I ståvo åt Townes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, ja. Storyen til Townes er faktisk helt lik det en venn av meg opplevde. Men, den var sann! Alt sammen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    tenk på alle de fine far-sønn stundende som venter. Du og drolten! du har fått drolten med på et kompromi. Noe du og drolten begge to kan kose dere med. Synge sammen, gråte en skvett. Le sammen. nevene opp i luften sammen. Danse en dans dere begge har øvd inn trinnene på.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ungene mine ble flaska opp på Led Zeppelin, Black Sabbath og andre gamle greier som bråkte litt.
    Det fikk dem til å holde seg unna RAP, Hip Hop og andre uhumskheter. Å la ungene gjøre som de vil med Bieber og tant og fjas fører ikke noe godt med seg.
    Du må spille høyt, vise autoritet og sette klare grenser.
    Begynn med metall så blir de køntryrockere etter hvert skal du se.
    mvh

J

J.J

Gjest
    bluesbreaker........ jeg var HELT enig ..... helt du sa at dem kom til bli køntrirockere.. :mad:

Gi dem TOOL, og flask dem opp på det :rolleyes:

Vel... alle finner sin glede i sin musikk, ære være det, tross alt. Uansett sjanger ( med unntak belibers da...)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenkte kanskje Townes ønsket seg en køntrirocker.
    Og,-det er faktisk tilfelle at mange dyktige musikere har begynt med metall i ungdommen og etter hvert blitt i stand til å spille andre sjangere.
    Ellers kan Tool være et bra valg, med album med demokvaliteter, slik at det kan være fare for at det leder dem inn i det sjelekvelende hifi infernoet.
    Aldri nok eller bra nok

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Dette er helt utilgivelig av "barnehagetantene". De burde vært tatt hardt med en ru og slapp en på motorkassa til en ensylindret SAAB-diesel. Når det gjelder guttungen tror jeg neppe det er noen sjanse for at dette skal gå bra :rolleyes:. Eneste muligheten jeg ser er ei uke innestengt på et rom med death-metal på 100dB.
    R

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Problemet er som følger. Ungen opponerer mot deg townes. Du må være smartere en dem, så stu vekk platesamlingen, kjøp inn alt som er på toppselger listen, følg med på mtv og spill kun dette i hus. Da vil selvsagt ungen gjøre motsatt det du gjør og spelle noe du egentlig liker. Selvsagt kan du ikke innrømme dette og kjefte fordi poden speller for høytt osv. Det er jo bare for en ti-års periode, så dette klarer du.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er som følger. Ungen opponerer mot deg townes. Du må være smartere en dem, så stu vekk platesamlingen, kjøp inn alt som er på toppselger listen, følg med på mtv og spill kun dette i hus. Da vil selvsagt ungen gjøre motsatt det du gjør og spelle noe du egentlig liker. Selvsagt kan du ikke innrømme dette og kjefte fordi poden speller for høytt osv. Det er jo bare for en ti-års periode, så dette klarer du.
    Kunne vært en lur strategi det ja, hadde det ikke vært for at sjefsstrilen er så innmari redd for å bli en belieber, sjøl.:p
    Fort gjort så sitter drolten der med hele platesamlinga hans allerede om noen år, faren vil jo bare høre listepop på telefonhøyttalere. Anlegget står selvsagt på gutterommet.:)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vel, skulle det ende slik så vil jo sjølveste Townes funnet seg sjæl, og spart en masse på skiver han ikke visste han ikke likte. Ser ingen hull i strategien.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nekt ungene å høre på musikk noen år. det kan slå begge. Det som er topp: du får ha plater og musikkavspilling for deg selv. intet blir ødelagt i ungdomsrus og annet fanteri. Ungene mine de liker å lese (kan du skryte om) helst fag. Det verste som kan inntreffe er at ungene ødelegger platene og okkuperer stuen og anlegget. La drolten kun få lytte til 70talls jazz. Da får du inprentet en avsky for musikk inn i det unge barnesinnet. DET ER DU TJENT MED PÅ LANG SIKT!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Droltens Musikkinteresse er ikke din innteresse!!! idrett er bra men uten far. Pass på å ikke gå i H.R-fellen. Dvs elske fotball. det innebærer dugnader, kjøring og mye annet forferdelig. Det er ingen fordeler for drolten å bli hektet på musikk.
    1. Han blir ikke rik
    2. han drar ingen damer
    3. han blir en sofagris

Vær en god far! ikke dra droltegutt inn i musikkens helvete

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vel, skulle det ende slik så vil jo sjølveste Townes funnet seg sjæl, og spart en masse på skiver han ikke visste han ikke likte. Ser ingen hull i strategien.
    I teorien har du selvsagt rett, men vi trenger en (lur) gjennomføringsplan.
    Slik som en homofob skyr London Pub, vil jo en Bieberfob stril helst sky den type 'musikk'.
    Lurer rett og slett på om det er tvangsmidler som må til? Vi klarer vel å få ham inn i tvangstrøya, men hvem hæler å være Blieber-DJ etterpå?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Han kommer hit på fredag. Først spelle litt av usa's svar på DDE, nemlig litt springsteen av nyere type. Etterfulgt av sting og mark knopfler. Litt livefjas med u2. Topper det hele med patricia barber før jeg drar frem trumfkortetene, bieber, noe dubstep, litt gangangstyle. Jeg er fan meg ikke sikker på om han synes det siste er så galt etter den starten.

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vi hadde jo en fantastisk runde i dag. Vi avsluttet som vanlig med Bieber. Fantastico

• Liker
    Reaksjoner: H.R
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    et fellestrekk med Brøndbo og sprinsteen er at begge er fabelaktig gode til å time forstoppelse i forkant av studio/WC jobbing med vokalen

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takker for alle "gode" råd...

Når det gjelder spillelista til H.R. så er den så skremmende at eg må vurdere å booke om flyet IGJEN :) Får håpe på dotter i ørene fra flyturen.

Ellers, så er det ytterligere grunn til bekymring - drolten sovna fan meg i bilen på vei ut til landet i dag, under don't shake me Lucifer...Erre mulig

Døv lørdagskveld på landet, litt øl og lørdags"underholdning" på tv'n. Trekker meg tilbake om litt med headset og spoty. Har en veldig sterk mistanke om at neste lørdag blir noen hakk bedre :D

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Ser det har blitt foreslått tvangsforing av deathmetal, men her kreves det nok sterkere kost. Kjør på med noe tysk powerviolence; drolten kommer antagelivis ikke til å tørre å høre på musikk igjen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Å fy fan. Ikkje engang EG tør høre det der, med en sånn tittel og et slikt bilde. Men gjetter på at det er hakket strengere enn Avenged Sevenfold...

J

J.J

Gjest
    Easy listening det der... var det det beste du kunne Crusty ?? :rolleyes:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Apropos mat, når selveste strilen kommer til tiggerstaden, må han jo trakteres etter rang.

På lørdag er det bare indrefileter som teller, ferdig utvanna
    bilde (2).JPG

Renska ble det en pen haug
    bilde.JPG

Nesten for bra til å ha i bacalao, men samma det.:cool:

2, 7 kg, det holder vel?

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    2,7 kg???

Det er pr person, da? Det holder vel, men da blir det nok nattmat en gang eller to også vil eg tro. Bare sørg for nok cayennepepper og flytende føde attåt...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    2,7 kg

Det er pr person, da? Det holder vel, men da blir det nok nattmat en gang eller to også vil eg tro. Bare sørg for nok cayennepepper og flytende føde attåt...
    Hehe, har mer i bakkant ja. Forøvrig regner landsmoderen innen norsk kokkelering, eller var det kokkelure, ingrid espelid h, at 150 g per persjon er nok. Men nattmat og restemiddag på søndag til konsertarrangør mfl. er delvis i betraktninga ja.

Og det eneste sikre er at den blir hot. Starter med spanskpepper, eller var det -rør?, og tar det derifra.������

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    ^ Ser dritbra ut den klippfisken der!

Men, her litt småseriøst som jeg har forkortet noe jævlig slik at noen kanskje gidder å lese det. Det er hentet fra en publikasjon (fersk) fra Cornell-universitetet i Ithaca, NY:

Burde kanskje vært en egen tråd, men VELDIG KORT omhandler dette en avhandling om hvorledes vi preges av musikk i oppveksten og hva vi foretrekker og husker når vi blir eldre, nemlig at:

Det er en signifikant sammenheng mellom det foreldrene spiller av musikk og det barna oppfatter som foretrukken musikk når de blir eldre. Forskerne, for det er det de vitterlig er, og dette er ikke et hvilket som helst universitet, konkluderer også med at barn som blir eksponert for musikk som foreldrene spiller, foretrekker denne fremfor samtidens.

Meget interessant, men overhodet ikke overraskende eller "shocking news" for undertegnede. Dette gjelder forøvrig en haug med andre områder enn musikk!!!

Litt sitat her:

"The Cornell University study states in part:

Autobiographical memories are disproportionately recalled for events in late adolescence and early adulthood, a phenomenon called the reminiscence bump. Previous studies on music have found autobiographical memories and life-long preferences for music from this period. In the present study, we probed young adults’ personal memories associated with top hits over 5-and-a-half decades, as well as the context of their memories and their recognition of, preference for, quality judgments of, and emotional reactions to that music.

All these measures showed the typical increase for music released during the two decades of their lives.

Unexpectedly, we found that the same measures peaked for the music of participants’ parents’ generation. This finding points to the impact of music in childhood and suggests that these results reflect the prevalence of music in the home environment.

In other words, participants in the Cornell study preferred the music they’d been exposed to in the duration of their lives, including the music of their parents. Even more surprising, the participants, who had an average ago of 20, preferred their parents music over their own generation’s popular music. They also were able to identify artist and song names just as easy for their parent’s music as their own generation’s music."

Jeg vil tilføye, for din del Townes, og for egen del, at det nok har en del å si hva slags musikk som spilles og har blitt spilt for de stakkars barna våre opp gjennom årene. :)

For spesielt interesserte:

http://pss.sagepub.com/content/early/2013/09/04/0956797613486486.abstract?papetoc

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje smøysa spiller Justin for kidsa mens Townes er ute å bidrar til BNP?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Ser dritbra ut den klippfisken der!

Men, her litt småseriøst som jeg har forkortet noe jævlig slik at noen kanskje gidder å lese det. Det er hentet fra en publikasjon (fersk) fra Cornell-universitetet i Ithaca, NY:

Burde kanskje vært en egen tråd, men VELDIG KORT omhandler dette en avhandling om hvorledes vi preges av musikk i oppveksten og hva vi foretrekker og husker når vi blir eldre, nemlig at:

Det er en signifikant sammenheng mellom det foreldrene spiller av musikk og det barna oppfatter som foretrukken musikk når de blir eldre. Forskerne, for det er det de vitterlig er, og dette er ikke et hvilket som helst universitet, konkluderer også med at barn som blir eksponert for musikk som foreldrene spiller, foretrekker denne fremfor samtidens.

Meget interessant, men overhodet ikke overraskende eller "shocking news" for undertegnede. Dette gjelder forøvrig en haug med andre områder enn musikk!!!

Litt sitat her:

"The Cornell University study states in part:

Autobiographical memories are disproportionately recalled for events in late adolescence and early adulthood, a phenomenon called the reminiscence bump. Previous studies on music have found autobiographical memories and life-long preferences for music from this period. In the present study, we probed young adults’ personal memories associated with top hits over 5-and-a-half decades, as well as the context of their memories and their recognition of, preference for, quality judgments of, and emotional reactions to that music.

All these measures showed the typical increase for music released during the two decades of their lives.

Unexpectedly, we found that the same measures peaked for the music of participants’ parents’ generation. This finding points to the impact of music in childhood and suggests that these results reflect the prevalence of music in the home environment.

In other words, participants in the Cornell study preferred the music they’d been exposed to in the duration of their lives, including the music of their parents. Even more surprising, the participants, who had an average ago of 20, preferred their parents music over their own generation’s popular music. They also were able to identify artist and song names just as easy for their parent’s music as their own generation’s music."

Jeg vil tilføye, for din del Townes, og for egen del, at det nok har en del å si hva slags musikk som spilles og har blitt spilt for de stakkars barna våre opp gjennom årene. :)

For spesielt interesserte:

http://pss.sagepub.com/content/early/2013/09/04/0956797613486486.abstract?papetoc

Dette er interessant!

Jeg synes du skal legge det ut i en egen tråd.
    Det er ikke alle som leser musikk-trådene, men jeg tror det er fler enn oss som ville engasjere seg på dette temaet.

Endelig en annen tråd som ikke handler om kabler eller hvor elendig og kjedelig HFS er.

(av gammel vane trodde jeg at jeg var i en av musikk-trådene, men håper at Townes tilgir at jeg tråkket feil i salaten)

Mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Handla inn litt mer til lørdagens middag.
    bilde (6).JPG

Når poteter skal skrelles, er det bare bakepoteter som teller.

Legg forøvrig merke til strilevannet til venstre. Det går vel til frokost?;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @janfrt

Det der tror eg lett på. Min egen musikkpreferanse preges i veldig stor grad av de tinga eg ble eksponert for i heimen i alderen 5-10 år, primært gjennom min far. Det gikk mye i Beatles, Johnny Cash (veldig mye Cash) og Neil Young der - og eg hadde en onkel som var blodfan av Stones og hele tiden prøvde overbevise meg om at det var bedre enn Beatles.

Husker ennå (vagt dog) da eg sto og snurret sånne gamle Tandberg ruller (båndmaskingreie) over Huldra 10'n.

Men klart, et opprør måtte jo komme - min far likte jævli mye dritt også (og i dag er det vel omtrent bare det han liker), så noe opponerte eg såklart mot - det gikk mye i puddelrock og heavy i disse formative years, helt til grungen reddet meg fra Mötley Crüe etc i 1991 og åpnet et helt nytt musikalsk univers. Men countryen gav eg aldri slipp på, husker veldig godt da eg snikhørte på George Jones i baksetet under en Danmarksferie. Da var det av med walkmanen (og KISS), og lytte til Who's gonna fill their shoes. Tror det var i 86 eller 87, så da må eg ha vært 8-9 år, og syntes den sangen var helt vannvittig bra! Sjøl uten å ta alle referansene i den.

Men ja, eg tror nok at kidsa vil (ubevisst) ta til seg mye av det de får spilt for seg, så når eg sier eg holder på med systematisk indoktrinering, så er ikkje det bare tull. Prøver å sørge for å ha god musikk surrende i bakgrunnnen så ofte som mulig, og gi de mye variert - alt etter stemning og humør. Husker ennå det heller ekstreme opphenget dattera hadde i en Led Zeppelin dvd da hu var 3-4 år; sto og imiterte bevegelsene til Robert Plant. Sjøl en hardbarka stril kan blir rørt av sånt

@Burnt

Næhei, det gjør hu ei. Sjøl dattera er i ferd med å bli ferdig med Bieber-faèn, men ho er urovekkende glad i noe sånn der Rihanna-styr eller noke sånt. Ho er i "opprør" for tida, all musikken min er "teit", men ho måtte nylig vedgå at Roky&the aliens var ei tøff plate :)

@Bluesbreaker

Tråkket i noen salat? Hvilken?

@united

Jepps, strilevann liker vi. Veldig greit å ha noe å skylle ned "maten" med :D Men ja, går til frokost også!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    @janfrt

Det der tror eg lett på. Min egen musikkpreferanse preges i veldig stor grad av de tinga eg ble eksponert for i heimen i alderen 5-10 år, primært gjennom min far. Det gikk mye i Beatles, Johnny Cash (veldig mye Cash) og Neil Young der - og eg hadde en onkel som var blodfan av Stones og hele tiden prøvde overbevise meg om at det var bedre enn Beatles.

Husker ennå (vagt dog) da eg sto og snurret sånne gamle Tandberg ruller (båndmaskingreie) over Huldra 10'n.

Men klart, et opprør måtte jo komme - min far likte jævli mye dritt også (og i dag er det vel omtrent bare det han liker), så noe opponerte eg såklart mot - det gikk mye i puddelrock og heavy i disse formative years, helt til grungen reddet meg fra Mötley Crüe etc i 1991 og åpnet et helt nytt musikalsk univers. Men countryen gav eg aldri slipp på, husker veldig godt da eg snikhørte på George Jones i baksetet under en Danmarksferie. Da var det av med walkmanen (og KISS), og lytte til Who's gonna fill their shoes. Tror det var i 86 eller 87, så da må eg ha vært 8-9 år, og syntes den sangen var helt vannvittig bra! Sjøl uten å ta alle referansene i den.

Men ja, eg tror nok at kidsa vil (ubevisst) ta til seg mye av det de får spilt for seg, så når eg sier eg holder på med systematisk indoktrinering, så er ikkje det bare tull. Prøver å sørge for å ha god musikk surrende i bakgrunnnen så ofte som mulig, og gi de mye variert - alt etter stemning og humør. Husker ennå det heller ekstreme opphenget dattera hadde i en Led Zeppelin dvd da hu var 3-4 år; sto og imiterte bevegelsene til Robert Plant. Sjøl en hardbarka stril kan blir rørt av sånt

@Burnt

Næhei, det gjør hu ei. Sjøl dattera er i ferd med å bli ferdig med Bieber-faèn, men ho er urovekkende glad i noe sånn der Rihanna-styr eller noke sånt. Ho er i "opprør" for tida, all musikken min er "teit", men ho måtte nylig vedgå at Roky&the aliens var ei tøff plate :)

@Bluesbreaker

Tråkket i noen salat? Hvilken?

@united

Jepps, strilevann liker vi. Veldig greit å ha noe å skylle ned "maten" med :D Men ja, går til frokost også!
    Townes, kan du legge dette flotte innlegget ut på en tråd jeg opprettet under "Musikk Generelt", "Hører barna våre…………."? Vissnok flere som leser der.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Selv jeg vet at sjølveste lander i morgen den 13. En uke for tidlig dog, men synes alle har vært flinke til å holde kjeft om det da

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    I dag har jeg som bacalao ekspert hatt gleden av å smake den aller beste bacalaoen jeg har smakt. Men som eksperter flest får har jeg selvsagt noen innspill. Bytt ut fisken med biff. Fjern det som er av tilbehør med unntak av soppen og erstatt den med peppersaus. Litt fløtegratinerte poteter, og vips er jo alt i boks.
    tremor, united, rozzy, townes, roberten( til han ble kidnappet) rozzys sønn b.rasse og undertegnete var selvsagt godt selskap. Litt overdrevet positivt, men klarte å legge en passende demper på stemningen og gjorde en god jobb der synes jeg selv da klarte å få aftenen til å gå sånn passe bra. Ingen store fadeser.

fikk hørtpå tannoys, de var lekre å se på men som i alle gode tilstelninger så kastet man ikke bort tiden med å lytte på musikk.

Gutterball, vel i enden av baren sto flere blaserte hifinerder og nikket anerkjennende tillydteknikeren når det endelig skramlet skikkelig. Trøkket fælt.

Artig gutter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn