Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Ingen som har erfaring med Valvo E88CC "Red dot" her inne, altså? Tydeligvis produsert hos Philips på Herleenfabrikken i Holland på tidlig sekstitall. Det påstås at de er i Cca-klasse, og det skal jeg ikke mene så mye om. Det jeg kan si er at de i alle fall spiller fantastisk bra i AN 2.1x Sig. Det er nesten så jeg ikke savner Siemens&Halske Cca i det hele tatt.... :)
    Men bare nesten.
    Kjøpte 6 av disse rørene som er produsert ved nevnte fabrikk. Ett var mikrofonisk og ett begynte etter en stund å lage rare skurrelyder.
    De fire som jeg nå har i pre-ampen fungerer glimrende. Har ikke testet siemens og telefunken, men Valvo spiller best av de jeg har prøvd. Vektig bass som er fast men ikke supertight, god oppløsning, tyste, og med en tøtsj av sødme.

    Gratulerer så mye med nye saker!
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    impulse skrev:
    Ingen som har erfaring med Valvo E88CC "Red dot" her inne, altså? Tydeligvis produsert hos Philips på Herleenfabrikken i Holland på tidlig sekstitall. Det påstås at de er i Cca-klasse, og det skal jeg ikke mene så mye om. Det jeg kan si er at de i alle fall spiller fantastisk bra i AN 2.1x Sig. Det er nesten så jeg ikke savner Siemens&Halske Cca i det hele tatt.... :)
    Men bare nesten.
    Kjøpte 6 av disse rørene som er produsert ved nevnte fabrikk. Ett var mikrofonisk og ett begynte etter en stund å lage rare skurrelyder.
    De fire som jeg nå har i pre-ampen fungerer glimrende. Har ikke testet siemens og telefunken, men Valvo spiller best av de jeg har prøvd. Vektig bass som er fast men ikke supertight, god oppløsning, tyste, og med en tøtsj av sødme.

    Gratulerer så mye med nye saker!
    Det hørtes ut som MIN lyd,nu må det skaffes Valvo  ;D PS,har SiemensHalske fra før,og de e ikkje dårlige 8)
    Så nu må du bare synge ut Impulse ang klangkarakter i forhold til Siemens! Liker de skjønner du :) Vil bare vite kor Valvo ligger hen i forhold...

    mvh Filip
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker, Kjoenik! Må forresten få returnere gratulasjonen, det skjer jo et og annet borte hos deg også. Ytterst smakfullt, som vanlig. :) Hyggelig at du også har gode erfaringer med Valvo. De spiller ekspansivt og kjempestort, åpent, distinkt og ørlite varmt hos meg, med en bass som er dyp, har masse kropp og artikulasjon og tyngde. I et ord? Naturlig! Du får komme innom neste gang du er på disse kanter!

    F.E, jeg skulle gjerne gitt deg sammenligninger her, men det er litt vanskelig all den tid jeg ikke har hørt S&H Cca i den nye dac´en. Gago lovte å komme over med noen så jeg kunne bedrive tuberolling mens han forsynte seg av barskapet mitt. Tror nok jeg må komme tilbake til deg når vi har sammenlignet, men så mye kan jeg si nå; Valvo E88CC funker fantastisk bra her, klart bedre enn Mullardrørene som satt i. Kommer du over noen , er det bare å handle! ;)

    Edit;
    Jeg satte på rørdempere fra Duende i dag, og det var en klar oppgradering. Renere og mer utstrakt oppover,og ikke minst enda større grad av ro. Nå er jo en AN-dac kjent for å være kilen, så det gjelder å passe på miljøet den virker i, men på disse rørene var effekten et hakk større enn jeg hadde regnet med...
     

    E_s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Et kjapt spørsmål til dere,da det ser ut som dere har peiling på rør, type E88CC. Hvilke rør regnes som det beste en kan få tak i av disse, hvis det lar seg svare på? Selv har jeg Siemens Halske i min DK, noe som lyder formidabelt, men finnes det langt bedre rør?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Et kort og godt svar? Nei, det gjør det ikke.Siemens&Halske er akkurat så formidable som de låter. Du kan selvfølgelig prøve Telefunken TFK, men "Langt bedre" er det nok ikke. Men prøv med rørdempere, det kan gjøre ting hakket hvassere, særlig om det er en Audio Note-dac du bruker.

    Edit, ser at du sier DK, da antar jeg at det er i preampseksjonen i en DK Design-forsterker du snakker om. Skulle tro S&H burde funke glimrende der,ja.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Fikk lyst til å ikle meg rollen som sannhetsvitne i denne tråden. impulse har klart å få gang i en sterkt musikkformidlende mengde bokser, ledninger og kasser. Mer om det etterhvert, men det er altså helt sant at en fanges inn av musikken i løpet av få sekunder.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Gratulerer med ny og spennende tråd Impulse!
    Ser du har Luxman PD350 drivverk. Hadde dette i gamle dager, med Eminent technology luftarm, og Kiseki PickUp. Magi Impulse, magi! :D

    Savner den spilleren! :'(

    Pøs på med bilder. Kan aldri bli for mye av det.

    Ha en musikalsk helg! ;D

    /Trond
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk , awe. Det er vel akkurat det jeg har forsøkt etter alle disse trettifem årene, å sette sammen noe som gir musikken så gode betingelser som mulig, og som ikke kommer i veien for den. Det er det altfor mye hifi som gjør. Musikk er følelser, dynamikk, farger, tolkning, drama,uttrykk og nerve. Det vil jeg ha fram. Det kan være Mahler, Mozart, Springsteen, Eno, Sinatra, Jarrett eller Brendel, men jeg må tro på det jeg hører,kjenne igjen klanger, farger og følelsen av å være der. Nå føler jeg at jeg er nærmere enn noen gang. Hyggelig at du likter det du hørte, det betyr mye med gode tilbakemeldinger fra mennesker som en deler ståsted med. Du er hjertelig velkommen tilbake ved neste korrsvei! Nå som den siste av de store oppgraderingene er på plass, låter det virkelig musikk. Akkurat nå besøker Martha Argerich lytterommet. Schumanns klaverkvintett.. Så fantastisk fargerikt og fint at det er en fryd.

    Hei, Trond! Fint navn du har, gitt! ;D
    Jeg er helt enig, Luxmans PD350 er pur magi. Den blir nok stående, for å si det sånn. Hadde nok savnet den voldsomt om den hadde flyttet....
    Jeg hadde jo tenkt å la denne tråden bli en "Mitt anlegg"-variant etterhvert, så jeg jobber med noen bilder til det bruket. Det kommer nok flere etter helgen, men jeg fant i det minste et eldre bilde av platespilleren,fra den tiden jeg brukte Denons geniale 103. Hope you enjoy! Et blunk til Østfold og Pixy i samme slengen. Uten ham ville nok ikke denne stått i lytterommet nå! ;)
    Jeg var forresten en tur innom tråden din i dag. Veldig spennende prosjekt og magiske bilder! Dessuten har du jo en musikksmak av en annen verden og utsøkt kvalitetssans hva sykler angår, ser jeg. Kudos!
    Nå blir jeg jo nødt til å finne fram etpar Anette Peacock-skiver i kveld. Den dama er så cool at hun får Lou Reed til å fremstå som en bingovert i forhold. Tusen takk for påminnelsen, og en musikalsk helg til deg også.
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Se der ja! En Denon 103. Det bruker jeg også for tiden. Har noen små barnefingre i huset som gjør at jeg hittil ikke har turt å bruke dyrere pu. Men nå har det gått snart et år siden sist han ødela en nål, så...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det der vet jeg alt om! Min Grado "The Reference", samt armen den var montert i, led en heller ublid skjebne for noen år siden.
    Akkurat denne hundreogtreer´n lever i en skuff hos Gago nå, så vidt jeg vet. Men hvilken fenomenalt god pickup det er!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    For å bevege oss over i det digitale igjen; Finger´n stakk innom (for å låte en enorm haug plater han kan rippe og drikke etpar kopper anstendig kaffe, sikkert..)
    Han påpekte en liten sløring i mellomtonen som vi mente har med innkjøring å gjøre, men etter å ha kjørt en runde med "pipehælvete", AKA XLO Test and burn-in record", dvs avmagnetiseringpipetonen, åpnet det seg opp så det holdt. Luftigere, mere rom og mer flyt. Enhver sjel som ikke tror dette funker, oppfordres til å prøve. Nå! ;D Særlig brukere av rørforsterkere med store trafoer har mye å hente her.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    For å bevege oss over i det digitale igjen; Finger´n stakk innom (for å låte en enorm haug plater han kan rippe og drikke etpar kopper anstendig kaffe, sikkert..)
    Han påpekte en liten sløring i mellomtonen som vi mente har med innkjøring å gjøre, men etter å ha kjørt en runde med "pipehælvete", AKA XLO Test and burn-in record", dvs avmagnetiseringpipetonen, åpnet det seg opp så det holdt. Luftigere, mere rom og mer flyt. Enhver sjel som ikke tror dette funker, oppfordres til å prøve. Nå! ;D
    Tviler ikke på at det funker. Iallefall er den xlo saken fin til å massere elementer.
    Skal sjekke litt på mitt oppsett etterhvert. Avmagnitisere røra ; ;D

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du får rapportere, Haavard. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at du blir overrasket.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    For å bevege oss over i det digitale igjen; Finger´n stakk innom (for å låte en enorm haug plater han kan rippe og drikke etpar kopper anstendig kaffe, sikkert..)
    Han påpekte en liten sløring i mellomtonen som vi mente har med innkjøring å gjøre, men etter å ha kjørt en runde med "pipehælvete", AKA XLO Test and burn-in record", dvs avmagnetiseringpipetonen, åpnet det seg opp så det holdt. Luftigere, mere rom og mer flyt. Enhver sjel som ikke tror dette funker, oppfordres til å prøve. Nå! ;D Særlig brukere av rørforsterkere med store trafoer har mye å hente her.
    Fabelaktig hva litt piping resulterer i. Det låt fint men litt slørete i mellomtonen når jeg kom. litt uforløst er vel ordet. etter pipingen fikk pipa en annen lyd ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Funker denne pipinga på elektrostater og ? :).. Grattis med en meget spennede forsterker T. Overgår denne den du har hatt så må jeg si at du har skutt gullkalven :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker så mye!
    Den funker i alle fall på anlegget ditt, HC. ;) I særdeleshet ampen, skulle jeg tro. Jeg vet om et svært velanskrevet studio som etter å ha fått demonstrert virkningen av denne hersens pipinga ikke gjør et eneste opptak uten å pipe litt....
    Joda, de nye blokkene overgår den gamle, ingen tvil om det. Tror nok dette er et av mine aller beste kjøp noensinne. Det sier ikke lite. ;)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    blir spennende å høre hos deg nå sjef:)

    Ta med deg alle fingrene og sving innom villmarken om en ukes tid.
    Da har vel det meste kommet seg på plass her også:)

    NB! Du trenger ikke ta med deg kaffe, jeg har et gammelt glass frysetørret langt bak i skapet jeg kan dra frem for anledningen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Amademus skrev:
    blir spennende å høre hos deg nå sjef:)

    Ta med deg alle fingrene og sving innom villmarken om en ukes tid.
    Da har vel det meste kommet seg på plass her også:)

    NB! Du trenger ikke ta med deg kaffe, jeg har et gammelt glass frysetørret langt bak i skapet jeg kan dra frem for anledningen.

    Fingrene mine har jeg stort sett med meg uansett hvor jeg går, men noe sier meg at du mente "Mannen med alle fingrene", AKA finger´n, AKA 65finger.
    Mange forskjellige alias, men med et så uforståelig nick får han jaggu skylde seg sjæl! ;)
    Gleder meg til en tur ut i de enda dypere skoger ! Jeg regner vel med at det meste sitter hos deg nå, kjenner jo oppsettet ditt mer enn godt, for å si det sånn.... ;D
    Ellers går jeg ikke på de nedrige truslene om å tvinge i meg frysetørret kaffe, jeg vet nemlig at du har kjøpt deg ny og usedvanlig god trakter! (De som måtte mene at trakter pr. definisjon ikke holder, har ikke prøvd en god en, evt sitter de med den monumentale vrangforestillingen i hue at det blir drikkandes java fra en Moccamaster.)

    Ellers er det ting som tyder på at det dukker opp en mulighet for en tredje og endelig oppgradering. Den som lever får se......
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kan veien til Amademus! tredje og foreløpelig siste oppgradering heter det mr impulse
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    Kan veien til Amademus! tredje og foreløpelig siste oppgradering heter det mr impulse

    Jadajadajada. Det gjør vel det. Evt. tredje og siste oppgradering på en veldig lang stund. Ok? ;)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    65finger skrev:
    Kan veien til Amademus! tredje og foreløpelig siste oppgradering heter det mr impulse

    Jadajadajada. Det gjør vel det. Evt. tredje og siste oppgradering på en veldig lang stund. Ok? ;)

    lang stund??? hmm...
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Amademus skrev:
    blir spennende å høre hos deg nå sjef:)

    Ta med deg alle fingrene og sving innom villmarken om en ukes tid.
    Da har vel det meste kommet seg på plass her også:)

    NB! Du trenger ikke ta med deg kaffe, jeg har et gammelt glass frysetørret langt bak i skapet jeg kan dra frem for anledningen.
    Hehe, du skal nok få ei kopp med brunt vann når du kommer, så får vi se om du tørr å drikke den ;D 8)


    Fingrene mine har jeg stort sett med meg uansett hvor jeg går, men noe sier meg at du mente "Mannen med alle fingrene", AKA finger´n, AKA 65finger.
    Mange forskjellige alias, men med et så uforståelig nick får han jaggu skylde seg sjæl! ;)
    Gleder meg til en tur ut i de enda dypere skoger ! Jeg regner vel med at det meste sitter hos deg nå, kjenner jo oppsettet ditt mer enn godt, for å si det sånn.... ;D
    Ellers går jeg ikke på de nedrige truslene om å tvinge i meg frysetørret kaffe, jeg vet nemlig at du har kjøpt deg ny og usedvanlig god trakter! (De som måtte mene at trakter pr. definisjon ikke holder, har ikke prøvd en god en, evt sitter de med den monumentale vrangforestillingen i hue at det blir drikkandes java fra en Moccamaster.)

    Ellers er det ting som tyder på at det dukker opp en mulighet for en tredje og endelig oppgradering. Den som lever får se......
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    f... hvorfor kommer ikke innleggene inn der jeg skriver dem?
    nå ble det helt borte nå?
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    du skal få digg kaffe om du lærer meg et par barista triks Impulse ;D
    Han med alle fingrene skal også få en kopp kaffe, hehe
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    du skal få digg kaffe om du lærer meg et par barista triks Impulse ;D
    Han med alle fingrene skal også få en kopp kaffe, hehe
    2-3 TESKJEER PULVER AV HØY KVALITET. VANN TYPE VARMT FRA SPRING ELLER KJELE. BRENNVIN FRA KANNE ELLER FLASKE
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Amademus skrev:
    du skal få digg kaffe om du lærer meg et par barista triks Impulse ;D
    Han med alle fingrene skal også få en kopp kaffe, hehe
    2-3 TESKJEER PULVER AV HØY KVALITET. VANN TYPE VARMT FRA SPRING ELLER KJELE. BRENNVIN FRA KANNE ELLER FLASKE

    ;D ;D ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Kaffe er viktig,mine herrer. Det kan vi (også) enes om. Men for å få tråden ut av kaffegruten og inn på sporet igjen; dette har vært en tidvis mørk kveld. Og jeg tenker ikke på høstmørket utenfor vinduet. Mine høyt elskede og for øyeblikket uerstattelige hønn fra området rundt London gikk på en smell i ettermiddag. Det gikk som det ofte går med eldre høyttalere. Kantopphenget på venstre høyttaler hadde to mindre hull som utvidet seg til en diger revne før kveldskaffen. Dette må ordnes fort ! Hornalliansekameratene kommer på besøk om tre uker, og her står far uten basshøyttalere. Krise!
    Seas lager ikke det aktuelle elementet lenger, erstatningselementet er også gått ut, andre eiere av H2 er minst like gira på å finne åtteogenhalvtommeren 21F WBX som jeg er, det ser ut til å være tomme lagere rundtomkring, og det så ganske mørkt ut en periode.

    Vel, det gav seg en løsning. Det kommer nye customelementer basert på en Seasmodell, men av en klart bedre kvalitet enn det som sto der fra før. Noen ganger er verden til å leve med likevel. ;D De skal visstnok ankomme til helgen.....
    Da ble det jaggu en oppgradering nummer fire likevel,da.. ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt å høre.
    er det haavard som skal ta på seg julenissekostymen og komme med nye elementer til helgen?

    btw, de gamle elementene kan sikkert fikses på (nye kantoppheng), men jeg vet ikke om de blir helt som original igjen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    godt å høre.
    er det haavard som skal ta på seg julenissekostymen og komme med nye elementer til helgen?

    btw, de gamle elementene kan sikkert fikses på (nye kantoppheng), men jeg vet ikke om de blir helt som original igjen.

    Ja, jeg regner med at det lar seg gjøre, men er ikke helt komfortabel ved tanken på å ikke få tilbake noe som er helt hundre. Jeg er sikker på at Håvard kler nissekostyme, men det er ikke han som ankommer med løsningen. Det dreier seg som et par ganger før om en lettere gråsprengt herre i en overmotorisert Saab 95.
    Go figure. ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer impulse! Dette må jo være enhver eier av klassiske høytalere sitt store mareritt. Nå ordnet kanskje dette seg til det bedre og da begynner vi vel å se slutten på oppgraderingene av større art for nå ? Selvom den 5 sikkert ligger å lurer i bakhodet tipper jeg rett... :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    godt å høre.
    er det haavard som skal ta på seg julenissekostymen og komme med nye elementer til helgen?

    btw, de gamle elementene kan sikkert fikses på (nye kantoppheng), men jeg vet ikke om de blir helt som original igjen.
    Det dreier seg som et par ganger før om en lettere gråsprengt herre i en overmotorisert Saab 95.
    Go figure. ;D
    Her må jeg få arrestere deg impulse :). En Saab er aldri overmotorisert. Den er derimot underestimert av de som tror de kjører overmotoriserte biler.. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    HCS skrev:
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    godt å høre.
    er det haavard som skal ta på seg julenissekostymen og komme med nye elementer til helgen?

    btw, de gamle elementene kan sikkert fikses på (nye kantoppheng), men jeg vet ikke om de blir helt som original igjen.
    Det dreier seg som et par ganger før om en lettere gråsprengt herre i en overmotorisert Saab 95.
    Go figure. ;D
    Her må jeg få arrestere deg impulse :). En Saab er aldri overmotorisert. Den er derimot underestimert av de som tror de kjører overmotoriserte biler.. ;)
    Her er vi helt på linje..selv om det å plante 265 hk rett i asfalten i en forhjulsdrevet bil ikke alltid er peanøtter....... ;) Her snakker jeg av egen erfaring. Men overmotorisert? Langt ifra!

    Regner meg som ferdig med oppgraderingene nå. Denne siste var egentlig høyst ufrivillig, og den fjerde måtte pent vente til i morgen. Men da er det tid for å roe ned litt. Nå skal det bare kjøpes musikk framover. Det er tross alt mye morsommere å handle enn hi-fi !
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Ja, kjøp musikk, du. Det er ikke så mange lydentusiaster forunt å kunne si akkurat det der, men jeg er sterkt tilbøyelig til å være enig i ditt valg av strategi. Sagt på en annen måte: Jeg ville bli bekymret hvis du skulle renne til og skifte ut komponenter nå. En skal ta godt vare på kulturskattene.

    Kjøp gjerne Brendel. Hører på ham i Beethoven-sonater nesten hver dag nå, og alltid med godt utbytte. Og lykke til med bytte av elementer. Ikke så lite spenning knyttet til den seansen, tenker jeg.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei Trond.

    Er nysgjerrig på kva du bruker som underlag på din nye dac?

    Ser det står base i signaturen din,antar den er til dacen?

    Evnt andre alernativer som også funker bra?

    Håper dine høgt blir minst like bra som før.
    Hvor langt ned i frekvens spiller de hos deg?

    Helsing Arild.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå har jeg oppgradert for en stund, awe. Ganske betryggende, egentlig. Det traff der det skulle alt sammen. Jeg er på mange måter nærmere musikken enn noen gang før, så nå kan jeg konsentrtere meg helt om å kjøpe inn musikk. Brendels komplette Mozartsyklus, for eksempel. Mer tidligmusikk. Mer Mahler..og ikke minst mer Beethoven.
    Riktignok var det en solid strek i regningen at høyttalerne tok kvelden, men det ordner seg nok det også. Nye elementer er på gang, og lånehøyttalere i form av Audio Note AN-E er jo til å leve med de også, selv om jeg er fryktelig blasert hva høyttalere angår. I går kveld ankom siste oppgradering på virkelig lenge, og i kveld fikk mitt trofaste Audio Note CDT One et nytt hjem hos en åpenbart kresen rør - og hornentusiast. Hifi-livet går videre, men jeg kan berolige deg, kulturskattene blir godt tatt vare på! ;)

    Hei, Arild! Jeg har vel gnåla like mye her inne om hvor kilne ANs produkter er mht plassering som jeg har mast om viktigheten av gode drivverk, så jeg bruker Base, ja. Under drev, dac,preamp og tuner. Effekttrinnene har så skakk vektfordelig at det ikke var noen suksess med base der, så jeg leter etter høvelige løsninger. Har hatt gode erfaringer med putene til Holfi (Er de å få fatt i lenger, tro?), SD-føtter, Vibrapods og ikke minst klosser fra Sound Mechanics. Vi får se hva jeg lander på etterhvert...

    Nå er det endelig helg, og jeg lover å legge ut noen bilder etterhvert. Dette er jo tross alt ment å være en bildetråd, selv om jeg vet at det ikke ser sånn ut, egentlig..... ;)
    Gudene skal vite at jeg håper høyttalerne blir like bra som før, men kompetente kilder hevder at jeg nok kommer til å få et kvalitetsløft der også. Det hadde vært noe!

    Forresten, det er noe jeg har glemt å nevne. Det kommer etterhvert noe nytt i hylla, men det kan ikke regnes som en oppgradering, dermed har jeg vel mine ord i behold. Jeg skal anskaffe nok en platespiller. En videreutvikling av noe av det mest klassiske som finnes.......... ;)
    Armen er forøvrig på plass. Kanskje den vakreste tonearmen jeg vet om. Det ble en sånn en...
     

    Vedlegg

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Nå er jeg frekk nok til å invitere meg selv på en prøvelytt, og en kopp yirgascheffe, impulse ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    donnerwetter skrev:
    Nå er jeg frekk nok til å invitere meg selv på en prøvelytt, og en kopp yirgascheffe, impulse ;D
    Velkommen skal du være! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn