Har ikke den desverre....Må vel ha den også....Låt nummer 4 er utrolig fin , Litt slow , men passer mitt jazzist tempo ;D
Videre er jeg i søken etter nye 2a3 trioderør , RCA Radiotron helst , NOS....Om noen vet om noen som har tar ejg gjerne mot tips..Motron finner ikke sine for øyeblikket , da jeg har vært i kontakt med han...Kanskje ikke så rart mtp at han har 3/4 million rør på lager....Jeg håper det dukker opp ett par blandt rørene etterhvert...
Takker til dere som syntes sakene har blitt bra , jeg er fornøyd med komponentvalgene , men ikke rommet , jeg har skjenket det forlite tanker mht akustikken...Problemet er midlertid at jeg ikke vil ha det som ett studio hjemme heller , men innser nå at noen tiltak må det blir , taket er mest kritisk , jeg har jo helmholtz ( forresten 2 tilsalgs) , og jeg skal ta jobben med å snu rundt på stua litt ut i påsken . snur hi-fi en 180 grader , ogh vil få høyttalerne lengere fra hverandre , jeg vil også få ht ut i to hjørner på godt og vondt.
Dette blir veldig interessant med begge høyttalerparene jeg har nå , UNO og AN-E fra audionote , sistnevnte par er innkjøpt på impuls rett og slett , fikk lyst til å prøve disse.
Jeg har hatt de for kort til å si noe om de , men kan godt la meg imponere over hvordan 1 8" og 1 dome i hver høyttaler kan spille musikk , som alle andre høyttalere har de selvfølgelig kompromisser , ikke dynamikken til hønna , ikke den fete saxofonlyden jeg liker så godt heller ......derimot gir de ett langt snillere bass slam mht betongen , og nabo-kompromissene som er nevnt lengere over....
Takk for infoen Zomby ang. den Muller-skiva , vet noen om noe Muller på vinyl ? fortrinnsvis brukt-.
Jeg fikk i dag tilbud om ei Vinylplate fra YSJE som jeg ikke har , via Fallen_a , tusen takk fallen , den skal bli flittig spillt her hos meg....
Akkurat nå snurrer Eva cassidys songbird her hos meg , innlånt av Cash 63 , fin plate dette.(takk cash)
-----------------------------------------------------------------------
Det er mange som skal takkes her på sentralen når jeg nå skriver 3 års hi-fi karriære fra min første Harmann forsterker ble innkjøpt....det har vært en tid med mye oppgraderinger , feilsteg , glede , tårer og ikke minst frustrasjon....Men det glemmes fort når det sitter , man spiller musikk , og i det siste har det blitt mye av dette.
Tusen takk alle sammen for hyggelig ord og støtte.
Neste oppgradering blir en pc løsning og dac...Abrahamsen V& er valgt , ett strategisk valg , fodi den er både veldig bra og billig , faller jeg ikke for det , blir det lite eller ikkeno å tape , da den ikke binder opp en masse penger , blir det suksess , flyttes denne ut til dedikert head-fi dac , og en Ny Audionote dac kommer inn på høsten , når AN får orden på leveringen av USB portene på sine dac er....
Mvh Espen