Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Enig med Asbjørn i det at det lett kan bli 'herming'/kopi da fonten er såpass karakteristisk som den er. Forøvrig er alle fontene det vises til såpass like (avstand mellom bokstavene har ingenting med selve fonten å gjøre) at man ikke kan si at dette er forskjellige fonter, selv med forskjellig navn på disse ... :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Me ......A copycat

    Hei :)

    Kanutus
    Enig med Asbjørn i det at det lett kan bli 'herming'/kopi da fonten er såpass karakteristisk som den er. Forøvrig er alle fontene det vises til såpass like (avstand mellom bokstavene har ingenting med selve fonten å gjøre) at man ikke kan si at dette er forskjellige fonter, selv med forskjellig navn på disse ... image:
    :)


    Vel, jeg har jo hermet "all the way", så da tar jeg sjangsen på fonten også :rolleyes:

    740240_318652241586490_945187170_o pre.jpg


    Frontplate Pre-amp logo red str..jpg




    Mvh.

    Johnny​
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei :)

    Kanutus
    Enig med Asbjørn i det at det lett kan bli 'herming'/kopi da fonten er såpass karakteristisk som den er. Forøvrig er alle fontene det vises til såpass like (avstand mellom bokstavene har ingenting med selve fonten å gjøre) at man ikke kan si at dette er forskjellige fonter, selv med forskjellig navn på disse ... image:
    :)


    Vel, jeg har jo hermet "all the way", så da tar jeg sjangsen på fonten også :rolleyes:

    Vis vedlegget 396238

    Vis vedlegget 396239



    Mvh.

    Johnny​
    Er det så lurt... hva med å kalle de PASSS eller PAS eller JOHNNY eller JOHNNY PASS?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Lurt ? Vet ikke hva som er lurt ? Har jo kopiert hele designen ?

    Her er noen til fra meg.

    PASSOPP
    HALDEN AUDIo
    PASS STYLE
    JOHNNY PRE.
    JOHNNY PASS
    PASSS
    COPY PASS
    COPYCAT
    PASS CLONE
    PASS KILLER
    FUGLY PASS
    FREDRIKSHALD AUDIO

    Noen som faller i smak ? Eller andre forslag ? :)


    Mvh.
    Johnny
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Husk at du ikke får skarpe indre hjørner i skriften dersom du skal maskinere logo :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Med byggerens evner tatt i betraktning, kan jo SUR-PASSed være høvelig :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ville ikke kalt den for noe med assosiasjon til Pass i det hele tatt.

    J.R. PREAMP kan du kalle den! Nøytralt og greit! :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Enig med Oks, her..... har hatt et par Ono og en P1.7 i kjømda i flere år ( ikke spør hvorfor :mad: ), som så smått har kommet i bevegelse igjen, men hva skal barna hete ??
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hva faen Posten.no ?

    Hei :)
    Regnet med å få det nye power-supply kortet fra DIY Audio i dag. Dette er en "dør til dør" forsendelse. Når jeg tracker forsendelsen, får jeg opp dette:

    Posten.JPG


    Vel, det var INGEN HJEMME her kl.14.00. Så hvem har fått den forsendelsen utlevert (og signert). Undersøkte med mitt lokale post i butikk, men de hadde ikke mottatt noen forsendelse ? Blir en telefon til posten.no i morgen :mad: .

    Ellers er powerkontaktene på vei fra China. 4 stk. 22.000uF Mundorf kondiser (til) er på vei fra HiFi collective.
    Loddet ut 16 stk. likeretterdioder og 4 kondiser fra psu-kortene fra AllFet Audio, så de ligger klare. Benene på de er meget korte, og det blir moro å få de inn på det nye kortet ?? (når jeg får det ? ), når de skal loddes inn slik :

    Likeretter.JPG


    Kortet er dobbeltsidig med gjennompletteringer, så jeg håper jeg har lange nok bein igjen for å få dette til ?

    Ellers har vi startet arbeidet med å lage tegninger til bakplatene. Dette må gjøres i Front Panel Designer, noe som er et ukjent program for både meg og min tegner. Vi tar et møte på dette ila. de nermeste dagene.

    Når ? jeg får det nye kortet til power-supply, så håper jeg @Armand kan hjelpe meg med å kalkulere "snubbers" for inn og utgang på kortet ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Og så tar det fullstendig av

    Hei :)
    Kortet lå i postkassa dagen etter.:) Trackingen som Posten.no sendte ut, var en "automatisk" utsendelse, og betyr altså IKKE at det er levert. Mange har nok sett (og brukt) dette kortet før ?

    IMG_2813.JPG


    Vel, hadde jeg lest skjema litt bedre, burde jeg forstått at man trenger TO slike kort for å få en dual power-supply. Flaut :eek:.
    Så, hva gjør man ?
    Bestiller et kort til !
    Så går man i tenkeboksen. Har lenge hatt planer om å bygge en MC/MM pre-amp. Her har jeg hele tiden hatt lyst til å bygge Borbely sin versjon, levert av All Fet Audio : All-FET Audio : Build Your Own Hi-End Audio Gears! Denne skal ha samme forsynings-spenninger som pre-ampen.

    Så jeg gjør da følgende: Lager to uttak på power-supply, slik at det kan forsyne både pre-amp og MM/MC pre. med u-regulert Dc spenning.
    Trafoer er jo allerede overdimensjonert, så dette går fint ;).
    Power-supply kabinettet er stort nok, men ikke mer enn at jeg får plass til alt.
    Det blir CRC, etter @Armand sine beregninger. Lytte-kapasiten blir dog doblet til 88.000 uF pr. kanal. Alt er bestilt, og kommer snart. :)
    Overkill:JA. Egentlig sykt overkill !
    Da blir det noe ala dette:

    Power.JPG


    Og ett til:

    Power.JPG


    Pluss dette til 5 og 6 Volt:

    IMG_2815.jpg


    Mundorf kondiser hele veien.

    Og disse trafoene:

    IMG_2762.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Deler renner inn..

    Hei :)

    Det renner inn deler til det "sykeste" power-supply til en pre-amp....... ever? 12 stk. (til) Mundorf kondiser er på vei. Et kretskort (til) er på vei fra DiyAudio. Fikk deler i dag fra Mouser, ultra-rask levering :) . Ble bestilt Fredag kveld rundt 18 tiden, levert på døra i dag rundt 15.30 tiden ! Utrolig !
    Vel, slik ser det første kortet ut, så langt. Mangler 4 kondiser. + noen strapper og leds.

    C-R-C : 44.000 uF - 27R - 44.000uF pr. rail (pr. kanal)

    IMG_2816.JPG


    Skjema:

    Skjema.jpg


    Input "snubbers" viser seg å være vanskelig å regne ut, så jeg utelater de inntil videre. Output snubbers er implementert, 1 ohm (R11 og R12) og 0,1uF ( C17 og C18 ).
    Bleeder resistorer: (R9 og R10): 3.6Kohm/3W (ikke kritiske) er implementert.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Tedamp

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
    Hei @ Tedamp :)

    Tusen takk ! Jeg prøver ut dine verdier. Hadde egentlig skrinlagt input snubbers pga. div. målinger og tester.
    Jeg hadde kondensatorene liggende , men i BOM står det at RS1 skal være 0,5W. Hadde kun 0,25W og prøver med det. Vet ikke hvor mye effekt som omsettes i denne ?

    Mvh.
    Johnny
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
    Hei @ Tedamp :)

    Tusen takk ! Jeg prøver ut dine verdier. Hadde egentlig skrinlagt input snubbers pga. div. målinger og tester.
    Jeg hadde kondensatorene liggende , men i BOM står det at RS1 skal være 0,5W. Hadde kun 0,25W og prøver med det. Vet ikke hvor mye effekt som omsettes i denne ?

    Mvh.
    Johnny
    Hvilken spenning gir trafoene? Utrafo*Utrafo/68 eller 33=effekt hvis du bruker Tedanp's verdier. Dette gir worst case uten å ta hensyn til kondensatoren eller at det er vekselspenning.
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    o.t.?
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. ...
    Er de så fuzzy?

    Teoretisk skal de vel bare flate ut utgangsimpedansen fra trafoen, slik at impedansen (induktansen) i kombinasjon med likeretting (switching) og ladelytter ikke setter i gang et helvete med resonanser fra strøm pulsene i likerettingen?

    Mvh
    KJ
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Trafoene er 2 x 24V AC
    Kan du sette opp regnestykket ditt, da jeg mulig er noe treg i dag ?
    24V/68R=0,35A. Var det slik du mente ?

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Hei :)
    Trafoene er 2 x 24V AC
    Kan du sette opp regnestykket ditt, da jeg mulig er noe treg i dag ?
    24V/68R=0,35W. Var det slik du mente ?

    Mvh.
    Johnny
    I= U/R
    24V/68R=0.35A
    P = UxI
    24Vx0.35A=8.4W

    Jeg må innrømme å ha drukket noen øl i kveld, så det er stort slinglingsmonn for feil her, men det er mulig at Tedamp ikke har tatt hensyn til strømtrekk da han kom frem til sine verdier.
    Dette sjekkes raskt ved å enten bygge med 68R og måle spenning over motstanden, eller simulere det i LTspice.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei WegardW :)

    Hehe, nope har ingen intensjon med å bygge denne jiggen på nåværende tidspunkt. Alt for omfattende å bygge, og nok annet et å gjøre :).
    Kanskje det er denne jiggen @Tedamp har brukt til sine målinger ?
    Ser forresten nå at det er mulighet på kretskortet for å lodde inn to stk. "RS1 motstander" i parallell. (For eksempel 2 x 120R i parallell= 60 R).

    Mvh.
    Johnny
     

    Tedamp

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
    Hei @ Tedamp :)

    Tusen takk ! Jeg prøver ut dine verdier. Hadde egentlig skrinlagt input snubbers pga. div. målinger og tester.
    Jeg hadde kondensatorene liggende , men i BOM står det at RS1 skal være 0,5W. Hadde kun 0,25W og prøver med det. Vet ikke hvor mye effekt som omsettes i denne ?

    Mvh.
    Johnny
    Hvilken spenning gir trafoene? Utrafo*Utrafo/68 eller 33=effekt hvis du bruker Tedanp's verdier. Dette gir worst case uten å ta hensyn til kondensatoren eller at det er vekselspenning.
    Du må ta hensyn til både kondensator og vekselspenning. Dette er ingen ren ohmsk last. Følgelig er det ikke riktig å bruke P=U^2/R.
    Her kan du bruke "Tommelfingerregel": trafo <75V RMS, effektavsetning i motstand <100mW (0,1W)
    Selv bruker jeg 0,5W, men 0,25W burde gå. Fort gjort å sjekke temperaturen på motstanden med finger når du spenningssetter likeretterkortet.

    Mvh
    Tedamp
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
    Hei @ Tedamp :)

    Tusen takk ! Jeg prøver ut dine verdier. Hadde egentlig skrinlagt input snubbers pga. div. målinger og tester.
    Jeg hadde kondensatorene liggende , men i BOM står det at RS1 skal være 0,5W. Hadde kun 0,25W og prøver med det. Vet ikke hvor mye effekt som omsettes i denne ?

    Mvh.
    Johnny
    Hvilken spenning gir trafoene? Utrafo*Utrafo/68 eller 33=effekt hvis du bruker Tedanp's verdier. Dette gir worst case uten å ta hensyn til kondensatoren eller at det er vekselspenning.
    Du må ta hensyn til både kondensator og vekselspenning. Dette er ingen ren ohmsk last. Følgelig er det ikke riktig å bruke P=U^2/R.
    Her kan du bruke "Tommelfingerregel": trafo <75V RMS, effektavsetning i motstand <100mW (0,1W)
    Selv bruker jeg 0,5W, men 0,25W burde gå. Fort gjort å sjekke temperaturen på motstanden med finger når du spenningssetter likeretterkortet.

    Mvh
    Tedamp
    Takker for oppklaring, som avdanket elektriker (dvs. alt elektronikk er lært vha prøv og feil metoden) hadde det vært interessant om du kan dele regnestykket i Ine's tilfelle med 24VAC trafo. :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Trafoene er 2 x 24V AC
    Kan du sette opp regnestykket ditt, da jeg mulig er noe treg i dag ?
    24V/68R=0,35W. Var det slik du mente ?

    Mvh.
    Johnny
    I= U/R
    24V/68R=0.35A
    P = UxI
    24Vx0.35A=8.4W

    Jeg må innrømme å ha drukket noen øl i kveld, så det er stort slinglingsmonn for feil her, men det er mulig at Tedamp ikke har tatt hensyn til strømtrekk da han kom frem til sine verdier.
    Dette sjekkes raskt ved å enten bygge med 68R og måle spenning over motstanden, eller simulere det i LTspice.
    Hei :)
    Regnestykket henger ikke på greip, eller ? BOM sier 0,5W, uansett ohmsk verdi ? MEN, nå skal ikke jeg være kjepphøy her, da "snubbers" er et helt nytt kapittel for meg :).

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Input "snubbers" er (nesten) umulig å beregne. Mye enklere å måle. Mark Johnson har en meget god artikkel om dette emnet i Linear Audio volume 10.

    Jeg har i testrigg målt snubberverdier til diverse trafoer, (også Toroidy) og endt opp med følgende komponentverdier som jeg selv bruker. Komponentreferanser er mot skjemaet ditt på kortet fra DiyAudio board v3.0.

    CX1 = 10nF
    CS1 = 220nF
    RS1 = 68R på trafo <= 120VA
    RS1 = 33R på trafo >= 250VA
    Hei @ Tedamp :)

    Tusen takk ! Jeg prøver ut dine verdier. Hadde egentlig skrinlagt input snubbers pga. div. målinger og tester.
    Jeg hadde kondensatorene liggende , men i BOM står det at RS1 skal være 0,5W. Hadde kun 0,25W og prøver med det. Vet ikke hvor mye effekt som omsettes i denne ?

    Mvh.
    Johnny
    Hvilken spenning gir trafoene? Utrafo*Utrafo/68 eller 33=effekt hvis du bruker Tedanp's verdier. Dette gir worst case uten å ta hensyn til kondensatoren eller at det er vekselspenning.
    Du må ta hensyn til både kondensator og vekselspenning. Dette er ingen ren ohmsk last. Følgelig er det ikke riktig å bruke P=U^2/R.
    Her kan du bruke "Tommelfingerregel": trafo <75V RMS, effektavsetning i motstand <100mW (0,1W)
    Selv bruker jeg 0,5W, men 0,25W burde gå. Fort gjort å sjekke temperaturen på motstanden med finger når du spenningssetter likeretterkortet.

    Mvh
    Tedamp
    Hei :)

    Og da fikk vi avklart det :) Dette er er jo tross alt en motstand i serie med en kondensator, ikke en motstand alene, altså et RC-ledd.
    Derfor jeg ikke helt skjønte regnestykket ditt @yngvejos :)
     

    Tedamp

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Hvilken spenning gir trafoene? Utrafo*Utrafo/68 eller 33=effekt hvis du bruker Tedanp's verdier. Dette gir worst case uten å ta hensyn til kondensatoren eller at det er vekselspenning.
    Du må ta hensyn til både kondensator og vekselspenning. Dette er ingen ren ohmsk last. Følgelig er det ikke riktig å bruke P=U^2/R.
    Her kan du bruke "Tommelfingerregel": trafo <75V RMS, effektavsetning i motstand <100mW (0,1W)
    Selv bruker jeg 0,5W, men 0,25W burde gå. Fort gjort å sjekke temperaturen på motstanden med finger når du spenningssetter likeretterkortet.

    Mvh
    Tedamp
    Takker for oppklaring, som avdanket elektriker (dvs. alt elektronikk er lært vha prøv og feil metoden) hadde det vært interessant om du kan dele regnestykket i Ine's tilfelle med 24VAC trafo. :)
    Anbefaler denne artikkelen
    https://linearaudio.net/article-detail/2242
    Her er det meste beskrevet. Matematikken bak dette er for "stygg" til at jeg orker å ta den. Verdiene jeg bruker er basert på egne målinger på forskjellige trafoer. Det er ikke spenningen på trafoen som er utslagsgivende, men elektriske egenskaper til selve trafoen.
    Skal dette bli "perfekt" må du måle ut hver enkelt trafo. De verdiene jeg foreslår gjelder for ringkjerne trafoer basert på konkrete målinger. Verdiene er ikke kjempekritiske. De skal bare "overdempe" trafoens egen-ringing " når likeretterdioden lukker.

    Mvh
    Tedamp
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Da tror jeg vi er i mål :) Dog skal sies at det var et sant helvete å lodde inn disse komponentene . De sitter nemlig ned i mellom kjøleprofilene, og de bør absolutt loddes inn FØR disse blir montert. I dag har jeg faktisk loddet opp/ned for første gang. Dvs. kretskortet hengende delvis ut over kjøkkenbordkanten, med meg liggende på rygg under for å lodde ;). Da har vi prøvd det også :).
    Vel, det blir ikke gjort slik på kort Nr.2, vær du sikker !

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Fikk flere kondiser i dag, så nå er det første kortet ferdig loddet .

    IMG_2822.JPG


    Input og output snubbers er implementert.

    Regner med å få kort nr. 2 i morgen, så da er det bare å begynne på det.

    mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Det begynner å ta form.....

    Hei :)

    Regner med å få kort nr. 2 i morgen, så da er det bare å begynne på det.
    Vel, kort nr. 2 kom først i dag, etter å vært gjennom toll og div.stasjoner til Bring. no. Brukte lengre tid til transport internt i Norge enn fra Usa til Norge :(

    Fikk ikke gjort så mye i dag, da det var dags for ny harrytur til søta bror for å fylle opp fryser og kjøleskap. Dog skal sies at jeg ikke har så lang vei å kjøre (ca. 20 min.) :p . Fikk loddet så langt i kveld:

    IMG_2828.JPG


    Denne gang ble input snubbers loddet inn FØRST ;).

    Regner med å få loddet ferdig resten i morgen, til tidenes "sykeste" power til en pre-amp ?
    Så blir det test, med trafoer og simulert last .Og til slutt, med spenningsregulatorer koblet til m/simulert last.
    Hadde vært moro om @Armand kunne tatt en kjapp simulering ?
    C R C: 44.000uF - 27R - 44.000uF . Last: 45mA (foreløpig).

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Tok en simulering i PSUD. Var vel 24VAC fra trafo?
    Utspenning 30,5VDC.

    Rippel er så liten at du kan like godt måle luftfuktighet i rommet for å se om det kan ha større innvirkning...... ;)

    Du kjøpte vel bacon over grensa? Alt er bedre med bacon!! ;)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Overkill??

    Jeg har simulert. Rippel ligger på 10uV P-P. Det er så lite at du nærmer deg støygulvet til regulatoren. Spenningen ut er da 30,8V så man kan sikkert gå litt opp på motstanden også. Men da begynner oppstartstiden i lide. Kurven til venstre viser at du når 30V etter 4 sekunder. Etter 2 sekunder er du på 25V.
    Screen Shot 09-13-16 at 09.26 PM.jpg


    Det er nok nå :cool:
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Overkill var da en svært mild uttalelse Armand ;)

    Dette er med andre ord skikkelig bra greier Johnny!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn