Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Rognlien er den beste hi-fi handlern jeg har vært borti , skikkelig seriøs ,. alltid imøtekommen , og gir seriøse råd utfra skikkelig erfaring som han har......

Men noe trollmann er han ikke , og kan således ikke trylle fra Vindicatoren .....den er på vei , og ja....det er litt sørgelig at det velges frakten som tar lengst tid.'

Men det kan hende at kolliet er så stort at det vanskliggjør flyfrakt.......

Det var jævlig synd at dette er den aller siste bestillingen som leveres av Fryd hi-fi.

Takk igjen Håkon , for flott oppfølging og forståelse for frustrasjon og ikke menst utlån av forsterker siden oktober til nå GRATIS!

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt oppdateringer , i dag kom det noen etterlentede plugger i hus , sist fikk jeg sølvbananer fra audionote , som allerede er montert på ett sett flatsølv-kabler , men jeg har , og bruker ett kabelsett til , disse har spader , og passer høyttalerne dårlig pga jumerne som klemmes fast i terminalene....banan er tingen her , så jeg bestillte ett sett på e-bay , wbt look og samme vinklinga av kablen , med skrubar spiss inn bakfra , rhodiumbelagte for de som interesserer seg for sånt....

Merket er val relativt ukjent , mao......så det blir spennede å få omterminert disse synergistic research kablene mine , slik at de får en sikker tilmkobling på hornene bak.....

på ampsiden skal jeg også omterminere , men jeg ville bare bestille ett sett fra val først og fremst , for å se an kvalitet på skruer etc.....det gjenstår å se hvordan det blir når det hele festes...funker de bra på alle måter bestilles heller 4 til.

Og vindicatoren ? Ikke mast , eller hørt no mere om den , den har altså ikke ankommet her hjemme enda , men bør nå befinne seg innenlands....da er det sikkert håp etterhvert.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så kom Vindicator i hus i går....endelig.

Rett ut av esken låt det ikke bra...fltt og tynnt , jeg fattet mot og gikk til sengs , med strømmen på , nå , etter ett døgn , kommer det seg stort , superdetaljert , og dønn tyst , både rør og elektronikk er nytt , så litt tolmodighet må vel til , men klarheten er jævlig bra allerede-----

Jeg har jo brent inn flere par med trioder før , og det låter brukbart etter 12 timer , og bra etter 50,60 timer....så her er det bare å lene seg tilbake , jeg hører også hva min innkjøpte superscoutmaster kan varte opp med..... ;D

Jeg har tatt noen bilder , er det noen som vil se ?

Mvh Espen

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    113
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Espen, dette har du jammen venta på ;D Bilder...klart det, kjør på :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:

Rett ut av esken låt det ikke bra...fltt og tynnt , jeg fattet mot og gikk til sengs , med strømmen på , nå , etter ett døgn , kommer det seg stort , superdetaljert , og dønn tyst , både rør og elektronikk er nytt , så litt tolmodighet må vel til , men klarheten er jævlig bra allerede-----

Jeg har jo brent inn flere par med trioder før , og det låter brukbart etter 12 timer , og bra etter 50,60 timer....så her er det bare å lene seg tilbake , jeg hører også hva min innkjøpte superscoutmaster kan varte opp med..... ;D

Jeg har tatt noen bilder , er det noen som vil se ?

Mvh Espen
    Vi bør vel vente like lenge på bildene, som du venta på ampen?! ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Nei, bilder trengs nok ikkje, har sett den på Internett.
    Best å spare båndbredden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ssm skrev:
    Den som venter på noe godt venter alltid for lenge. ;)

Men endelig kan vi gratulere med ny amp i hus, Espen. Det er deg vel unt!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker , da har jeg fått redigert noen bilder......

igjen for mørkt ved takingstidspungt.....og ekstra-blitz er jo en innvestering som det ikke kommer lyd ut av , derav ikke prioritert... ;)

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det står jo en boks til venstre også....den er pr i dag ikke i bruk , og vil ikke bli tatt i bruk på en stund....

Men , den skal nok bli brukt med tiden , dette har selvfølgelig noe med garantien på forsterkern å gjøre....

Espen

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dette var rett og slett pent å se på. Gratulerer nok en gang.

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Grattis med nydelige blokker, kunne tenkt meg et par av de selv.
    Hvis jeg bare hadde hatt noen horn og bruke de på. ack ack tror jeg går til sengs.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    glassklar lyd er det , det begynner å komme seg her nå hører jeg , selv om jeg nok må påberegne en del timer fremover , kondensatorer og motstander og ikke minst rør må få tid til å gå seg til , men i forhold til rett ut av boksen , er det allerede store forbedringer......jeg skal ikke bruke on/off på en god stund allikevel ;D

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    River meg i håret av glede på dine vegne.
    Nå er ventetiden glemt og lysene på julegrana kan slukkes, pakken er åpnet.

Da slipper jeg vel å trøste deg mer om kveldene ;D.

Utrolig pen for AN å være.... ;)

Gi gass - Play on!

D

Dilla

Gjest
    Etter den sure svie kommer den søte kløe!

Gratulerer med etterlengtede monoblokker! Seriøst flott musikkanlegg du har stelt i stand her ssm 8)

Er det utgangstrafoen i den fremste (største) "kassa" der?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Thessinks Slow train spilles nå , med en behaglig ro plukker Argo en opp signalene fra superscoutmasterns drivverk og transporterer det videre til forsterkeriet...

Audionoe kan mange ting , en av de er å bruke tid på å lage ting , men den kan faen hakke meg en ting til.....lage bra forsterkere... :)

Jeg har for anledning gjort om litt i racket , sort på høyere side , silver på ventre....

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ti Kei skrev:
    Etter den sure svie kommer den søte kløe!

Gratulerer med etterlengtede monoblokker! Seriøst flott musikkanlegg du har stelt i stand her ssm 8)

Er det utgangstrafoen i den fremste (største) "kassa" der?
    Hei Ti Kei , jeg gikk for stereotrinn , derav to rør-.......3,5 watt pr kanal--- :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hvor får dere blokker fra ?

Dette er ett stereotrinn , 2a3 tiode....ett driverrør og to 2a3 ....ett til hver kanal , det er krefter i massehvis......

jeg skal ikke sitte her i allefall om noen drar volumen over klokken 12.00 ;)

utklinginger på gitar , kvinnevokaler , og flotte anslag varter den opp med......på audionote-vis.

Men strømforsynings-oppgaven har jeg overlatt til Gary Dews med tiden......psu en er nesten større enn forsterkern....men gjør det noe a ? ;D

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Endelig i hus ser jeg. Gratulerer så mye med det. Det kan virke som det var verdt ventetiden ?
    100 timer ca. med innspilling foran deg kanskje før det løsner skikkelig ?

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    sorry, den så veldig monoblokk aktig ut.
    Har litt lyst og spørr om pris, men jeg tenker vi kan slå fast at det dreier seg om en veldig høy watt pris.

Minner veldig om kondo med kobberplata.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.849
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer så mye ssm, dette var overraskende vakkert å se på. Gleder meg til å komme på besøk og høre på dette.
    Oppsettet ditt ser stadig mer imponerende ut.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    takker for hyggelig ord......ja Rolf , den slipper visst ikke skikkelig før rundt 100 timer , men det er ikke akkurat ille nå heller.....

og ja , vakker er den....

Fosse , klart du skal komme på besøk , jeg kan nok ikke varte opp med annet enn cola og trakterkaffe ( om det blir mere hi-fi handler nå) ;)

men musikk , kaffe , og cola skal jeg by på , ta gjerne med kameraet ditt ved anledning.....blir jo 40 ggr bedre enn det jeg har......men hadde jeg hatt så bra kamera hadde jeg ikke hatt vindicator... ;D da valgte jeg den fremfor superbilde-maskin , når jeg alleikevel måtte velge.

Så langt virker i allefall ampen lovende syntes jeg.....

og ja Argh......monoblokkstørrelsen har du jo hlet rett i.

det spiller i allefall klart og fint , om ett par uker yter den sikkert sitt fulle jeg... :D

Mvh Espen

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Du får holde oss oppdatert da Espen. Grattis med din etterlengtede nyervervelse. Nydelig hifi ;D Jeg lurer veldig på om du slår deg til ro med 3.5watt eller om du vil oppleve det som lite på Uno? Har personlig ingen erfaring med så lite watt, og ser jo at mange trives godt med et par tre watt. Andre rapporterer imidlertid tendenser til åndenød ved høyttspilling av rock'n roll og savner litt mer krefter (ja,LMC jeg vet du ikke er en av dem ;D). Så jeg er som sagt spent på hvordan du opplever få, men ekstreme watt :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå opplever jeg at det er krefter i bøtter og spann , det handler vel så mye om gode trafoer så vel som watt.

jeg har sittet å spillt lenge på 80 hybridwatt wsom låter langt dårligere enn denne.....

Jeg savner litt kropp foreløpig , men alt er jo nytt , så jeg får gi det en del tid , den kom seg litt det første døgnet , jeg har mer tro på sånn innbrenning av rørting enn transistorbaserte amper .....jeg har brent inn såpass mange par med 300b så jetg vet hvor høggorm det kan låte den første uka , for så å ta seg opp.

Jeg går på med ett åpent sinn , og har nå hatt menge amper på uno her , ett flertall av de har vært lyse her (feks kit-1 audionote) det var mildt sagt til å spy av.......låt sikkelig dritt , men på andre høyttalere låter den spesifikke ampen helt konge.

Jeg er på søken etter best muluig triodelyd for spilling på lave lyttenivåer , der tilstedeværelse er nøkkelordet , så har jeg ikke mulighet til å spille veldig høyt .....

Men jeg måtte jo prøve i går , når volumet på m3 ern nådde 11 var det så høyt (uten noe tegn på forvrenging) at jeg skrudde ned igjen......så om høyttalern har 101 db eller 95 db tror jeg spiller mindre rolle.

Det eneste som er sikkert , jeg gir meg ikke om jeg ikke blir fornøyd ;).....

Hva som eventuellt skal på luftetur får eventuellt tiden vise , om det ikke tar seg opp med kropp i lyden ila ei uke eller to , skal jeg prøve forsterkersettet på ett sett andre høyttalere .

Jeg mener med dette at jeg har funnet ut at uno ene er sære på forsterkerier kort og godt.....Jeg dømmer ingenting , og håper dette skal bli bra ( er ikke dårlig nå heller) bortsett fra at det er littlite kropp , det var det jammenmeg med alle de andre 300b settene jeg har spillt inn , det låt begredlig de første dagene det også.....

Nå er ampen helt ny også , tipper på o ei uke og 100 timer påslått snakker vi. ;D

det som er helt utrolig er dens fremragende klarhet ved sykt lave lyttenivåer , stemmegjengivelse og utklinging.......

jeg har jo hatt noen 300b amper , ingen av de har vært i nærheten å klare det samme på sykt lave lyttenivåer , noe jeg der som utrolig positivt her hos meg.

skal jeg ha party holder effekten da også , husk at stua møblert og bare 18kvm , med så svære hønn er det nesten nok å blåse i ht kabelen.... ;D

du a gutman......fått til duo ene brukbart,.....du forer vel på med noen megawatt ? eller ?

;D ;D ;D ;D

takker alle for hyggelige tilbakemeldinger.

Mvh Espen

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    He he, begynner å synge nå disse DUOene ja :) Jeg forer dem i denne sammenheng med megaWatt ja; 70w klasse A trioder fra the king of tubes; Tim de Paravicini (fikk jeg det riktig?). Jeg har nå gjort meg litt erfaring mht justering av delefilter/subber på både UNO og DUO. Og her eksperimenteres det as we speak :) I de tilfeller der jeg har vært plaget med for "tynn" mellomtone, har det vært delefrekvens eller subnivå som har vært synderen. Jeg vet jo ikke hvor agressiv du har vært i eksperimenteringen med disse, men her er mye å hente! Og det vet du sannsynligvis ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer så mye Espen :)
    Flott amp, nesten så jeg blir litt misunnelig her.

Gi den tid, min. 100 timer før du kommer med noen dom 8)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    weeeeheee grattis ssm!

flere bilder!

og ord!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Espen
    Kommer inom en tur og lyssnar, når de fått sine inbrennings timmer.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk.....

Da har jeg og aair vært i byen i dag og handla noen plater (igjen).....fikk tak i ei Arne Domerius plate som er helt fantastisk , plata heter :Evergreen fra Kanaan , Ti melodier som flyter som honning.... :) Kristene låter i utgangspungtet......ei utrolig flott melodiøs jazzplate den der....A.Domerius er ny for meg her , så jeg får tråle etter mere Domerius fremover . Bjarne Nerem trives jeg også godt med....Det høres nå ut til at ag/2a3 er flott å spille jazz på....kanskje mye annet også.

Vindicator står påslått , og når jeg kom hjem i dag , var vel egentlig hakesleppet ett faktum , spiller med MYE mer kjøtt på beinet , klart og stort , og det er langt igjen enda......fin tilstedeværelse , tyst som bare det , nei dette kan bli knallbra , jeg spiller nå på kinarørene Pq har sendt med som driverrør.....låter helt ok det , jeg tar det med rør om en stund , vil høre åssen de originale funker etter en tids innspilling.

Jeg er ganske sikker på at det blir KR monoplate 2a3 rør jeg kommer til å prøve ut .

I tillegg frister det med rca som driver , eller gamle tung-sol.

Ro ,klarhet og ett hav av detaljer kommer ut av høyttalere nå , vinylriggen synger flott.....spillt lite cd er enda , men får prøve noen etterhvert.... ;)

Akkurat nå spiller Jachinta s Lush Life , flott plate med fin jazz , kan anbefales på det varmeste , i tillegg til flott musikk er det bra innspilling på både vinylen og cd en.

Jeg takker Håkon for besøket , og papirer og penger har bytta eiere , så da ansees handelen som avsluttet på forsterkern , som er kjøpt av Fryd hi-fi .

Mvh Espen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Kan være verdt å prøve ut et par EH Gold (fåes kjøpt hos Upgrade Audio), de låt veldig bra i min Consonance 2A3 amp, fylde i kroppen. :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Kan være verdt å prøve ut et par EH Gold (fåes kjøpt hos Upgrade Audio), de låt veldig bra i min Consonance 2A3 amp, fylde i kroppen. :)
    Akkurat nå driter jeg i hele verden , Arne Domerius på riggen , og det låter aldeles nydelig skal jeg fortelle dere... ;D

Fra i går til i dag har det blitt en stooor endring i lyden , de siste timene har kroppen kommet mere frem , begynner virkelig å bedre seg nå .

ståbass er skikkelig tilstede , utklinging i instrumentene begynner å bli veldig bra.....utrolig å fint dette 2a3 røret låter på veldig lave volumer altså.....og effekten holder i bøtter og spann.........

Audionote sier at det må forventes at det bedrer seg relativt mye etter 100 timer , men at ikke trafoene er innspillt før etter 1000 timer.....så det kan herved se ut til at jeg går en fin vår i møte-------

satser på 3mnd med striregn ;D

jeg må komme meg på butikken , men det er jo ikke lett akkurat nå.... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk for den Vermin,,,,,

Nå er det bare å nyte endringene , det går den rette veien , utrolig gøy å spille de samme platene , og høre endringene fra dag til dag , og det er mange timer til mål......den har 30 timer med strøm påsatt nå , og 10 timer spilletid i skrivende stund......

Ahh Radka toneff blir ikke feil her nå hører jeg...

Neste ut er Bjørn Johansen Quartet , Dear Henrik.....Gemeni records 1986 , Rainbow studios .

Neste der.....

Zoot Sims , " Varm Tenor " Pablo records 1979...........da var jeg liten gutt da ;)

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Bare spør for dette har jeg ikke greie på eller erfaring med så jeg kan mene noe , men det sies at EH er rør som har veldig kort levetid , det er ikke så farlig for den prisen de koster , men man må jo spille inn oftere da......

Har du noen meninger om dette Continuo & og kanske 2a3 høvdingen himself kommer på banen , JanR hører du ;D

Mvh Espen

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer! Morro å høre at du er fornøyd!
    Tenker det begynner å løsne ordentlig nå snart jeg :)

Den ser jo unektelig lekker ut!

Arne Domerius er ikke feil, og Radka Toneff pleier å diske opp med den rette stemningen på en lørdagskveld ;)
    Hvordan låter det med litt heite gitar riff nå da? Steve Ray, og Santana pleier jo å gi noen utfordringer.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Får nesten gratulere jeg også! :)

Kan ikke nekte for at jeg misunner level 3 forsterkeriet ditt! ::)

Dette må høres!

ShaunV

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fallen_a

Steve ray spillte jeg i stad....låta over alle låter , Tin pan alley på 1.press !

det låt noe inni helvete klart og fint skal jeg si deg...

Men det skjer nok mere her i de nærmeste 50 timene vil jeg tro , rørene er fortsatt veldig blå , og de andre trioderørene jeg har spillt inn har lyden blitt bedre på når blåfargen har brent ut husker jeg.

taktfasthet og utklinging til tusen , ikke we 300b s ubermagiske mellomtone , men det er langt ifra noen dårlig mellomtone heller , klarheten er noe for seg selv hører jeg , en klarhet som nesten er skremmende på gode innspillinger , og det etter 30 timer bare.

Zoot sims på riggen , mannen kan virkelig håndtere tenorsaxofon.......

De siste månedene har jeg blitt utrolig gla i jazz , blåsemusikk har jeg alltid hatt ett øye for , men nå er både Art Tatums pianojazz i serien Masterpieces , Ben websters fremragende saxofontoner , og en rekke mer eller mindre kjente artister blitt storfavoritter , av de Norske nevnes selvsagt Bodil Niska og Bjarne Nerem. Jeg takker igjen min gode venn FOSSE for innføringen jeg fikk i denne fantastiske jazzverdenen.....Fosse er en ringrev på å plukke gode jazzplater , og har lånt meg plater som jeg kan spille igjen og igjen hjemme , dette har resultert i at jeg på en måte nå klarer å plukke ut noen gobiter på egenhånd i bruktbutikkene.

Bomkjøp har det blitt selvsagt , men jammen har jeg fått tak i mye bra og , nevner her mitt storfavorittband Ytre Suløens Jassensemble , og Magnolia jazzbad....New Orleansjazzen er fantastisk kort og godt.

Det har blitt spillt litt blues i dag også , sisteervervelsen er John Lee hookers Mr Lucky , platens siste halvdel er fantastisk......vi vinylfrikere kaller det vel side B :)

Jeg har ikke lyst til å spille cd nå , jeg vil spille mere vinyl , vpi superscoutmaster spiller helt fantastisk kort og godt , det er første gang jeg har egen forsterker og bruker riiatrinnet i AN preampen sammen siden jeg kjøpte spillern i senhøstes......

Jeg rett og slett digger lyden av den spillern ....

Nå blir det butikktur og en kald pils og mere plater etterpå , hører innom igjen .

Takker for alle særs hyggelige tilbakemeldinger på nyanskaffelsen.....Jeg må legge til at hadde det ikke vært for alle dere fantastiske flotte menneskene jeg har møtt her inne , både levende live og hatt mye kontakt på nett med , hadde ikke denne hobbyen vært like gøy å drive med .

Mvh Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn