Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Pokker så fin arm også ;D

    sme 3009 ?

    lekre velspillende saker det der Impulse,.''

    Espen
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ssm skrev:
    Pokker så fin arm også ;D

    sme 3009 ?

    lekre velspillende saker det der Impulse,.''

    Espen
    Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.

    Dette "ny, men gammel"-platespillerprosjektet er forresten ikke en impulsiv greie, for å hvile et øyeblikk ved trådtittelen. Jeg har tenkt på det siden 1996, omtrent. Så fikk jeg litt inspirasjon (besøket hos Kim, behørig omtalt i Fidelity..) og etpar nettadresser her om dagen, og vips! ;D Det ER noe med platespillere fra den tiden da det å bygge dem virkelig var et håndverk...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Regna ikke med at du hadde fått plass til mere enn en 9" på de små bildene der.... ;D ;) ;)

    flotte er de begge , ikke hørt 3012 spille , men den er sikkert flott.

    Stax armene er også fine å se til , titta på en som en av gutta her på sentralen har liggende.

    Mvh Espen
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Gleder meg til Yirgacheffe og vinyl :D
    Har faktisk ikke hørt god vinylavspilling siden tidlig på 90-tallet...
    (Jada, jeg vet... Shame on me etc... ;D )
    Men nå blir det kanskje rør iaffal 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ssm skrev:
    Regna ikke med at du hadde fått plass til mere enn en 9" på de små bildene der.... ;D ;) ;)

    flotte er de begge , ikke hørt 3012 spille , men den er sikkert flott.

    Stax armene er også fine å se til , titta på en som en av gutta her på sentralen har liggende.

    Mvh Espen
    Stax laget gode armer, ja. Jeg jobbet hos importøren i sin tid (Audioscan, ca 1980) og hadde fire stykker, så de mistet liksom litt av magien for meg. Klassisk SME derimot, gjør aldri det.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    donnerwetter skrev:
    Gleder meg til Yirgacheffe og vinyl :D
    Har faktisk ikke hørt god vinylavspilling siden tidlig på 90-tallet...
    (Jada, jeg vet... Shame on me etc... ;D )
    Men nå blir det kanskje rør iaffal 8)

    Da har du litt i vente, Donner! ;D
    Du skal nok se det blir rør på deg, ja....
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar impulse!

    Må nok kjøpe meg base,hvertfall til dacen.

    Gratulerer med ny-delig sme arm.

    Mvh.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    samlanes skrev:
    Takker for svar impulse!

    Må nok kjøpe meg base,hvertfall til dacen.

    Gratulerer med ny-delig sme arm.

    Mvh.
    Bare hyggelig! Og tusen takk! :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    donnerwetter skrev:
    Gleder meg til Yirgacheffe og vinyl :D
    Har faktisk ikke hørt god vinylavspilling siden tidlig på 90-tallet...
    (Jada, jeg vet... Shame on me etc... ;D )
    Men nå blir det kanskje rør iaffal 8)

    Da har du litt i vente, Donner! ;D
    Du skal nok se det blir rør på deg, ja....
    Lookin forward to it ;D
    Eller som engelske destroyerskippere sa under WW2; Damn the torpedos, FULL speed ahead ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spiller du på AN/e nå Trond ?

    Funker de bra med 300b WE rør ?

    Mvh Espen
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.021
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    ssm skrev:
    Pokker så fin arm også ;D

    sme 3009 ?

    lekre velspillende saker det der Impulse,.''

    Espen
    Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.

    Dette "ny, men gammel"-platespillerprosjektet er forresten ikke en impulsiv greie, for å hvile et øyeblikk ved trådtittelen. Jeg har tenkt på det siden 1996, omtrent. Så fikk jeg litt inspirasjon (besøket hos Kim, behørig omtalt i Fidelity..) og etpar nettadresser her om dagen, og vips! ;D Det ER noe med platespillere fra den tiden da det å bygge dem virkelig var et håndverk...
    Da er det ikke vanskelig å gjette hva slags spillerdu skal ha.
    Driver og lager noe til Kim og Audio Technica armen hans.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ssm skrev:
    Spiller du på AN/e nå Trond ?

    Funker de bra med 300b WE rør ?

    Mvh Espen
    Ja, det gjør jeg.
    De du ikke kjøpte, faktisk. Så akkurat nå er jeg glad du fant deg noe annet! Det funker glimrende med WE-rør og ultrastivt powersupply, og det låter ganske så kanon, særlig på klassisk rock og greier. Nå har ikke jeg anledning til å hjørneplassere dem, så jeg får ikke utnyttet dem optimalt, men det er en uforskammet spillekåt og morsom høyttaler!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Haavard skrev:
    impulse skrev:
    ssm skrev:
    Pokker så fin arm også ;D

    sme 3009 ?

    lekre velspillende saker det der Impulse,.''

    Espen
    Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.

    Dette "ny, men gammel"-platespillerprosjektet er forresten ikke en impulsiv greie, for å hvile et øyeblikk ved trådtittelen. Jeg har tenkt på det siden 1996, omtrent. Så fikk jeg litt inspirasjon (besøket hos Kim, behørig omtalt i Fidelity..) og etpar nettadresser her om dagen, og vips! ;D Det ER noe med platespillere fra den tiden da det å bygge dem virkelig var et håndverk...
    Da er det ikke vanskelig å gjette hva slags spillerdu skal ha.
    Driver og lager noe til Kim og Audio Technica armen hans.

    Håvard
    Vet du holder på med noe, ja. Hadde vel ikke akkurat tenkt å avsløre for mye enda, men såpass kan jeg si, det er ikke en Garrard 301. Ikke en Garrard i det hele tatt, faktisk..... ;)
    Videre er det ikke enda en Luxman....og ikke direktedrevet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.897
    Antall liker
    21.933
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hm, det er på tide med et kaffebesøk, forstår jeg. Du får sette den over når du hører Jumoen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Valentino skrev:
    Hm, det er på tide med et kaffebesøk, forstår jeg. Du får sette den over når du hører Jumoen.
    Det er på tide, ja. Gysla lenge sia sist! ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Akkurat i dag jobbes det videre med bilder til denne tråden. Det er jo ikke allverden av lys i skogkanten på denne tiden av året, så jeg må trå til med noen lamper og greier. Å fotografere hifi er ikke så lett som det kan se ut, så mye er sikkert. Det slår meg at lysforholdene var hakket bedre der jeg bodde før. Kanskje var komponentene litt mer takknemlige å ta bilder av også...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Amademus skrev:
    stativ mr Impulse, stativ ;)
    Jeg vet, unge mann. Er brått redd for at mitt trofaste Manfrotto ligger igjen på Haslum..........

    Jeg ble nødt til å sjekke om kameraet tålte ISO 800. Det vil vise seg.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Da er det endelig sikkert. Jeg har fått siste oppgradering i boks. Et drev fra Tent Labs, som sies å være hyperoptimalt til Audio Notes dac´er. Den har riktignok bodd her siden fredag, men det var litt usikkert om den kom til å få bli. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd, men fordi forrige eiers nykjøp ikke var helt i mål. Det landa der det skulle, så da blir den siste boksen her. Litt større enn mitt forrige drev,enda et hakk eller to kvassere hva løsninger og byggkvalitet angår og litt oppgradert i forhold til standard. Den har fått sin egen (skulle bare mangle!) Base, og er klar til tjeneste. Jeg liker toppladede drev med clamp, det minner meg selvfølgelig om vinyl, dessuten er det litt mer tillitsvekkende. Særlig når det brukes med en Spider Clamp fra herrene på Tau...
    Som om ikke det var nok, liker jeg det minimalistiske designet, og det at det er bygget av en kar som tidligere jobbet med utvikling av drivverk for Philips.
     

    Vedlegg

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Grattis sjef ;D blir spennende å oppleve. Lytterapport hadde vært hyggelig ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Amademus skrev:
    Grattis sjef ;D blir spennende å oppleve. Lytterapport hadde vært hyggelig ;)
    Takker! ;)
    Den kommer nok, gamle venn. Jeg må bare få høyttalerne i orden igjen først.....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer så mye, impulse.
    mulig jeg har gått glipp av et og annet innlegg i denne tråden, men hvilket drivverk er det der?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    gratulerer så mye, impulse.
    mulig jeg har glått av et og annet innlegg i denne tråden, men hvilket drivverk er det der?
    Takk skal du ha, Gago.
    Det er et TentLabs-drivverk. Ekstremt oppbygget, leveres som byggesett og sies å være det beste siden ferdig oppkutta loff om man har en AN-dac og ikke har femti tusen til et upmarket AN-drev.....
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gratulerer! bare å få høytalerene i gang igjen så blir det bare velstand
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    Gratulerer! bare å få høytalerene i gang igjen så blir det bare velstand
    Takk, Baard. Ja, det ser jeg fram til. For å si det ytterst forsiktig. Det funker med Audio Note AN-E også, bevares, men det blir ikke det samme. Da gjelder det bare å starte og få iland "platespiller nummer to"-prosjektet, og skal pengene utelukkende gå til piker, vin og sang... ;)....og et og annet rør, kanskje.


    Så får vi se om jeg kan avslutte min "Search for the lost chord"........
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Gratulerer med alle oppgraderingene, impulse!
    Håper du får orden på H2ene kjapt sånn at du kan nyte det til fulle.

    :) R

    Heisann, RoDa! Takk for senast og takk igjen! Jeg håper jo "hønna tel far" snart står og synger igjen, og har vel fått forsikringer fra pålitelig hold om at de blir seg selv igjen og vel så det...men det var liksom ikke en del av planen at de skulle ta kvelden nå som jeg synes jeg befant meg i det som Valentino en gang kalte "Den audiofile flytsonen". Velvel. Livet er ikke for amatører. Shit happens og kantoppheng ryker...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Oj! Nå trykket jeg visst på "rediger" i stedet for "sitat". Jaja. Dere begriper vel hva jeg mener likevel...
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    dæsken!

    ser frem til tastatursprell av musikkopplevelser...

    etter en svett jogg og en sigg med stjernene i går kveld la jeg noe hungarian hyms på microen, nå er jeg ingen dyptloddet kristen mann, men i himmelens navn så vakkert - og så innspilt i en liten fillekirke ute i det ungarske "this is nowhere"..

    håper h2 kommer i stand før julenissen spiser grøt og du kan ringe julen inn på rett vis :D

    t
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Gratulerer med oppgraderinger. Det er spennende saker du driver med. Hønna er vel ikke klare til helgen eller?

    Mvh
    RBN
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    RBN skrev:
    Gratulerer med oppgraderinger. Det er spennende saker du driver med. Hønna er vel ikke klare til helgen eller?

    Mvh
    RBN
    Takk til Clintern og RBN. Hyggelig at Microen gir deg sterke musikkopplevelser, Tommy. Kilden er viktig, om kjent! Men så blir det hele formidlet gjennom et par hvite hornkreasjoner jeg har minst like mye sansen for også,da. Mine er nok på plass igjen før julenissen setter seg ned på låven, ellers tror jeg det blir abstinenser på far....

    Joda, RBN, jeg synes dette er ganske spennende, og resultatene har sålangt blitt akkurat som jeg ønsker, så nå er jeg så tett på min personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater. Det er ikke helt sikkert alt er på plass igjen til helga, men vi kan jo håpe! Jeg krysser i alle fall fingrene...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    impulse skrev:
    .....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
    Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    RBN skrev:
    impulse skrev:
    .....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
    Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;D

    Joda, jeg ser den. Men jeg tror nok det blir investert nesten utelukkende i musikk framover. Neste gang kontoen ser hyggelig ut, er det nok Big Dipper som nyter godt av det, for å si det sånn. Skal jeg heve lista nå, blir det såpass mye dyrere at det nærmest stopper av seg selv..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    RBN skrev:
    impulse skrev:
    .....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
    Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;D

    Joda, jeg ser den. Men jeg tror nok det blir investert nesten utelukkende i musikk framover. Neste gang kontoen ser hyggelig ut, er det nok Big Dipper som nyter godt av det, for å si det sånn. Skal jeg heve lista nå, blir det såpass mye dyrere at det nærmest stopper av seg selv..

    Ja, hus på dine strøk er ikke billig impulse :)... Blir trivelig å se deg, nyte kaffen og se de nye duppedittene...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå kan det se ut som om nye elementer er på plass før helgen...! H2 kan kobles fra respiratoren og få liv via etpar monoblokker igjen.
    Det krysses fingre !
    Mulig da, at alt er oppe og går relativt innspilt og velsmurt, før treff med alle mine allierte om drøye to uker. I dag koblet jeg til og med opp min vintage-tuner, lente meg tilbake, nøt P2 susfritt i stereo uten noen form for antenne og ønsket DAB lukt til helvete....
    "Self-inflicted aerial nostalgia", for å låne et munnhell fra Robertens profil.

    Ah, hvilken vellyd det kan bo i en tuner som kostet fire ganger så mye som en god sykkel det året jeg var seksten, og som grisebanka en Accuphase av langt yngre årgang da den kom i hus. Denon TU 850, mine herrer. Fra 1979. Den klart mest overlegne radioen jeg har hatt i hus. Og den klart rimeligste i innkjøp. Litt flaks skal man jo ha. Til alle radioentusiaster der ute, ikke prøv å lete etter en engang. De er nemlig like skjeldne som øyenbryn på egg... ;D
     

    Vedlegg

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    ja en real tuner av edel årgang er digg digg digg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn