Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    hyggelig å høre, clintern.
    han kameraten min som solgte deg den forsterkeren for usle 3800 kr. er allerede sendt til sinnsykehus på lier.
    Hvis de ikke ordner han på Lier, så har de et sykehus her på Toten for litt tyngre pasienter.
    Stakkar, selge John Shearne. Uff.
    Eksterer merket ennå?

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg vet ikke om merket eksisterer ennå, men phase two var jo litt av et kupp da den kom på 90-tallet.
    veldig pen, velbygd og vellydende forsterker.
    typisk britisk. mørk og stram, laget for å banke litt vett og disiplin inn i de små apekistene som gjerne plasseres på stativ eller i bokhyller i knøttsmå stuer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Så nå står det en og rundhjuler et par H6kloner. liker bildet

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    btw, la den stå på døgnet rundt, clintern.
    også når du skal på to måneders ferie i australia.
    den låter best sånn.
    tar jævlig lang tid å varme den opp.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg hørte mye på Shearnegreier på diverse Londonmesser på nittitallet, og det var alltid maktfullt, litt mørkt, drivende og naturlig. Glitrende kjøp, Clintern! Kan levende forestille meg at det er en magisk match til de hvite, slanke , geniale høyttalerene du bruker..... ;D

Og Haavard, gratulerer! Nå som du endelig har fått en cj Premier Ten i hus, må du vel kunne sies å være i mål på forsterkerfronten.. ;) Hyggelig at du er blitt en av de hornallierte btw, det var jaggu på tide!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er det slutt på Vifa elementer til H6. :-[ Lageret her er tomt Solgt et par og siste par skal i min kasse som fremdeles står her. Lager en høyttaler til for salg (den er mer eller mindre solgt).

Da er det på tide å starte litt testing etc på nye elementer som kan passe.
    Først ute blir nok Monacor.

Håvard

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Nu er riia på plass!

Med et pro ject tube box se II mellom john shearne og micro/dv10x5 ruller det basslinjer ut fra H6 - de står formelig å tripper av ren glede - fyldigere, mer homogent og organisk enn noen gang...

Har vært gjennom noen plater de siste døgn, og det er hurra meg hei som å bli kjemmet medhårs av en mørk soul kjempe ;D Altså a hole lot more groove...

Led Zepplin`s dazed an confused på 180 g - det ruller, tvister, vender om og tilbake - ikke med den største oppløsing - men med en ground, en bunn som ligger fjellstøtt - slikt gir ro mens gitar, piano, harmonica og vokal vrir og vender - gøy? det er snickers og twist!!

Rolling Stone`s goats head soup plate fra `73 - en forlagt gullplate i min samling - angie er nå en ting, men hele bandet virker mer tune på lek, rytmer og utforskning - sjekk bare "coming down again" eller "can you hear the music"....

Jimi driver ut djevler fra stuen - as we speak - fy fasan - starten på l don`t live today (the sports arena, san diego, CA, may 24, 1969) er rett og svett tøff - og igjen - bass! stram som klokkeren og fett fyldig :D

Nina Simone`s sings the the blues - du verden! Ikke bare er den vokalen stunning and humming, men hun leker med tangentene, blueser og jazzer i, mellom og etter vokaltoner. Og når jeg nå sitter å vipper foten til harmonicaen som ligger foran, bak og etter...den dama har ikke bare min respekt, men min knestående beundring...

Haavard - vi ble enige om at tråden også integrerte musikkopplevelser, så jeg lar det stå til. Og uansett, det ville ikke vært mulig i denne stuen med skumglis uten h6 - for de som ønsker å legge ht jakt på hylla - bygg, kjøp, stjel - whatever it takes - et par h6 8)

Riaa har to stk ecc83 rør - blitt tipset om telefunken. Noe mer oppløsning uten nevneverdig basstap er nok ønskelig...

let the good times roll..... :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her er vi helt på linje...i mer enn en forstand. Du har upåklagelig og stilsikker musikksmak, mann! Ikke minst oser det entusiasme av ordene du velger. Imponert! Og hva høyttalere angår, H6 er en genistrek, en avsindig diger genistrek. Veldig hyggelig at du har avblåst den jakten, særlig fordi det er grenseløst dyrt å toppe en optimalisert H6 i et balansert oppsett.... men det vet du vel by now....
    Gratulerer med riaatrinnet, det var et godt valg. ;) Helt i stil med resten. Telefunkenrør er nok noe av det mest optimale å bruke, det gir deg mer oppløsning, dypere og strammere bass og enda mer groove.

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    hey impuls, thanks mate :)

tatt i betraktning: samlet sum for js/micro/dv10x5/riaa/h6 inkl kabler er rett i overkant av 20k - jeg har aldri hørt et impuls, et Håvaard eller et gago oppsett - så min entusiasme bør nok ha sine forbehold, sånn genrelt sett. MEN h6 spiller musikk med lav, mid og high - fi - og er uten tvil, generelt sett - nettopp en genistrek! :D Jeg mener; joda, roy har en ut av helvetes stemme, men blir man lavmælt og på vipp av f eks "she is a mysteri to me"? well, tonight l just did 8)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en tråd for musikkopplevelser også, det er jo musikk H6 handler om. En sann musikk formidler. Det svinger her i stua også, det virker som det ikke finnes grenser for hva du setter foran disse høyttalerne. Takk til awe og Impulse som gjorde drømmen mulig. Conrad Johnson Premier 10. Takk til Andre sin Premier 10, den gjorde utslaget. Akkurat nå har jeg aldri hatt bedre lyd i stua.

En lite musikkanbefaling, til dere som liker ambient.
    Biosphere Wireless
    Litt info: "Recorded live at The Arnolfini, Bristol, 27 october 2007 by Chris Watson using 2 x Sony ecm77's with Nagra P11 Ares Flash card recorder".

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Og til dere om liker melodiøs eksistensialisme med skjev klokskap:

Bonnie "prince" billy - ask forgiveness

Platecover:

fan faens tastisk!!

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Musikalsk følge til begravelsen.

Nick Cave & Warren Ellis
    The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford
    Personnel: Nick Cave,

Vedlegg

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Hva tror dere om en liten "fot" til H6, litt ala den nederst platen på ProAc D15(men selvsagt med et stort hull til hornet) ?

Den kunne kanskje bygge litt mer ut rundt hjørnene, der spikes`ene sitter, og mindre ved midten av fronten og sidene. Med avrundede hjørner på 90graders vinkler kunne det muligens gitt et ganske helhetlig utseende med Focal diskanten(?).

Kunne en designet noe slikt uten at det hadde påvirket lyden for mye? (samme innvendig høyde osv naturligvis)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Hva tror dere om en liten "fot" til H6, litt ala den nederst platen på ProAc D15(men selvsagt med et stort hull til hornet) ?

Den kunne kanskje bygge litt mer ut rundt hjørnene, der spikes`ene sitter, og mindre ved midten av fronten og sidene. Med avrundede hjørner på 90graders vinkler kunne det muligens gitt et ganske helhetlig utseende med Focal diskanten(?).

Kunne en designet noe slikt uten at det hadde påvirket lyden for mye? (samme innvendig høyde osv naturligvis)
    Gjør det enkelt.
    Skaff deg 4 jernplater so du skrur fast under, festet til frontplate og bakplate. Se Clintern sine her på sentralen. Penest blir de også tror jeg, selv andres sine ikke er å forakte.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er Monacor elementer på vei.
    Skal testet i H6.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Til Alle H6 DIY'ere og andre som har fulgt tråden.

God DIY jul

Fargen er ikke tilfeldig valgt. 65finger er inspirajon.
    Det er nå tomt for elementer hos meg. Men en hyggelig fyr på sentralen sender meg Monacor elementer, de skal være lovende i denne konstruksjonen. Litt mosforståelse har gjort at de ikke er kommet ennå. På den annen side jeg har heller ikke noen kasse å sette dem i, og ikke penger før lønning. :p Girkassa gikk på bilen.

Jeg har sagt at alle som kjøper elementer hos meg må legge ut bilder. Det er noen jeg venter på enda ;) Nikko03, hvor langt er din kompis kommet? bperu, hvordan går det med deg? Øyvind, startet bygging? Lydfeak, fått lyd? Bilde av oppsettet please.

Til dere andre også, det hadde vært morsomt med bilder av alle H6 oppsettene, slik oversiktsbilde vet dere, fra lytteposisjon. Ellers kan jeg også fortelle at det går en H6 tråd i Australia også. Men den når ikke vår til knærne.

Neste år byr kanskje på en ny konstruksjon i H6 ånd. En hvis mann på Roa er beordert ned på kne, ute kneputer/beskyttere, for å måle basseksjonen på H2. Time will show.

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    3
    Hei Håvard

Det kommer nok noen bygge bilder om ikke så lenge.
    Nå er mdf platene bestilt du skjønner her i dalstrøkene må jo plater bestilles.
    også lurer jeg på om dem kommer med hest å kjerre for det tar iallefall tid ;D
    Men når platene kommer er det ikke lenge før bildene strømmer inn.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Hei Håvard.

Det meste er i grunn good to go nå. Fikk en bekreftelse på egnede arbeidslokaler igår også.

Det eneste "problemet" forblir spørsmålet om hvordan bunn av ht skal bli. Mulig det blir et lite behov for littegrann hjelp akkurat der.
    *gruble gruble*.. :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Hei Håvard.

Det meste er i grunn good to go nå. Fikk en bekreftelse på egnede arbeidslokaler igår også.

Det eneste "problemet" forblir spørsmålet om hvordan bunn av ht skal bli. Mulig det blir et lite behov for littegrann hjelp akkurat der.
    Fyr løs, hva vil du ha hjelp til.
    Føtter, bein, heving fra bakken? Forstått deg riktig?

Håvard

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Haavard skrev:
    ØivindJ skrev:
    Hei Håvard.

Fyr løs, hva vil du ha hjelp til.
    Føtter, bein, heving fra bakken? Forstått deg riktig?

Håvard
    Lurer ennå på en slags "fot" nederst på kabinettene som beskrevet over(edit: s51).

Formen på platen skulle være frest da den skulle "bygge mer ut" rundt spikes`ene.
    Kanskje også en svak avrunding på platens ytterside hele veien rundt.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har funnet et sted der de selger Focal diskanter for 75 euro stykk. I Nederland. Kommer tilbake med mer info.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Skal ta noen bilder i morgen jeg.
    Siste lakk laget i morgen. Bein og spikes er ferdige, så også delefilter med high end komponenter.
    Terminaler og plate bak ferdig lakket. Bare litt montering igjen.

Mitt nyttårsfortsett er å bygge en klone i kryssfiner ,ed Monacor bass og Focal diskant.
    Dette må testes ut da jeg synes H6 klonen er en fantastisk høyttaler. Er forsøket vellykket vil det selvsagt bli skrevet om her.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kong H og jeg Leverte et par H6 cloner med oppgradert delefilter i dag. De ble koblet opp med Naim Nait2 og Naim CD 3.5 samt Naim kabling.Da utstyret ble koblet opp var det rett fra bagasjerommet. Denne kombinasjonen er MAGISK!!! H6 eiere, LØP OG KJØP!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du sier noe :eek:
    Rett fra bagasjerommet og -11 grader kaldt. Iallefall høyttaleren fikk en lettere kryogenisk behandling på vei inn til ny eier. Men disse Jantzen kondisene og flatspolene gjør noe også. Men skal jeg noen gang vurdere å ha transistorforsterker, så skal det bli det være en Naim.

Håvard

nordpolen

Fersking
    Ble medlem
    23.11.2009
    Antall liker
    0
    Og jeg som ny eier er meget fornøyd med høytalerne og rådene om å kjøpe Naim Nait 2 og Naim cd 3.5

Takker!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    nordpolen skrev:
    Og jeg som ny eier er meget fornøyd med høytalerne og rådene om å kjøpe Naim Nait 2 og Naim cd 3.5

Takker!
    Det hadde vært gøy å tatt en tur innom om et par uker år det har gått seg litt til. Grattis igjen!!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    3
    oj oj oj detta var flott levert av. The king of the clones :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    oj oj oj detta var flott levert av. The king of the clones :)
    De ser ikke så værst ut.
    Begynner å bli flink å male. Skal man få malingen fin er det bare en ting å gjøre, mange lag med bengalac med skumgummirulle. På slutten pusse jevnt før en legger de siste lagene.
    Neste sett blir i kryssfiner. Bjørk. Er det dyrt nikko? Tenkte på 25mm eller 22mm.

Håvard

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn