Prima Luna Dialoge 2 er fra PL nyeste serie og mye bedre enn Prologue 2 som du ref til. Dialogue 2 koster vel nå 26900kr, men tror de fortsatt blir solgt til <gammel> pris 21900kr.ssm skrev:Ikke sett den der på ett par klipsch i allefall.....tynn lyd.
Jeg har mine tvil om at dette parkerer cary , copland og andre gode forsterkere med pentoder....for ikke å snakke om OTO som spiller fantastisk til røverpris ny , fra audionote men somsagt lite power....bare 12watt.
Det hadde gått an å teste en sånn en , effektrinnene går jo grisebillig de og , men det er kanskje en grunn til det.
At en amp som koster ny 13k spiller fletta av en til 3 ganger prisen har jeg vel tilgode å høre , men jeg har hørt diy som spiller flatta av svindyre greier.....så alt er vel mulig.
takker uansett for tipset Jonas.
Jeg skal begynne leitingen i ht enden , for så og finne power , det vil bli en tidkrevende prosess.....jeg ser ikke bort fra at det vil ta en tid som kan fort rekke frem mot messene til høsten , horten etc....
Uten å høre eller å ta hensyn til rommet har jeg nå tenkt ut noen ht som jeg kunne være interesser i å få hørt på.
Snell b-minor
WLM s modeller
Merlin
Proac
Living voice.
Tror ferden går til TAA import til uken og først ut blir proac.
Mvh Espen
Heri pilsern , jeg har ett stående tilbud om en ars sonum på lån , jeg kunne få sammenlikne med alt fra cary , arc etc og selger mener at denne er så god at jeg skulle bare etter test kjøpe den beste , selv om det ikke skulle være ars....det hørtes ut som deko hadde klokketru på denne , når jeg leser om den i stereophile etc så tror jeg denne er bra , 22watt i ren klasse a er mye krefter det.....Pilsern skrev:Forsterker som bør tas med i vurderinger; ARS Sonum
mvh
Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.JanR skrev:Så mye for hifi pause 8)
/jan
Sant sant du vise mannrolfozzy skrev:Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.JanR skrev:Så mye for hifi pause 8)
/jan
ARS Sonum låter veldig bra, - du bør benytte deg av muligheten å prøve den (såfremt du skal ha deg ny forsterker og ikke ny sykkel, frimerker etc.. ;D )ssm skrev:Heri pilsern , jeg har ett stående tilbud om en ars sonum på lån , jeg kunne få sammenlikne med alt fra cary , arc etc og selger mener at denne er så god at jeg skulle bare etter test kjøpe den beste , selv om det ikke skulle være ars....det hørtes ut som deko hadde klokketru på denne , når jeg leser om den i stereophile etc så tror jeg denne er bra , 22watt i ren klasse a er mye krefter det.....Pilsern skrev:Forsterker som bør tas med i vurderinger; ARS Sonum
mvh
Noe spesiellt tungdrevene høyttalere ser jeg ingen vits i å velge , greit å kunne vurdere set igjen senere , men så spørs det hvor god ars sonum viser seg å være da...
![]()
Jeg vil i allefall gjerne få lov til å bestemme hva jeg liker selv , og hva jeg ønsker å bruke pengene mine på Rolfozzy....rolfozzy skrev:Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.JanR skrev:Så mye for hifi pause 8)
/jan
Pilsern skrev:ARS Sonum låter veldig bra, - du bør benytte deg av muligheten å prøve den (såfremt du skal ha deg ny forsterker og ikke ny sykkel, frimerker etc.. ;D )ssm skrev:Heri pilsern , jeg har ett stående tilbud om en ars sonum på lån , jeg kunne få sammenlikne med alt fra cary , arc etc og selger mener at denne er så god at jeg skulle bare etter test kjøpe den beste , selv om det ikke skulle være ars....det hørtes ut som deko hadde klokketru på denne , når jeg leser om den i stereophile etc så tror jeg denne er bra , 22watt i ren klasse a er mye krefter det.....Pilsern skrev:Forsterker som bør tas med i vurderinger; ARS Sonum
mvh
Noe spesiellt tungdrevene høyttalere ser jeg ingen vits i å velge , greit å kunne vurdere set igjen senere , men så spørs det hvor god ars sonum viser seg å være da...
![]()
Jeg skal prøve denne , og kjøre direkte sammenlikning med noen andre trinn og integrerte forsterkere,
For tiden er det lydløst her , mangler høyttalere og poweramp , men det dukker opp noe innlånt å spille på mens jakten starter på noe nytt,
Det blir mere effekt , og mindre høyttalere,.....kan jeg røpe foreløpig.
Og ja , jeg skal bruke penger på forsterker , om det blir integrert amp , så selges trolig preampen , dersom noen er villig til å betale det jeg vil ha for m3 ern min.....
Om ingen vil det så står den godt der den står nå også.....
Mvh Espen
Var bare ment som et velment råd siden du spør om det litt lenger tilbake i tråden.ssm skrev:Jeg vil i allefall gjerne få lov til å bestemme hva jeg liker selv , og hva jeg ønsker å bruke pengene mine på Rolfozzy....rolfozzy skrev:Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.JanR skrev:Så mye for hifi pause 8)
/jan
Når det er sagt vet jeg i allefall at jeg ikke liker heresey høyttalern til klipsch , så da styrer jeg unna den .... ;D Ett bomkjøp mindre...
Og jo da jeg liker mange andre hobbyer og , bla a sykkel , men der har jeg faktisk noe jeg er rimlig happy med , det har ikke generert mye byttesyke de siste 5 åra.
Espen
Det er vel alle andre som kommer med hva du bør titte/høre påssm skrev:Jeg vil i allefall gjerne få lov til å bestemme hva jeg liker selv , og hva jeg ønsker å bruke pengene mine på Rolfozzy....
Espen
Ingen uærlig ting å si, men det kan umulig stemme med din virkelighet, for du har jo ikke latt boksene bli varme før du har byttet de ut.ssm skrev:Nå må jeg vel bare være ærlig å si :
Dersom man besitter ett såpass kostbart anlegg som dette , og til slutt ender opp med at man ikke er fornøyd med resultatet , til tross for noen krumsprig på tampen for å prøve å få det til , syntes jeg det er bedre å være såpass ærlig å si at dette trives jeg faktisk ikke med , og heller selge en del ting å prøve noe annet.
Godt sagt broder, også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8)Gago skrev:ag uno funka ikke for ssm.
klipsch la sacala funket heller ikke.
og heller ikke en haug med andre høyttalere.
enten er ssm en veldig kresen fyr, eller han har et køl umulig rom, eller han har rotet seg borti skauen når det gjelder matching hele veien.
eller en kombinasjon av alle disse tingene.
okkesom, jeg tror det er lurt å selge unna det aller meste, smelle giret i revers, rygge tilbake til utgangspunktet, og starte på nytt igjen.
BHO skrev:[også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8)![]()
.....Jan Olav.......jeg fyrer hele året fordi det inkl i husleien , sågar holder all elektronikk varmen her , he he.......JanOlav skrev:Ingen uærlig ting å si, men det kan umulig stemme med din virkelighet, for du har jo ikke latt boksene bli varme før du har byttet de ut.ssm skrev:Nå må jeg vel bare være ærlig å si :
Dersom man besitter ett såpass kostbart anlegg som dette , og til slutt ender opp med at man ikke er fornøyd med resultatet , til tross for noen krumsprig på tampen for å prøve å få det til , syntes jeg det er bedre å være såpass ærlig å si at dette trives jeg faktisk ikke med , og heller selge en del ting å prøve noe annet.![]()
Jeg overdrev, satte det på spissen, men jeg tror du godt forstår hva jeg menerssm skrev:.....Jan Olav.......jeg fyrer hele året fordi det inkl i husleien , sågar holder all elektronikk varmen her , he he.......JanOlav skrev:Ingen uærlig ting å si, men det kan umulig stemme med din virkelighet, for du har jo ikke latt boksene bli varme før du har byttet de ut.ssm skrev:Nå må jeg vel bare være ærlig å si :
Dersom man besitter ett såpass kostbart anlegg som dette , og til slutt ender opp med at man ikke er fornøyd med resultatet , til tross for noen krumsprig på tampen for å prøve å få det til , syntes jeg det er bedre å være såpass ærlig å si at dette trives jeg faktisk ikke med , og heller selge en del ting å prøve noe annet.![]()
Jeg er stort sett enig med deg , men her overdriver du veldig , jeg har spillt/ hatt på utstyret mange mange timer......husk at jeg ikke har jobba på noen måneder , når dere jobber spiller jg , det blir det fort timer av.......
tipper anlegget mitt har rulla 60 timer i uka så å si kontinuerlig siden november,.
Espen
takker for varme ord.....hi-fi kommer til å bestå her , men jeg velger å stole på egen ører , og ikke på alle andres , det er trossalt jeg som både betaler , og lytter.Gago skrev:BHO skrev:[også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8)![]()
her ligger nøkkelen, imho.
finn noen høyttalere som passer til rom og smak.
lytt selv, eller snakk med erfarne fjellfolk hvis du ikke har mulighet til å prøve i eget rom før kjøp, les deg skikkelig opp (og aller helst: les mellom linjene! ikke alle reviews er til å stole på.).
lån deg ulike typer amper og kilder når du har høyttalerne på plass i rommet. og nå du har blitt skikkelig kjent med høyttalerne, så er det på tide å tenke investering i elektronikk.
det nytter ikke å tråle bruktbørsen etter de "beste kjøpene", innbille deg hvor fett diverse ting vil funke sammen, og hanke hjem komponenter i hytt og gevær og en jævla fart. sånn kanin på drugs-atferd er den sikreste måten å bli hi-fi utbrent på.
i beste mening.![]()
Ja jeg vil ha litt god og varm lyd , samtidig skal det smekke tel når det skal og ikke noe sirup....der...RoDa skrev:Howdy!!
Tøft gjort å innrømme at det kremanlegget med AG ikke spilte bra nok etter egne ører!
Forstår at du vil ha litt "god og varm" lyd? Eller misforstår jeg?
Mener du at Heresy spilte "i fleisen" lyd hos ozzy?
R
Hadde vært morsomt å lyttet til disse i butikken til Roald her i Bergen...NEVATON skrev:hmmm.. de høyttalerne ser kjente ut ;D
kjoenik skrev:Hadde vært morsomt å lyttet til disse i butikken til Roald her i Bergen...NEVATON skrev:hmmm.. de høyttalerne ser kjente ut ;D![]()
ssm skrev:Rolfozzy : Heresey III låter bra hos deg , men her er de alt for skarpe , det har jeg hørt andre steder også , men det er meg og du er deg , heresey er en artig høyttaler , den gjengir bare ikke musikken akkurat sånn som jeg vil foretrekke det hjemme når jeg senker skuldrene i gostolen ....altså smaken er forskjellig.
Dette må du rapportere om Espen. Min audiofile dåp var i kjelleren til hifi klubben i Trondheim, Snell B Minor og Electrocompaniet AW 250. Det gjorde inntrykk. Gi meg et hint om du (eller om det er en annen eier) har planer om å selge de!ssm skrev:Førstemann inn er ett par ti år gamle Snell b minor som kommer til uken , med pentodepower...
Mvh Espen
Brasse skrev:Kva skjer i denne stua?![]()
Vinyl er nok veien å gå, digitalt er oppskryttssm skrev:det skal satses på digitalavspilling og vinyl , cd skal nedprioriteres .
god sommer.....
Espen