I ståvo åt Townes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Du er helt rå på bilder! Tror ikke du trenger hjelp til å ta noen knips av anlegget. Men ikke
    stress med det. Ta det en gang det passer:)

Mvh
    Andreas

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ålreity cardas, du får viljen din (sjøl om det ikkje er allverdas å sjå) :)

anlegget.jpg

Som forskuttert, asymmetrisk og gudsjammerlig fælt, i alle fall for øyeblikket.

Om ca 2 mnd er vi på plass i ny kåk, da blir ting noe bedre i alle fall. TV'n blir forvist fra stua (JIPPI!!!), og forsterker flyttes ut av benken og opp der tv'n står nå. Har også en cd-spiller en eller annen plass, men den har begynt å skurre så smått. Så den blir sikkert permittert for godt. Lever greit med gammaldagse plater også.

Har jo vært inne på tanken om å endre på ett og annet. Først og fremst er det høyttalere som er mest aktuelt å bytte, og takket være en viss Eros har eg jo fått griller i hodet så det holder. Har vært nysgjerrig på den Tannoy Prestige serien en god stund - tipper det er høyttalere som passer meg og min smak svært godt, og så er det jo ikkje vondt å hvile augene på de heller. Er for all del fornøyd med høyttalerne, men det kan være de vil føles litt for små i den nye stua. Vi får se, eller høre...

Har også lekt med tanken på å bytte platesnurre. Sendte en forespørsel på mail, men fikk aldri svar. Ble riktignok oppringt en stund senere og lovet at eg skulle få svar på mail med pris, men ikke hørt noe. Er vel 4 mnd siden eller noe sånt.

Så eg tipper at anlegget blir uendret en god stund til, men skal aldri si aldri. Klarer heller aldri å bygge noe bufferkonto for hifi, siden alle de pengene fortløpende går til plater :p

J

J.J

Gjest
    De Danske tøfflene du har er bælgoe å gå med !!!!

Har hatt mine i snart 10 år!!

/JR

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    TUSEN TAKK Townes!:D

Det var på tide, det er jo tross alt en mitt anlegg og bilde tråd;)

Mvh
    Andreas

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Men nå som den bareieren er brutt kan vi kanskje få et bilde av den fine samlingen også?:D

Nå maser jeg mye;)

Mvh
    Andreas

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mas mas mas
    over hele linja

Joa cardas, skal bli ei råd med det også skal du sjå. Problemet er at deler av samlinga er nedpakket for øyeblikket, grunnet nevnte forestående flytting - og så står ting litt her og der at the moment, bl.a. er alle ølbrikkene plassert på landet inntil videre. Problemer med veggplass i nye kåken, så spørs om de blir værende på landet. Vurderer å prøve å selge hele cd-greia som en lot (med unntak av blues-samlinga), men er vel ingen som er intr i denslags lengre.

I tillegg har det skjedd noe rart med Expeditene mine. De må ha krympet eller noe, det er plutselig ikkje plass til alle skivene i de lengre, så eg må skaffe meg noen flere hyller også :)

@J.J.
    Tøffler? I'm not quite following, som vanlig. Rett nok både har eg tøffler, og er vel strengt tatt tøffel.

J

J.J

Gjest
    @J.J.
    Tøffler? I'm not quite following, som vanlig. Rett nok både har eg tøffler, og er vel strengt tatt tøffel.
    Du var på tur ... bilde forrrige side... (Ecco) :cool: Redd for flått var du og .... hadde du med hagle ? :rolleyes:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ach so, er Ecco de ja. Hadde fått for meg at de var Stormberg de også, som det andre paret mitt.
    Ja, de er jæla gode å gå tur med, unntatt når det er glatt - da er de mindre gode. Tror det var grunnen for at eg måtte ha ett til. Fjellene i Bergen er jo av åpenbare grunner glatte nokså ofte... Hatt noen tryninger med de.

Flått er jo noe faènskap, men lot børsa henge igjen heme. Synd, siden vi så et par hjorter på veien, som sikkert hadde vært fortreffelig på tallerkenen dagen derpå.

J

J.J

Gjest
    Jepp enig med du i dine betrakninger om glatt føre. Flått er ikke så mye og bry seg om... en lett sjekk rundomkring og en dusj så errem borte (stort sett) :cool:

Hjort er bra på tallerken - men jeg vet ikke hvor lurt det er og skyte dem med hagle .... Godt er det lell.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jeg vet ikke hvor lurt det er og skyte dem med hagle.
    Her i Øssfoll tjuvskyter dem elg med hagle ladd med slugs. Det funker sikkert på hjorten på Vestlandet også. ;)

Sist redigert:
    J

J.J

Gjest
    Alt går jo......... Skulle klart og felt en elg med Kal 22 og. Men er hverken smart eller lov.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Takk for fin sommerreportasje, Townes :) Og alle musikktipsa, ikke minst. Enig med en taler her over at det hadde vært moro med et par bilder av anlegget :)

edit: men der var det et bilde av anlegget, jo, takk for det!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Anleggstråd ja, og just for the heck of it. Her er enda et hifirelatert bilde:

artesuono.jpg

Baksiden av ene høyttaleren. Sånn, da blir det mer musikk fremover :D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    De vårrullene fikk jeg vann i munnen av....

Men; coveret til Nottinghamen - hvor bestilte du det?

/ Morten

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Joa, vårrullene var mildt sagt gode. I det hele tatt mye god mat i ferien, slik det jo skal være :)

Kjøpte støvdekselet til NAS'n fra elusivedisc:

NOTTINGHAM SPACEDECK TURNTABLE TABLE TOP DUST COVER BY GINGKO-Elusive Disc

Jæla dyrt, nesten 20 LP'plater kostet det. Men med små barnefingre i hus er det verdt kver ei krone. Støv er det lite av her, med ei smøys som har fullstendig støv på hjernen :rolleyes:

Men tror det er fullt mulig å få et slikt plexiglass skjært på mål betydelig billigere. Er en eller annen leverandør i Tyskland som skal ha godt rykte på seg, og som nok gjør det for en betydelig billigere penge. Men eg kjente ikkje til det da eg kjøpte mitt, så tok det første eg fant.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, pokker, glemte de Kreativplast. Visste det var noen her på berget som styrte på med denslags også.

Uansett, nå ble det så mye haifai prat at tråden nesten havnet OT :D
    Seinvakt på smøysa i kveld også, fortsatt ferie på far. Så har rigget meg til med et forslag til en spilleliste for kvelden :)

playlist 2907.jpg

Stjerne i margen til første som nailer alle 8 skivene :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Fra høyre mot venstre

Rayne - Black Album
    Son Volt - Honky Tonk
    Jim Ford - Harlan County
    Bevis Frond - Miasma
    Dean Allen Foyd - Sounds of Be so Cruel
    Bombino - Nomad
    Charles Mingus - Mingus

og så har jeg helt jernteppe på det bakerste. Reissue Rain?

edit: beklager å måtte skuffe så dypt, er på jobb :(

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jæla bra Eros, 10 points.

Helt til venstre er det Rain - Norsk suite, ja - og en reiusse på Shadoks music, som forøvrig virker å vite ka de holder på med.
    Må nesten bli en Bailey's på deg også i september da :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    aahhh
    var ikke helt borte likevel da.

Baileys går sikkert ned det også. ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    godt. For mye baileys kan (tror jeg) føre til at eros endrer stil og plutselig ser vi han på rekende rundt på platemesse slik.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.955
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sixpacken med Hansa er alltid med på reisa.?

Husk bare at Oslo er ikke utlandet, de selger bergensøl i butikkene her.
    Det ryktes at på Kretaturen smuglet du Hansa i ungenes bagasje...:p

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Det blir nok lenge til neste hifi bilde kommer nå:)
    Men det er ok! Jeg er fornøyd Townes:D

Mvh
    Andreas

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.743
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fine sommerbilder og god lesning!

Artig og se at du som har stor samling bruker Nottingham. Ikke noe for stressa folk, eller kanskje den nettopp motvirker stress?
    En antistresss-platespiller:)
    Den er vel så treg i oppstarten at det tar dobbelt så lang tid å spille alle skivene!?

Min sommerfavoritt i år:

Hva synes du Townes?

Fortsatt god sommer!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hei bluesbreaker!

NAS'n er helt grei. Min største innvending mot den, er at det er litt styr å veksle mellom 33 og 45.

Har ikkje kommet til denne Valerie June ennå, men hu står på blokka. Har gode kompiser som plasserer seg i totalt motsatt ende av skalaen når det gjelder vurderinga av den plata, så noe må det være med den :) Skal prøve å få sjekket den ila dagen. Dagen skal forøvrig bestå i en del småflikking i kåken, og til det er det mulig at det trengs kraftigere lut til arbeidet. Denne pleier å være bankers når smøysa og eg skal male:

Når rock&roll er så fint som dette får eg gåsehud på neglene

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sånt fikser vi på VestBredden :cool:
    Dem har lagd til flere her på sentralen

Plexiglass | Kreativ Plast | Spesialproduksjon | Akryl
    Der var de ja, forsto jeg det slik at et tysk firma - som Townes er inne på, lager vesentlig penere lokk for en brøkdel av prisen?

/ Morten
    Billigere enn det eg kjøpte på Elusive i alle fall, vet ikjke prisene på Kreativplast. Men eg husker bare ikkje navnet på sjappa i Tyskland... Skal se om eg finner ut av det.
    Dekselet eg har er i alle fall helt tipp topp til dets formål. Smådyrt, men billigere enn at poden skal få lyst til å fomle med pickupen...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.743
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Duktiga pojkar Hellacopters.

Nottinghamen er flott.

Jeg har også en spiller som man må flytte den løse motoren for å få snøre over på 45 hjulet på pulleyen.
    Det går bra, for jeg spiller ikke så mye singler, men når man har lyst til å spille f.eks. Rumours på 2xLP , 45rpm da må man liksom ta sats.
    Det positive er da at når du først har bytta hastighet, så spilles hele albumet og kanskje noe annet i samme slengen.

Den Valerie June plata, hvor Auerbach nok har styrt ganske mye, er meget god.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fredagskveld i ståvo

Jeje. Siste ferieveka er unnagjort. Hektisk sådan, med bl.a. besøk av "interiørkonsulent" i dag. Det var jo eh..ehm... interessant.
    Bare ei dryg veke til visning nå, så neste veke blir vel enda travligere. I alle fall for smøysa :)
    Smøysa på seinvakt, så da blir det jo platesveiving og noko attåt. Må rydde i kjøleskapet, så resten av tax free-ølet skal til pers.

porter.jpg

En Nøgne Ö Porter med mørk sjokkis til - utsøkt kombo!

I bakgrunnen står kveldens kandidater til sveiving, og først ut er denne gromplata fra i år

jonny fritz - dad country.jpg

Minner meg tidvis litt om Jason Ringenberg denne Fritz. Flotte melodier, suveren stemme - americana på sitt fineste.

Og helt til slutt, for å holde haifai-alibiet (som er stilt under tvil) i sjakk - her er et bilde av forsterkeren

lux.jpg

Så da så :)

En fin fredagskveld til folk og fe!

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Nydelig forsterker! Kos deg masse ikveld og ikke drikk for mange av de der;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Éi tvilsom, og éi mindre tvilsom ære...

Ei tvilsom ære?
    Innlegg nr 10.000 på asylet! En tvilsom ære, kanskje? Smøysa er i alle fall svært lite imponert...
    Men det var uten tvil en ære å overvære kveldens konserthøgdare i Bergen...

Burde jo sjølvsagt kommet med eit lang og innsiktsfullt innlegg om kabler eller noko, men eg får heller benytte "jubileet" til å avlegge en kort konsertrapport.

Elvis Costello - Verftet, Bergen 03.08.13

elvis.jpg

(Konserten bare sååååååååååååååå mye bedre enn bildet :))

Vært og sett sjølvasten i dag. På scena hadde han med seg the imposters, som egentlig er the attractions, bare at Davey Fargher erstatter Bruce Thomas på bass. 2 timer og 15 minutter på Verftet, og en Elvis i storform, og en tilnærmet upåklagelig lyd. Tok ikkje med meg penn og papir, så husker langt fra alt, men her er i alle fall deler av settet, slik eg husker det (rekkefølgen gikk nok sikker tlitt i surr).

Åpner med I hope you're happy now, fra Blood&Chocolate. Umiddelbar gåsehud, har alltid vært en personlig favoritt. Både låta og skiva. Deretter kjører han ufortrødent videre med Nick Lowe sin klassiker In the heart of the city. Noe underlig, men allikevel bra versjon. På langt nær så energisk og hurtig som Lowe sin egen versjon. Tenker at dette kommer til å bli en fantastisk kveld!

Det går slag i slag, the Imposters er tight som f (kanskje et par ørsmå startvansker helt innledningsvis, men kun bagateller, og herfra og ut, adlyder de maestro McManus til punkt og prikke. Første del av konserten er ganske rocka, men etter 6-7 låter bytter Elvis gitar for første gang, til en jæla nais en ,står såpass langt bak( ved miksepulten), at eg ser ikkje helt hvilken - men en typisk jazzgitar er det, og han drar igang Country darkness fra The delivery man ("country"skiva på Lost Highway fra 2004 eller deromkring). Monkey to man fra samme skive spilles også omtrent her i setet. Og når han først er i countryhumører gir han oss også A good year for the roses, mest kjent med Geroge Jones kanskje?

En artig versjon av klassikeren Watching the detectives fra debuten kommer omtrent midt i settet. Artig fordi Steve Nieve har gjort hjemmeleksa si, og legger inn et bittelite parti fra Grieg's amoll-konsert underveis. Fiffig, men sirenene kunne for så vidt Elvis spart seg.

Elvis frir til publikummet, mer enn eg hadde trodd, og glimter til med klassisk britisk humor dann og vann, som når han introduserer She. Å be Elvis synge romantiske ballder er som å be George Clooney spille ringeren i Notre Dame :D mener han. Vakkert så det holder, og de eldre herrene i salen holder stødig rundt sine bedre halvdeler.

Jaggu får vi ikkje også kremlåta Brilliant mistake fra King of America plata, enda en personlig favoritt. Ai ai ai, så eg koser meg. Kanskje ikkje helt optimal versjon av denne, men det gjør så lite.

Bandet introduseres etterhvert og man skjønner at vi snart er ved første korsvei. Mot slutten kommer først Oliver's army i en sjarmerende utgave, som innledes med Steve Nieve forsiktig på tangenter, og så bygger det seg opp til velkjent stil. Litt mindre imponert over I don't want to go to Chelsea. Den ble i overkant funky for meg i kveld, syns studioversjonen er klart bedre. Kanskje kveldens eneste lille nedtur.

Da forlater de scena, men det tar ikkje lange stunda før de er tilbake.

Første del av ekstrasettet består av tre låter, først ut er (noe overraskende) Spooky girlfriend fra noe undervurderte When I was cruel (2002). Deretter kommer Clubland fra Trust, før omsider, det eg har ventet på - suverene I want you fra Blood&Chocolate. Hinsides låt, så intenst, så full av nerve at gåsehuden tar fullstendig overhånd. Pete Thomas spiller så både trommestikker og cymbaler brester. Tenker at jaja, da kom den, dett var dett - noe mer nå vil bli fullstendig antiklimaks.

Stemningen er usedvanlig god ved endt låt. Elvis holder én finger i været, for å spørre om vi vil ha én til - vi får vel sju :)

Lite overraskende starter det med Alison (lå i korta), deretter Pump it up, og nå tar det vel egentlig bare helt av, vi får kremlåta Slow down (Larry Williams), som Beatles gjorde kjent, og enda en Nick Lowe låt (What's so funny bout) Peace, love and understanding, vi får en fin versjon av The angel's wanna wear my red shoes før han fullbyrder publikumsfrieriet sitt med å avslutte kvelden med Purple rain.

Ka kan eg si??? Eg hadde egentlig lyst til å trekke ham litt fordi eg savnet så mange gromlåter, men det nytter bare ikkje - til det var de dryge to timene alt for fine. Hadde vi også fått God's comic tror eg kanskje eg hadde svimt av :) Det viser bare hvilket aresenal av låter han har å ta av.
    Hatten av for Elvis!

Så terningen lander der den må : 6/6

G'night!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn