K
knutinh
Gjest
Hva er "survete"?Næmen survete i dag ;-)
Når ble det hokus pokus å matche komponenter i "hifiboksene"? Burmester lytter og måler, lytter og måler, brenner inn og lytter osv. Det samme gjør flere dusin andre etter at de har lagt ut en på papiret "knallbra" kretsløsning. Er ikke det smart da?
Eller skal man bare konstruere i vei fordi ens kunnskaper innen fysikk og elektronikk (kretsløninger og strømforsyning) alikevel er så grunnleggende god at man ikke trenger hørselen!? ;D
Etter på kan vi konsumentene bare handle ivei. Selvfølgelig under forutsetning av at Mullah Krekar har velsignet kablene mine, og ladet dem med de korrekte sitater fra Koranen. ;D 8)
Ydmykhet er vel en god og skjelden egenskap uansett kompetansenivå.
Jeg bare konstaterer at i det minste en produsent har blitt quotet på at de ikke mener "innspilling" av deres utstyr spiller noen rolle.
Jeg tviler på at de fleste hifi produsenter har nok avanse til å drive intensive lyttetester over lang tid for deretter å velge de komponentene som "eldes best". Jeg tror heller de prøver å lage et godt design, og så stiller krav til underleverandører hva gjelder komponent-toleranse og variasjon over tid/bruk.
Hvis forsterkeren låter forskjellig i særlig grad fra den er ny til den er brukt 100 timer ville jeg vurdere det som et dårlig design.
mvh
Knut