Det var da pokker så lite det SME-bildet ble! Må visst prøve etpar ganger til.....
Vedlegg
-
2.8 KB Visninger: 701
-
2.1 KB Visninger: 702
Man takker og bukkerimpulse skrev:Velkommen skal du være!donnerwetter skrev:Nå er jeg frekk nok til å invitere meg selv på en prøvelytt, og en kopp yirgascheffe, impulse ;D![]()
Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.ssm skrev:Pokker så fin arm også ;D
sme 3009 ?
lekre velspillende saker det der Impulse,.''
Espen
Stax laget gode armer, ja. Jeg jobbet hos importøren i sin tid (Audioscan, ca 1980) og hadde fire stykker, så de mistet liksom litt av magien for meg. Klassisk SME derimot, gjør aldri det.ssm skrev:Regna ikke med at du hadde fått plass til mere enn en 9" på de små bildene der.... ;D![]()
flotte er de begge , ikke hørt 3012 spille , men den er sikkert flott.
Stax armene er også fine å se til , titta på en som en av gutta her på sentralen har liggende.
Mvh Espen
donnerwetter skrev:Gleder meg til Yirgacheffe og vinyl
Har faktisk ikke hørt god vinylavspilling siden tidlig på 90-tallet...
(Jada, jeg vet... Shame on me etc... ;D )
Men nå blir det kanskje rør iaffal 8)
Bare hyggelig! Og tusen takk!samlanes skrev:Takker for svar impulse!
Må nok kjøpe meg base,hvertfall til dacen.
Gratulerer med ny-delig sme arm.
Mvh.
Lookin forward to it ;Dimpulse skrev:donnerwetter skrev:Gleder meg til Yirgacheffe og vinyl
Har faktisk ikke hørt god vinylavspilling siden tidlig på 90-tallet...
(Jada, jeg vet... Shame on me etc... ;D )
Men nå blir det kanskje rør iaffal 8)
Da har du litt i vente, Donner! ;D
Du skal nok se det blir rør på deg, ja....
Da er det ikke vanskelig å gjette hva slags spillerdu skal ha.impulse skrev:Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.ssm skrev:Pokker så fin arm også ;D
sme 3009 ?
Espen
Dette "ny, men gammel"-platespillerprosjektet er forresten ikke en impulsiv greie, for å hvile et øyeblikk ved trådtittelen. Jeg har tenkt på det siden 1996, omtrent. Så fikk jeg litt inspirasjon (besøket hos Kim, behørig omtalt i Fidelity..) og etpar nettadresser her om dagen, og vips! ;D Det ER noe med platespillere fra den tiden da det å bygge dem virkelig var et håndverk...
Ja, det gjør jeg.ssm skrev:Spiller du på AN/e nå Trond ?
Funker de bra med 300b WE rør ?
Mvh Espen
Vet du holder på med noe, ja. Hadde vel ikke akkurat tenkt å avsløre for mye enda, men såpass kan jeg si, det er ikke en Garrard 301. Ikke en Garrard i det hele tatt, faktisk.....Haavard skrev:Da er det ikke vanskelig å gjette hva slags spillerdu skal ha.impulse skrev:Det er nok den langt større og bedre broren vi snakker om, Espen. Klassikeren over alle klassikere på gamle, hederskronte grammofoner. SME 3012. Tolvtommersvarianten, altså. Vakrere blir det ikke. Den er tiltenkt å jobbe med en annen klassiker. En Ortofon SPU av en eller annen tapning.ssm skrev:Pokker så fin arm også ;D
sme 3009 ?
Espen
Dette "ny, men gammel"-platespillerprosjektet er forresten ikke en impulsiv greie, for å hvile et øyeblikk ved trådtittelen. Jeg har tenkt på det siden 1996, omtrent. Så fikk jeg litt inspirasjon (besøket hos Kim, behørig omtalt i Fidelity..) og etpar nettadresser her om dagen, og vips! ;D Det ER noe med platespillere fra den tiden da det å bygge dem virkelig var et håndverk...
Driver og lager noe til Kim og Audio Technica armen hans.
Håvard
Det er på tide, ja. Gysla lenge sia sist!Valentino skrev:Hm, det er på tide med et kaffebesøk, forstår jeg. Du får sette den over når du hører Jumoen.
Jeg vet, unge mann. Er brått redd for at mitt trofaste Manfrotto ligger igjen på Haslum..........Amademus skrev:stativ mr Impulse, stativ![]()
Det kan se sånn ut! Har du et til overs, eller? Ta det med neste gang, i tilfelle....Amademus skrev:da trenger du hjelp unge mann![]()
ikke til overs, men kan ta med mitt vettuimpulse skrev:Det kan se sånn ut! Har du et til overs, eller? Ta det med neste gang, i tilfelle....Amademus skrev:da trenger du hjelp unge mann![]()
![]()
Takker!Amademus skrev:Grattis sjef ;D blir spennende å oppleve. Lytterapport hadde vært hyggelig![]()
Takk skal du ha, Gago.Gago skrev:gratulerer så mye, impulse.
mulig jeg har glått av et og annet innlegg i denne tråden, men hvilket drivverk er det der?
Takk, Baard. Ja, det ser jeg fram til. For å si det ytterst forsiktig. Det funker med Audio Note AN-E også, bevares, men det blir ikke det samme. Da gjelder det bare å starte og få iland "platespiller nummer to"-prosjektet, og så skal pengene utelukkende gå til piker, vin og sang...65finger skrev:Gratulerer! bare å få høytalerene i gang igjen så blir det bare velstand
Takk til Clintern og RBN. Hyggelig at Microen gir deg sterke musikkopplevelser, Tommy. Kilden er viktig, om kjent! Men så blir det hele formidlet gjennom et par hvite hornkreasjoner jeg har minst like mye sansen for også,da. Mine er nok på plass igjen før julenissen setter seg ned på låven, ellers tror jeg det blir abstinenser på far....RBN skrev:Gratulerer med oppgraderinger. Det er spennende saker du driver med. Hønna er vel ikke klare til helgen eller?
Mvh
RBN
Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;Dimpulse skrev:.....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
RBN skrev:Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;Dimpulse skrev:.....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
impulse skrev:RBN skrev:Så går det litt tid, kontoen fylles, og så... ;Dimpulse skrev:.....personlige "ideallyd" som jeg tror kontoen tillater.....
Joda, jeg ser den. Men jeg tror nok det blir investert nesten utelukkende i musikk framover. Neste gang kontoen ser hyggelig ut, er det nok Big Dipper som nyter godt av det, for å si det sånn. Skal jeg heve lista nå, blir det såpass mye dyrere at det nærmest stopper av seg selv..