Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Dette er en go' plate som passer utmerket når man har hjemmekontor :D Sammen med en kopp Yirgacheffe gir denne en ny og bedre dimensjon til arbeidet ;D

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    Får man ønske seg bilder og kommentarer i denne eminente tråden impulse?

Jeg har ett par Oblivion Coherens Powercords m/bokser, på inngående for testing, men savner bilder på de, har hørt noen "rykter" om at det kan finnes slikt hos Hr Impulse ;D ...

Gjerne med noen velfunderte kommentarer ;) ;D...

mvh

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    @Edit:Hei musicus

Jeg har bilder av nevnte kabel og
    tråkker til med å legge de ut før Trond... ;D

Slik ser delen av kabelen ut mot veggtikket

Legger også ved et bilde av kabelen
    tilpasset DP A1's spesielle apparatstikk

På de nettkablene jeg har er en slik boks/-kloss av tred, med for meg
    "ukjent" innehold foruten kabelen, i hver ende..
    Egenskapene er at de Fjerner støy og gir svartere bakgrunn.

Desse kablene er like gode som bakgrunnen tilsier -
    De er kort og godt steinbra ;D
    Men husk på at de trenger svææært lang tilspillingstid... før de viser sitt sanne jeg.. :)

Håper desse var bra nok og så håper vi Trond legger ut
    utfyllende kommentarer og noen av sine bilder..... :)
    Det gler vi oss begge til.. :)

mvh
    Fredd

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    Unnskyld OT impulse, men dette så bra ut Fredd, takker så mye ;D ...

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.356
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel heller en trekloss. En boks er hul inni. ;)

Men ledningene er fine dem.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette er da ikke OT, musicus! ;) Langt ifra! Nå har jo Fredd allerede lagt ut sine utmerkede bilder, og i så måte har jeg vel ikke mye å tillegge. Kablene i seg selv er de beste nettkablene jeg har vært borti, og i den forbindelse har jeg erfaring med Fat LMC, Transparent, Furutech og Synergistic. Da jeg prøvde Oblivionkabler første gang, fallt alt på plass i lydbildet først når disse var i systemet. Som Fredd sier, de trenger hysterisk lang innbrenningstid. Sånn er det bare. Når de har landet, er lydbildet påtagelig dynamisk og rolig, opplevelsen av akustikk og plassering er fantstisk, og ikke minst får bassen en åpen, ektremt artikulert ug lynrask kvalitet. Boksene gir litt mer av alt sammen, særlig på opplevelsen av ro.
    Det er ikke riktig som Alshus sier at de er hule, forrøvrig. Om du har spørsmål om konstruksjon og egenskaper, er Oblivion å finne her inne, og en PM til ham vil helt sikkert gi deg en masse utfyllende opplysninger. Jeg er i allefall ekstremt fornøyd med mine, og har vært totalt uinteressert i hva som ellers måtte befinne seg rundtomkring av kabler siden jeg fikk Oblivion i hus.

Donnerwetter, du har god smak, som vanlig. Ikke bare hva kaffe angår. Kanonskive! ;D

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Dette er da ikke OT, musicus! ;) Langt ifra! Nå har jo Fredd allerede lagt ut sine utmerkede bilder, og i så måte har jeg vel ikke mye å tillegge. Kablene i seg selv er de beste nettkablene jeg har vært borti, og i den forbindelse har jeg erfaring med Fat LMC, Transparent, Furutech og Synergistic. Da jeg prøvde Oblivionkabler første gang, fallt alt på plass i lydbildet først når disse var på i systemet. Som Fredd sier, de trenger hysterisk lang innbrenningstid. Sånn er det bare. Når de har landet, er lydbildet påtagelig dynamisk og rolig, opplevelsen av akustikk og plassering er fantstisk, og ikke minst får bassen en åpen, ektremt artikulert ug lynrask kvalitet. Boksene gir litt mer av alt sammen, særlig på opplevelsen av ro.
    Det er ikke riktig som Alshus sier at de er hule, forrøvrig. Om du har spørsmål om konstruksjon og egenskaper, er Oblivion å finne her inne, og en PM til ham vil helt sikkert gi deg en masse utfyllende opplysninger. Jeg er i allefall ekstremt fornøyd med mine, og har vært totalt uinteressert i hva som ellers måtte befinne seg rundtomkring av kabler siden jeg fikk Oblivion i hus.

Donnerwetter, du har god smak, som vanlig. Ikke bare hva kaffe angår. Kanonskive! ;D
    Takker for kommentarer impulse, hadde Oblivion på tråden igår og avtalte da en test av nettkablene med boksen, skal bli spennende :)....

mvh

R

RoDa

Gjest
    impulse skrev:
    Det er ikke riktig som Alshus sier at de er hule, forrøvrig.
    Fredd skrev bokser (han har endret i etterkant), Alshus skrev at det vel heller er klosser, siden bokser er hule.

;)

R

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Dette er da ikke OT, musicus! ;) Langt ifra! Nå har jo Fredd allerede lagt ut sine utmerkede bilder, og i så måte har jeg vel ikke mye å tillegge. Kablene i seg selv er de beste nettkablene jeg har vært borti, og i den forbindelse har jeg erfaring med Fat LMC, Transparent, Furutech og Synergistic. Da jeg prøvde Oblivionkabler første gang, fallt alt på plass i lydbildet først når disse var på i systemet. Som Fredd sier, de trenger hysterisk lang innbrenningstid. Sånn er det bare. Når de har landet, er lydbildet påtagelig dynamisk og rolig, opplevelsen av akustikk og plassering er fantstisk, og ikke minst får bassen en åpen, ektremt artikulert ug lynrask kvalitet. Boksene gir litt mer av alt sammen, særlig på opplevelsen av ro.

Heisann Impulse/musicus...

Jfr blå utheving i Trond sitt innlegg:
    Dette er også min opplevelse..

Jeg legg ved et sitat fra min tråd på en kommentar til RoDa i går:
    Det er et eller annet spesielt og magisk med disse Energetic kablene til Raymond...
    De har en slik autoritet, detaljering, ro og tilstedeværelse at en omtrent ikke får nok av å lytte/høre på musikk- all slags musikk.

Er ikke dette korversjonen av våre opplevelser med Energetic Trond...? :) :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    RoDa skrev:
    impulse skrev:
    Fredd skrev bokser (han har endret i etterkant), Alshus skrev at det vel heller er klosser, siden bokser er hule.

;)

R
    Dæven. Visst gjorde han det, Rolf. Jeg vet jo at Alshus er en språkpedant, så det er ikke så rart...Dessuten har han helt rett.
    Sorry, Christian! My bad, som det heter på nynorsk.
    Sånn går det når man leser innlegg altfor fort og før man har fått dagens første kaffekopp..... ;D

Edit; Joda, Fredd. Jeg stiller meg bak beskrivelsene dine med den største selvfølgelighet. Synes forøvrig noe av det sterkeste ved disse kablene er deres evne til å gjengi instrumenters karakter, klang og egenart med en nærmest ekstrem grad av realisme.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    RoDa skrev:
    impulse skrev:

;)

R
    Det er/var nok litt dialekt som slo inn her.. Rolf. Intet mindre, intet mere..
    Forandret så det ikke skulle være tvil om at det er treklosser - passe ut-hullet for å få plass til kabelen og noe til... :)

Men er det ikke slik - for å være direkte pirkete - at en kloss er i seg selvmassiv...?
    Det kan vel egentlig ikke sies om de som er montert på Raymond sine eminente kabler som jo må være noe ut-hullet.. ;D
    Er de da å anse som "bokser" likevel....? 8)

Fredd

R

RoDa

Gjest
    56fwb skrev:
    Men er det ikke slik - for å være direkte pirkete - at en kloss er i seg selvmassiv...?
    Det kan vel egentlig ikke sies om de som er montert på Raymond sine eminente kabler som jo må være noe ut-hullet.. ;D
    Er de da å anse som "bokser" likevel....? 8)

Fredd
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Rolf

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kan se ut som om Robert Levine i Stereophile har fått ørene opp for Rolf Lislevands "Diminuito". Den får kanonkritikk i siste utgave, og Levine er nesten poetisk i sin omtale av musikken. "A party you´ll wish you had been invited to" osv. Lyden omtales med rette som glimrende den også. Det er bare å løpe og kjøpe for dem som ikke har gjort det allerede. Et fyrverkeri av stemninger, ekstrem musikalitet og klanger. Den utfordrer anlegget og forfører øregangene.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Det kan se ut som om Robert Levine i Stereophile har fått ørene opp for Rolf Lislevands "Diminuito". Den får kanonkritikk i siste utgave, og Levine er nesten poetisk i sin omtale av musikken. "A party you´ll wish you had been invited to" osv. Lyden omtales med rette som glimrende den også. Det er bare å løpe og kjøpe for dem som ikke har gjort det allerede. Et fyrverkeri av stemninger, ekstrem musikalitet og klanger. Den utfordrer anlegget og forfører øregangene.
    Det er en av 2009 beste utgivelser uavhengig av sjanger. har spilt den utallige ganger i stallen :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så har jeg tenkt å være grenseløst off-topic i min egen tråd. Det et jo et godt frynsegode på en dag som denne. jeg fikk akkurat en mail fra rescue-saab.com som bekrefter at favorittbilmerket mitt overlever en stund til. GM greidde ikke å nakkeskyte Saab likevel. Nå håper jeg delesituasjonen blir litt bedre fremover, så det går an å få´n på veien igjen snart. Det feires med god kaffe og en malt på Verket i kveld. Og Bach,selvsagt.

Vedlegg

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Vakker skute det der Trond :D 8)

Har selv alltid vert litt svak for Saab sine kreasjoner og har kjørt de mye - men jeg har aldri eid en selv.
    Jeg var frankofil når det gjaldt bildesign Og når det gjelder fransk design
    kan det selvsagt på den tiden da KUN gjelde ett merke:

Verdens vakreste bil ;D :D

Citroen DS

Dette var den gangen biler hadde linjer Trond.

Det er nesten så jeg får tårer i øynene når jeg
    tenker tilbake på alle herlige minnene med disse bilene. :'( ;D

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Godt å se at SAAB unnslapp øksa i siste sekund ;D
    Feires med en kopp Ceylon Orange Pekoe, og denne trivelige skiva :D

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Godt å se at SAAB unnslapp øksa i siste sekund ;D
    Feires med en kopp Ceylon Orange Pekoe, og denne trivelige skiva :D
    Den ser kul ut!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har god bilsmak også du, Fredd! Vi er nok på linje der, Citroen DS er kanskje verdens vakreste bil. Den har utstråling, det er det ikke mange biler som har i dag..
    Jeg har også vært frankofil, og har eid både en Citroen svart ID 19 (tidlig DS) og en 2CV Charleston. ;D

Finger, det der er pokker ta meg den styggeste Saab 93 jeg har sett! Fargen på bilen er optimal, men det er ekstremt bad taste å utstyre en så vakker bil med campingpåbygg! Grøss!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Du har god bilsmak også du, Fredd! Vi er nok på linje der, Citroen DS er kanskje verdens vakreste bil. Den har utstråling, det er det ikke mange biler som har i dag..
    Jeg har også vært frankofil, og har eid både en Citroen svart ID 19 (tidlig DS) og en 2CV Charleston. ;D

Finger, det der er pokker ta meg den styggeste Saab 93 jeg har sett! Ekstremt bad taste å utstyre en så vakker bil med campingpåbygg! Grøss!!
    behager dette bildet den ekstremt kresne herren?

Vedlegg

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:

Finger, det der er pokker ta meg den styggeste Saab 93 jeg har sett! Fargen på bilen er optimal, men det er ekstremt bad taste å utstyre en så vakker bil med campingpåbygg! Grøss!!
    I sin tid - 1987 og 1988 - var jeg selger på Citroen Skøyen ;D
    Så jeg har kjørt mange typer citroener
    Min far har eid Citroen fra 1970 og til i dag...
    ID19, DSuper 5, Flere CX'er den siste en CX25GTi og nå Citroen XM.
    Han holder igjen på den da han ikke syns noe om de nye.. 8)
    Selv har jeg også eid flere/mange fra 1980...

Vi tåler et par heeerlege bilder til:

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der fikk du en stjerne i boka, Fredd! I 1987 kjørte en kamerat og jeg nedover sørlandske i en nesten ny CX 2.5 GTI Turbo. Etter et eventyr av en ferietur fikk den tilnavnet "Verdens raskeste sofa"...Uforglemmelig! ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Der fikk du en stjerne i boka, Fredd! I 1987 kjørte en kamerat og jeg nedover sørlandske i en nesten ny CX 2.5 GTI Turbo. Etter et eventyr av en ferietur fikk den tilnavnet "Verdens raskeste sofa"...Uforglemmelig! ;D
    Ja dette var skikkelige "BMW-dødare" når det var et par fartsdumper eller tre som kunne passeres i myyyyyyyyyyyyyyyye mere enn de max anbefalte 30km/t.
    Det gjekk hardt utover raske og lave BMW'er det skal jeg si deg Trond. Låg nok att en del tysk "skrammel" i vegbana ja.... ;D
    (Ohh Yeahh!!, det er sant..... 8))

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det der er ingen Saab, Finger. det er en 70-talls-Lancia med Saabmerke i fronten. Et veldig kortlivet samarbeid.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn