Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer Espen! Dette så i grunn veldig bra ut. Den preampen har jeg faktisk blitt anbefalt på blokkene mine, så kunne vært morsomt å hørt en gang. ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takk for supre bilder Fosse....du er fenomenal med kamera rett og slett.

Takk til alle som gratulerer , som Fosse var inne på , gikk vi for en rask om-møblering , og det vekte uante muligheter mht lytteposisjon , jeg har ikke tenkt på denne tidligere , og plassert møblene inntil bakvegg med stereon i andre enden og "danseplass" i mellom , nå sitter jeg to tredjedeler fra ht og en tredjedel til bakvegg , oppsiktsvekkende resultater.

Jeg har ikke handlet meg fra gård og grunn , jeg har handlet for ca halvparten av avsatt budsjett , og var heldig å få tilsalg på c220 forrige fredag hos Høium hi-fi .

Naim cd har fått den nye Naim fjernkontrollen i dag , satt nettopp inn batteriene , svintung kladd i sort , flott alu , med like knapper som spiller/øvrig naim bokser har.

Cd spillern vil få tilkoplet psu fra teddy paro i kveld , det blir spennede å høre , skal visst være stor forskjell......Naim headline er også her , sammen med akg 242HD håper jeg på golyd på nattestid i helgene også. ;D

Preampen syntes jeg er flott , jeg skulle ha en integrert greie , og endte opp med mono/pre,,,,igjen.... samma det , nå spiller det i allefall relativt brukbart.

Flott kveld Fosse , tusen takk for ditt bidrag til endring av lyttepos. gleder meg til å ta fatt på kvelden med kald pils og Naim R-COM i andre hånda....

Jeg har vært inne på fullt Naim-sett i tankene , men nå som det noe sporadiske sammensetning av pre power funker såpass godt , vil jeg legge dette som en fremtidig "plan" og heller fokusere på de innkjøpte quicksilver horn-mono og Mc c220

Mc c 220 er tatt ut ny i Desember i 09 , så den er som ny , og heller ikke skikkelig innspillt antakelig , derfor kjører jeg en tid med originalrør før jeg prøver mine Mullard i denne.

Superscouten er selvsagt still going..... :D noe annet ville såre meg dypt i sjelen , da jeg føler at spillern og jeg trives utrolig godt i lag..

Det blir nok ikke nevneverdig bedre med like mye brukte kroner i en annen spiller , for jeg kjøpte jo også den , brukt.

Får jeg anlegget til bare bedre og bedre , ser det ut til av vi står over for ett realt pickup-bytte når snøen er ett faktum igjen , nå snakker vi ikke mer om snø , for det er snart sol og sommer........

Mvh Espen ( med splitter ny R-COM i hånda..)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å erkjenne at jeg trives svært godt med cd spillern fra Naim , til tross for at den står fortsatt på egene ben , hva strømforsyning angår.

Spillerns skuff virker til å være av den seriøse typen , selv om clampen er nokså minimalistisk , , her er slark og andre skavanker ikke ett tema .

DEn splitter nye R-com fjernkontrollen fra Naim , er en fryd å bruke , den lyser opp knappene kun ved å være i bevegelse , slik at når man løfter den opp fra bordet , kommer lyset på , før man skal trykke , dermed kan denne enkelt betjenes i mørket .

Skal se om jeg ikke får lagt inn ett bilde av denne.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    R-Com fra Naim.

Fjernkontrollen ble levert av Kontrapungt i Vibesgate i Oslo , på under ett døgns varsel , topp service og vennlighet fra Gutta hos Kontrapungt....

Ett absolutt sted å vende tilbake til. Anbefales.....!!

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Dette er jo nesten vakkert, Espen!! Kanskje jeg må hente kablene mine snart (hint). Har du handlet deg fra gård og grunn nå?
    Du er alltid velkommen Jan.....bare å hive seg inn i børsa å komme.

Ikke forvent hønndynamikk ut av Quortrups kasser.... ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt oppdateringer.... 8)

Det blir ett nytt sett med både interconnect kabler i nærmeste fremtid , samt nye høyttalerkabler.

Derfor kommer jeg nok til å selge mine AN-KONDO høyttalerkabler etterhvert , de er veldig veldig gode , men hadde ett sett shuynata på lån for litt siden , og fikk tak i ett makent par i går , da med Banan plugger , som jeg MÅ ha , dermed slo jeg til ....om noen nå skulle sikle på KONDO kabler , så si fra.

KONDO lager mye bedre kabler enn an uk , for jeg har nemlig hatt fra dem begge , rart , men sant.

kablene fra Kondo gjør lite ut av seg , og er nok ikke kablen med størst imponatorfaktor , men lyden er imponerende , spesieltt i bassen.

------------------------------------------------------------------------------

Ellers ser det ut til at det kommer til å dukke opp ett par høyttalere til høs meg etterhvert , ca i slutten av Mai måned , :D :D :D Denne gangen skal an/E stå i originalemaballasjen lagret , en god stund først , før jeg gjør emg opp en mening. Birch burl an/E er såpass skjeldene at jeg ønsker ikke selge de , for å prøve ut noe annet.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jeg skal ikke bytte,,,,,,,,ut an/e skal bare prøve noe helt nytt,..... ;D ;D

Litt spenning skader ikke....

ankommer i slutten av Mai , jeg pakker da ned mine flotte AN/e for en tid.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    En kan jo ha flere høyttalerpar da, bare ikke i samme rom, med mindre du planlegger kringlyd ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    velvel, da ser det iaff ut som gjeddene i osloomårdet er trygge enn så lenge.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror det er en sånn en:

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Låter bra den der ;)
    Et par skikkelige batterier....uante muligheter for tweaking.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Ha, den der har jeg på loftet...fantastisk lydkvalitet 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , her har folket vært innpå.------

Ingen har rett faktisk , men det skal bli gøy å gjøre noe "annerledes"

Uansett må jeg vektlegge at jeg trives godt med mine AN/E , så dette er vel bare for nysgjerrighetens skyld....

Det er ikke uno-nano vi snakker om , for ordens skyld. Når det er sagt , hadde nok ikke det vært den dummeste ht å prøve her hos meg , de er jo små nok.....

Akkurat fått skrudd på hi-fi en , og Tingvalls Vattensaga triller lett frem....vakkert...

Vannstanden har synket såpass at Gjedda skal nok føle seg trygg for mine kroker frem til helgen i allefall , da må vel jeg og jr ut en tur å prøve , om været holder....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har noen nye krem-rør ankommet heimen i kveld .

De nye rørene er meget spesielle , med lik branding på alle fire rørene , og så bra matching som de kan.

De er levert i originale esker to og to like esker , mens rørene er kliss like.

Kostbar affære , og håper det svarer seg. Dette må jeg nesten ta noen bilder av.....får se om jeg har "råd" til å bruke opp disse i ett jafs-.....eller om de blir spart litt på i sommerhalvåret.....

de er laget på 50 tallet , og har strålende kritikker som " best sounding....." worldwide.

De skal tjenestegjøre i Sanders s Quicksilver horn-mono amps.

Resten tar vi i morra kveld.....gleder meg som en unge til å sette de på plass.

Nå , noen timer på høyet....Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , en bytur i regnevær med jr i dag , medførte en tur innom Råkk & rålls.

Det har nå blitt kategorisert bedre på jazz , med dertil spenstige priser selvsagt , uansett gjorde dette at jeg kunne tråle relativt mange plater innen kort tid , det resulterte i tre plater som ble med hjem.

Malers 1. symfoni / Mazel

STANS band.....opus 3

Rælingen Storband ;D That warm feeling.....

Sistnevnte kjøpte jeg selvsagt pga at jeg bor her , og aldri hørt om dette , vaska og nå på riggen , bra lyd og strøkk og moro fra LOKALE HELTER.....

Utrolig artig...!! Plata er innspillt i Sverige i 1984 Storbandet teller 18 individer.

Jeg begynner å få ett rimlig sært reportoar av storband og ensembler av Norsk neworleans & storband-jazz. Sist det var en gobit av de skjeldene , var Røshnes Jazzband , kjøpt på The Garden , Røshnes er fra Sandefjord.

Jeg får vel bare lete etter litt Chrisitiania 12 nå da...

Mvh Espen---

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så har jeg nå fått prøvespillet med Mcintosh mm riaa , med tilkoblet trafo ( ma-cotter ) , det spiller veldig fint det , jeg holder nok en knapp på min herron , jeg har spillt for lite til å konkludere med noe her , men i og med at jeg har denne fremragende herron stående , vil jeg nok fortsette å bruke den , fordelen med mm riaa i Mc en , er selvsagt at man har en i reserve .

Jeg legger til at jeg er meget fornøyd med denne forforsterkern fra mc intosh , og at den nok blir stående i lang tid fremover.

Rørene fra GEC ( kt-66) har fått noen timer nå , de er veldig gode - kanskje litt vanskelig å svelge en såpass spenstig pris på 4 pentoder , allikevel vil jeg heller forkusere på hvordan de spiller , og glede meg over det....

verden flommer ikke akkurat over av disse gec/marconi rørene lengere , desverre.

ett sett 6550 rør frs Winged c er på vei , så det skal også bli spennede , men jeg tror jeg har funnet mitt rør i QS , altså 6L6 / Kt-66 , som jeg nå bruker.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Tusen takk Knut......

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , igjen takk Knut , jeg kan vel med en gang slå fast at dette funket utrolig fint i mitt rom. Det er første gang jeg har hørt lowter-i hornkabinett , men tenkt lenge på det.

Det ble 110 mil i bil for å hente disse , etter 2 x 80kg var vi relativt svette , og de to flaskene med solo som sto klare på bordet , ble rsket borte ja....Flott at vi kunne bruke tralla di Knut , den er jo meget genial , vi "kjørte de" opp......at det gikk som smurt er vel å ta i , men det kunne vært adskildig værre...- uten tralle.

hjulene under gjør neppe no galt med lyden , så av praktiske årsaker blir nok de på.

Moro at de låt så fint , når jeg klinte til på disse som sto i Bergen , og kjører ett døgn for å få tak i de...

Nå skal i allefall jeg kose meg fremover , med to supre høyttalerpar i hus....Mau blir nok benyttet en god stund , før det blir aktuellt å bytte om igjen...Satser på å få fatt i en sub innen ganske kort tid , men den bassen som er , er da forbausende fin...

Mvh Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye hønn :)
    Håper du har dom ei stund, vis så bestiller jeg en lyttetime ;)

Mvh
    Geir

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med nye horn.
    Spennende konstruksjon de der. Og så kan du vel oppgradere i Lowther sortementet også?!
    Er de så digre som de ser ut på bildene?
    Hvordan spiller disse i forhold til AG og Lascala som du også har hatt innom?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.132
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tøffe horn! De så enormt dype ut, hva er dimmen på disse?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Utrolig kult design på disse ssm, skikkelig funkis. Gratulerer så mye, jeg gleder meg virkelig til å komme på besøk og høre.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ah, et ekte bakfoldet horn i en relativ liten kasse. :D

speller de "nok" bass til å kunne funke for de fleste musikktyper/innspillinger?
    eller låter de litt la scala-ish?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer espen. Fins de bare i den jævlie farge?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    ah, et ekte bakfoldet horn i en relativ liten kasse. :D

speller de "nok" bass til å kunne funke for de fleste musikktyper/innspillinger?
    eller låter de litt la scala-ish?
    DE spiller nok bass til at det meste blir realistisk Gago.....Jeg spiller mye veldig lavt , derfor skal jeg gjøre ett forsøk med sub.....

jeg liker disse godt , jeg hadde ikke trodd de skulle spille såpass bra....

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    rolfozzy skrev:
    Fins de bare i den jævlie farge?

dette er "hjemmemekk" etter en oppskrift fra lowther, så fargen bestemmer den som snekrer...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Gratulerer espen. Fins de bare i den jævlie farge?
    syntes ikke fargen er jævlig jeg , men dette er jo hejemmesnekra greier ,. så de kan følgelig males.....

Jeg hadde tenkt å lakkere de BMW antracit grå metallic.....men det må jeg tenke litt på , for de var så jævla tunge , så skal jeg bytte farge , er jeg redd for at de må males med rull her oppe , vet ikke om jeg orker å forsere trappene to ganger emd disse beista for å oppnå en hi-gloss finish,.

DE spiller med en fin punch i mellombassen , både jeg og Aair lot oss imponere av disse , det kunne jo blitt en gedigen nedtur selvsagt , hvilket det ikke ble , heldigvis.

toppen er snill , men åpen , og de leverer ett skikklig driv når man øser på en en hel watt..... 8)

Det er selvsagt muligheter for de som har lyst til åkomme å høre på disse .

Om noen ønsker å overta mine AN/E Birch burl er også selvsagt dette mulig . :)
    Nye stativer og emballasje følger selvsagt med.

Mvh Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Det viktigste er nok at de spiller bra. Er vel som og kjøpe bruktbil, må ta fargen som er der. Men hvis jeg kunne velge farge hadde nok ikke nattbordsblått vært et førstevalg på høytalere for meg, ikke andre, tredje, fjerde.....osv heller.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri sett slike tilsalgs før , så det å velge farge er ikke ett tema , derimot frister det å slipe og lakkere de med billakk , i feks en mørk metallic farge....

( hva med ag-grønne) ;D

tenkte på bmw diamantsort feks , jeg får se om jeg ønsker å bære opp/ned v ett senere tidspungt , ev så blir det å male med avstryker og kost kanskje , det vil ta tid . hittil plater ikke fargen meg nevneverdig , så de skal spille slik en stund , når man hører lyden ner det relativt lett å gi faen i fargen 8)

det kan nok by på utfordringer å lakkere de med billakk , for det blir lett støv inni hornmunningen , og det kan gi en mattere finish , skal høre littpå pris , blir jo noen kvadrat lakkere .

fine høyttalere til MIN musikk i allefall , godt oppløst og bra smekk i mellombassen.

neste prosjekt blir en subwoofer...

Espen

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.058
    Torget vurderinger
    16
    ssm skrev:
    det kan nok by på utfordringer å lakkere de med billakk , for det blir lett støv inni hornmunningen , og det kan gi en mattere finish , skal høre littpå pris , blir jo noen kvadrat lakkere .
    Profesjonell lakkering er forbausende billig. Jeg fikk akkurat lakket et par Holfi Sonair hos Vestby Industrilakkering og det kostet 3.600,- for parret. Jeg beholdt den originale fargen (sort pianolakk) og resultatet ble bedre enn hva Holfi selv klarte å prestere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn