hifiasylet
Hi-Fi entusiast
Utrolig imponert over innsatsen og detaljene du legger ned i dette prosjektet, en særdeles spennende tråd å følge med på. Kudos!
HeiHei
Ellers er to stk. av disse bestilt:
Vis vedlegget 340789
De er for å drive måleinstrumentet i fronten. Også de fra det store Kina-land.....
Mvh.
Johnny
Hei Trond,Fantastisk prosjekt. Liker tilnærmingen og implementeringen. Dette blir bra!
Men var ikke deres kort også et Kina-kort?Vi er nå et steg videre. Min samarbeidspartner har nå mottatt kortene han har tegnet for oss. Resultatet : Knallbra ! Han har tatt noen bilder så dere kan se hvordan de ble.
Vårt kort og Kina-kort:
Men du skrev ingenting om hvorfor de nå er fordelt på så mye mer areal enn de opprinnelige Kina-korteneKina- kortene hadde plass til 48 stk. pr. kanal. En ekte Pass har 72 stk. pr. monotrinn
HeiMen var ikke deres kort også et Kina-kort?Vi er nå et steg videre. Min samarbeidspartner har nå mottatt kortene han har tegnet for oss. Resultatet : Knallbra ! Han har tatt noen bilder så dere kan se hvordan de ble.
Vårt kort og Kina-kort:
Sorry - kunne bare ikke holde meg ;-)
Edit: hmm, ser nå at det ikke stod noe om hvor disse ble produsert, bare at "noen" skulle produsere dem. Så da kan de jo være ett helt annet sted enn Kina - naturlig nok.
Ser utrolig bra ut. Spennende prosjekt.
Litt nyskjerrig dog. Forskjellen på kortene, om jeg ser riktig - ser ut til å være at det er vensentlig mye mer plass mellom komponentene på deres kort enn på "kina-kortet", men at det forøvrig er de samme komponentene på begge kortene.
Kan du si litt, for oss som ikke er så inne i dette, hvilke forbedringer dere regner med at deres kort vil gi i forhold til "kina-kortet"?
Jeg har ikke sett det originale Pass kortet, men hvordan er det i forhold til disse to variantene?
Edit 2:
Dette fant jeg ut at du jo allerede har beskrevet
Men du skrev ingenting om hvorfor de nå er fordelt på så mye mer areal enn de opprinnelige Kina-korteneKina- kortene hadde plass til 48 stk. pr. kanal. En ekte Pass har 72 stk. pr. monotrinn
Dette er ikke et jordplan, men faktisk utgangen. Altså midtpunktet der Source-motstandene møtes. Her er det lagt ut to punkter (ett i hver ende av kortet), som da skal forbindes til høytaler-terminal med gode ledere. Varmefordelingen blir helt likt en original, da kortene har eksakt samme fysisk størrelse.Virker som større og mer robust jordplan samt at "varmefordeling" på store kjøleribber kan distribueres bedre
Har ikke noe problem med den. Hvorfor ? Fordi ingenting vil bli distribuert videre. Dette er kun til eget bruk og fornøyelse. Ingen tegninger skjemaer eller lign. vil bli sluppet videre. Ingen kort vil bli solgt. Vi er ikke som Kineseren som kopierer alt, for så å selge det videre med profitt. Dette er kun en hobby vi har glede av selv. Punktum.Jeg skal overhodet ikke holde noen moralpreken, da jeg driver litt i klonebransjen sjøl, og har også hjulpet andre "kloninger", men det som er litt problematisk er den tydelige merkingen mhp typenumre fra originalene. I motsetninge til andre topp designere, som bedriver mye mumbo jumbo, er Mr. Nelson ( for de som husker han) særdeles generøs med DIY miljøet, og det synes jeg kanskje vi skal respektere... what say you???
Hei
HeiHvem lagde kortene? Er de satt opp slik at de kan ta mindre ordrer?
gojgo.com ble anbefalt et annet sted, brukte dere dem eller noen andre?
Pass noget indelukket ogVi får bare håpe at trådstarter liker Pass lyden da, for den er jo ikke helt nøytral, men det kan han sikker tune inn etter smak....
Hei DrosselPass noget indelukket ogVi får bare håpe at trådstarter liker Pass lyden da, for den er jo ikke helt nøytral, men det kan han sikker tune inn etter smak....
klemt.
I alle dager? Veldig lite høflig å indirekte sable ned trådstarters prosjekt for å fremme egen fortreffelighet. Verdens beste høyttalere? Bare uttrykket lukter useriøsitet lang vei. Oppfør deg!Arbejder selv på en Pass men forventer ik så meget da det ik er den første power amp fra ham. Har også hørt en del på udstillinger. De lyder alle lidt livstrætte. Har lavet 2 stk B 1 som er lige til at lukke op og skide i. Hans Balanced Bride of Zen derimod kan derimod udvikles til at blive fantastisk. Nu har jeg jo verdens bedste højttalere som del af reference grundlag. Aner ik hvad du har som reference.
Når du laver en effekt forstærker laver jeg 6 som får en rigtig god modtagelse.
Drossel briljerer.... Makan til usympatisk fyr...Når du laver en effekt forstærker laver jeg 6 som får en rigtig god modtagelse.
Er også litt nysgjerrig på dette. Min mening er at jeg synes det viktigste er at loddetinnet er enkelt å bruke slik at jeg klarer å lage gode loddinger uten å ødelegge komponenter med for mye varme.Det virker som du er en petimeter som meg. Folk har diskutert loddetinn relativt heftig her inne, hva mener du - har det så mye å si hva man bruker ?
Pass lyden er bra den, så dette blir nok bra
Elektrisk varmeHvilken varme bruker dere?