Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Coincident victory har jeg titta på en gang , men de er svindyre,.,,,,

Jeg har lite effekt , men ikke mindre enn at det funker fine med audionotes egenehøyttalere , disse finne også i en HE serie , og også med hemp membraner....

de er heller ikke gratis , og at jeg får noe særlig mere hurtighet med en annen an-høyttaler tviler jeg på.....litt kanskje , men marginalt.

Hedlund var en våt drøm lenge....spesiellt når de er lakket i sort pianofinish....

skal bruke litt tid å søke litt på nett.

cain & cain har også noen spennede modeller , disse også med fulltoner.

Så finnes det jo noen heftige modeller fra klipsch , hvis man blar opp en god slant penger....

;D

Espen

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Hva med ART?, mange fine tester av disse. Fremheves pga. dens gode dynamikk egenskaper.
    Blir vel muligens vel lite med 3,5w da.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Nå utfører jeg muligens en kombinasjon av "banning i kjerka og skriver mot bedre viten", men prøver likevel;

Det jeg skriver her, er kun basert på hva jeg selv har hørt AG uno/duo prestere på bass-siden, og hvordan bass påvirker omkringliggende omgivelser.

Jeg opplever AG-sub systemet som svært "hardtslående" og voldsomt. La meg understreke at jeg aldri har hørt Mezzo!
    Hardtslående skriver jeg her i negativ betydning!

Om du liker topp og mellomtone fra AG'ene dine, hva med å få custom bygget noen andre basser? F.eks med en stor pappmenbran pr kanal. Noe som kan sette luft i bevegelse og gjengi bass når du spiller lavt, uten å slå så murpuss og naboer må tviholde på gebiss ;D
    Det er vel her kjernen ligger vil jeg tro. AG-bassene må ha litt å jobbe med før de presenterer det du er ute etter, og da smeller de til litt for mye. Ikke lar fenomenet seg justere heller.

La tanken synke litt før dere idioterklærer meg.......kanskje det er en mulighet?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du har da aldri vært noen idiot Erland, så ikke denne gangen heller. Etter hva jeg har hørt hos ssm, har du teoretisk et visst hold i det du skriver, sogar kanskje helt rett. Uansett var jeg en rask tur innom disse glissgrendte trakter for å hente noe småtteri hos ssm. Med langt over smertegrensen av full iver og entusiasme, fikk jeg denne gangen heller ikke forlate leiligheten uten noen rillespor med vinyl. Output var AN-E, etpar elementer plassert i hver sin overdimensjonerte kasse, sammenlignet med størrelsene på elementene. AG'ene har tidligere vært bra så det har holdt, men har imo nå i ettertid ikke fått vist sitt potensiale mellom ssm sine vegger. AN-E derimot låt som et korthåret fløyelsteppe med presis lik lengde på samtlige av silkehårene i teppet. - Dersom det hadde vært silkehår. Når det låter så bra som det gjorde i dag, uten akustikktiltak som er helt nødvendig, ja da er du nærmere mål enn noen gang ssm 8)

Hils småtassen og si at jeg synes de små sprett-lekene med ett-eller-annet merkelig navn var kuuuuule. Han var en liten oppvakt og smart gutt som du hadde gitt god dressur - det var godt å se.

Mvh
    Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekene heter BAKUGAN kampkjemperne.....og du hørte at han hadde fått banen....

;D ;D.......han sier de bare koster 69 for stykket , men nå harn blitt god i regning , og fant ut at jeg hadde kjøpt bakugan for over tusen spenn til han her,......

OI san.... ;D

Jeg må meddele , kjære venner , i dag er tung beslutning tatt.....jeg skal skilles !

Jeg har valgt å selge mine flotte Avantgarde horn til en som var interessert i disse , (som ¨jeg godt kan forstå ;D)

Jeg kunne bygget basser , holdt på i det vide og det brede.....men rommet er dårlig akustikkmessig , og ting må gjlres der og .

Det er begrenset med hva jeg har av kapasitet , det satt langt inne , men nå er de altså fått en ny eier , jeg kommer til å savne de noe helt for jævlig , en ting hadde vært å kjøpe noe enda fetere.l....større , og som spiller enda bedre , det er ikke på trappene enda i allefall , noe som spiller såpass med bass som ag får nok neppe adgang igjen.....her i allefall.

vinner jeg i lotto kjøper jeg hus og grønne trio.. ;D

Nå altså , vi skal skilles , vi har hatt mange flotte stunder det siste året , en masse poweramper har fått prøvd seg , noen har gjort det bra , andre har vært katastrofe.

Jeg sitter å ser på de nå , børen skal bli tøff , fargen er avantgardes aller flotteste i mine øyne , sorte om natten , og dyp grønne på kveldstid , blanke så det skinner , utrolig lekkert .

Jeg hadde aldri kvitta meg med de hvis ikke naboen hadde tiltet fullstendig , jeg får ligge lavt en stund .......

Eller gjøre den rake motsetning , spille pån hjerteatakk med tre watt.......men det begynner å haste...

;D ;D Espen

bobbob

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Antall liker
    1
    Utrolig flott ståd! Har fulgt den av/på en stundt.

Enig med Erland her; så forelsket som du virker å være (det er mange av oss..) i AGene så tror jeg du vil angre mye på å gi de fyken.

Du har nå det meste i boks for å få de til å blomste. Uten å kjenne bakgrunn for ditt boende, så foreslår jeg 'ærlig frekt' en liten liste;

1. Flytt!

Det er faktisk mulig, 'flere' gjør det.. Så dedikert du er og hvor mye dette betyr og fyller opp i tilværelsen din (virker det som), så er det tross en skremmende stor tanke, kanskje noe som netto veldig fort kommer ut i pluss ang. stress og bytte bekymringer etc.

Har du en 'galemann' i gangen slik du beskriver det så er det egentlig bare å glemme 'god lyd' er jeg redd. Beklager å strå salt.. Han kommer 'aldri til å bli fornøyd' og du får aldri ro.

Alternativet er jo å legge inn en klage på han.. men det skal vel holde. AGene 'har' bass det er riktig det.

2. Kjenner ikke alle Uno modellene og deres subber. Har du prøvd å kutte bass crossover low på dine subber, prøvd det? Hvis ikke mulig, hadde det vært et alternativ (leste du hadde hørt på Nano og likte de) å få de hjem på demo og prøve med low cut-off på feks 40?

Det er mulig på de(20,30,40) og gir hos meg opplevd bedre headroom og mid-bass punsh og raskhet.. ???, men på bekostning av 'totalt fylde opplevelse' føler jeg, men likevel. Ett oppsett (ett annet sted..) med en god sub og low-cross over på 40 skulle jeg likt å hørt på. Vakre (grønne) hørn ville du da fortsatt kunne nyte.

3. Flytt ;D ;D

Neida, spøk til side, beklager, jeg vet dette med re-etablering ikke er helt greit og kan ha sine grunner, men vil igjen vise til 1. Det er sikkert mye du kan finne som har lignende kvaliteter som på enkelt paramertre er minst like bra, jadajda. Det var dog dette med lav watt + horn da..

____
    Ellers når det gjelder 2a3 ampen din så ser den helt nydelig ut. BP power skulle jeg gjerne også prøvd. Du er slik jeg skjønner på 2a3rør jakt og det er nevt 'mange' gode alt. Jeg har null erfaring med 2a3, men vet at man på 45 er unisont begeistret for EML 45 (M og S) og utviklingen de siste mnd. på MW Transporteren er at foruten sockets for 6SN7, så er EML 5U4G-Mesh rectifier siste beste og tilnærmet samstemt (forran metal GZ34 etc. etc.).

Mao; EML har fått utrolig bra orden på greiene sine. 300 skulle likt at noen av vetaranene stestet.

Derfor; 2A3 (M eller S) hadde seg satt på kjøps listen var jeg deg Ixos. Nye og ikke grise dyre heller.

Ups, tiden flyr, må trimme øret (og humøret), står med pensel og maling hånda, må raske på. Jævla stress hele dette hifi opplegget ;D.

I dag er det tripple problemer 8)

http://www.stavanger-bluesclub.no/

God aften,
    bob

bobbob

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Antall liker
    1
    Ahh, solg ser jeg når jeg leser over ja...

Nice timing, sånne er livet som 'litt for sent ute', blir jo en vane det, men litt irr.... drit å dra. ;D ;D

Lykke til!

bob (sent ute..)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bobbob skrev:
    Derfor; 2A3 (M eller S) hadde seg satt på kjøps listen var jeg deg Ixos. Nye og ikke grise dyre heller.

God aften,
    bob
    Aften bob og Espen.

Det er meget mulig at jeg får lånt ett par EML 2A3 i nær fremtid. Skal brukes først og fremst på Experience ONE ampen som jeg har på låns :)
    Men må nok testes i min gode gamle 2A3 amp også ;)

Hørt mye bra om de rørene, du får tilbakemelding så snart de er i hus og fått noen timer på seg Espen.

http://www.emissionlabs.com/datasheets/EML2A3-mesh.htm

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hvor får du tak i disse, og hva koster ett sånt par Jan ? dette vil jeg snarest høre mere om , fint om du får tak i dataene som forteller hva røret trekker av ampen etc....

tenkte å styre unna disse superrørene som tyner ampen til å gi mere effekt , det har jeg nemlig ikke brukt for 8)

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Hvor får du tak i disse, og hva koster ett sånt par Jan ? dette vil jeg snarest høre mere om , fint om du får tak i dataene som forteller hva røret trekker av ampen etc....

tenkte å styre unna disse superrørene som tyner ampen til å gi mere effekt , det har jeg nemlig ikke brukt for 8)

Espen
    Ikke helt sikker på pris, billigere enn WE 300B hørte jeg rykter om ;)
    Spec's på røret;

/jan

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Espen,

Selv om jeg ikke er en alt for aktiv bidragsyter, har jeg fulgt og lest denne fine tråden med interesse.

Virkelig hyggelig å lese om noen som er så genuint interessert og aktiv.
    Noe som slår meg, er den høye rotasjonshastigheten du har på utstyr.

Jeg har besøkt en god del mennesker som har, eller har hatt særdeles flotte anlegg.
    Det er to stykker som uten tvil har etterlatt seg mest intrykk. Det ene er (selvfølgelig) LMC sitt ekstremt gjennomarbeidede system. Det andre tilhører Lars Erik fra Upgrade Audio. Begge disse anleggene presenterer musikk på en særdeles homogen måte som gjør at man bare lytter uten å tenke på hva som gjør ditt eller datt.
    Et fellestrekk hos eierne, er at de har utstyret stående i lang tid. De tar seg tid til å bli godt kjent med komponentene sine, og utfører små eller større tweaks eller endringer etterhvert som de finner forbedringspotensiale.
    Ingen av dem bytter utstyr i samme takt som flatskjermer går ut døra på Elkjøp når feriepengene har kommet ;)

Dette er VIKTIG!

Fortsetter du i samme takt, legger du potensialet for mange timer med frustrasjon i stedet for å nyte musikken!

Når det er sagt (og siden du trenger nye høytalere).
    Jeg har i aller høyeste grad tro på at AN/E vil tilfredsstille dine behov. Er ikke dette eksotisk nok, vil jeg som nevnt tidligere anbefale deg å se på høytalere hvor bass leveres av store lettdrevne pappmenbraner. Disse har en tendens til på presentere en fyldig og homogen bass på lavt volum, uten at de nødvendigvis river murpussen av veggene.

Lykke til!

bobbob

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Antall liker
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:

Espen
    Ikke helt sikker på pris, billigere enn WE 300B hørte jeg rykter om ;)
    Spec's på røret;

/jan
    http://www.jacmusic.com/

Lang billigere enn WE, drøyt 3-4K (336 euro) hjem på døra ink mva tipper jeg. Ring han (Jac). Veldig trivelig type som kan rør faget sitt og det er ikke klin umulig at du får prøvd ett sett hvis du legger frem saken godt nok.

bob

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    an-e er veldig gode høyttalere, og aller mest vil jeg skrike "LIVING VOICE"! ;D

men, jeg ønsker jo å beholde deg i hornalliansen, så jeg skal gi det et het tips.

en kar i asutralia (andrew tilsley) har fått lov av jim carfrae til å lage reissues av det minste carfrae-hønnet: little big horn.

dette hønnet skal visst være sykt bra, bare les deg opp på nettet.
    jeg har vært i jevnlig kontakt med andrew, veldig kunnskapsrik fyr, men han kan dessverre ikke lage de store carfrae-hønna jeg er interessert i.

andrew tilbyr reissues av little big horn til svært gode priser, og du kan velge mellom kit eller ferdigbygd.

info:

Option 1 - "Kit Version"

This would have all the required items to assemble the speakers using CNC
    outered cut panels. You just fit the dowels, glue and clamp. The bass
    module sides would be finished in genuine veneered panels. The larger curved
    horn would be MDF panels. You would need to either paint or veneer the top
    section. This would cost AUD$4,250/pair.

Option 2 - Kit version plus Veneer

As above, plus I would add veneered side panels for the large curved horn,
    plus 'flexi veneer ply' for the top curved piece. Also, I would add veneer
    for the top of the bass module. $4,650/pair.

Option 3 - Fully assembled - veneered

Fully assembled speakers with veneered top and bottom sections. $5,500/pair.

Option 4 - Fully assembled - painted

Fully assembled speakers, veneered side panels for bass module, painted
    upper horn. $6,500/pair.

All options would include bass drivers and amps.

All 'kit' options would also include cutouts and wiring for all drivers, terminals, ports etc.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    De der så jo faktisk litt Sexy ut ;)

Ellers så kan jeg også gjerne skrike Living Voice! Jeg var bergtatt av disse for noen år siden, men kom aldri over dem når jeg skulle handle. Nå er de her, og jeg ser meg ikke tilbake ;D
    Ellers så nevner jo Erland noe veldig essensielt. Horn, med store papp basser som ikke spiller allverdens dypt, gir deg allikevel en superb dynamikk i bass/mellombass selv på lavt volum.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Og for å nyansere halleluja stemningen for Living Voice; Jeg er ikke like overbevist om denne høyttalerens fortreffelighet. Ikke helt min gate... De vil aldri ta AGs plass i min stue for å si det sånn! Ikke meningen å lage ugreie, men føler at det er viktig at evt. nyskjerrige får et balansert syn på hva man kjøper. I Living Voices tilfelle, betaler man etter hva jeg kan se blodpris for et par sponkabinetter med to Vifa hyllevare mellomtoner, og et scan speak hyllevare diskant i hvert kabinett, komponentmengde og kvalitet i filteret var heller ikke mer enn gjenomsnittlig IMO... Men for all del, jeg betaler gladelig på titusenvis av kroner for noen ledningsstumper mellom komponenter og høyttalere, så jeg skal ikke påberope meg noe som helst... Liker man lyden, betaler man vel hva det koster hvis man har råd, så enkelt og så vanskelig er det vel. Men uansett, bør man lytte før man kjøper... Det som er gull for noen, er gråstein for andre :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det som er gråstein for en, er tydeligvis gull for alle andre... ;D

btw, som ag-eier så tør ikke jeg å disse andre for at de betaler blodpris for det de får....

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    I am not alone :-\ Og poenget mitt er ikke å disse andre, bare forklare hva jeg ser når jeg titter inni kassa. Og nei, jeg tror ikke at AG koster 100-250k å produsere heller... For å understreke; liker vi hva vi hører, driter vi som regel i om ting er overpriset så lenge vi kan betale.. For at hifi utstyret vårt er overpriset, av og til på grensen til det perverse, må vi vel bare legge oss langflate å innrømme :) Sorry for of topic i tråden din Espen...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    For å understreke; liker vi hva vi hører, driter vi som regel i om ting er overpriset så lenge vi kan betale..

dette kan stemme ganske bra.
    jeg ville uansett sett på plastikktutene til ag og den mediokre eletronikken inni subkassene før jeg begynte å snuse inni andres høyttalere.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Gago skrev:
    gut_man skrev:
    For å understreke; liker vi hva vi hører, driter vi som regel i om ting er overpriset så lenge vi kan betale..

jeg ville uansett sett på plastikktutene til ag og den mediokre eletronikken inni subkassene før jeg begynte å snuse inni andres høyttalere.
    ??? ;D 8) Peace brother..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    Gago skrev:
    gut_man skrev:

??? ;D 8) Peace brother..

hehe ;D
    skal ut og spise 7-retters på nodee med frøkna nå, så peace ja. ;)
    ha en fin kveld gutty, og alle dere andre.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Selg alt du har ;D Kjøp deg en NAD 3020A og en god kilde :D Og ja, du trenger Living Voice for å få det til å spille.
    Jeg er for første gang på lenge, musikalsk fornøyd. Jeg har hatt mye dyrt utstyr i bedre rom enn det jeg har nå, men dette spiller virkelig MUSIKK. I går felte jeg faktisk en liten tåre, men ikke si det til noen. Gleder meg til å finne den perfekte forsterkeren, men det haster definitivt ikke, for alt jeg vet så har jeg den allerede....

Til Gutman. Jeg ble heller ikke veldig imponert hos Vermin, men de spiller faktisk IMHO mye bedre her.
    Jeg liker Avantgarde svært godt, men jeg finner dessverre ikke den samme musikkgleden i disse som på LV, selv om AG gjør de fleste hifiparametre mye bedre.
    Hadde jeg hørt på mye jazz og blues eller andre plater med god lyd, så hadde jeg kjøpt AG. Med min varierte musikksmak og mine behov kan det se ut til at LVene til Gago har vært ett vendepunkt. Nå er jeg igjen på den rette sti, mer opptatt hvilken plate jeg skal sette på enn hvilken komponent jeg skal skifte ut ;D

Lf som kanskje tar litt av

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gago skrev:
    hehe ;D
    skal ut og spise 7-retters på nodee med frøkna nå, så peace ja. ;)
    ha en fin kveld gutty, og alle dere andre.
    Ikke forspis deg Gago! ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , mange flotte svar....takk.

Erland , du har så rett så rett igjen! , jeg har spillt mye mere enn de fleste det siste året jeg har hatt avantgarde en......og naboen har klikka fullstendig , så jeg holder på mitt....mindre su ber , avkobling kanskje etterhvert.....og jobbe litt med an-e

kjempefine høyttalere som spiller musikk , men hurtighet er det dårlig med....jeg har låst meg LITT når jeg kjøpte 2 a3 amp......så jeg vil nok prøve meg på andre hørnløsninger men tiden får vise...

Jeg har nå i kveld forhandlet om ett par høyttalere , så vi får se hva som skjer , men an-e er ikke dumme , de spiller jævlig ! bra på an elektronikken (skulle bare mangle)

gago : Jeg vil forespørre allianse-gjengen om passivt medlemskap i 12 uker....er det greit?

Jo jeg har bytta en del.....men det er faktisk bare det 2. dre høyttalerparet så det har gått inn og ut mye mere elektronikk og platespiller deler enn høyttalere. ;)

jeg var jo fornøyd med klipsch rf-82 også , men ag ene presterer mye mere enn disse , det jeg savner med klipsch er skyvet..... ;D

Akkurat nå har mine ag forlatet sin eier , jeg kan ikke annet enn å takke for bekjentskapet som har vært særdeles hyggelig , selv om det har endt opp i en forferdelig nabokrangel desverre,.......det er tid for å smøre og tid for å vurdere nytt bopel , tid for å sondere hornmarkedet og hva som kan prestere på 2a3 amper.....frem til det sitter jeg med an-E og ikke hornhøyttalere...

det er første gang jeg stifter kjentskap med en kontroversiell høyttaler i mitt eie(har lånt noe andre en gang) , de spiller bra , men feks på tenorsax kommer gjengivelsen til kort mot horna...

eller som en sa hos gago i helgen,.....horn låter best på horn , noe jeg sier meg fullstendig enig i.

takker for hyggelige tilbakemeldinger , så blir det spennede å se om den nye eiern kommer inn på sentralen med sine(mine ) HORN etterhvert , lytteinntrykk bilder etc....'

men jeg mistenker at det blir spillt mye musikk der fremover....

Blir det helt for jævlig mht å forlate den vakre farge , har jeg fått bekreftet at P Q kan lakkere ett par an-e i British racing green til meg......men det blir dyrt... ;D

Mvh Espen

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    ssm skrev:
    Blir det helt for jævlig mht å forlate den vakre farge , har jeg fått bekreftet at P Q kan lakkere ett par an-e i British racing green til meg......men det blir dyrt... ;D

Mvh Espen
    Da ville jeg nok gått for et byggesett fra Upgrade, gjort grovsparkling og pussing selv, og spurt Lagga pent om han ville ta sluttfinnish og lakkering. Blir sikkert myyyyye billigere ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok bare for deg og slutte deg inn i rekkene av Klipsch Venner igjen, Espen.
    Det er der du hører hjemme. Nå har du hatt din lille bærtur med AG og AN, det får holde det.

H

Hugh

Gjest
    Her går det unna i svingene, men moro er det:) Lykke til videre ssm! Det er så mange gode og velmenende råd her at jeg skal holde kjeft!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Åjjj!! Dette var brått, Espen.

Føler du deg ikke litt bundet av nyinnkjøpt forsterker på 3,5 Watt? Markedet renner jo ikke akkurat over av høyttalere som synger med den 'kraftpluggen'?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jo ndet er det det gjør for her spiller det både høyt og som ei kule med 93db 1 wm på an-e

videre finnes det en hel drøss høyttalere som har nok følsomhet men som ikke har den basstyngden som ag varter opp med og passer visst naboen langt bedre...

vi får se hva tiden bringer i ixos sin lyttestue.

Mvh Espen

A

aair

Gjest
    ssm skrev:
    vi får se hva tiden bringer i ixos sin lyttestue.

Mvh Espen
    Er enig med bobob som foreslår å flytte, Espen. Å pushe hifi opp og ned fra 4. etasje uten heis og med det byttetempoet du har prestert i vinter så antar dette en helsemessig risikosport ;D

Men etter at vi får gjort litt av dette seinere i dag:

og litt av dette seinere i måneden:

så regner jeg med at godlyden er i boks... ;)

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , ja og det værste er jo faktisk at jeg ringer deg omtrent hver gang aair ;D

Vi skal på tur i dag som du sier , skal bli moro...

Når det gjelder høyttalere , må jeg legge til at jeg ikke syntes jeg har byttet veldig mye ¨, spiller på det 3. par på godt inn i det tredje året (her blir jeg grundig slått av flere) ;D

mEN elektronikk har jeg bytta mye av......nå har jeg komplett an rigg og trenger egentlig ikke bytte noe ;D

Nærmeste planer ,: Romakustikk s tiltak''

Og siste oppgradering kom i går kveld , da jeg fikk fatt i demperinger til preampen og riiaen , herbies audiolab....har montert de og set skal bli gøy å høre om de klarer å dempe microfoni fra 5687 rørene.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg bekrefte at demperingene til Herbies virkelig funker , lette å "rulle på" og merkbar effekt både på riia-rørstøy og signalrør i preampen---(alle ringer montert i preamp.)

Beste hilsen Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.846
    Torget vurderinger
    27
    Flott at det funket ssm. Effekt ut over mindre mikrofoni?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fosse , takk for at jeg fikk kjøpt disse av deg. enle og montere er ett kjempe +

jeg må prøve litt med og uten , jeg kjenner anlegget med ny plassering for dårlig enda så det får gå litt tid før jeg eventuellt svarer på det , vi får se...uansett kjempefornøyd med å fått mere has på microfonien. :D

Nok en hi-fi dag er landet , takk for en flott kveld i går fosse...en fantastisk "forsølvet " aften....med bare cd avspilling , som nesten låter på høyde med vinylen......

dette er en av de desidert beste stand alone cd rigger jeg har hørt ever , og det er noen....flott dybde , dynamikk og oppløsning , og ett flott utseende gjør denne til perle av de ettertraktede.....

Mvh Espen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Nok en hi-fi dag er landet , takk for en flott kveld i går fosse...en fantastisk "forsølvet " aften....med bare cd avspilling , som nesten låter på høyde med vinylen......

dette er en av de desidert beste stand alone cd rigger jeg har hørt ever , og det er noen....flott dybde , dynamikk og oppløsning , og ett flott utseende gjør denne til perle av de ettertraktede.....

Mvh Espen
    Vil du kanskje røpe hva det er du har lyttet til?
    Og kanskje et par fotos fra seansen...?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Er vel Fosses nye vidunder han snakker om ?! eller?! ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn