Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Siden det florerer av gode musikk tips i denne særdeles trivelige tråden, legger jeg ett lite Americana tips for de som liker sånt, jeg tror, impulse iaf har litt sansen?...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig, om.s /musicus.;D Dette så lekkert ut. Tusen takk! Slå deg nå for all del til ro med et nick, mann! ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Musicus skrev:
    Siden det florerer av god emusikk tips i denne særdeles trivelige tråden, legger jeg ett lite Americana tips for de som liker sånt, jeg tror, impulse iaf har litt sansen?...

mvh
    Edit: Impulse/musicus
    Dette er for meg helt ukjent musikk.
    Hva slags sjanger er dette og hva kan elles sies om..
    At det lyder bra forstår jeg jo ettersom det anbefales på denne tråd.. :D ;)

PS: min ønskeliste vokser hver gang jeg er innom denne tråd.. :) :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette er det ypperste av "Americana", Fredd. Usentimental country ispedd rock og amerikansk folkemusikkinfluenser. Store deler av sjangerens førstelag ramses opp på coveret, så det skulle borge for kvalitet utover det vanlige... :)

M

musicus

Gjest
    56fwb skrev:
    Musicus skrev:
    Siden det florerer av god emusikk tips i denne særdeles trivelige tråden, legger jeg ett lite Americana tips for de som liker sånt, jeg tror, impulse iaf har litt sansen?...

mvh
    Edit: Impulse/musicus
    Dette er for meg helt ukjent musikk.
    Hva slags sjanger er dette og hva kan elles sies om..
    At det lyder bra forstår jeg jo ettersom det anbefales på denne tråd.. :D ;)

PS: min ønskeliste vokser hver gang jeg er innom denne tråd.. :) :)

mvh
    Som ett xtra tips går det en egen Americana tråd under musikkhjørnet, med div gode og særdeles gode anbefalinger innen sjangeren ;) ...

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.169
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Det r en veldig flott tråd, Om.s. Den anbefales! ;D
    Og derfra kan vi hente to av fjorårets beste utgivelser. Etter min mening.

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Kan vel ikke annet enn å holde med ;D ;D svinger litt mellom nickene her men synes vel dette passer bedre med den profil jeg har i tankene for meg selv med min deltagelse her inne fremover 8) ;D ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det høres betryggende ut! Et svært passende nick slik jeg etterhvert har lært deg å kjenne. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    G
    musicus skrev:
    impulse skrev:
    Kan vel ikke annet enn å holde med ;D ;D svinger litt mellom nickene her men synes vel dette passer bedre med den profil jeg har i tankene for meg selv med min deltagelse her inne fremover 8) ;D ...

mvh
    Godt at du har byttet ut det fæle øyet ;D Du er en av de som gjør at det er verdt å henge her inne musicus

M

musicus

Gjest
    Takker! da skal jeg ikke bombe tråden din med musikalske anbefalinger mer idag, men en siste tåler vi ;D...

Beth Gibbons (Portishead) og Paul Webb (TalkTalk) slapp denne smått geniale og herlige skiva i 2002, den holder den dag i dag :mm: ...

mvh

M

musicus

Gjest
    65finger skrev:
    G
    musicus skrev:
    impulse skrev:

mvh
    Godt at du har byttet ut det fæle øyet ;D Du er en av de som gjør at det er verdt å henge her inne musicus
    Takker for de flotte ordene 65, Eschers øye er da ikke så fælt, hehe ;D...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bomb away, musicus! ;D Dette er en av mine favoritter fra det siste tiåret også.

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.513
    Torget vurderinger
    5
    Når vi først er inne på americana; en av fjorårets beste i sjangeren er "Middle Cyclone" med Neko Case. På dette albumet beveger hun seg fra ren country til bittersøt pop. En fantastisk stemme beslektet med Tanya Donelly og Cat Power... Anbefales!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den skal sjekkes ut, Horny! ;D
    Lite å melde herfra ellers, rent bortsett fra at delene til platespillerprosjekt nummer to begynner å dukke opp. Jeg skal selvfølgelig spare dere for utpakkingsgreier, det er nemlig noe av det mest ernerverende jeg vet om... ;)
    Til uken er det forresten mulig det nye racket dukker opp, så jeg kan begynne å bytte CD-plater uten å forstue håndleddet samtidig....

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.246
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Lite å melde herfra ellers, rent bortsett fra at delene til platespillerprosjekt nummer to begynner å dukke opp. Jeg skal selvfølgelig spare dere for utpakkingsgreier, det er nemlig noe av det mest ernerverende jeg vet om... ;)
    Til uken er det forresten mulig det nye racket dukker opp, så jeg kan begynne å bytte CD-plater uten å forstue håndleddet samtidig....
    Ja, du har vel utfordret håndleddets yttergrenser i bytting og ilegging av cd plater. En nesten royal bevegelse.

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Haavard skrev:
    impulse skrev:
    Ja, du har vel utfordret håndleddets yttergrenser i bytting og ilegging av cd plater. En nesten royal bevegelse.

Håvard
    Da er det pokker ikke rart jeg føler et påtrengende behov for nytt rack, vel? ;)Royale bevegelser er en uting, og når en begynner å få slitasjeskader på håndleddet på grunn av lettere akrobatiske og åpenbart noe royale håndleddsvrikk,er det på tide å gjøre noe. Tror nok det gamle racket havner på børsen snart,ja....

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er det ikke en lett femi knekk i håndleddet det jeg forbinder Impulse med, så fint du får plukket av deg denne unoten før den blir permanent Impulse ;). Er det et custommade rack du skal ha eller det racket som kommer ifra mer sentrale strøk av den store byen med det lille hjertet ? :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Om jeg får det til å passe her, ligger det an til å overta et customrack. Vi får se hvor det lander. Ingen liten jobb å finne noe som funker.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden musikk nevnes i denne tråden kan jeg jo introdusere folket til et album som har gitt meg en meget god lyttestund nå i helgen... Ikke bare gamle Alfred som kan... :)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Må vel sjekke ut denne her da, HCS. :) Neida, det er ikke bare gamle Alfred som kan, men i rettferdighetens navn kan han ganske mye mer ganske mye bedre enn ganske mange andre. ;D

I dag er det grått vintervær her oppe på verket, og selv ikke en diger kopp Yirgacheffe hjelper på "a slight case of the midwinter blues".
    Så hva er vel bedre enn å sette på musikk av en surferdude og filmmaker fra Hawai? Jack Johnsons "Sleep through the static" er en samlig sløyt swingende og ekstremt melodiske og kanongode poplåter med nok sommerfølelse i seg til å drømme seg bort i. Ikke er det bare kos, gøy og omorsomt heller, tekstene er minst like godt håndtverk som låtene, og det ligger både tvil, uro og ettertenksomhet under overflaten (passende bilde! ;)) Inspillingen er gjort i et studio som er solcelledrevet, og det er analogt hele veien. Lyden er varm, åpen, luftig og naturlig. Veldig "live-i-studio"-lyd med klassisk 70-talls feeling. På et anlegg som fikser å gjengi det, er bassen usedvanlig åpen og oppløst. En glimrende plate, rett og slett. Men bevares, plater skal kjøpes for musikken, aldri lydene . Her funker likevel begge deler minst like godt. Stjerne i boka til Jack.

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Hmmm, den må sjekkes ut :)
    Her i huset forgylles kvelden av en god kopp Finca Mama Mina, og denne utmerkede skiva:

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Your taste is exquisite, Sir! Ufattelig cool skive og eminent kaffe! ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Takk det samme, høystærede :D
    Holder dog Finca'en et ørlite hakk under Yirgacheffe, men bevares, aldeles utmerket er den!
    Monk har vokst til å bli en favoritt her i huset, mye cool musikk fra den kanten ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    donnerwetter skrev:
    Holder dog Finca'en et ørlite hakk under Yirgacheffe, men bevares, aldeles utmerket er den!
    Monk har vokst til å bli en favoritt her i huset, mye cool musikk fra den kanten ;D
    Heisan..
    Jeg sitter å sikkler når jeg leser om den eminte kaffen dere nyyyter :) -også ;D ;D

Hva med å legge ut nogle linker til de købmend der selger desse fortryllende drikke..? :)
    Samt at i herrer kommer med en anbefaling av den/de drikk(er) av brente bønner som behager ganen mest ... :)

Svar på desse utsøgte spørgesmål utbedes at blive besvaret høffligt, korrekt, straks og uden opphold ;D ;D

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    56fwb skrev:
    donnerwetter skrev:
    Heisan..
    Jeg sitter å sikkler når jeg leser om den eminte kaffen dere nyyyter :) -også ;D ;D

Hva med å legge ut nogle linker til de købmend der selger desse fortryllende drikke..? :)
    Samt at i herrer kommer med en anbefaling av den/de drikk(er) av brente bønner som behager ganen mest ... :)

Svar på desse utsøgte spørgesmål utbedes at blive besvaret høffligt, korrekt, straks og uden opphold ;D ;D
    http://www.websitefolder.net/stavangerkaffebrenneri/

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Selv har jeg handlet her:
    http://www.kaffekvern.no/joomla/index.php

Bestilte torsdag kveld, lørdag var det bare å hente kaffen på posten ;D
    Utmerket kvalitet også :D

Holder Yirgacheffe høyest, tett fulgt av Monsooned Malabar AAA og Finca Mama Mina, men de er såpass forskjellige at de komplementerer hverandre fint :D Som frokostkaffe kan også Fazenda Barrieiro anbefales, da den er litt "lettere" og ikke fullt så kompleks etter min smak :)
    Men nymalt, fra egen kvern er viktig ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    65finger skrev:
    56fwb skrev:
    donnerwetter skrev:
    Heisan..

donnerwetter skrev:
    Selv har jeg handlet her:
    http://www.kaffekvern.no/joomla/index.php

Bestilte torsdag kveld, lørdag var det bare å hente kaffen på posten ;D
    Utmerket kvalitet også :D

Holder Yirgacheffe høyest, tett fulgt av Monsooned Malabar AAA og Finca Mama Mina, men de er såpass forskjellige at de komplementerer hverandre fint :D Som frokostkaffe kan også Fazenda Barrieiro anbefales, da den er litt "lettere" og ikke fullt så kompleks etter min smak :)
    Men nymalt, fra egen kvern er viktig ;)

http://www.websitefolder.net/stavangerkaffebrenneri/
    Jeg tacker herrene for eders utsøgte svar...
    De er behørigt noteret på dertil egnet sted..
    De nevnte købmend vil nu bli på eteren contactet for at
    utbedes å sende desse utsøgte bønner til brygging av den himmelske drick
    dere har talet så meget herom.... ;) :)

(Kanke bli mere OT enn dette her - men skitt au.. :) det kommer på listen over helsebringende tiltak og de har alltid prioritet..... ;D)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fredd, i min tråd er snakk om utsøkt kaffe (eller mat, kunst, klassiske kjøretøy, film, fotografi, arkitektur,litteratur, design et al..) aldri off topic. Bare så det er sagt. ;D

Edit, Jøss...sånn litt på avstand så det der litt i overkant pretensiøst ut, men pokker heller. Det er jo sant! ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Fredd, i min tråd er snakk om utsøkt kaffe (eller mat, kunst, klassiske kjøretøy, film, fotografi, design et al..) aldri off topic. Bare så det er sagt. ;D
    Takk Trond - og i like måte får jeg vel si... :)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    Fredd, i min tråd er snakk om utsøkt kaffe (eller mat, kunst, klassiske kjøretøy, film, fotografi, design et al..) aldri off topic. Bare så det er sagt. ;D
    Skulle da bare mangle i en tråd der god smak på de fleste av livets viktige områder er meget fremtredende :D
    Her er det godt at være 8)

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Pretensiøse lister og fri assosiasjon er gøy - la det stå til folkens :D

kaffe - ser for meg en ukes tid med ryggesekk og kverna rundt i Etiopia

mat - etpar dager på hardangervidda med godt aurefiske, behørig tilbehør i sekken; fersk chilli, rød, sort og grønn pepper, en flaske hvit bourgogne og en rød fra piemonte (barolo perhaps) til medbrakte mozart kuler...

kunst - øl, pølse og sennepsvandring i wien med fri adgang til alt innen kunstens rekkevidde?

kjøretøy - følgebil til james og oz sin tur in the homeland, bør vel være en ærbødig cab av et slag, en MG B 1970 modell kanskje..

film - clinterns Unforgiven utendørs på øya Isley med The Band som nachspiel til enda en flaske av gulldrikk...

fotografi - gjennomgang av lp samling - kate bush "the sensual world"...

arkitektur - ser for meg å få øye på ei lita mursteinskirke ute på den ungarske landsbygd, gjennomdrukket, blakk og forvillet, ungarske hymner inne, blank morgendis uten...

litteratur - den gamle mannen og havet ute i en pram på vestlandet med solnedgangen i nakken og rom og cola i glasset...

design - vi drar til finland og kverker noe finlandia mens kontoen ryker til helvete på første møbelkjøp - men du verden for en lyttestol ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    clintern skrev:
    Pretensiøse lister og fri assosiasjon er gøy - la det stå til folkens :D

kaffe - ser for meg en ukes tid med ryggesekk og kverna rundt i Etiopia

mat - etpar dager på hardangervidda med godt aurefiske, behørig tilbehør i sekken; fersk chilli, rød, sort og grønn pepper, en flaske hvit bourgogne og en rød fra piemonte (barolo perhaps) til medbrakte mozart kuler...

kunst - øl, pølse og sennepsvandring i wien med fri adgang til alt innen kunstens rekkevidde?

kjøretøy - følgebil til james og oz sin tur in the homeland, bør vel være en ærbødig cab av et slag, en MG B 1970 modell kanskje..

film - clinterns Unforgiven utendørs på øya Isley med The Band som nachspiel til enda en flaske av gulldrikk...

fotografi - gjennomgang av lp samling - kate bush "the sensual world"...

arkitektur - ser for meg å få øye på ei lita mursteinskirke ute på den ungarske landsbygd, gjennomdrukket, blakk og forvillet, ungarske hymner inne, blank morgendis uten...

litteratur - den gamle mannen og havet ute i en pram på vestlandet med solnedgangen i nakken og rom og cola i glasset...

design - vi drar til finland og kverker noe finlandia mens kontoen ryker til helvete på første møbelkjøp - men du verden for en lyttestol ;D

For en fantastisk assosiasjonsrekke, Tommy! Jeg ville vel kjørt klassisk Alfa "Duetto" Spider eller Jaguars E-Type, men ellers var det ikke akkurat vanskelig å være med på resten.... ;)

Vedlegg

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    he he

helt i orden å frese fra gamlelandet med born to run gjallende i ørene og varm hansa på vei til de britiske øyer og real bear i den der 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    clintern skrev:
    he he

helt i orden å frese fra gamlelandet med born to run gjallende i ørene og varm hansa på vei til de britiske øyer og real bear i den der 8)

Ja, du kan så si. Det er mye hifi jeg har eid som jeg angrer på å ha kvittet meg med, men det kommer ikke opp mot spideren. Samme farge, til og med. At det går an å være så innesnødd.....

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    trond min gode mann - jeg har solgt 150 av mine lp plater i dag - det er grunn til stirre en stund i taket, men av en eller annen grunn føler jeg meg litt bedre nå ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    clintern skrev:
    trond min gode mann - jeg har solgt 150 av mine lp plater i dag - det er grunn til stirre en stund i taket, men av en eller annen grunn føler jeg meg litt bedre nå ;)
    Det er god grunn til å stirre lenge og vel i taket da, ja....og minst like lenge i gulvet, skulle jeg tro. Ikke helt overbevist om at du vet hva du gjør her, men det er vel så.....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    clintern skrev:
    Det er god grunn til å stirre lenge og vel i taket da, ja....og minst like lenge i gulvet, skulle jeg tro. Ikke helt overbevist om at du vet hva du gjør her, men det er vel så.....
    Hvis det er ting som har stått og støvet ned og vært i veien er det en befrielse og en renselse.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    clintern skrev:
    Hvis det er ting som har stått og støvet ned og vært i veien er det en befrielse og en renselse.
    For noen, kanskje. Personlig ville jeg aldri kunne omtale å selge vinylplater på den måten. I alle fall ikke så lenge det dreier seg om musikk jeg har et forhold til...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    For min del ville alt gått i svart, med kjelleren som neste stoppested av frykt for å vise meg i ren skam.
    trist, bare trist. :'(

men det gode er at det blir mindre konkurranse og mer igjen på oss som vet og sette pris på vinylen da. :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn