Hehe....du ANER ikke hvor mange JostyKit jeg har bygget i min ungdom. Må erkjenne at jeg til og med stjal et Kit fra forhandleren her i Halden på 70-tallet engang.Thx. Noen ganger står hjernen stille. Hva i helsike gjorde vi før www, ebay & Kina? Handlet JostyKit?
Ser ut som Danske rottereir fortsatt er "in" , ja (blant Dansker) .Danske rottereir den gangen som nå
Den i midten virker fint ved påslag men vil ikke slukke igen med den tiltænkte afbryder. Tager mine ud og erstatter med dem herHei
Mens vi tegner og designer videre........så har jeg noen forskjellige softstarts som jeg kommer til å teste.
Hva skal de drive/avhjelpe ? En Noratel 1500VA trafo, etterfulgt av en 6 X 50.000uF lyttebank.
Her er kandidatene som skal prøves:
Vis vedlegget 353170
Øverst: Ground Sound AmpC trig. Link: Ground Sound
I midten: Kina produkt. Link: New Class A Power Amplifier Soft Start Delay Temperature Protection Board 220V | eBay
Og nederst: New Clas D. Link: NewClassD SoftStart 230V
Holder en liten knapp på den nederste, som kom i dag, men det får tester vise. Ironisk nok......New Class D i en Class A amp..LoL
Mvh.
Johnny
Bygde (og solgte) en del av disse, ja! Bl.a. CE1008 og flest CE1708. Visste ikke at de fantes i markedet enda....Ser ut som Danske rottereir fortsatt er "in" , ja (blant Dansker) .Danske rottereir den gangen som nå
Hadde et "Dansk" lys-show (Josty-Kit) tilkoblet mitt "erke-engelske" forsterker-oppsett : Crimson Elektrik.
Det var dette settet:
Vis vedlegget 355881
De lever visst fortsatt, utrolig ! : Crimson Products Limited
Har tatt vare på forforsterkeren, som en kuriositet, ligger på loftet
Mvh.
Johnny
Sendte en forespørsel til Mr. Holton ang. pris og levering. Her er hans svar:Når det gjelder Borbely Millennium Kl.A forsterkeren, så ble den satt litt på "hold". Hvorfor ?
1) Jeg stoler ikke på utgangstransistorene som er kjøpt fra Kina (e-bay). De måler O.K ang. Vgs. målt ved 170mA, men...............
De er heller ikke akkurat den typen jeg helst ønsket. (2SK1530/2SJ201). Jeg har kjøpt 2SK1529/2SJ200, og disse kan godt brukes, men de er noe strøm- svakere
enn førstnevnte. Å finne matchede av førstnevnte, har vist seg å bli a pain in the ass. Har funnet en på DiyAudio som kan levere, men han forlanger blodpris. Ser nå at Holton har begynt å bruke disse, skal sende Mr. Holton en forespørsel. Er redd at han ikke matcher de ?
Vel, han er ikke snau når det gjelder pris . Han skal ha (i norske kroner) 153,- pr. transistor, eller totalt ($830AUD) for 32 transistorer som tilsvarer 5090,- NOK. Levert i matchede banker a 8 stk. No way, at jeg betaler en slik pris !Hi Johnny
Yes I can supply the Toshiba MOSFET's in matched banks.
They would cost $25.00AUD each device plus postage and handling $30.00AUD.
So a total of $830.00AUD
I hope this helps you?
Kind Regards
Anthony E Holton
Holton Audio
Tasmania, Australia
HeiAlle er grådige men noen er mer grådige enn andre
Ser at ampslab også er ganske "friske" når det gjelder de
2SK1530 2SJ201 Toshiba Mosfets - Buy Online @ AmpsLab
En "Swap meet" tråd hadde vært fint, hvor folk kunne bytte/selge/gi bort komponenter. Har selv masse liggende, som jeg ikke har brukt for, men som kanskje andre trenger.Egentlig kunne jeg tenke meg en egen "få tak i komponenter" tråd under diy men det strider med regelverket. Får ta en prat med høvdingen om det.
Trenger dobbelt så mange........16 stk. av hver type. Takker ellers for tankenSå bliver der 2 print med i aLT 8 STK 201 OG 8 STK 1530 TILOVERS.
Da ble det handel med karen fra DiyAudio. Disse transistorene er "curved traced at operating conditions "Jeg syntes karen på DIY Audio var drøy, men han er faktisk rimelig i forhold. Han tar 8 euro pr.fet, matched . Dette blir da totalt 2582,- NOK inkl. frakt. Altså, ganske nøyaktig halve prisen av det Mr. Holton forlanger.
Skal sende en forespørsel til en Diy-venn i Thailand også, og høre om han evt. kan levere. Så får vi se hvor jeg ender opp med å handle.
HeiHei
Quote:
Da ble det handel med karen fra DiyAudio. Disse transistorene er "curved traced at operating conditions "Jeg syntes karen på DIY Audio var drøy, men han er faktisk rimelig i forhold. Han tar 8 euro pr.fet, matched . Dette blir da totalt 2582,- NOK inkl. frakt. Altså, ganske nøyaktig halve prisen av det Mr. Holton forlanger.
Skal sende en forespørsel til en Diy-venn i Thailand også, og høre om han evt. kan levere. Så får vi se hvor jeg ender opp med å handle.
Følgende sett er bestillt:
Vis vedlegget 361949
250,- Euro totalt inkl. frakt.
Mvh.
Johnny
Da kom regningen fra DHL. De vil ha et "Utleggsgebyr" på 265,- NOK. De lærer visst ikke ?Tips. Det kommer sikkert en faktura fra dhl om ei stund. MVA og "administrasjonsgebyr". Det gebyret skal egentlig ikke betales da det i vilkårene fra mouser står at kun MVA skal tilkomme ordren.
Jeg har 5-6 ganger nå sendt mail til mouser om det og fått refundert det gebyret. Ikke så mange kroner (omtrent 165 pr bestilling) men det fortsetter å komme. Til slutt må de vel gi beskjed eller endre avtalen med dh/ups?
Så konklusjonen er: Kun toll/Mva skal betales, ikke noe annet ! Håper DHL/Ups lærer snart ?Thank you very much for your email. I am sorry to hear that you ended up with added fees on your DHL invoice. Could you please be so kind and email me a copy? I will put it into our ticketing system for refund for you.
Please accept our apologies for the issues!
HeiDet var bare for min egen nyskjerrighet....