Clone er en ting, men cloner og clonene skurrer, enda jeg er ganske god i toten-engelsk!impulse skrev:Mine herrer, det heter kloner, ikke cloner !! Vi er da i Norge! Skulle dere tvile på det, er det bare å ta en titt på all snøen og de umåkte veiene......
Ellers kan jeg bekrefte at det spiller meget bra hos 65finger. PSB T1 gjør seg slett ikke bort, og det sier litt!
norcad skrev:Clone er en ting, men cloner og clonene skurrer, enda jeg er ganske god i toten-engelsk!impulse skrev:Mine herrer, det heter kloner, ikke cloner !! Vi er da i Norge! Skulle dere tvile på det, er det bare å ta en titt på all snøen og de umåkte veiene......
Ellers kan jeg bekrefte at det spiller meget bra hos 65finger. PSB T1 gjør seg slett ikke bort, og det sier litt!
Skal man først presisere, er vel strengt tatt ikke verken begrepet "clone" eller "klone" dekkende for disse høyttalerne.
I hovedsak er det en høyttaler, som i siste versjon til Haavard spiller meget bra, hvor kassestørrelse og avstemming er lik en annen høyttalerkonstruksjon.
En klone må vel per definisjon være en eksakt kopi av hele konstruksjonen?
Men 65finger, er ikke en sammenligning mot en så billig høyttaler nærmest som en fornærmelse å regne?
rakkerne er bare blitt bedre og jeg stortrives foran de. Et kjempekjøp. Faktisk det beste jeg har gjort nogengang.norcad skrev:Clone er en ting, men cloner og clonene skurrer, enda jeg er ganske god i toten-engelsk!impulse skrev:Mine herrer, det heter kloner, ikke cloner !! Vi er da i Norge! Skulle dere tvile på det, er det bare å ta en titt på all snøen og de umåkte veiene......
Skal man først presisere, er vel strengt tatt ikke verken begrepet "clone" eller "klone" dekkende for disse høyttalerne.
I hovedsak er det en høyttaler, som i siste versjon til Haavard spiller meget bra, hvor kassestørrelse og avstemming er lik en annen høyttalerkonstruksjon.
En klone må vel per definisjon være en eksakt kopi av hele konstruksjonen?
Men 65finger, er ikke en sammenligning mot en så billig høyttaler nærmest som en fornærmelse å regne?
Kan forstå at det er vanskelig på tlf ja65finger skrev:skal utdype litt når jeg kommer hjem Nikko, litt tungt på tlf
Bare hyggelig Nikko, du får slå på tråden hvis du trenger mere info, kan sende deg nr per PMNikko03 skrev:Tusen takk
for det flotte innlegget 65finger jeg blir bare mer å mer sikker på at detta blir gøy ;D ;D
Svært gode! Riktig plassert skapes et stort lydbilde, både i bredden og dybden. Jeg har som nevnt over HT ca 4 meter fra hverandre og vinklet inn mot lytteposisjon. Racket står i et hjørne og HT på hver sin vegg. (dette har skapt problemer grunnet ulike forhold bak. Racket blir nå flyttet) Jeg har målt opp slik at HT har lik avstand til meg (helt nødvendig) og vinklet de cm for cm de jeg mente det "satt" Dette tar tid og man bør være 2. fantastisk godt skille mellom musikanter, de er tydelig plassert. Elektronikken kan sikkert spille en rolle. Jeg har ikke forsøkt annet enn den som står i underskriften.davalex skrev:Det var en god skildring, 65finger!
Hvordan synes du at H6-ene dine er mtp. holografi og perspektiv?
Det er mye av det samme.davalex skrev:Takk for svar! Du har jo en veldig god avstand mellom høytalerne, og dette hjelper nok uten tvil på perspektivet.
Gode høytalere er det iallefall! Ikke at jeg har hørt allverden av høytalere, men H6-klonene til haavard spiller enormt lufting, og er veldig behagelig å høre på! Regner med at dine ikke er så veldig ulike disse! ;-)
Et tips:Nikko03 skrev:En bitte liten oppdatering.
Prøve montering av elementer ;D