvie & Hudson, så må du ikke finne på å vaske det. De tåler de ikke.

Lang dag, og disse nakke/skuldersmertene begynner å tære på humøret.
    CT i dag, det var helt greit, men kontrastvæsken føltes ut som om jeg pisset på meg. Hele greien tok kanskje 10-15 minutter + noen venting etterpå for å se at jeg ikke kollapset av det hele.

MR på tirsdag var mer av en påkjenning. Den tok ca 45 minutt, der jeg måtte ligge helt stille, men en verkende arm og skulder. Og én ting var det infernalske bråket - som ble ikke helt vellykket overdøvet av P4 i headset - noe annet var å ligge stille så lenge.
    Jeg ble lagt på en båre og den ble ført inn i en trommel, det kjentes nesten som å bli lagt i en kiste. Litt rykkete bevegelse ettersom de skulle ta bilder av litt ulike steder på mitt ikke helt perfekte legeme.
    Det var nå så sin sak, det som var creepy var at det var så få visuelle holdepunkt inne i trommelen. Det føltes som å miste orienteringen og evnen til å skjønne hva som skjer. Veldig ubehagelig, og jeg kan skjønne at de som har talent for det får panikk inne i en slik sak.

Så da må jeg ha en slik i ene foten, og en i andre, og.

Vis vedlegget 496303
    Forstår jeg godt. MR er ikke for pyser!

Får du en rapport, eller vet du hva de har funnet alt?

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det tar en ukes tid så får fastlegen svar.
    Men ville bli veldig forundret om dette ikke er en prolaps.
    Synd det er runkehånda som er affisert. For noe annet blir det jo ikke på meg for tida...

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    .
    Prolapse i skulder/arm?
    Det er vel ikke rett og slett forkalkning i skulderleddet? Jeg har hatt det og det var enkelt å få fikset. Nå er det den andre skulderen min som nok må taes.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    .
    Prolapse i skulder/arm?
    Det er vel ikke rett og slett forkalkning i skulderleddet? Jeg har hatt det og det var enkelt å få fikset. Nå er det den andre skulderen min som nok må taes.
    Vetta faen, lei av å ha det sånn, og det tærer på humøret etter hvert.
    Det er klart diet ikke er noen løsning i å gå og synes synd på meg selv, men jeg blir overveldet av sentimental lengsel inn i mellom. Jeg er jo en mann som lever med en del savn.

Men gikk på byen og festet hardt i går, okke som.
    Prøvde å legge an på presidenten i Norsk Psykologforening i forbindelse med sommerfesten som gikk av stabelen, men hadde ikke sjans. Grei mann, men ikke egentlig min type. Han er gift og var veldig opptatt av ungen deres på 7 måneder.

Traff .Marcus fra asylet ut på natta og foreslo et tungekyss, men fikk bare en klem og et smil.
    Har ikke sett han på flere år, og han var ute med jobben.
    Sjarmerende mann og pen fyr, men dessverre uten den minste dragning mot menn som meg. Synd, for han er så søt. Men sånn er livet, vi får dessverre ikke alltid det vi ønsker oss. Heldigvis.

Da var det å ta runden med noen kolleger fra pub til pub og endte opp på HOT, homonattklubben i Stavanger, hvor jeg ble angrepet av en pågående nordfjording med ustø gange og klare ønsker. Hva har minst 40 år over min alderspreferanse og alt for ukritisk og full. Han måtte dyttes vekk. Da tok han tegningen.
    Det kom også en litt ustelt mann mer i min smaksgruppe, men jeg orker ikke sex med tilfeldige, så jeg spanderte en øl på han og smilte matt. Han laget ikke noe vesen av det.

Sjanglet hjem mens jeg whatsappet med en vakker mann fra Venezuela som jeg har blitt kjent med via Grindr, men er litt usikker på hva jeg vil med, vi skal likevel skal treffe i morgen.

Og ser i dag at jeg ikke har sendt meldinger av uanstendig karakter til noen på alle de plattformene jeg etter hvert er på. Litt angst da jeg sjekket i morges...:-X:-X

Og heldigvis ingen sms til finingen. Å holde så mye kontakt er bare å rote rundt i kloakken, dritten kommer frem.

Nå har jeg snappet med en allergisk russ fra Randaberg, og har blitt ganske kåt. Vi holder på sånn noen ganger.
    Han er egentlig fra Finnmark og jeg har for lengst døpt han Viddens sønn, eventuelt 'Pålegget'.
    Det kommer av at han for litt siden hadde fantasier om at vi to hadde trekant med Matt Dillon fra 1984, og da var jo veien kort til å tenke sandwich, med russen i midten. :cool:

Fyllesjuk så det holder, og ganske immobilisert for tiden, får ikke syklet eller gått i fjellet som jeg liker så godt, men livet har da fremdeles mye å by på.
    Det er vel på tide å ta fatt på dagen, gjerne. Ting kan jo skje i dag og. Om jeg orker å la noe skje da.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Rart hvordan et antrekk klapper sammen uten jakke og slips. Men det var bare for varmt i går til å gå i annet enn dette.

Skjorte - bespoke - W&S
    Bukser - Harvie & Hudson
    Strømper - Falke
    Sko - Carmina

InkedP6010016_LI.jpg

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.073
    Kan du vaske kan du farge.
    Nope!

Det hender det er tråder/sømmer som ikke lar seg overmanne med en slik vaskemaskinfarging. Har erfart det flere ganger. Snålt blir det.
    En referanse til reklamen som gikk på nittitallet, ikke egen erfaring.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    På vei til psykofest.
    Ble en heidundrandes natt, der jeg våknet opp upult og litt (u)glad for det.
    Men dette er altså hva .marcus sa nei til å få drøvelen sin rundsleiket av. At det går an? Ungdommen nå til dags...
    His loss.

Uten om det har jeg fått konstruktiv kritikk på dette, og liknende antrekk. Denne type bukser blir for smale til en så formell jakke.
    Buksene kunne blitt brukt med en fløyelsjakke eller tweed, men ikke til en i formen så formell jakke som dette.

Jakke - MTM - W&S
    Skjorte - MTM - Turnbull & Asser
    Bukser - Tyrwhitt
    Strømper - Falke
    Sko - Carmina

InkedP6010051 – Kopi_LI.jpg

P6010047.jpg

P6010042.jpg

InkedP6010027 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jeg må bare igjen få fortelle om hvilken emosjonell uke dette har vært.

Jeg er jo en dårlig katolikk i manges øyne, inkludert mine egne, men jeg er likefullt en katolikk.
    Og likefullt glad i det vi kaller Guds kirke på jord og har respekt for de som er satt til å styre den.
    Jeg har vel aldri vært på vei ut, men det holdt hardt under det forrige pontifikat.
    Jeg var ofte flau av Benedikt, samtidig som jeg jeg skjønte hans intensjoner. Han var bare feil pave i feil tid.

Så kommer Frans, fornyeren. Han skjærer gjennom og viser Guds ansikt i en periode der kirken ligger i ruiner.

Og greia denne gang er selvsagt at paven har invitert hjem en homo, og omfavnet han og sagt at at Gud har skapt han sånn, og at Gud (og paven) elsker han som den han er. Gud bryr seg ikke om legninger, sier paven.
    Det er vakkert og det er stort. Og det er en tøying av kirkens evne til å integrere homofile.

Vi er flere som ber om at motkreftene ikke må få vinne i denne kampen, men at paven vinner frem.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn