hahahah ;D
Jeg blir med og vet hvor han borErosLoveking skrev:Hvis du forsvinner skal jeg finne ut hvor du bor, og så svinger jeg innom og plager deg, neste gang jeg skal til svigermor i Pocket Valley
Takk, HCS, det varmet.HCS skrev:Takk for at du tok en ny sesong her inne Impulse. En ting er råd en kan få, en annen tilg er VELMENTE gode råd bygget på erfaring og et godt hjerte. Dette får en ikke av å lese Toole eller noen annen teoretiker, ei heller av diverse kurver og målinger.. Dette er noe en INNEHAR og bruker for de som søker kunnskap basert på kjærlighet til musikk primært for så å få tips om hvordan en kan målbære sitt ønske om dyp musikkglede i sitt eget hjem!![]()
+1impulse skrev:Takker, begge to. Frustrasjonen har lagt seg litt, det var nok awe og tkr som fikk meg på andre tanker....Som sagt, jeg har løst nytt sesongkort og blir nok en god stund til. Jeg må bare lære meg å navigere utenom alle disse "det-er-pokker-ikke-forskjell-på-noenting-for-det kan-nemlig-ikke-måles"-trådene. De folkene får bare holde på med sitt.
;D65finger skrev:+1impulse skrev:Takker, begge to. Frustrasjonen har lagt seg litt, det var nok awe og tkr som fikk meg på andre tanker....Som sagt, jeg har løst nytt sesongkort og blir nok en god stund til. Jeg må bare lære meg å navigere utenom alle disse "det-er-pokker-ikke-forskjell-på-noenting-for-det kan-nemlig-ikke-måles"-trådene. De folkene får bare holde på med sitt.
Takk for anbefalingen Timpulse skrev:Nå er det høytidsstund i lyttestua. I kveld fikk jeg fjorårets beste album inn døra, den siste utgivelsen til heltinnen over alle heltinner, "The Dutchess of Coolsville", Rickie Lee Jones. Tittelen kan tyde på at det var en helende prosess å spille inn, "Balm in Gilead". . Jeg hadde nesten gitt henne opp, nemlig. Ikke fikk jeg særlig fot for hennes siste utgivelser, og dessuten overvar jeg en konsert i Arendal Kulturhus for etpar somre siden som var katastrofalt dårlig og bare til å bli deprimert av. Hun var høy som en flaggstang, ute av stand til å begripe hvor hun var, og gav bare inntrykk av å burde beskyttes mot seg selv. Jeg gikk derfra med vissheten om at jeg hadde sett henne for siste gang. Nå virker det ikke sånn, gitt! Det er nok ingen tilfeldighet at en av låtene på dette albumet heter "Rehab"..
For dette er vitalt som rakker´n, og fruen tar kontrollen fra første akkord. Her snakker vi låter som er skrevet over en tjueårsperiode, inkludert en av hennes far. Coole poplåter som bare hun kan gjøre dem, sløy doo-wop og stringswingjazzinfluenser, intens country som binger tankene i retning av Townes, Gram og Emmylou, og ikke minst hudløse og såre ballader om tapt kjærlighet og brustne drømmer. Selvutleverende, men aldri klamt privat. Det er ikke hennes stil. Den sløye åpningslåta "Wild Girl" ble egentlig skrevet til 1989-utgivelsen "Flying Cowboys". Den setter stemningen med en gang. Klassisk Rickie, men løsere i snippen produksjonsmessig. Mer Daniel Lanois enn vestkyst, for å si det sånn. Det kler virkelig musikken perfekt. Apropos stemning, det er noe ved denne musikken som stadig får meg til å tenke på Plant/Krauss´"Raising Sand". Så gjennomgripende musikalsk, så grenseløst vakkert og bevegende.
Hun har forresten med seg både Krauss, Ben Harper og nylig avdøde Vic Chestnutt. Det laget sier litt om kvaliteten. Jeg har fulgt hertuginne Rickie siden debuten i 79. (Vel, jeg la vel først merke til henne på coveret til Waits-skiva "Blue Valentines" i 1978. Det er hun som ligger på panseret til Chevrolet´en på baksida.) Det har vært både opp- og nedturer. Dette er noe av det gledeligste jeg har lyttet på på årevis. Dama er så definitivt tilbake!
Netopp! Om ikke denne selger i bøtter og spann (og kommer på vinyl snart!), finnes det ikke rettferdighet i verden.65finger skrev:Fantastisk plate!! Gåsehud og tårer i øynene
Start med de to første platene; s/t og Pirates, samt samlingen Dutchess of Coolsville. Og så kan du kjøpe deg konsertbillett til Sentrum Scene i mars. Jeg fikk konsertbilletter av madamen til jul.ErosLoveking skrev:Verden har aldri vært rettferdig, men to tomler opp fra denne kanten ihvertfall
En av fjorårets virkelig store positive overraskelser. (har aldri hatt noe forhold til dama før, men skjønner at jeg må begynne å grave litt.)
Oops! Jeg trykket visst litt feil der! Blir aldri helt fortrolig med at jeg har redigeringsmuligheter! Sorry!ErosLoveking skrev:Verden har aldri vært rettferdig, men to tomler opp fra denne kanten ihvertfall
En av fjorårets virkelig store positive overraskelser. (har aldri hatt noe forhold til dama før, men skjønner at jeg må begynne å grave litt.)
Det må du, Eros. Jeg kan gi deg "The Dutchess of Coolsville 101" neste gang du egentlig er på vei til svigermor!![]()
Gledelig lesning, jeg har vel også kammet hjem alt damen har sluppet tidligere, mer eller mindre, denne derimot er ikke hentet enda, mye grunnet de samme grunner du nevner her, damen har ikke värt så inspirerende på de siste utgivelsene, men det leser jeg at hun er nu, det betyr en tur i platesjappa igjen, takk for tipset.impulse skrev:Nå er det høytidsstund i lyttestua. I kveld fikk jeg fjorårets beste album inn døra, den siste utgivelsen til heltinnen over alle heltinner, "The Dutchess of Coolsville", Rickie Lee Jones. Tittelen kan tyde på at det var en helende prosess å spille inn, "Balm in Gilead". . Jeg hadde nesten gitt henne opp, nemlig. Ikke fikk jeg særlig fot for hennes siste utgivelser, og dessuten overvar jeg en konsert i Arendal Kulturhus for etpar somre siden som var katastrofalt dårlig og bare til å bli deprimert av. Hun var høy som en flaggstang, ute av stand til å begripe hvor hun var, og gav bare inntrykk av å burde beskyttes mot seg selv. Jeg gikk derfra med vissheten om at jeg hadde sett henne for siste gang. Nå virker det ikke sånn, gitt! Det er nok ingen tilfeldighet at en av låtene på dette albumet heter "Rehab"..
For dette er vitalt som rakker´n, og fruen tar kontrollen fra første akkord. Her snakker vi låter som er skrevet over en tjueårsperiode, inkludert en av hennes far. Coole poplåter som bare hun kan gjøre dem, sløy doo-wop og stringswingjazzinfluenser, intens country som binger tankene i retning av Townes, Gram og Emmylou, soul som riktignok er hvit, men ganske svart også. Og ikke minst hudløse og såre ballader om tapt kjærlighet og brustne drømmer. Selvutleverende, men aldri klamt privat. Det er ikke hennes stil. Den sløye åpningslåta "Wild Girl" ble egentlig skrevet til 1989-utgivelsen "Flying Cowboys". Den setter stemningen med en gang. Klassisk Rickie, men løsere i snippen produksjonsmessig. Mer Daniel Lanois enn vestkyst, for å si det sånn. Det kler virkelig musikken perfekt. Apropos stemning, det er noe ved denne musikken som stadig får meg til å tenke på Plant/Krauss´"Raising Sand". Så gjennomgripende musikalsk, så grenseløst vakkert og bevegende.
Hun har forresten med seg både Krauss, Ben Harper og nylig avdøde Vic Chestnutt. Det laget sier litt om kvaliteten. Dette er klassisk Americana, i alle fall om vi tidvis tøyer begrepet ørlite. Jeg har fulgt hertuginne Rickie siden debuten i 79. (Vel, jeg la vel først merke til henne på coveret til ekskjæreste Tom Waits´"Blue Valentines" i 1978. Det er hun som ligger på panseret til Chevrolet´en på baksida.) Det har vært både opp- og nedturer. Dette er noe av det gledeligste jeg har lyttet på på årevis. Dama er så definitivt tilbake!
Bare hyggelig, Nikko! ;D Fint at du likte skiva, den hører med blant fjorårets aller beste i min bok, og rent personlig den aller mest gledelige. Den minst like fine, men veldig vemodige avskjedsplata til Alfred Brendel er kanskje den beste, Rickie leverte en knallsterk toer. Kanskje den toppduoen sier litt om at jeg er født for endel år siden, but so it goes... ;DNikko03 skrev:Det er det jeg sier sånne tråder er gull verd spiller nå Rickie Lee Jones
på spotify og koser meg glugg i hjel Takker og bukker Impulse![]()
Reknet ikke med det - at en kan bli steinet for å komme med positivie ytringer om kablerimpulse skrev:Steinbra kabel, Fredd. Og i denne tråden slipper du å bli steinet for å påstå det! ;D Fint bilde!
Da skal jeg våge meg til å si at Audioquest Type 2 er ingen sinke heller (i budsjett klassenimpulse skrev:Og i denne tråden slipper du å bli steinet for å påstå det! ;D
Takker, Fredd. Jeg tror jammen jeg skal sende deg en PM når jeg på vei til din del av landet neste gang. Har nemlig familie i de traktene, dessuten er det jo ikke sååå langt unna åstedet for landets cooleste festival heller, og akkurat den har jeg lovet meg selv å besøke i år.56fwb skrev:Reknet ikke med det - et en kan bli steinet for å komme med positivie ytringer om kablerimpulse skrev:Steinbra kabel, Fredd. Og i denne tråden slipper du å bli steinet for å påstå det! ;D Fint bilde!
på din tråd. Og i hvertfall ikke vedr denne kabelen ;D
Bildet kan fritt bruke om du vil Trond
PS. Flere bilder av Energetic på min tråd... Du er velkommen på besøk...![]()
Altså STEINET :'( ;DHaavard skrev:Stein, stein, stein, stein stein Fredd ;D
Du har herved fått en kabeldom etter Shrarialovgivningen. ;D
Håvard
Kjøpte endel meter fra Håkon R.impulse skrev:Takk skal du ha, Jan. Hyggelig at du liker tråden! Du har forresten helt rett, Audioquest lager gode kabler,de. Jeg har lyttet endel til noen eldre toppkabler derfra som virkelig gjorde jobben, og budsjettvariantene deres har alltid funket veldig bra. Det er det du bruker nå om dagen da, skjønner jeg? Eller...?
56fwb skrev:Altså STEINET :'( ;DHaavard skrev:Stein, stein, stein, stein stein Fredd ;D
Håvard
Håper jeg er i Nirva - musikk-nirvana.. hvor man blir servert den herligste musikk (kun det?!?) av skjønne piger/nymfer/musér .... ;D
He,he,he...HCS skrev:56fwb skrev:Altså STEINET :'( ;DHaavard skrev:Stein, stein, stein, stein stein Fredd ;D
Håvard
Håper jeg er i Nirva - musikk-nirvana.. hvor man blir servert den herligste musikk (kun det?!?) av skjønne piger/nymfer/musér .... ;D
Tror det er mer som dette, hifinirvana altså 8)