Ja, hva skal jeg si. Det er lenge siden jeg hadde denne i mitt eie nå. Av det jeg kan huske levde ikke denne opp til forventningen jeg hadde. Det hele ble litt "syntetisk". Det manglet noe i stereoperspektivet, og man fikk ikke noe følelse av rom. Det kom liksom bare musikk fra to høyttalere. I tillegg satt ikke bassen slik som den skulle, det hele ble veldig monotont. Det mest positive med spilleren var dynamikken. Men jeg kan skjønne at mange faller for lyden, men det ble ikke riktig for meg. Dermed ble det en Xindak her i gården. Men selv om denne er vesentlig bedre enn Cambridge i mine ører, er ikke dette heller en perfekt spiller.Tølper skrev:Lurer på hva du har å utsette på den. Har selv teste den opp mot en Ancient Audio til ti ganger prisen (min forrige snurrer) og må si at den kom ok ut - selv om Ancienten nok var en del bedre. Til prisen føler jeg at den er fantastisk. Må også legge til at jeg har et anlegg hvor høyttalerne alene kostet meg over tuve ganger så mye, det samme som forskjellen i listepris (kjøpte begge deler brukt).Motoman skrev:Cambridge Azur 640C v.2. Synd den ikke låter like bra som den ser ut.
lark skrev:Hegel CDP4AmkII. Ikke spesiellt visuellt imponerende til prisen. Men synes jeg den låter fint? JEPP ;D
Og jamen var det et strømfilter på nettbrønnen også
Har ikke hørt Operaspilleren og vet heller ikke hva den koster. Bildet er hentet på nettet.Zomby_Woof skrev:Ikke usannsynlig at det er likheter ute og går her, nei!
Har du hørt Opera-spilleren? Er det din egen? Hva koster den?
He he - kult =)olisn skrev:Det er så pent og nytt og symmetrisk og ryddig her inne, at jeg nesten MÅ komme med litt "gammalt rot" - sånn for balansens skyld ;D
Nyanskaffet rørforsterkeri anno 1965, Sansui au 70.
Skal bare en tur til Roar Malmin for bytte av elektrolytter m.m. før jeg får gleden av å høre hva som kommer ut av dette skjærereiret.
Ole G
Greia var vel at Hegel solgte en eller annen design til Consonance for en del år siden. Har blitt skrevet side opp og side ned på HFS om likheten mellom en Consonance og en Hegel cd-spiller. Opera og Consonance er vel tilnærmet samme produsent?Zomby_Woof skrev:Hvis jeg ikke husker feil lager Opera ting for en rekke vestlige 'produsenter'. TAS hadde en artikkel om kinesiske OEM-fabrikker for en stund siden.
Dette sier egentlig ingen ting om kvaliteten. Opera og Hegel ser begge ryddige og skikkelige ut.
840 er annerledes enn 640, så samme typen modifikasjon ville blitt litt annerledes. 840 bruker AD1955 dac med strøm ut, så du kan ikke tappe signalet rett fra dacen. Men det er absolutt mulig å gjøre enkle modifikasjoner som påvirker lyden i betydelig grad.KindOfBlue skrev:Hmmm, DIY_Dude -- undres om det er dette jeg reagerer på med min Azur 840C når jeg bruker analog ut? Men her er vel DAC-komponenter og layout annerledes. Kjenner du spilleren?
Jeg biter rett på,..... spesielt rødt under panseret gir meg inntrykk av "gull og grønne skoger. ;D"lark skrev:Noen som har tenkt over hvor mye flotte farger under panseret har å si for hvilket inntrykk vi får av produktet?
En viss likhet er det jotomerik skrev:Graaf GM 20 med utlagt justering for bias og offset. Her er det kraftig 4mm print og godt dimensjonerte strømbaner:
Hvordan spiller den? Organisk og fyldig? ;DSlarssen skrev:Surret Indrefilét av svin. Purre, Vårløk, Hvitløk og Jarlsberg. ;D
tsil skrev:Beklager folkens, jeg var bare nødt til å få dette ut....
PS: Bildet er manipulert (for den som eventuelt ikke skulle se dette) og er ikke ment som noen kritikk av noe eller noen, det er kun ment som humor! ;D