K
Kaare G. Opsahl
Gjest
dette får ting inn på sporet igjen 8)
Vedlegg
-
217.7 KB Visninger: 152
|
Ja, Hovlanden elsker rett og slett Telefunken TFK Smooth Plates..... ;D65finger skrev:Hovlanden trives med slike?
solgte scooteren for knappe 3 år siden angrer som en hund. Vinylspiller kommer, impulse vender tommlen ned for laserPU han tar feil så jeg må bite i det sure stifthelveteRoberten skrev:Altså. Jeg har ikke for vane å være den som tar til motmæle mot overflod og begeistringsoverdoser, men jeg føler det er på sin plass å si at min erfaring fra Stallen er at det eneste Fingern trenger er en platespiller og tyve lag med blymatter opp mot naboen. Således stiller jeg meg skeptisk til ethvert kjøpepress som ikke innbefatter vinyl, rom, moped eller snodige farkoster med fire hjul. Eventuelt en innhegning og en drøss med gjess så han kan produsere sin egen foie gras, det hadde virkelig vært noe.
impulse skrev:Takk, Finger´n. Vi trengte et bilde av verdens beste utgangsrør nå. ;D
Du verden, her sammenfaller det igjen, denne innspillingen henter jeg frem fra tid til annen selv og nyterimpulse skrev:Nå er det lenge siden jeg har anbefalt plater her, så jeg måker likegodt til med en i dag. Beethoven nok engang, pianokonsert nummer 2 og 3, her med magiske Martha Argerich og Mahler Chamber Orchestra med Argerichs gamle kompis Claudio Abbado ved taktstokken. En av de aller fineste klassiske platene jeg har, et liveopptak på Deutsche Grammophon som er så lekent og lysende spilt at det er en ren nytelse fra første til siste takt. Noen ganger er musikk så mesterlig spilt at det blir noe lysende, ekstremt følsomt og veldig gripende ved hvert enkelt anslag. Publikum går helt av hengslene her, og med rette. Dette er pur magi. Lyden er svært god, men det som er eksepsjonerlt her, er nærværet, musikaliteten og dent totalt telepatiske samspillet. Kan disse to konsertene i det hele tatt gjøres bedre? Jeg tror ikke det! Anbefales på det aller varmeste.
hel skrev:Beklager at jeg bryter inn med OT men det var så fristende
Jeg trodde denne tråden bare skulle handle om horn og rør??
Vel vel, det er andre ting som gir den "ekte" feelingen som nettopp horn og rør.
I 2005 hadde jeg denne og det var akkurat den samme gode følelsen som, ja nettopp horn og rør 8)
Jeg har mest sans for det rene looket uten anderumpe eller andre spoilere bak jeg og.impulse skrev:Det var pokker til bil, hel! Riktig farge, Fuchs-felger og uten det forbannede picknickbordet alle på død og liv skulle feste på bakluka. Særdeles vakkert! ;D
Jøss da, hook, line and sink, som det heter. Med hud og hår er vel en annen passende beskrivelse. Jordi Savall var også med Lislevand på vandringen over på harddisken min, men så langt har jeg ikke kommet enda. Skjønner at jeg har mer å glede meg tilimpulse skrev:Jasså, Roberten, så Finger´n har hekta deg på Lislevand? Da er veien kort til hans hærfører Jordi Savall og resten av det assorterte korps som har gitt oss så mye ørefryd i form av rytmisk popmusikk fra 1500-tallet, skulle jeg tro...
Tilgang til 66´Porsche i ung alder, sier du? Heldig mann med forståelsesfull far, skulle jeg mene... ;D
Det er straffen for å ikke ha tatt nok D vitaminer detimpulse skrev:følt meg litt småklein, ble det ganske tydelig at jeg har blitt smittet. Og hvor har svineriet satt seg? På ørene! Det er som å ha en liten kopp over hvert øre, og endel lyder gjør faktislk vondt å høre. Ganske skremmende når man har den jobben man har.....men det går over, heldigvis.