- Ble medlem
- 16.02.2008
- Antall liker
- 105
Jeg tar meg den frihet å slå et slag for denne i dag 
Får orden på humøret
Får orden på humøret
Vedlegg
-
33.7 KB Visninger: 539
Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.impulse skrev:Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
Det ville vært et mareritt av groveste kaliberValentino skrev:Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.impulse skrev:Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
Det er sikkert ihverfall for min delimpulse skrev:Den er også cool nok, men må likevel se seg ganske distansert, IMHO. Ellers er det vel aldri noen reell fare for at noen av oss kommer til å sitte på komplette samlinger...;D
Oppdrag til donnerwetter: Gode jazzskiver jeg mangler til 79,- på CDON. Nei, du får ikke vite hva jeg har fra før. ;Ddonnerwetter skrev:Det ville vært et mareritt av groveste kaliberValentino skrev:Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.impulse skrev:Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
79.- på CDON forøvrig![]()
Bare hyggelig Val, ikke minst det at vi deler svakheten for "Harvest Moon", selv om vi kan være uenige om annetValentino skrev:Og om.s, takk for NY-tips. Er særdeles svak for Harvest Moon, og det er også fruen. Verd å høre på den du viser da.donnerwetter skrev:Det ville vært et mareritt av groveste kaliberValentino skrev:Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.impulse skrev:Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
79.- på CDON forøvrig![]()
Bare hyggelig! Enjoy it!Roberten skrev:Ikke engang Vallelybrettet kunne redde meg fra usannsynlig mye tyn fra kompisene da jeg insisterte på at vi skulle høre på Harvest Moon mens vi skatet. Takk for heads up, om.s.
Det synes jeg høres ut som en god ide! ;DErosLoveking skrev:Det får´n si.
Så når skal man få hørt på disse greiene da? Lukter det nachspiel neste torsdag, hvis undertegnede får innpass hos en i nabolaget ditt?![]()
Dypere, tørrere og kjappere!!impulse skrev:De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
Det værste er at mr. impulse slett ikke tar munnen for full i beskrivelsen, heller ;DJanOlav skrev:Dypere, tørrere og kjappere!!impulse skrev:De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
Grattis med vellykket oppgradering!![]()
JanOlav skrev:Dypere, tørrere og kjappere!!impulse skrev:De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
Det nachspielet stiller jeg på selv om jeg ikke er med på festen 8)ErosLoveking skrev:Da er jeg med. Strake veien mellom Slalåmveien og Sleiverud via Gamleveien.
For en eksiltrønder vant med glatte duskemokasiner, sno og gangpromille over normalen er jo de ca 2,5-3 km ingen distanse.
Skulle det bli for heftig kan jeg sikkert ringe på til tanta til fattern som bor ved avkjørsla til Eine Gård.
![]()
![]()
![]()
Velkommen skal du være!65finger skrev:Det nachspielet stiller jeg på selv om jeg ikke er med på festen 8)ErosLoveking skrev:Da er jeg med. Strake veien mellom Slalåmveien og Sleiverud via Gamleveien.
For en eksiltrønder vant med glatte duskemokasiner, sno og gangpromille over normalen er jo de ca 2,5-3 km ingen distanse.
Skulle det bli for heftig kan jeg sikkert ringe på til tanta til fattern som bor ved avkjørsla til Eine Gård.
![]()
![]()
![]()
Ja, rommet hadde nok sikkert masse av skylden, du snakket jo om det, så jeg hadde det i bakhodet!impulse skrev:JanOlav skrev:Dypere, tørrere og kjappere!!impulse skrev:De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
Takk skal du ha! Av en eller annen grunn satt aldri bassgjengivelsen i det lytterommet helt, men nå har jeg både nye basselementer og nytt lytterom,så..... ;D
Den plata finns i hyllene mine også og er innom dCs'en til tider...impulse skrev:Veldig lurt, Val. ;D Regner med at det er den amerikanske trioutgaven med den tittelen du har kjøpt. Ellers er jo plata med samme tittel, men med Monica Zetterlund på vokal alldeles fantastisk. Pur magi, rett og slett....Utgitt på Philips, spilt inn i løpet av tre timer i et filmstudio i Stockholm sommeren 1964.
Den er også notert...donnerwetter skrev:I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"56fwb skrev:Den er også notert...donnerwetter skrev:I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8);D
Bare nesten det der, Finger´n. "The complete Charlie Parker on Verve" er tittelen. En av historiens beste bokssett i min bok. Dessuten kan Clint Eastwoods genistrek "Bird" gjerne sees etter at boksen er innkjøpt og gjennomspilt noen ganger....65finger skrev:noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"56fwb skrev:Den er også notert...donnerwetter skrev:I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8);D
Må nok påpeke at du tar feil impulse. HEHOHA den heter charlie parker the complete verve master tapes og har et helt annet bilde på 3 cders metalboksenimpulse skrev:Bare nesten det der, Finger´n. "The complete Charlie Parker on Verve" er tittelen. En av historiens beste bokssett i min bok. Dessuten kan Clint Eastwoods genistrek "Bird" gjerne sees etter at boksen er innkjøpt og gjennomspilt noen ganger....65finger skrev:noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"56fwb skrev:Den er også notert...donnerwetter skrev:I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8);D
Ellers er jeg helt enig, Donnerwetter. Den skiva er cool! Som det aller meste av de klassiske Ray Charles-titlene....![]()