- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.751
Man får en påminnelse om Bush Jr. sine «velvalgte» ord nesten ved enhver diskusjon i disse tider.
Så det er ikke mulig å markere uten å benytte seg av arbeidsgivers profil, er det det du sier?Konsernledelsen i Thon Hotels la opprinnelig ned forbud mot at deres hotelleiere kunne flagge, så da var det vel ikke "helt opp til hver enkelt", var det vel?
det kan da få være så aktivt som det vil. det er vel ikke aktiviteten som avgjør nøytraliteten.Jeg reagerer mest på at det kalles en "politisk markering" og prideflagget et "politisk flagg".
Og konsernledelsen i Thon la vel ned forbud mot at deres hotelleiere kunne flagge, som synes som et litt mer aktivt standpunkt enn å bare la være.
Hva? Føler du ikke på KvikkLunch skam?Nå er vel uansett den tullete freia boikotten i full retur..
Javel, hvorfor det? Hva skulle motivene være tenker du?Det gjorde du nok. Dessverre ikke veldig overrasket over hva som ble valgt uthevet heller, men lurer kanskje på motivene for å utheve akkurat det.
Nemlig, han sier jo også selv i artikkelen at Benestad ikke sa noe slikt ordrett. Noe av poenget her etter min mening er som du sier at det var psykiske problemer som skulle vært behandlet, Benestad på sin side oppdaget ikke dette tross sine angivelig grundige utredninger.Man kan sikkert si mye om Benestad, og det er det mange som gjør også, både velbegrunnet og ikke. Men at hen har sagt til noen at de kan skifte kjønn og bli kvinne har jeg rett og slett svært vanskelig for å tro.
Men som det framgår ganske tydelig i artikkelen og videoen han selv har laget handler det her om psykiske problemer som skulle vært behandlet, og ikke kjønnsinkongruens. Hadde han fått innpass hos Spesialhelsetjenesten som han også påpeker selv, kunne dette muligens vært unngått.
Nei, det er jo det jeg lurer på, og som du må svare på selv. Hvorfor uthevet du akkurat det fra hele artikkelen?Javel, hvorfor det? Hva skulle motivene være tenker du?
Innlegget og saken er da on-topic nok, så ser ikke hvorfor det ikke skulle være med i tråden.
Her er vi enige. Jeg har også grunn til å tro at de grundige utredningen til Benestad ikke nødvendigvis har vært så veldig grundige. Allikevel ingen tvil om at Benestad har hjulpet mange til å få bedre liv. Benestad sin metode har nok fungert best for de som virkelig er trans, men som av forskjellige grunner ikke har ønsket eller kunnet få hjelp i det offentlige helsevesenet.Nemlig, han sier jo også selv i artikkelen at Benestad ikke sa noe slikt ordrett. Noe av poenget her etter min mening er som du sier at det var psykiske problemer som skulle vært behandlet, Benestad på sin side oppdaget ikke dette tross sine angivelig grundige utredninger.
Ja, dette har du satt deg grundig inn i, ser jeg.Digg
Fortsett å så inn tanker om tvil om egen seksualitet til barn og unge
Send de til en psykolog, betalt av skattepenger
Gi de hormon behandling, betalt av skattepenger, slik at de treffer rett kjønn
Gi de ny hormonbehandling når de oppdager at dette ble feil, betalt av skattepenger
Gi de ny psykologbehandling for å få de tilbake til sitt «rette» kjønn, noe som sikkert må pågå resten av livet, betalt av skattepenger
Det offentlige er ikke skalert for dette så det dannes en rekke private bedrifter som løser dette betalt av skattepenger - de har selvsagt alle insentiver til å holde på pasienter til evig tid, betalt av skattepenger
Uuups politikerne oppdager dette og… 2021/22/23 oppatt og oppatt
Godt for BNP, sysselsetning å sånn…
La fastlegene ta seg av hormonbehandling, hvis pasienten kvalifiserer. Få ned ventelister og køer.Mente tilgangen på til dels drastisk behandling, som jo hormonbehandling og kirurgi må sies å være.
La fastlegene gjøre hva?
Han har jo ikke det. Hele innlegget er jo stort sett bare sammensausing og usannheter.Ja, dette har du satt deg grundig inn i, ser jeg.
Nei, jeg mente at noen andre må avgjøre om pasientene er kvalifiserte eller ikke. Selv om man kunne argumentert for en 'informed consent' tilnærming også, hvor man fikk velge litt mer selv hvis man er ellers tilregnelig og samtykkekompetent. Men jeg tenker vel at en eller annen form for utredning sikkert er greit, hvis man kan få kortet ned ventetiden litt. Ellers er det vel ikke noe mer komplisert for en fastlege å følge opp hormonbehandling av transpersoner, enn av andre. Cis-kvinner i overgangsalderen kan jo få østrogen av fastlegen uten langtekkelige utredninger f.eks.Skjønner - usikker på om fastlegene er kvalifiserte til å vurdere om pasienten kvalifiserer, og om de ønsker ansvaret selv. Det kunne sikkert vært forsøkt samme tilnærming på flere områder for å få ned ventelister og køer, uten at det skjer. Fastlegene har jo ikke for lite å gjøre som det er de heller.
Lett å tenka at meininga er at det var betre om dei gjekk og hang seg i stillheit...Han har jo ikke det. Hele innlegget er jo stort sett bare sammensausing og usannheter.
Antagelig på lik linje med resten som poster sjølsikre meninger om temaet.Han har jo ikke det. Hele innlegget er jo stort sett bare sammensausing og usannheter.
Det heter ironi. Ja, jeg vet, det er en farlig sport.Han har jo ikke det. Hele innlegget er jo stort sett bare sammensausing og usannheter.
Det er vel litt ymse, føler jeg.heldigvis har vi ikke denne shitstormen i tråden eller hfs.
Men hvorfor har denne lille minoriteten så stor innflytelse? Hvorfor skal resten av den vestlige verden tilpasse seg dem? Man ser jo snart mer prideflagg enn det norske flagg rundt omkring og på offentlige bygg snart.Hmmm
Usikker på det med shitstormen.
Tror vel man må akseptere at det er ulike meninger om det.
Voksne folk må få bestemme selv hva de vil være, hvilken seksualitet de oppfatter at de har.
Samtidig er det en demokratisk rett å ytre seg; positivt eller negativt til dette, og det får sjølsagt fokus når dette konstant blir trykket opp i trynet på en.
Det er den samme demokratiske rettigheten LBQT miljøet benytter seg av når de marsjerer i tog og bruker eget flagg - som de til og med har fått lovsatt: Eg og vil ha mitt flagg på alle offentlige bygninger..
Som jeg postet litt tidligere; det store flertallet er ikke trans, homoseksuell etc. Mange aksepterer nok at voksne får gjøre som de vil.
Dermed ligger det også i sakens natur at hele LBQT greia møter motstand, fra folk flest. Jeg tror det bildet vil holde seg leenge.
Få ting er mer fornøyelig enn krenkede religiøse følelser.