N
nb
Gjest
Neida, de kan både være mer og mindre dramatiske. Jeg holder det dog for ganske sannsynlig at fenomenet er bra til stede i de fleste normale stuer.Roysen skrev:De avvikene som blir vist innledningsvis i denne tråden er jo et eksempel fra et lytterom og man kan vel ikke ut fra dette alene generalisere at det er like dramatisk i alle lytterom.
Mvh
Roysen
Uansett er de målbare effektene enormt mye større enn hva som er tilfelle for det meste andre som diskuteres.
Akustikk krever en del kunnskap og jeg tror de aller fleste har gjort ganske lite på den fronten (meg selv inkludert). Se på aktiviteten i akustikk-delen på forumet, der er det ikke så veldig stor aktivitet og det er ganske få personer som virker som de kan noe om temaet. Jeg tipper at den jevne audiofile bruker mer energi på hvilke kabler han skal bruke enn hva som er mulig å gjøre med lytterommet. Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det.
Mange har sannsynligivs heller ikke muligheten til å gjøre allverden utfra estetiske hensyn, fordi kona vil nedlegge veto eller det krever mye fysiske inngrep i rommet. Med det som forutsetning, så er det jo en relevant avveiing hvor mye tid, energi og penger man skal bruke på ting som blir som en flue som fiser i forhold, men det får være opp til den enkeltes lyster, øsnker og lommebok.