Israel/Sverige/USA - menneske organer til salgs

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Ha, ha, ha!!!

BB vet å velge sin arena: når andre mer beleste høyrereaksjonære kan støtte opp og få hans tvilsomme argumenter til å fremstå som om de har noe intressant ved seg.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Artikkelen i Aftonbladet er blank løgn. Det har redaktøren innrømmet, men nekter å korrigere den, under dekke av ytringsfriheten. Under dekke av den samme ytringsfriheten nektet de å trykke muhammedkarikaturene.

Latterlig.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Nei.

Derimot kan jeg henvise til Åsa Linderborgs forsvarsskrift der hun presterer flere usannheter og dermed diskrediterer seg selv.

Hans Rustad skriver blant annet dette:

Men om det var faktafeil i Boströms artikkel så korrigerer ikke Linderborg dem. Hun serverer i stedet nye. Hun bekrefter at det var korrupsjonsnettverket i New Jersey som ga støtet til at Aftonbladet trykket artikkelen. Men når hun gjengir hva den saken handlet om, reiser hun alvorlige spørsmål om egen dømmekraft:

Den som läser artikeln ser att den består av tre delar. Först sammanfattar Boström den aktuella korruptionshärvan i New Jersey, där ett tjugotal rabbiner anklagas för penningtvätt och illegal organhandel med kopplingar till Israel.

Så til hva New Jersey Real-Time News skrev, N.J. corruption probe includes first organ trafficking case:

Rosenbaum was arrested in a sweeping federal case that began as an investigation into money laundering and trafficking in kidneys and fake designer bags. It mushroomed into a political corruption probe, culminating in the arrests this week of 44 people, including three New Jersey mayors, various other officials, and five rabbis. The politicians and rabbis were not accused of involvement in the organ trafficking.

Rosenbaum, 58, is a member of the Orthodox Jewish community in the Borough Park section of Brooklyn, where he told neighbors he was in the construction business.

Fem rabbinere ble arrestert, men ingen hadde noe med organhandelen å gjøre. Linderborg får det til å være et "tyvetall" som alle var innblandet i organhandel. Dette er ikke bare en unøyaktighet, det er grovt. Det tyder på at Linderborg, akkurat som Boström, ønsker å skape en assosiasjonsrekke: rabbinere, organhandel, israelske leger, israelske soldater, penger ...

Enhver seriøs person ville behandlet en så sensitiv sak med største varsomhet. Poengtert hva man visste, og lakunene, de manglende fakta, for å holde spekulasjonene unna og vise hva som er antagelser. Det gjorde ikke Boström, og det gjør heller ikke Linderborg. I stedet smører hun enda mer på. Hennes utspill gjør saken enda mer alvorlig.ftonbladet.se/kultur/article5671677.ab]http://www.aMen om det var faktafeil i Boströms artikkel så korrigerer ikke Linderborg dem. Hun serverer i stedet nye. Hun bekrefter at det var korrupsjonsnettverket i New Jersey som ga støtet til at Aftonbladet trykket artikkelen. Men når hun gjengir hva den saken handlet om, reiser hun alvorlige spørsmål om egen dømmekraft:

Den som läser artikeln ser att den består av tre delar. Först sammanfattar Boström den aktuella korruptionshärvan i New Jersey, där ett tjugotal rabbiner anklagas för penningtvätt och illegal organhandel med kopplingar till Israel.

Så til hva New Jersey Real-Time News skrev, N.J. corruption probe includes first organ trafficking case:

Rosenbaum was arrested in a sweeping federal case that began as an investigation into money laundering and trafficking in kidneys and fake designer bags. It mushroomed into a political corruption probe, culminating in the arrests this week of 44 people, including three New Jersey mayors, various other officials, and five rabbis. The politicians and rabbis were not accused of involvement in the organ trafficking.

Rosenbaum, 58, is a member of the Orthodox Jewish community in the Borough Park section of Brooklyn, where he told neighbors he was in the construction business.

Fem rabbinere ble arrestert, men ingen hadde noe med organhandelen å gjøre. Linderborg får det til å være et "tyvetall" som alle var innblandet i organhandel. Dette er ikke bare en unøyaktighet, det er grovt. Det tyder på at Linderborg, akkurat som Boström, ønsker å skape en assosiasjonsrekke: rabbinere, organhandel, israelske leger, israelske soldater, penger ...

Enhver seriøs person ville behandlet en så sensitiv sak med største varsomhet. Poengtert hva man visste, og lakunene, de manglende fakta, for å holde spekulasjonene unna og vise hva som er antagelser. Det gjorde ikke Boström, og det gjør heller ikke Linderborg. I stedet smører hun enda mer på. Hennes utspill gjør saken enda mer alvorlig.
I et intervju sier forfatteren rett ut:

Tror du att det finns israeliska soldater som gör så här?

– Min poäng är att jag inte vet. Men att misstankarna måste utredas. Jag har ingen bestämd uppfattning men det kan vara så. Det finns många frågetecken.
Så derfor konkluderer jeg. Spekulasjoner og løgn. Akkurat det man kan forvente av israelhatere og ekstremsosialister.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjest skrev:
Definer ekstremsosialist!
Fin oppgave.

En ekstremsosialist er en sosialist med facsistiske tilbøyeligheter.

(Anti-fascism is the new fascism)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Du har rett, AK47. Definisjonen er ubrukelig til annet enn å provosere med. Ingen kan bygge en analyse på slikt. Dette minner om onani.
 
A

AK27

Gjest
oddgeir skrev:
AK27 skrev:
Oddgeir har ingenting å komme med utover hans personlige bekreftelsesbias, som vanlig. En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Der kom personangrepene. Ikke uventet, og sier mest om avsenderne. Ha en fortsatt fin aften.
Mener da at det var en ganske uskyldig observasjon. En sak bygget på tilsynelatende sterke indisier, likevel indisier - så en bør ikke komme med noen bastant konklusjon. Men siden det var en israeler som ble beskyldt så avviser du kategorisk beskyldningen, og fabrikerer konspirasjoner du ikke har noe grunnag for ("artikkelen i Aftonbladet er blank løgn. Det har redaktøren innrømmet, men nekter å korrigere den, under dekke av ytringsfriheten"). Mens når det gjelder andre folkegrupper har du ingen ting imot å komme med injurier og injurierende overgeneraliseringer fra et veldig snevert etnosentrisk perspektiv. Det kommer veldig klart frem at du skiller mellom hvem du regner som utgruppe (utlendinger, sosialister, blitzere...) og inngruppe (etniske nordmenn, høyreekstreme...), dette går klart utover din redelighet. For å si det med Jungs ord, «alle bærer på en skygge, og dess mindre den inkorporeres i individets bevissthet, desto svartere og tykkere blir den.» - se på det som en velmenende håndsrekning.

Ha en fin aften du også.
 
S

Slubbert

Gjest
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
 
A

AK27

Gjest
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
Punk er vel en av de mest innovative, ekspansive og innflytelsesrike genrene i moderne tid. For alt fra Sonic Youth, John Zorn, Pattie Smith, Blondie, dagens indie og så videre har punken spilt en sentral rolle. Din forståelse av punken er nok langt mer innsnevret enn hva punken er eller noen gang har vært. Punken ble altså ikke oppfunnet av Sex Pistols og videreført av Green Day, om enn plateselskapene og MTV kanskje har fått deg til å tro det. Nå skal jeg ikke si at jeg har noen god definisjon på hva pønk faktisk er, men jeg tør anta at du bommer sterkt. Selvfølgelig finnes det sekteriske fundamentalistiske fraksjoner, alt fra nazi skins til voldelige straight edgere og militante dyreværnere - men det definerer ikke scenen.

The Weakerthans- Psalm For The Elks Lodge

Hva dette skal ha med saken å gjøre er jeg fortsatt ikke helt sikke på.
 
S

Slubbert

Gjest
AK27 skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
Hva dette skal ha med saken å gjøre er jeg fortsatt ikke helt sikker på.
Egentlig ingenting, jeg ble vel bare litt perpleks over at akkurat du kom med overstående påstand da det du poster, enten det dreier seg om aktualiteter eller musikk, har en relativt forutsigbar politisk slagside.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
oddgeir skrev:
AK27 skrev:
Oddgeir har ingenting å komme med utover hans personlige bekreftelsesbias, som vanlig. En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Der kom personangrepene. Ikke uventet, og sier mest om avsenderne. Ha en fortsatt fin aften.
Sier han som startet det hele med kategorien "ekstremsosialister". Finnes det ikke speil i huset?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
Hva dette skal ha med saken å gjøre er jeg fortsatt ikke helt sikker på.
Egentlig ingenting, jeg ble vel bare litt perpleks over at akkurat du kom med overstående påstand da det du poster, enten det dreier seg om aktualiteter eller musikk, har en relativt forutsigbar politisk slagside.
Sier du som er nøytral og balansert?
 
A

AK27

Gjest
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
Hva dette skal ha med saken å gjøre er jeg fortsatt ikke helt sikker på.
Egentlig ingenting, jeg ble vel bare litt perpleks over at akkurat du kom med overstående påstand da det du poster, enten det dreier seg om aktualiteter eller musikk, har en relativt forutsigbar politisk slagside.
Sier du som er nøytral og balansert?
Mr Cato Instituttet evner ikke å se noe utenfor rammene av "egne" idiosynkrasier i den grad at det for ham utelukkende finnes to mennesketyper: de rettroende og de vanntroende. De rettroende vil si alle de som har gitt opp sitt eget jeg for å følge Cato Instituttet, de vanntroende vil si alle som i større eller mindre grad orienterer seg her i verden ved hjelp av egne kognitive fakulteter uten engang å rådføre seg med Cato Instituttet. Alle vanntroende skjæres følgelig over en kam, da alt de sier kan være det samme. Du er enten enig med Cato Instituttet eller uenig, med Cato Instituttet eller mot Cato instittutet. Overforenkling av utgruppen korrelerer forøvrig veldig bra med Cato Instituttetes øvrige policy, alt skal forenkles til det idiotiske for så å pakkes inn i slagord og distribueres til disiplene. Krig er fred, fred er krig, og manipulering av data og å lese korrelasjon som kausalitet når det gavner dem er deres foretrukne våpen. Oppi det hele tror Mr Cato Instituttet at han er en radikal liberaler, noe som ikke behøver å medføre kognitiv dissonans om en har gitt opp sine kognitive fakulteter, men det er også nødvendig.

At Mr Cato Instituttet forventer at jeg skal bli fornærmet av at han finner meg ensfoldig sier mest om hvor dypt denne svulsten går i "ham", for egentlig er han vel helst blitt en biologisk maskin i Cato Instituttets tjeneste, et skall av hva jeg må kunne anta en gang har vært en virkelig person med evne til refleksjon og selvrefleksjon.

Du kan ikke frigjøre verden ved å spre Cato Instituttet, men du kan frigjøre deg selv ved å frigjøre deg fra Cato Instituttet - før det er for sent.

P.s. kanskje Asle Toje og deg kan hjelpe hverandre, starte en bevegelse. Sammen er dere mange. Dere kan bli fri, fri fra Cato Instituttets klør. Fri fra Ayn Rands klamme kiosklitteratur. Fri fra den nyklassiske og nyliberale økonomiens mange fallgruver og feilslutninger. Fri fra sjelløs hvitmannsfunk. Men det er opp til dere selv.
 
A

AK27

Gjest
AK27 skrev:
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
Slubbert skrev:
AK27 skrev:
En vokser aldri om et utelukkende ser ting som kan underbygge ens foroppfatninger og intet annet.
Siden vi er på et hifi/musikk-forum; punk sorterer vel herunder...?
Hva dette skal ha med saken å gjøre er jeg fortsatt ikke helt sikker på.
Egentlig ingenting, jeg ble vel bare litt perpleks over at akkurat du kom med overstående påstand da det du poster, enten det dreier seg om aktualiteter eller musikk, har en relativt forutsigbar politisk slagside.
Sier du som er nøytral og balansert?
Mr Cato Instituttet evner ikke å se noe utenfor rammene av "egne" idiosynkrasier i den grad at det for ham utelukkende finnes to mennesketyper: de rettroende og de vanntroende. De rettroende vil si alle de som har gitt opp sitt eget jeg for å følge Cato Instituttet, de vanntroende vil si alle som i større eller mindre grad orienterer seg her i verden ved hjelp av egne kognitive fakulteter uten engang å rådføre seg med Cato Instituttet. Alle vanntroende skjæres følgelig over en kam, da alt de sier kan være det samme. Du er enten enig med Cato Instituttet eller uenig, med Cato Instituttet eller mot Cato instittutet. Overforenkling av utgruppen korrelerer forøvrig veldig bra med Cato Instituttetes øvrige policy, alt skal forenkles til det idiotiske for så å pakkes inn i slagord og distribueres til disiplene. Krig er fred, fred er krig, og manipulering av data og å lese korrelasjon som kausalitet når det gavner dem er deres foretrukne våpen. Oppi det hele tror Mr Cato Instituttet at han er en radikal liberaler, noe som ikke behøver å medføre kognitiv dissonans om en har gitt opp sine kognitive fakulteter, men det er også nødvendig.

At Mr Cato Instituttet forventer at jeg skal bli fornærmet av at han finner meg ensfoldig sier mest om hvor dypt denne svulsten går i "ham", for egentlig er han vel helst blitt en biologisk maskin i Cato Instituttets tjeneste, et skall av hva jeg må kunne anta en gang har vært en virkelig person med evne til refleksjon og selvrefleksjon.

Du kan ikke frigjøre verden ved å spre Cato Instituttet, men du kan frigjøre deg selv ved å frigjøre deg fra Cato Instituttet - før det er for sent.

P.s. kanskje Asle Toje og deg kan hjelpe hverandre, starte en bevegelse. Sammen er dere mange. Dere kan bli fri, fri fra Cato Instituttets klør. Fri fra Ayn Rands klamme kiosklitteratur. Fri fra den nyklassiske og nyliberale økonomiens mange fallgruver og feilslutninger. Fri fra sjelløs hvitmannsfunk. Men det er opp til dere selv.
For å illustrere poenget mitt. Personlig ser jeg at saken er bygget på indisier, tilsynelatende sterke, men at man følgelig ikke kan trekke en bastant konklusjon fra dem. Oddgeir på sin side finner opp en konspirasjonsteori, og rett ut lyver ved å skrive ting han ikke har dekning for ("Artikkelen i Aftonbladet er blank løgn. Det har redaktøren innrømmet, men nekter å korrigere den, under dekke av ytringsfriheten."). Du på din side kommer rett ut av det blå og kritiserer musikksmaken min.

Det virker for meg som om jeg evner å reflektere rasjonelt over saken. Mens din oddgeirs respons virker sterkt ideologisk betinget. Oddgeirs umiddelbare frikjennelse av den anklagde part og fabrikasjon av virkeligheten kan ikke sies å være annet enn ideologisk betinget, rasjonelt er det ikke. Din kommentar om min musikksmak finner jeg heller ingen rasjonelle argumenter for i konteksten utover en ideologisk uoverenstemmelse med meg.

Så lenge ingen av dere har forholdt seg rasjonelt til sak, så er det enkelt å konkludere med at dere lar deres bekreftelsesbias og foroppfatninger råde, fremfor de faktiske forhold. Hvorfor ellers skulle du finne et behov for å likestille min respons til saken med Oddgeir sin. Jeg antar, kanskje feilaktig, at du hadde evnet å være smartere enn som så om du også evnet å ta turen utenfor Cato Instituttets dogmer.

Ps. jeg kan ikke se at noen av oss skal kunne ha noe igjen for å benytte tiden til den slags onani som vi (jeg?) nå har begitt oss ut på. Tidligere erfaring burde fortelle oss at det har lite til ingen dialektisk verdi. Noen syntese kan vil det innlysende nok aldri bli snakk om, altså noen overenskomst om en middelvei. Og ingen av oss kan vel heller sies å ha noe behov for å sementere våre personlige oppfatninger noe ytterligere, og det er som vi begge vet alt disse disputtene noen gang vil føre til. Med tid å stunder bør vi vel heller prøve å begrave egoene våre. Men siden jeg først har skutt fra hofta nå må du selvfølgelig få rikelig anledning til å ta igjen. Men hva med å prøve å la dette være siste gang vi begir oss ut på slike barnestreker. De øvrige brukerne finner det nok ikke like underholdende som hva vi selv gjør heller. Ai!
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
Siden ordet onani er brukt her... Ordonani er det jeg ser. :p
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Aner at noen ikke kommer til å proletarisere seg med det første, ja. ;D
 
A

AK27

Gjest
rumath skrev:
Siden ordet onani er brukt her... Ordonani er det jeg ser. :p
Og hva tror du det var jeg siktet til da jeg benyttet meg av ordet? Jeg tror vi trygt kan konkludere med at tekstanalyse ikke er din forse. Vennligst kom igjen.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.213
Antall liker
7.033
Torget vurderinger
4
Hvorvidt det er hold i artikkelen eller ikke ser jeg ikke som det mest interessante i denne saken. At slikt skjer i krigssituasjoner er ikke noe nytt. At Israel opptrer som noen rasshøl i ly av krig er heller ikke noe nytt, - ei heller at de glatt fornekter enhver mulighet for at deres hellig folk skal ha gjort noe annet enn edle handlinger. Derfor er det heller ikke noe vesentlig forskjellig ved disse beskyldningene (som kanhende er gale) fra andre anklager de har fått etter krigen.

Det interessante ved denne saken er at staten Israel forlanger unnskyldninger og fordømmelser fra den svenske staten. For en artikkel trykket av en avis. Skulle Carl Bildt gå hen å overprøve den frie svenske pressen ved å uttrykke en statlig fordømmelse av hva avisen skriver ? Denslags hører ikke hjemme i frie, demokratiske land. For noe jævla sludder den Israelske regjeringen klarer å lire ut av seg !
 
A

AK27

Gjest
Trane skrev:
Hvorvidt det er hold i artikkelen eller ikke ser jeg ikke som det mest interessante i denne saken. At slikt skjer i krigssituasjoner er ikke noe nytt. At Israel opptrer som noen rasshøl i ly av krig er heller ikke noe nytt, - ei heller at de glatt fornekter enhver mulighet for at deres hellig folk skal ha gjort noe annet enn edle handlinger. Derfor er det heller ikke noe vesentlig forskjellig ved disse beskyldningene (som kanhende er gale) fra andre anklager de har fått etter krigen.

Det interessante ved denne saken er at staten Israel forlanger unnskyldninger og fordømmelser fra den svenske staten. For en artikkel trykket av en avis. Skulle Carl Bildt gå hen å overprøve den frie svenske pressen ved å uttrykke en statlig fordømmelse av hva avisen skriver ? Denslags hører ikke hjemme i frie, demokratiske land. For noe jævla sludder den Israelske regjeringen klarer å lire ut av seg !
Er tilbøyelig til å være helt enig. Vil i tillegg påpeke at dette i så måte ikke er et unntakstilfelle for staten Israel. Og at staten Israel ikke er alene om å legge press både diplomatisk og kanskje helst moralsk på blant annet medieorganisasioner om hva de skulle raportere ikke samsvarer med Israels ønsker. Det står ofte også relativt sterke interesseorganisasjoner bak, i noen land er disse sterkere etablert enn andre. Det er kanskje først og fremst i USA at en snakker om en Israel lobby. Men i Norge har vi blant annet Senter mot antisemittisme, Med Israel For Fred, Norsk Forening Mot Antisemittisme og VG. Uten at jeg med dette mener å insinuere at disse interesseorganisasjonene har særlig realpolitisk makt, denne påpekningen er ikke ment å underbygge noen konspirasjonsteori.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Ja, naturligvis, og glem for all del ikke at jødene også stod bak 11. september.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Trane skrev:
Skulle Carl Bildt gå hen å overprøve den frie svenske pressen ved å uttrykke en statlig fordømmelse av hva avisen skriver ? Denslags hører ikke hjemme i frie, demokratiske land. For noe jævla sludder den Israelske regjeringen klarer å lire ut av seg !
Dette er jeg helt enig i naturligvis, men kan ikke unnlate å nevne at da karikaturstriden raste, sendte den svenske statsministeren en beklagelse til Marokko. Da var ikke prinsippet om ytringsfrihet like viktig kan det se ut som.

Men det jo forskjell på jøder og muslimer må vite.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Går ut ifra at folk har fått med seg den gigantiske korrupsjonssaken i New Jersey, der illegal mafisvirksomhet og handel med suspekte organer fra Israel er en viktig ingrediens.

http://online.wsj.com/article/SB124835404608875685.html

In the course of the investigation last year, Mr. Dwek came into contact with an alleged organ trafficker, Levy Izhak Rosenbaum, and told him Mr. Dwek's uncle needed a new kidney, according to court papers. The two men discussed how Mr. Dwek would pay a $160,000 fee to buy a kidney from a donor in Israel, documents show. According to the complaint, Mr. Rosenbaum described himself as a "matchmaker."
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
oddgeir skrev:
Men det jo forskjell på jøder og muslimer må vite.
Ja, naturligvis. Ingen tvil om det.
Morsomt når nytaliban blotter sine fordommer.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
"Og hva tror du det var jeg siktet til da jeg benyttet meg av ordet? Jeg tror vi trygt kan konkludere med at tekstanalyse ikke er din forse. Vennligst kom igjen."

Au! :D

Her får man så hatten passer. hehe. Det danner seg et bilde i mitt hode av en mann som hytter med stokken mot alle som passerer... ;)
 
A

AK27

Gjest
BBking skrev:
Ja, naturligvis, og glem for all del ikke at jødene også stod bak 11. september.
Kausalt spilte sionisme helt klart enn rolle, samme med vestlig monopolkapitalisme, vestlig imperialisme/intervensjonisme og millioner av døde arabiske barn - jeg ville anta i større grad enn disposisjonelle trekk ved forbryterne og deres kultur. Jødedom derimot tror jeg ikke har noe i ligningen å gjøre. Målene var helt klart strategiske. Talibans kommunikéer understreker dette.
 
A

AK27

Gjest
oddgeir skrev:
Trane skrev:
Skulle Carl Bildt gå hen å overprøve den frie svenske pressen ved å uttrykke en statlig fordømmelse av hva avisen skriver ? Denslags hører ikke hjemme i frie, demokratiske land. For noe jævla sludder den Israelske regjeringen klarer å lire ut av seg !
Dette er jeg helt enig i naturligvis, men kan ikke unnlate å nevne at da karikaturstriden raste, sendte den svenske statsministeren en beklagelse til Marokko. Da var ikke prinsippet om ytringsfrihet like viktig kan det se ut som.

Men det jo forskjell på jøder og muslimer må vite.
[sarkasme]Ja, for vi hadde helt klart akseptert at store deler av verden hadde samlet seg om jødekarikaturer og en generell antisemittisk kultur igjen.[/sarkasme]
 
A

AK27

Gjest
rumath skrev:
"Og hva tror du det var jeg siktet til da jeg benyttet meg av ordet? Jeg tror vi trygt kan konkludere med at tekstanalyse ikke er din forse. Vennligst kom igjen."

Au! :D

Her får man så hatten passer. hehe. Det danner seg et bilde i mitt hode av en mann som hytter med stokken mot alle som passerer... ;)
Det var et bilde jeg kan leve med.

Hei!
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
A

AK27

Gjest
oddgeir skrev:
AK27 skrev:
[sarkasme]Ja, for vi hadde helt klart akseptert at store deler av verden hadde samlet seg om jødekarikaturer og en generell antisemittisk kultur igjen.[/sarkasme]
Store deler av verden, og da spesielt den arabiske verden, har samlet seg rundt jødekarikaturer og generell antisemittisk (sic) kultur, uten at vesten bryr seg noe særlig.



http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm




http://www.islamanazi.com/cartoon2.htm
Dekkende at nettsiden du henter dette på heter islamnazi (sic), i den grad det finnes utbredt anti-semittisme i arabiske land (utbredelsen er omstridt, se filmen defamation av den jødiske filmskaperen Yoav Shamir, http://www.dagbladet.no/2009/03/20/magasinet/dokumentar/israel/antisemittisme/utenriks/5379430/), så har det vel helst oppstått som en reaksjon på sionismen. Så argumentet ditt virker noe spuriøst. Les gjerne Finkelsteins The Hollocaust Industry. Anti-islamismens og den anti-arabiske rasismens utbredelse er dessverre unektelig svært tilstedet også i vårt samfunn, god faglig dokumentasjon finnes i overflod.
 
A

AK27

Gjest
Et tankeeksperimen, se for deg reaksjonene i vestlig og israelsk presse om denne volden mot fredelig demonstrerende ortodokse jøder ble begått av arabere og ikke sionister,

.
 
A

AK27

Gjest
Når det er sagt er enhver anti-semittisme en forbrytelse mot menneskeheten.
 
A

AK27

Gjest
Forsåvidt en merkelig debatt-teknikk å spore enhver debatt om Israel eller (i dette tilfelle mulige) forbrytelser begått av israelere inn på anti-semittisme. Om "israelvennene" ikke kan vinne en debatt gjør de hva de kan for å skitne den såpass til at debatten i seg selv mister all iboende verdi, slik får de sin "seier".

Israelvenner i gåseøyne fordi jeg anser meg selv som pro Israel. Det vil si at jeg støtter Israel innenfor dets folkerettslige grenser stemt over hvert år i FNs generalforsamling under "headingen" peaceful settlement of the palestine question, stemmetallene for 2008 var 164 mot 7*. Men, jeg klarer ikke å kjenne meg igjen i deres israelstøtte som jeg finner det vanskelig å betegne som annet enn understøttelse av aparteidpolitikk, horrible brudd på menneskerettighetene og selvfølgelig all anstendighet. Noe som til syvende og sist kan bli en katasrtofe også for israel.

* The Assembly also adopted by a recorded vote of 164 in favour to 7 against ( Australia, Israel, Marshall Islands, Micronesia, Nauru, Palau, United States), with 3 abstentions ( Cameroon, Canada, Tonga) (Annex IV), the resolution on the “Peaceful settlement of the question of Palestine”. (http://www.un.org/News/Press/docs/2008/ga10791.doc.htm)
 
A

AK27

Gjest
De av dere som kan deres historie kjenner kanskje igjen dette bildet.

 
Topp Bunn