Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pilsern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    35
    Forsterker som bør tas med i vurderinger; ARS Sonum

mvh

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    ssm skrev:
    Ikke sett den der på ett par klipsch i allefall.....tynn lyd.

Jeg har mine tvil om at dette parkerer cary , copland og andre gode forsterkere med pentoder....for ikke å snakke om OTO som spiller fantastisk til røverpris ny , fra audionote men somsagt lite power....bare 12watt.

Det hadde gått an å teste en sånn en , effektrinnene går jo grisebillig de og , men det er kanskje en grunn til det.

At en amp som koster ny 13k spiller fletta av en til 3 ganger prisen har jeg vel tilgode å høre , men jeg har hørt diy som spiller flatta av svindyre greier.....så alt er vel mulig.

takker uansett for tipset Jonas.

Jeg skal begynne leitingen i ht enden , for så og finne power , det vil bli en tidkrevende prosess.....jeg ser ikke bort fra at det vil ta en tid som kan fort rekke frem mot messene til høsten , horten etc....

Uten å høre eller å ta hensyn til rommet har jeg nå tenkt ut noen ht som jeg kunne være interesser i å få hørt på.

Snell b-minor
    WLM s modeller
    Merlin
    Proac
    Living voice.

Tror ferden går til TAA import til uken og først ut blir proac.

Mvh Espen
    Prima Luna Dialoge 2 er fra PL nyeste serie og mye bedre enn Prologue 2 som du ref til. Dialogue 2 koster vel nå 26900kr, men tror de fortsatt blir solgt til <gammel> pris 21900kr.
    Denne har IKKE tynn lyd som Prologue serien, men mer vanlig organisk rørlyd, men er både kraftigere og strammere i bassen enn sine konkurenter.
    SLI-80 er utvilsom god, men den er også 7år eldre enn PL D2.
    Kanskje smart å beholde AN 3 og sjekke ut effektrinnet PL Dialogue 7. Nylig fått supertest og sammenlignes med de beste rørtrinnene der ute uansett prisklasse. Bare det at PL D7 koster mindre enn frontdekselet koster hos konkurentene ;)

Uansett så trenger du ikke å være fastlåst til lettdrevne høyttalere som Klipsch om du velger PL,Cary SLI-80 (grisekraftig) eller Copland 405. Disse forsterkerene passer det meste av høyttalere.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Pilsern skrev:

mvh
    Heri pilsern , jeg har ett stående tilbud om en ars sonum på lån , jeg kunne få sammenlikne med alt fra cary , arc etc og selger mener at denne er så god at jeg skulle bare etter test kjøpe den beste , selv om det ikke skulle være ars....det hørtes ut som deko hadde klokketru på denne , når jeg leser om den i stereophile etc så tror jeg denne er bra , 22watt i ren klasse a er mye krefter det.....

Noe spesiellt tungdrevene høyttalere ser jeg ingen vits i å velge , greit å kunne vurdere set igjen senere , men så spørs det hvor god ars sonum viser seg å være da...

;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Så mye for hifi pause 8)

/jan
    Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Så mye for hifi pause 8)

/jan
    Lurer på om ikke det beste for Espen er og finne ut om han egentlig liker musikk først. Kanskje nøye seg med en MP3 spiller til han vet mer om det. Kan jo hende det er andre hobbier som vil passe bedre. Frimerkesamling, fluebinding, sykling.....osv osv.
    Sant sant du vise mann :)

/jan

Pilsern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    35
    ssm skrev:
    Pilsern skrev:

mvh
    Heri pilsern , jeg har ett stående tilbud om en ars sonum på lån , jeg kunne få sammenlikne med alt fra cary , arc etc og selger mener at denne er så god at jeg skulle bare etter test kjøpe den beste , selv om det ikke skulle være ars....det hørtes ut som deko hadde klokketru på denne , når jeg leser om den i stereophile etc så tror jeg denne er bra , 22watt i ren klasse a er mye krefter det.....

Noe spesiellt tungdrevene høyttalere ser jeg ingen vits i å velge , greit å kunne vurdere set igjen senere , men så spørs det hvor god ars sonum viser seg å være da...

;)
    ARS Sonum låter veldig bra, - du bør benytte deg av muligheten å prøve den (såfremt du skal ha deg ny forsterker og ikke ny sykkel, frimerker etc.. ;D )

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Så mye for hifi pause 8)

/jan
    Jeg vil i allefall gjerne få lov til å bestemme hva jeg liker selv , og hva jeg ønsker å bruke pengene mine på Rolfozzy....

Når det er sagt vet jeg i allefall at jeg ikke liker heresey høyttalern til klipsch , så da styrer jeg unna den .... ;D Ett bomkjøp mindre...

Og jo da jeg liker mange andre hobbyer og , bla a sykkel , men der har jeg faktisk noe jeg er rimlig happy med , det har ikke generert mye byttesyke de siste 5 åra.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Pilsern skrev:
    ssm skrev:
    Pilsern skrev:

mvh

;)
    ARS Sonum låter veldig bra, - du bør benytte deg av muligheten å prøve den (såfremt du skal ha deg ny forsterker og ikke ny sykkel, frimerker etc.. ;D )

Jeg skal prøve denne , og kjøre direkte sammenlikning med noen andre trinn og integrerte forsterkere,

For tiden er det lydløst her , mangler høyttalere og poweramp , men det dukker opp noe innlånt å spille på mens jakten starter på noe nytt,

Det blir mere effekt , og mindre høyttalere,.....kan jeg røpe foreløpig.

Og ja , jeg skal bruke penger på forsterker , om det blir integrert amp , så selges trolig preampen , dersom noen er villig til å betale det jeg vil ha for m3 ern min.....

Om ingen vil det så står den godt der den står nå også.....

Mvh Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Så mye for hifi pause 8)

/jan
    Jeg vil i allefall gjerne få lov til å bestemme hva jeg liker selv , og hva jeg ønsker å bruke pengene mine på Rolfozzy....

Når det er sagt vet jeg i allefall at jeg ikke liker heresey høyttalern til klipsch , så da styrer jeg unna den .... ;D Ett bomkjøp mindre...

Og jo da jeg liker mange andre hobbyer og , bla a sykkel , men der har jeg faktisk noe jeg er rimlig happy med , det har ikke generert mye byttesyke de siste 5 åra.

Espen
    Var bare ment som et velment råd siden du spør om det litt lenger tilbake i tråden.

Det er en ærlig sak og ikke like Heresy, selv om du har gjort det før om jeg ikke husker feil. Men nå har det vært så mye du ikke liker så det er ikke lett og følge med på det der. Men du må ha lykke til i din søken ihvertfall.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:

Espen
    Det er vel alle andre som kommer med hva du bør titte/høre på ;)
    Vi bare sier at det finns alternativer til hifi hobbyen.

Tenk på hva du skal gjøre med M3, mulig jeg vet om en som har lyst på. Må testes selvsagt men det kan vi ta etterhvert hvis det blir aktuelt :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja den kan selvfølgelig få testes før kjøp , skulle bare mangle.

Nå må jeg vel bare være ærlig å si :

Jeg har sylta ned en masse gryn i oppsettet mitt , prøvd en hel masse har jeg også gjort , både av høyttalere , forsterkere og kilder....når det kommer til preamper har det vært mere stabilt , rett og slett fordi denne har vært så god at jeg ikke har sett behovet for å prøve andre preamper.

Dersom man besitter ett såpass kostbart anlegg som dette , og til slutt ender opp med at man ikke er fornøyd med resultatet , til tross for noen krumsprig på tampen for å prøve å få det til , syntes jeg det er bedre å være såpass ærlig å si at dette trives jeg faktisk ikke med , og heller selge en del ting å prøve noe annet.

det kan godt hende at det blir like kostbare saker igjen , eller enda dyrere , eller billigere....det viktigste for meg er å kunne nyte musikken som på en dynamisk måte skal klare å gjengi musikken stort og flott på lave volumer , ikke bare på høye.

Jeg vil tippe de færreste hadde innrømmet dette , men jeg velger likevel å gjøre det , årasken er nettopp at jeg skal leve med resultatet , og musikken , derfor må jeg like det jeg hører på.....det var ikke akkurat dårlig , men jeg savner noe , det må jeg prøve å finne ut av , for så å finne komponentene som kan gi meg akkurat det lille ekstra jeg vil ha.

Folk får si hva de vil , for det gjør jeg , men jeg har nå valgt å selge ut store deler av anlegget for å prøve noe annet , årsaken er selvfølgelig også økonomisk rettet da jeg ikke har økonomi til å sitte med en haug med hi-fi som ikke blir benyttet , når jeg til slutt finner andre ting å spille på.

Rolfozzy : Heresey III låter bra hos deg , men her er de alt for skarpe , det har jeg hørt andre steder også , men det er meg og du er deg , heresey er en artig høyttaler , den gjengir bare ikke musikken akkurat sånn som jeg vil foretrekke det hjemme når jeg senker skuldrene i gostolen ....altså smaken er forskjellig.

R

RoDa

Gjest
    Howdy!!

Tøft gjort å innrømme at det kremanlegget med AG ikke spilte bra nok etter egne ører!

Forstår at du vil ha litt "god og varm" lyd? Eller misforstår jeg?

Mener du at Heresy spilte "i fleisen" lyd hos ozzy?

R

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan i alle dager har dette blitt en diskusjon for eller mot Heresy ?
    Det er ingen som har anbefalt at du skal gå til anskaffelse av de.

Jeg la inn dette før jeg så innlegget til Roda.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:

Dersom man besitter ett såpass kostbart anlegg som dette , og til slutt ender opp med at man ikke er fornøyd med resultatet , til tross for noen krumsprig på tampen for å prøve å få det til , syntes jeg det er bedre å være såpass ærlig å si at dette trives jeg faktisk ikke med , og heller selge en del ting å prøve noe annet.
    Ingen uærlig ting å si, men det kan umulig stemme med din virkelighet, for du har jo ikke latt boksene bli varme før du har byttet de ut. ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ag uno funka ikke for ssm.
    klipsch la sacala funket heller ikke.
    og heller ikke en haug med andre høyttalere.

enten er ssm en veldig kresen fyr, eller han har et køl umulig rom, eller han har rotet seg borti skauen når det gjelder matching hele veien.
    eller en kombinasjon av alle disse tingene.
    okkesom, jeg tror det er lurt å selge unna det aller meste, smelle giret i revers, rygge tilbake til utgangspunktet, og starte på nytt igjen.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    ag uno funka ikke for ssm.
    klipsch la sacala funket heller ikke.
    og heller ikke en haug med andre høyttalere.

enten er ssm en veldig kresen fyr, eller han har et køl umulig rom, eller han har rotet seg borti skauen når det gjelder matching hele veien.
    eller en kombinasjon av alle disse tingene.
    okkesom, jeg tror det er lurt å selge unna det aller meste, smelle giret i revers, rygge tilbake til utgangspunktet, og starte på nytt igjen.
    Godt sagt broder, også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8) ;)

Espen will be back.....en usedvanlig engasjert og hyggelig kar som vi ikke vil miste fra oss.
    Pust ut og ta det litt roligere nå Espen. Gudd løkk! ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    [også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8) ;)

her ligger nøkkelen, imho.

finn noen høyttalere som passer til rom og smak.
    lytt selv, eller snakk med erfarne fjellfolk hvis du ikke har mulighet til å prøve i eget rom før kjøp, les deg skikkelig opp (og aller helst: les mellom linjene! ikke alle reviews er til å stole på.).

lån deg ulike typer amper og kilder når du har høyttalerne på plass i rommet. og nå du har blitt skikkelig kjent med høyttalerne, så er det på tide å tenke investering i elektronikk.

det nytter ikke å tråle bruktbørsen etter de "beste kjøpene", innbille deg hvor fett diverse ting vil funke sammen, og hanke hjem komponenter i hytt og gevær og en jævla fart. sånn kanin på drugs-atferd er den sikreste måten å bli hi-fi utbrent på.

i beste mening. ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanOlav skrev:
    ssm skrev:

Ingen uærlig ting å si, men det kan umulig stemme med din virkelighet, for du har jo ikke latt boksene bli varme før du har byttet de ut. ;)
    .....Jan Olav.......jeg fyrer hele året fordi det inkl i husleien , sågar holder all elektronikk varmen her , he he.......

Jeg er stort sett enig med deg , men her overdriver du veldig , jeg har spillt/ hatt på utstyret mange mange timer......husk at jeg ikke har jobba på noen måneder , når dere jobber spiller jg , det blir det fort timer av.......

tipper anlegget mitt har rulla 60 timer i uka så å si kontinuerlig siden november,.

Espen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    JanOlav skrev:
    ssm skrev:

.....Jan Olav.......jeg fyrer hele året fordi det inkl i husleien , sågar holder all elektronikk varmen her , he he.......

Jeg er stort sett enig med deg , men her overdriver du veldig , jeg har spillt/ hatt på utstyret mange mange timer......husk at jeg ikke har jobba på noen måneder , når dere jobber spiller jg , det blir det fort timer av.......

tipper anlegget mitt har rulla 60 timer i uka så å si kontinuerlig siden november,.

Espen
    Jeg overdrev, satte det på spissen, men jeg tror du godt forstår hva jeg mener ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    BHO skrev:
    [også gjelder det å nærme seg målet sakte og målbevist.....ikke i full sprint. 8) ;)

her ligger nøkkelen, imho.

finn noen høyttalere som passer til rom og smak.
    lytt selv, eller snakk med erfarne fjellfolk hvis du ikke har mulighet til å prøve i eget rom før kjøp, les deg skikkelig opp (og aller helst: les mellom linjene! ikke alle reviews er til å stole på.).

lån deg ulike typer amper og kilder når du har høyttalerne på plass i rommet. og nå du har blitt skikkelig kjent med høyttalerne, så er det på tide å tenke investering i elektronikk.

det nytter ikke å tråle bruktbørsen etter de "beste kjøpene", innbille deg hvor fett diverse ting vil funke sammen, og hanke hjem komponenter i hytt og gevær og en jævla fart. sånn kanin på drugs-atferd er den sikreste måten å bli hi-fi utbrent på.

i beste mening. ;)
    takker for varme ord.....hi-fi kommer til å bestå her , men jeg velger å stole på egen ører , og ikke på alle andres , det er trossalt jeg som både betaler , og lytter.

Jo jeg har hatt mye bra komponenter , det har vært kun to ganger jeg har følt meg "vektløs" i musikkspillingen ,

2) 2. gang , uno og heart/m3 , det spillte magisk , men samtidig brumma det væree enn vøringsfossen , på det pungtet gjorde jeg EN tabbe , jeg skulle modda blokkene og bare betalt det det kosta , til det holdt kjeft,.......

Valget falt på 2a3 med påflg ventetid,......
    ----------------------------------------------------------------------------------

1)første gang , var med mine rf-82 da jeg lånte Rognliens copland 405 cta og fora rf ene med Dansk krutt i mengder.....

det spillte så digert og punschy at jeg ble nesten helt redd......( men mangler litt på oppløsningen og smooth diskant)

hadde jo 402 da selv fra copland , det virka som om noe var feil med den ved tilbakekobling i anlegget , det skiller bare 10watt , men el34 kontra kt 88.....dette var før triodetida...

Jeg er 99% sikker på at det blir pentode igjen , enten SE eller PP , men med mere krutt enn jeg har benyttet en stund nå,.....

Førstemann inn er ett par ti år gamle Snell b minor som kommer til uken , med pentodepower...

sakene lånes en liten stund . slik at jeg har lyd i heimen i allefall-

Jeg takker for fine innlegg over her....roda , gago , og dere andre.

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt du tar innlegget mitt på riktig måte, ssm.
    jeg leste det etterpå og syntes kanskje det var litt krasst... ;D

men det viktigste er at du har lært noe av hele prosessen, og står bedre rustet til å komme i mål når du nå starter på en ny rundans. ;)

håper du får det til nå, for det ville vært synd å miste en entusiast som deg fra haifaimiljøet. :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Howdy!!

Tøft gjort å innrømme at det kremanlegget med AG ikke spilte bra nok etter egne ører!

Forstår at du vil ha litt "god og varm" lyd? Eller misforstår jeg?

Mener du at Heresy spilte "i fleisen" lyd hos ozzy?

R
    Ja jeg vil ha litt god og varm lyd , samtidig skal det smekke tel når det skal og ikke noe sirup....der...

når det gjelder hos ozzy syntes jeg det låter fint på sin plass , jeg har forsøkt heresey III hjemme , det funka ikke , det betyr ikke at jeg ikke syntes at det ikke spillr fint hos rolfozzy , for det gjør det......

men i forhold til mine preferanser for hjemme lyd , så ville jeg nok hatt noe mere varme her hos meg.

Jeg har hørt JÆVLIG mange bra anlegg og farta mye rundt , og jeg har den evne til å høre hvor bra det forskjellige kan låte jer og der , samtidig har jeg også klare formeninger om hvordan jeg vil ha det hjemme , derfor aksepterer jeg ikke det jeg fikk ut av dette på slutten , ja....jeg har ikke tunet rommet skikkelig , her er det mere å hente , på en annen side har " jeg vært på sporet" av noe jeg liker tidligere , og i det siste kom det litt galt ut , ergo beit jeg i det sure eple nå å solgte unna....

Mens jeg skriver lyttes det på pc/dac/stax... de gir noe av en aning av hva jeg liker , varm punchy og klar lyd.....Da tenker sikkert noen av dere...........Elektrostater , jeg har jo twenkt tanken jeg og , men vil helst slippe digere effet trinn , og aller halt slippe mere aktiv drift......sogar har jeg ikke lyst til å ha digere elektrostater her denne gangen , men jeg skal nok gjøre en grundig research , det kommer ny hi-fi etterhvert , imens......staxene får duge .

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer aldri til å slutte med lyd Gago , jeg kommer heller ikke til å engang tenke på å selge paltespillern eller riaaen , ingenting , ingenting gir meg mere glede i hverdagen enn å snurre vinyl , derimot er det fare for at cd avspilling går en sort tid i møte i ixos sitt nye system , jeg vurderer å kjøre kun vinyl å pc.../dac uten ett jævla drivverk,.,,, ;D

men nå først , sol , sommer , pils , is , kose seg , ny bil blir det kanskje også , da får vi se om jeg klarer å finne den rette talerkasse og elektronikk ila en stund , imens får jeg stelle pent med mastern...... pickupen slites jo ikke stort om det kan være noen trøst.. ;D

Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.531
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Espen
    Tyverr inga mirakelråd att komma med, men lykke til videre...
    Roger

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , jeg kommer nok på noe smart , akkurat nå speller jeg på stax (som jeg er jævlig fornøyd med rett og slett)

men somsagt , jeg er tilbake om en liten stund , utstyret for øvrig pakkes ikke ned , det er lyd her til uka igjen , men om det er noe jeg ender opp med veit jeg ikke nå.

;) ;) ;)

Espen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    NEVATON skrev:
    hmmm.. de høyttalerne ser kjente ut ;D
    Hadde vært morsomt å lyttet til disse i butikken til Roald her i Bergen... ;)

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    965
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    126
    Regner med rundt om August/September så vil samtlige produkter fra Jb/KR være hos Roald, til og med produkter jeg har ikke ført inn ( nå er jeg jo ikke like flink ( og har ikke like mye guts) som Roald ;D )

kjoenik skrev:
    NEVATON skrev:
    hmmm.. de høyttalerne ser kjente ut ;D
    Hadde vært morsomt å lyttet til disse i butikken til Roald her i Bergen... ;)

S

Slorbak

Gjest
    ssm skrev:
    Rolfozzy : Heresey III låter bra hos deg , men her er de alt for skarpe , det har jeg hørt andre steder også , men det er meg og du er deg , heresey er en artig høyttaler , den gjengir bare ikke musikken akkurat sånn som jeg vil foretrekke det hjemme når jeg senker skuldrene i gostolen ....altså smaken er forskjellig.

:)

Det du bør høre, hvis du kjenner noen som har en orginal Fisher fra 60 tallet med et par Carlsson. Noe mere godlyd enn dette går det ikke an og få. :) Vet at kansje dette høres rart ut, men noe mere musikalsk og avslappet lyd har ikke jeg hørt fra noen anlegg jeg har hørt uansett pris. :)

Lykke til videre.

Mvh Roar

D

Dilla

Gjest
    ssm skrev:
    Førstemann inn er ett par ti år gamle Snell b minor som kommer til uken , med pentodepower...
    Mvh Espen
    Dette må du rapportere om Espen. Min audiofile dåp var i kjelleren til hifi klubben i Trondheim, Snell B Minor og Electrocompaniet AW 250. Det gjorde inntrykk. Gi meg et hint om du (eller om det er en annen eier) har planer om å selge de! ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , Ti Kei.... forhåpentligvis er både ny (E) forsterkere og høyttalrre på lån innen helgen er omme.

Vi får se hvor jeg ender hen , jeg vet ikke helt hva jeg vil ha , men hvordan lyd jeg vil ha vet jeg.

Dersom ikke snell-b minor faller i smak , har jeg tenkt å ta noen skritt tilbake , og kjøpe like høyttalere som jeg startet med , brukt.....ett par rf-82 fra klipsch

Det er to grunner til dette , for det første at kapitalen over tid kan spares for å kunne slå til på ett godt kjøp , for det andre at jeg vet at disse spiller nokså bra i dette rommet , så vi får se hvor jeg ender opp hen.....

Snell b minor er nok ikke dumme høyttalere det , hvis de ligger i noe av den samme gaten lydmessig som an.e som jo er bygget på peter snells kreasjoner....

dette gjenstår å se.

Inntil videre er jeg altså uten lyd , med resten av komponentene i forvaring , vi får se hvordan dette blir....Mvh Espen

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.364
    Torget vurderinger
    1
    Jeg overrakses stadig av hvordan oppsettene til folk er satt opp, slik bildene til FallenA viser. Ikke negativt, forstå meg rett. Men det er tydeligvis mange ulike løsninger på hvordan dde settes opp i ulike lytterom -og det fungerer relativt bra for veldig mange, avhengig av deres prioriteringer.

:D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ............Og mr ozzy er i det humoristiske hjørnet ser jeg.... 8)

Her skjer det lite om dagen , hi-fi pause....og rolf , det ble ikke frimerker , men en annen hobby å dreie sinnet litt imot.

Hi-fi en kommer på trappene til høsten , nye høyttalere er bestillt , til prøvespilling.( ikke hatt tid til henting enda)

Ny forsterker er bestillt for prøvespilling opp mot nye høyttalere...

så litt skal det skje , inntil videre spiller jeg på ett par fine innlånte snell med caryelektronikk som er innlånt fra samme eier.

det skal satses på digitalavspilling og vinyl , cd skal nedprioriteres .

god sommer.....

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    det skal satses på digitalavspilling og vinyl , cd skal nedprioriteres .

god sommer.....

Espen
    Vinyl er nok veien å gå, digitalt er oppskrytt ;)

God sommer.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    God sommer ssm :) blir spennende å lese om hvilke høytalere og forsterker som ankommer heimen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn