Politikk, religion og samfunn Israel & Palestina: Hvem har rett?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Spørsmålet er jo uansett totalt irrelevant. Hva med å forholde seg til virheligheten, Fjernkontrollen?
    Men du forventer mer av Israel enn styretsmaktene I Gaza, selv om Israel er de sterkeste så skal ikke de bare godta at noen prøver å skade eller drepe deres befolkningen.

Selv om spørsmålet er irrelevant så vet både du og jeg at det hadde ikke vært noe Israel I dag hvis Hamas var sterkere enn Israel.
    Hamas er ikke sterkere enn Israel. Og de kommer heller aldri til å bli det, selv om Israel drar huet ut av ræva og slutter å myrde sivile.
    Men det var da Hamas som drap 3 sivile israelere først, så hvis Hamas slutter med å sende raketter og drepe sivile så blir det fred, er du ikke enig?
    ja også slipper alle barna å bli drept eller skadet. Hurra hurra! genial løsning. dette er jo akkurat som en fotballkamp. Du må støtte laget. okke som. Bravo! stopp debatt!

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Spørsmålet er jo uansett totalt irrelevant. Hva med å forholde seg til virheligheten, Fjernkontrollen?
    Men du forventer mer av Israel enn styretsmaktene I Gaza, selv om Israel er de sterkeste så skal ikke de bare godta at noen prøver å skade eller drepe deres befolkningen.

Selv om spørsmålet er irrelevant så vet både du og jeg at det hadde ikke vært noe Israel I dag hvis Hamas var sterkere enn Israel.
    Hamas er ikke sterkere enn Israel. Og de kommer heller aldri til å bli det, selv om Israel drar huet ut av ræva og slutter å myrde sivile.
    Men det var da Hamas som drap 3 sivile israelere først, så hvis Hamas slutter med å sende raketter og drepe sivile så blir det fred, er du ikke enig?
    Du har jo selv uttalt at du synes det er helt greit at Israel dreper sivile for å knekke fienden og spare livet til sine egne soldater, så da må det jo være greit for deg at Hamas gjør det samme?

Noe annet ville jo vært dobbeltmoral, og det er jo lite kledelig.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men det er bevist at det er stor jødehat I Europa pga det som skjer I midtøsten, kanskje du bør spre budskapet til de.
    Bevist? Hvor?
    Tall?
    Eller er det jøder som er litt hårsåre....som vanlig, skulle jeg nesten ha sagt....
    Jeg tror ikke de fleste en gang tenker på at Israel består av jøder, men jeg tror mange ikke liker den politikken Israel fører! Det er en stor forskjell på det!
    Så du har faktisk ikke lest noe som helst, fint da vet jeg at jeg diskuterer med enn som ikke har satt deg inn I saken men poster etter sitt eget hat.
    Du klarte ikke det nei?
    Kom vel ikke som et sjokk det heller...
    Det finnes da nok stoff om dette I denne tråden, skyting I et jødisk museum I Belgia 2 ganger og flere ble drept, butikker brent I Frankrike, tilstanden for jødene I Tyskland har ikke vært verre siden 1930 årene, at jøder flykter Europa og flytter til USA.

Men hvorfor skal jeg dokumetere noe som allerede finnes I tråden, det er kun ditt hat mot jødene at du ikke har fått med deg hva de gjenomgår I Europa I dag.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Alle som ikke holder med "laget" Hater jødene. Klabbern! innlysende. Det er ingen farver. det er kun sort og hvit. hikst hulk! jeg er opplyst. Genialt egon

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Du har jo selv uttalt at du synes det er helt greit at Israel dreper sivile for å knekke fienden og spare livet til sine egne soldater, så da må det jo være greit for deg at Hamas gjør det samme?

Men nå snur du på flisa, det er dere som beskytter Hamas sine drap på de sivile, det er Hamas som startet drapene på sivile det var ikke Israel.

C

cruiser

Gjest
    Uansett, palestinerne jubler i gatene på Gaza stripen, de er meget fornøyd med den nylig inngåtte våpenhvilen som snart skal tre i kraft, mye jubel fordi det blir endel lettelser i blokaden..

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

Men nå snur du på flisa, det er dere som beskytter Hamas sine drap på de sivile, det er Hamas som startet drapene på sivile det var ikke Israel.
    Du finner ikke en kjeft i denne tråden som har sagt at de støtter drap av sivile på noen sider av konflikten, bortsett fra deg selv.
    Du har sagt det rett ut.
    Tror du noe annet, så lever du i en drømmeverden.

Kos deg.

D

Desillusjonert

Gjest
    Det finnes da nok stoff om dette I denne tråden, skyting I et jødisk museum I Belgia 2 ganger og flere ble drept, butikker brent I Frankrike, tilstanden for jødene I Tyskland har ikke vært verre siden 1930 årene, at jøder flykter Europa og flytter til USA.

Men hvorfor skal jeg dokumetere noe som allerede finnes I tråden, det er kun ditt hat mot jødene at du ikke har fått med deg hva de gjenomgår I Europa I dag.
    På bakgrunn av det vil du ha det til at jødehatet aldri har vært så stort?
    Det er noe som heter tall....? Men det kan du vel ikke vise til, tenker jeg.

Og nå må du være så snill å gi deg med å si at jeg hater. Det bare beviser hvor lite gjennomtenkt du er. Jeg skrev et innlegg før her, som du ikke har svart på, hvor jeg sier at jeg hverken hater palestinere eller isralitter. Det er bare religiøse, rasister og fanatiske mennekser som klarer å hate noen på grunnlag av hvor de kommer fra eller hva de tror. Jeg liker ikke det som skjer der nede og jeg tror ikke Israels regjering er englene her, ikke at Hamas heller er det, men jeg tviler på at den Palestinske befolkningen vil ha denne krigen som er påtvunget dem. Men selvsagt, det er bare kvalifisert gjetning og ikke fakta....

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Du finner ikke en kjeft i denne tråden som har sagt at de støtter drap av sivile på noen sider av konflikten, bortsett fra deg selv.
    Du har sagt det rett ut.

Kos deg.
    Dere støtter Hamas sin kamp mot Israel, det er beviset nok at dere støtter drapet på sivile, dere sier selv at dere forventer mer av Israel, jeg sier at Israel har rett til og forsvare seg og at de har rett til å gjøre det som må til for å få fred for sin egen befolkning.

At dere nå kommer med noe viss vass at dere ikke støtter Hamas sin kamp og tenker kun på sivilbefolkningen I Gaza er noe sprøyt, dere har hele tiden lagt skylden på Israel for konflikten pga blokaden, dere har hele tiden visst at det som startet den siste konflikten var drapet på 3 israelere, ikke en en linje har dere skrevet om disse drapene untatt at det er ikke Hamas som drap de, noe som er bevist i etterkant at det var.

Så dobbelmoralen ligger hos dere og ikke hos meg.

Så da fikk jeg straffepoenget fordi jeg svarte I samme tone som Crusty, utrolig nøytral denne Høvdingen

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

Du har sagt det rett ut.

Kos deg.
    Dere støtter Hamas sin kamp mot Israel, det er beviset nok at dere støtter drapet på sivile, dere sier selv at dere forventer mer av Israel, jeg sier at Israel har rett til og forsvare seg og at de har rett til å gjøre det som må til for å fred for sin egen befolkning.

At dere nå kommer med noe viss vass at dere ikke støtter Hamas sin kamp og tenker kun på sivilbefolkningen I Gaza er noe sprøyt, dere har hele tiden lagt skylden på Israel for konflikten pga blokaden, dere har hele tiden visst at det som startet den siste konflikten var drapet på 3 israelere, ikke en en linje har dere skrevet om disse drapene untatt at det er ikke Hamas som drap de, noe som er bevist i etterkant at det var.

Så dobbelmoralen ligger hos dere og ikke hos meg.
    Kort sammendrag: "Jeg har ikke lest ett eneste innlegg i denne tråden".

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.162
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det nok. Folk har ulikt syn på situasjonen i israel/palestina, og det betyr ikke at en støtter drap på sivile mennesker.

Personagrep er ikke tillatt, og jeg forventer at debatten kan fortsette på et mer saklig nivå. Alternativt så stenger jeg tråden.

Mvh
    Høvdingen

D

Desillusjonert

Gjest
    Da kan vi vel fastslå at bare de som spesifikt sier det, mener det.
    Selv om jeg ikke kan tro at det faktisk stemmer.
    Ingen vestlige med mere enn grunnskole kan i ramme alvor mene det! Det er debattfeberen som snakker...

Man kan faktisk være mot Israels bombing OG være mot Hamas raketter uten å hate hverken Isralitter eller palsestinere flest! Hvem som startet hva er LONG GONE og fokuset bør ligge helt andre steder. Skal vi gå hundrevis av år tilbake er vi raskt totalt ute å kjøre og vi må gå til krig mot Sverige for å få tilbake Jämtland og Härjedalen! Å gå tilbake til 1947-48 kan nok vise seg å være like lite produktivt også. Så, man må se fremover nå. Ikke bakover og da hjelper hverken hat eller krig!

Som Cruiser sier: "Uansett, palestinerne jubler i gatene på Gaza stripen, de er meget fornøyd med den nylig inngåtte våpenhvilen som snart skal tre i kraft, mye jubel fordi det blir endel lettelser i blokaden.."

Gi de nok til sitt daglige brød, så mister Hamas makten og Israel vil få fred!

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    294
    Da kan vi vel fastslå at bare de som spesifikt sier det, mener det.
    Selv om jeg ikke kan tro at det faktisk stemmer.
    Ingen vestlige med mere enn grunnskole kan i ramme alvor mene det! Det er debattfeberen som snakker...

Man kan faktisk være mot Israels bombing OG være mot Hamas raketter uten å hate hverken Isralitter eller palsestinere flest! Hvem som startet hva er LONG GONE og fokuset bør ligge helt andre steder. Skal vi gå hundrevis av år tilbake er vi raskt totalt ute å kjøre og vi må gå til krig mot Sverige for å få tilbake Jämtland og Härjedalen! Å gå tilbake til 1947-48 kan nok vise seg å være like lite produktivt også. Så, man må se fremover nå. Ikke bakover og da hjelper hverken hat eller krig!

Som Cruiser sier: "Uansett, palestinerne jubler i gatene på Gaza stripen, de er meget fornøyd med den nylig inngåtte våpenhvilen som snart skal tre i kraft, mye jubel fordi det blir endel lettelser i blokaden.."

Gi de nok til sitt daglige brød, så mister Hamas makten og Israel vil få fred!
    "Hvem som startet hva er LONG GONE"

Ja, trolig flere tusen år "LONG GONE!"

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvorfor er jødehadet så stort i vesten? Det Israel gør, er ikke i nærheden af, hvad Hamas, Is, Al Queda, og andre Islamister gør, rundt omkring og de bliver ved, de tager et lille stykke i ny og næ, har grupper alle vegne. Vesten er ualmindelig naive i tilgangen til hvem der lukkes ind over grænserne, kan blot konstatere at den amerikanske journalist der blev halshugget, af formentlig en Engelsk rapper, hvis far var/er en egyptisk terrorist, han skulle aldrig have adgang til vesten. Tilbage til mit spørgsmål: Hvad er det der gør, at verden er så uvenlige i forhold til Israel og ikke af islamatiseringen??
    https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=10152391614471317&set=vb.101995411316&type=2&theater
    Hvor får alle som elsker Israel og deres religion det fra at alle andre hater de fordi de er jøder?
    Bottom line; jeg liker ikke mennesker og stater som bruker sin overlegne makt til å få sin vilje! Uansett folkeslag, stat og religion!
    Dermed er det mye ved USA jeg ikke liker.
    Og Russland!
    Og Israel!
    Og Hamas...fordi jeg tror ikke det palestinske folket vil ha denne krigen, om de hadde hatt et valg.
    Der er mange der hader Israel. Det behøver man ikke være elsker af Israel for at kunne se. Det er dybt godnat, at være modstander af det eneste demokrati i Mellemøsten. Israel er det værn, der er imod Hamas/Is/Det muslimske broderskab og hvad de ellers hedder af terror grupper.
    Islamiseringen ser jeg som den største trussel verden står overfor, men alle er handlingslammet, med undtagelse Israel, men de kæmper fuldstændig alene.
    Israel 60.jpg

Der er en speciel stor forfølgelse af jøder i verden i dag. Specielt i Europa. Det ses i Danmark. England, Frankrig osv osv. Man kan sige, at Europa er ved at udskifte en velintegreret gruppe mennesker med høj intelligens med en gruppe hadefulde muslimer, der ikke har noget tilovers for vores samfund.

Israel er det land der bliver angrebet af Gaza! Det er et faktum! Israel forlod Gaza i 2005.
    Israel har selvfølgelig lov til at forsvare sig. Hvis de ikke gjorde det, ville de blive udryddet. At Israel så opdager en masse tunneler der er bygget til terror, gør kun krigen mere vigtig og man må håbe, at Israel ikke stopper før Hamas er nedkæmpet. Hamas og Is er det samme.
    Fem fakta om Gaza-krigen som drukner i fordømmelsene av - MIFF

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Tidevis hater jeg nordmenn, spesielt i utlandet. brautende å jævlig som bare mennesker som tror de blir bedre enn andre ved at de tror de er rike. tidevis nærmest elsker jeg nordmenn også i utlandet. rare greier at det går an

D

Desillusjonert

Gjest
    Wow...

"Der er mange der hader Israel."
    Her inne ser jeg bare noen få som hater....
    Og det ser ut til at de hater intenst også!

"Man kan sige, at Europa er ved at udskifte en velintegreret gruppe mennesker med høj intelligens med en gruppe hadefulde muslimer, der ikke har noget tilovers for vores samfund."
    Om ikke dette er rasisme, menneskehat og stigmatisering, så vet ikke jeg....
    Å kalle seg og sine for intellignete og ALLE muslimer for dumme faller for sin egen urimelighet! Jeg trodde dere hadde lært noe av 2. verdenskrig?

Fakta er ikke en gang hva det var...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.808
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I hvert fall en av de viktigste. Og dette på areal som flertallet av verdens land er klart enige om at Israel ikke har rett til. Vil man leve i fred får man respektere loven.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    "The truth is that
    Jordan is Palestine
    and
    Palestine is Jordan"

Why do Palestinians really want an Arab state inside Israel ? - FactualIsrael.com

Why do Palestinians really want an Arab state inside the Land of Israel ?
    Why do they want to turn Judea and Samaria (west bank) into an Arab/Palestinian state when they already have a palestinian state in Jordan?

Palestinian official, Abbas Zaki, a member of Fatah’s centeral comittee, told Al-Jazeera on September 23, 2011:
    “Don’t Tell the World We Want to Wipe Out Israel …
    President [Abbas] understands, we understand, and everybody knows that the greater goal cannot be accomplished in one go. If Israel withdraws from Jerusalem, evacuates the 650,000 settlers, and dismantles the wall – what will become of Israel? It will come to an end.”
    “If we say that we want to wipe Israel out….C’mon, it’s too difficult. I! t’s not [acceptable] policy to say so. Don’t say these things to the world. Keep it to yourself.”

Way back on March 31, 1977, the Dutch newspaper Trouw published an interview with Palestine Liberation Organization executive committee member Zahir Muhsein. Here’s what he said:

“The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people.”

Walid Shoebat, a former PLO terrorist :
    “Why is it that on June 4th 1967 I was a Jordanian and overnight I became a Palestinian?”
    “We considered ourselves Jordanian until the Jews returned to Jerusalem. Then all of the sudden we were Palestinians — they removed the star from the Jordanian flag and all at once we had a Palestinian flag.”
    The Land of Israel belongs to the People of Israel . Period.
    The Arab occupation in Israel must come to an end !
    On 26 December 1981, King Hussein declared in an interview with the Arab newspaper “A – Nahar Al – Arabi” that :
    “The truth is that Jordan is Palestine and Palestine is Jordan.”

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Om jeg var jøde tror jeg at jeg etter nøye overveielse likevel foretrukket Israel framfor gasskammeret.
    Da ville "vi" nok etter en smule vurdering ha funnet ut at du er en "dårlig jøde" og sendt deg til gasskammeret uansett! Ikke fordi du er en jøde men fordi du hadde fortjent det!

Saken er den at i dag kan ikke jøder gjøre noe som oppfattes som "riktig" i toneangivende kretser, uansett hva de gjør! Selv om dette er antisemitisme av groveste utgave har de samme kretsene omdefinert "antisemitisme" slik at akkurat de selv ikke faller innefor begrepet! Jøder er ALLTID skyldige, men man har funnet vikarierende begrunnelser slik at man ikke blir tilgriset av sine brune holdninger, da brun/rød fargheblanding ikke er spesiellt pent å se på!

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Israel Palæstina.jpg

Her er en side fra franske Petit Dictionnaire Larousse fra 1939. Man kan nemt tjekke at ordbogen er fra før 1945 da det tyske flag er et flag med hagekors. Man vil bemærke at landene og deres flag er i alfabetisk orden. Derfor, hvis man går til P, vil man kunne finde det palæstinensiske flag sådan som den var før 1948. Og når du har fundet det, så vil man vide, hvad man talte om i 1939 da man talte om Palæstina og palæstinensere. Det var jødisk land med en hovedvægt på jøder. Bemærk de israelske farer og den jødiske stjerne.

B

Briern

Gjest
    Om jeg var jøde tror jeg at jeg etter nøye overveielse likevel foretrukket Israel framfor gasskammeret.
    Da ville "vi" nok etter en smule vurdering ha funnet ut at du er en "dårlig jøde" og sendt deg til gasskammeret uansett! Ikke fordi du er en jøde men fordi du hadde fortjent det!

Saken er den at i dag kan ikke jøder gjøre noe som oppfattes som "riktig" i toneangivende kretser, uansett hva de gjør! Selv om dette er antisemitisme av groveste utgave har de samme kretsene omdefinert "antisemitisme" slik at akkurat de selv ikke faller innefor begrepet! Jøder er ALLTID skyldige, men man har funnet vikarierende begrunnelser slik at man ikke blir tilgriset av sine brune holdninger, da brun/rød fargheblanding ikke er spesiellt pent å se på!
    Om du var jøde kunne du jo reist til Gaza og prøvd og forsone deg med ditt broderfolk. Det er mange i Israel som nå syns at nok er nok. Krig og terror gagner ingen parter i denne ulykksalige konflikten som ingen ende vil ta.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Om du var jøde kunne du jo reist til Gaza og prøvd og forsone deg med ditt broderfolk. Det er mange i Israel som nå syns at nok er nok. Krig og terror gagner ingen parter i denne ulykksalige konflikten som ingen ende vil ta.
    Dette hjelper vel heller ikke på forholdet:

Totalt seks personer er døde etter at ukjente gjerningsmenn gikk til angrep med økser og kniver i en synagoge i det ultraortodokse området Har Nof vest i Jerusalem.

Islamistbevegelsen Hamas omtaler det dødelige angrepet som en «heroisk handling»,
    Fire drept med ?kser og kniver i synagoge i Jerusalem - nyheter - Dagbladet.no

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    https://www.facebook.com/video.php?v=887283454617739&fref=nf

Der ligger en masse film, hvor man ser arabere køre ind i mennesker, der står og venter på bussen. Børn der påkøres med vilje, hvor de flyver henover biler.

Hvad er det dog for nogle umennesker disse arabere. Det de gør viser med al tydelighed, at det aldrig vil være godt, med en to-stats løsning, fordi araberne kun vil udrydde jøderne. Mange års indoktrinering har sat sine spor.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg ved, det er frygtelige fotos. Men det nytter ikke, vi lader som om disse ting ikke sker her og nu. Det gør de, og det er jøderne, der er skydeskiven. Fire rabbinere blev slagtet i den synagoge, hvor de bad - og mange blev såret. Det ligner ikke et slagtehus. For der er intet slagtehus i Danmark, hvor blodet løber ned af væggene og hen over bøger og gulv, mens ituhakkede mennesker ligger rundt om. Hvad du ser på billederne er en jødisk synagoge efter at satans ånd gennem to palæstinensere havde besøgt synagogen.
    De fire rabbinere kom fra samme gade i det jødiske kvarter inden for murene og efterlod fire enker og 24 faderløse børn. Imens festede palæstinenserne i Gaza, Judæa og Samaria. De hyldede de to terrorister, hvis familier var stolte over, hvad deres sønner havde gjort: Dræbt og lemlæstet jøder.
    Palæstinenserne var nærmest beruset over massakren. De affyrede fyrværkeri, delte slik og kager ud til børnene - og på en arabisk plakat står der at læse: “Jerusalem tørster. Denne tørst vil blive slukket med blod!”
    Sådan taler en syg religion. Palæstinenserne er af samme ånd som IS, der slagter alt og alle.
    Det er nogle syge og onde mennesker, der gør sådanne ting!

En anden måde at beskrive en syg religion på er denne:
    En kristen martyr er en, der bliver slået ihjel for sin tros skyld.
    En muslimsk martyr er en, der slår andre ihjel for sin tros skyld.
    Hamas har lovet mere terror og død i dag onsdag!
    BED I JESU NAVN IMOD DEN ÅND FRA HELVEDE, DER GØR ISLAMISTERNE TIL VERDENSMESTRE I AT DRÆBE.

blod.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Palestinians Celebrate Terror Attack, Praise 'Martyrs and Heroes' | United with Israel

Terror angrebet på den Synagoge i Jerusalem bliver fejret i Samarie. Det er altså nogle forfærdelige onde mennesker og hvordan kan man tro, at det vil være med en to-stats løsning.
    Det er litt problematisk dette. Om man ser for seg en enstasløsning, så burde det vel strengt tatt bety samme rettigheter for alle statsborgere uansett eventuell religion eller rase. Men de siste utspill fra Nett. er jo at Israel skal forbeholde jøder, og at kun disse skal nyte godt av demokratiske rettigheter. Dette smaker ikke helt av fugl.

https://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html

Vanskelig å se for seg en enstatsløsning når deler av befolkningen er undermennesker.

Islamister bør alltid behandles som undermennesker. De er fiender av menneskeheten. Hamasmedlemmer bør henrettes uten nåde, til siste mann. Men likevel er det ikke riktig å anse mennesker som annenrangs borgere kun utifra en demografisk inndeling.

Mitt forslag er å droppe en atombombe over Jerusalem og legger i grus alle de religiøse bygningene for evig tid. Ta med Mekka i samme slengen forøvrig, og helst når det er flest mulig gudedyrkere tilstede.

thats-all-folks-7172-1280x800.jpg

B

Briern

Gjest
    Palestinians Celebrate Terror Attack, Praise 'Martyrs and Heroes' | United with Israel

Terror angrebet på den Synagoge i Jerusalem bliver fejret i Samarie. Det er altså nogle forfærdelige onde mennesker og hvordan kan man tro, at det vil være med en to-stats løsning.
    Det er litt problematisk dette. Om man ser for seg en enstasløsning, så burde det vel strengt tatt bety samme rettigheter for alle statsborgere uansett eventuell religion eller rase. Men de siste utspill fra Nett. er jo at Israel skal forbeholde jøder, og at kun disse skal nyte godt av demokratiske rettigheter. Dette smaker ikke helt av fugl.

https://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html

Vanskelig å se for seg en enstatsløsning når deler av befolkningen er undermennesker.

Islamister bør alltid behandles som undermennesker. De er fiender av menneskeheten. Hamasmedlemmer bør henrettes uten nåde, til siste mann. Men likevel er det ikke riktig å anse mennesker som annenrangs borgere kun utifra en demografisk inndeling.

Mitt forslag er å droppe en atombombe over Jerusalem og legger i grus alle de religiøse bygningene for evig tid. Ta med Mekka i samme slengen forøvrig, og helst når det er flest mulig gudedyrkere tilstede.

Vis vedlegget 289933
    Skjønner du er ironisk, men det samme kunne vi vel sagt om tyskerne etter 2. verdenskrig. Bildet du viser til er ikke ulikt det vi så fra 2.verdenskrig og Vietnam. Ja, sågar i Irak krigen ble Saddams unggutter i foreste linje begravd levende av amerikanske bulldosere. En amerikansk oberst som ble konfrontert med dette mente det var ok, det tok bare litt lengre tid å dø.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn