Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , bilder må jeg ta i morra , det er for mørkt i stua uten blitz.

Jeg har henta ett par skikelig strøkene quicksilver horn-mono amps.

og en maple tree preamp , rett ut av boksen valgte jeg å spille med 6l6 svetlana , låter slett ikke værst , men trafoene er fortsatt kalde , de er store , så det tar nok litt tid å få de gjennomvarme.

Spennede saker som jeg lenge har ønsket å prøve , nå er de altså her hos meg....

Bilder vil komme , når det blir dagslys , blokkene står midlertidig oppsatt .

Dette var fine saker.....går vel bananas med tuberolling nå.... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei , bilder må jeg ta i morra , det er for mørkt i stua uten blitz.

Jeg har henta ett par skikelig strøkene quicksilver horn-mono amps.

og en maple tree preamp , rett ut av boksen valgte jeg å spille med 6l6 svetlana , låter slett ikke værst , men trafoene er fortsatt kalde , de er store , så det tar nok litt tid å få de gjennomvarme.

Spennede saker som jeg lenge har ønsket å prøve , nå er de altså her hos meg....

Bilder vil komme , når det blir dagslys , blokkene står midlertidig oppsatt .

Dette var fine saker.....går vel bananas med tuberolling nå.... ;D

Espen
    Nå begynner de og komme seg her , flotte amper dette her , rørene jeg nå bruker er nok ikke innbrent riktig enda , svetlana 6L6 / KT 66

har også ge 6550 og Tesla el34 , prøver med disse før jeg handler inn noe nytt i allefall , så det tar vel noen uker.

-----------------------------------------------------------------------

Naim på sidelinjen her blir det altså ......cd5x ankommer onsdag i neste uke , Den er i allefall jeg spent på.

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tuberolling, nå.
    rekk opp handa de som tror at ssm har funnet løsningen på alle sine hi-fi problemer med disse quicksilver monoblokkene. ;D

(sorry, jeg klarte ikke å dy meg. skal skjerpe meg.)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    tuberolling, nå.
    rekk opp handa de som tror at ssm har funnet løsningen på alle sine hi-fi problemer med disse quicksilver monoblokkene. ;D

La nå mannen få noen dager på seg nå da, slemmen.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Gago skrev:
    tuberolling, nå.

/jan
    Jeg velger og holde handa i lomma.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Gago skrev:
    tuberolling, nå.

/jan
    Jeg velger og holde handa i lomma.
    Jeg har vel nærmest kappa dem av i skulderhøyde.....
    sorry ssm

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer med nye monoblokker og pre Ixos. Jeg håper dette vil stå til forventningene og at de bidrar til vellyd via AN-høyttalerne. Jeg kommer innom ved første anledning for å se og høre. Jeg ville utansett bruke litt tid på det nyinnkjøpte, Quicksilver har jeg hørt spille fabelaktig tidligere.

Når det er sagt så har jo prosessen ført til at om du nå ikke skulle bli fornøyd med QS i hvert vet du kan leve lykkelig med Naim.
    Dette er god og oppløftende lesning. Sørg nå for å få med deg litt penvær og damer oppi all hifien, det er vår.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gemini13 skrev:
    Hvor blir bildene av ::)
    De kommer når jeg får tid....

At hi-fi problemene er løst blir feil å si , spesiellt i dette rommet , de kan nok aldri løses , bare minimeres.

Som du er inne på Fosse , er Naim fortreffelige saker , det jeg har lyttet til , er jo relativt ederuelig priset og , jeg har selvsagt planer om å utforske mere Naim , tidspungtet vet jeg ikke , ikke så farlig heller , nå skal jeg bruke tid på qs komboen her hjemme , og sikkert gå høsten i møte med dem-

Det er vår , så det går da an å leea rævva opp av sofaen også.......

Det kommer noe bilder somsagt etterhvert , men venter besøk og litt å gjøre hejmme , så de er nok postet i allefall i morgen den dag.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Her kommer det litt bilder.....

Quicksilver monoamper med 6L6

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Godt pakket i originalkartong , fra seriøs tidligere eier , da ser det sånn ut :

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mere qs blokker. Bildene er så som så , mangler blitz-

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Blokkene er som nye å regne , men innspillt og 3 år gamle , de bærer preg av å ha hatt en seriøs første-eier , alltid gøy å pakke ut slikt etter en handel.

Mvh Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mapletree preamp uten psu på bildet , denne er separat, bruker 12sn7 rør , med mulighet for bruk av 6sn7 med switch.

Noe spesiellt bygget med dact volumpot , og 3 forskjellige følsomheter på inngangene ( 3 linje)

Jane på sentralen har mye fra Mabletree , og har designet en del for de , /samarbeidet/bygget....kan leses på Dr Peppards nettside bla a.

Morsomme saker rett og slett.....

0 støy og det er veldig imponerende med 98 db følsomhet.

Mvh ES

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Artig sak den MAD ultra 4 pre'n. Savner min gamle.
    Stell godt me'n.

Riaa på den jeg hadde, og gamle psu'n uten rør.

/jan

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Espen. La oss "høre" etterhvert som det skjer...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei alltid moro med noe nytt....

MAD preampen er god den , skikkelig rørpre dette , låter varmt og behagelig.

Det spørs om jeg beholder denne preen , jeg har lenge hatt en annen preamp i sikte , og jeg fikk ikke kjøpt blokkene uten å kjøpe med denne preampen.

Det er jo sommern , og har jo pre out på John shearne også , begge funker fint , så jeg skal gå med tanker om hvordan dette utarter seg , qs blokkene beholdes uansett.

Vært i kontakt med forhandler av nevnte pre i dag , og bestillingstiden er en drøy mnd , så det blir ev noe venting igjen , mht qs sin spec skal dette bli meget bra.

Jeg tar gjerne mot bud på MAD preampen , den er sort , m sort psu , NOS rør og org. skjema datert 2008 og esker følger med til herligheten.

Mvh ES

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei alltid moro med noe nytt....

MAD preampen er god den , skikkelig rørpre dette , låter varmt og behagelig.

Det spørs om jeg beholder denne preen , jeg har lenge hatt en annen preamp i sikte , og jeg fikk ikke kjøpt blokkene uten å kjøpe med denne preampen.

Det er jo sommern , og har jo pre out på John shearne også , begge funker fint , så jeg skal gå med tanker om hvordan dette utarter seg , qs blokkene beholdes uansett.

Vært i kontakt med forhandler av nevnte pre i dag , og bestillingstiden er en drøy mnd , så det blir ev noe venting igjen , mht qs sin spec skal dette bli meget bra.

Jeg tar gjerne mot bud på MAD preampen , den er sort , m sort psu , NOS rør og org. skjema datert 2008 og esker følger med til herligheten.

Mvh ES
    Da har jeg fått , og godtatt bud på MAD ls-2 , så den reiser kommende uke....i og med at jeg skrev som over , vil det være på sin plass å informere om dette i ett sitat.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da begynner snart en ny uke , jeg venter på ny cd spiller , e3n cd 5x fra Naim.

Det blir litt omrokkering nå , for jeg hadde tenkt å benytte denne som dedikert cd spiller , isteden skal den få tjenestegjøre på fulltid i anlegget , selvsagt skal det spilles headfi også , jeg har en teddycap strømforsyning jeg skal forsøke å fore cd spillern med . ;)

Gleder meg veldig til å stifte bekjentskap med denne cd spillern , har jo fortsatt micromega en , som har fungert som drev på bryston BDA-1 DAC

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Blir hektisk uke dette Espen, du får komme med fyldig rapport imorgen.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    denne uka og Fosse.... ;D

Jeg lytter til supernaits fortreffelige dynamikk på Klassisk musikk.

Hendel , Brahms , shostacovitch , og nå Leonard Bernstein s West side story,

Jeg kjøpte for en tid tilbake en del klassisk på cd , det har tatt litt tid , men nå begraver jeg meg i materialet , en del som ikke passer meg og min smak , men jammen er det noen gobiter der og .

Var innom platekompaniet på Oslo City i går , de har en flott jazz "vegg" , men titta litt på det klassiske også , jeg sliter med å velge her , Deutche grammofon og naxos , og det meste ser likt ut....derfor kunne jeg ønsket meg en shortlist på klassisk som er ett must....

Jeg liker pianokonserter , gjerne kompliserte , orgel , og blåseinstrumenter ala tine ting helseth s Hayden plate ( den gule)....flott musikk.

operaer kan jeg styre meg for , ønsker klassiske verker som instrumental , gjerne lange stykker , med litt dramatikk og dynamikk.

Nå skal jeg jobbe litt med rengjøring og ompakking av mine to nye Ytre suløens Jassensemble vinyl-plater fra gårsdagens messe.

Platene heter :

Ytre suløens jassensemble : A stone for Bessie Smith , Kirkelig kulturverksted , 1987

Ytre suløens jassensemble : Skruk & Suløen Hallelujazz.... ;D

Springsteens Touger than the rest på maxi 33rpm , i pen stand ble også med hjem.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Skink_123 skrev:
    Ikke glem vinylen da ssm ;)
    skal ikke det , bare pling til avtalt tid du....

Espen
    I will, men jeg tenkte på riggen din! Men det er vel lite bry med den... Gjerne fortell om hvordan den oppfører seg! ;D Fått tak i noen fine lper i det siste?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det blir da stadig noen , jeg har egentlig kjøpt mest trio-jazz av nyere dato , og dog på cd i det siste....

louis Armstrong meets Oscar Peterson spilles her nå , morsom plate får jeg si , på flott VERVE hi-res med utbrett-pappcover på cd.

Det ble noe Ytre suløens i går skink , jeg samler jo på dem.....mangler ikke så mange nå.

A stone for Bessie Smith har jeg aldri sett for salg på vinyl , før i går , den ble selvsagt med hjem !

Jeg vil ha mere Art Tatum på vinyl fremover , samt at jeg ønsker meg en del opus plater , bla annet Peoria jazzband..... ;D

og så gleder meg meg til ny cd rigg kommende uke da selvsagt....skal bli spennede.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg i allefall melde om at Naim cd 5x er en virkelig fin spiller til meg og mitt.

Jeg hører at jeg liker denne øyeblikkelig , foreløpig kun spillt uten psu ( teddycap) , det skal bli gøy å spille cd fremover i allefall.

Det har blitt noe skytteltrafikk med esker og bokser de siste dagene.....Og nå begynner eg å få dette til virkelig å spille.

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så bra! Da har du noe meningsfylt å gjøre i helgen, mens vi rocker Gøteborg 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Så bra! Da har du noe meningsfylt å gjøre i helgen, mens vi rocker Gøteborg 8)
    Å nei du Jan , jeg skal nok på fotballtilstelning jeg vet du , med junior....Det er jo årsken til at jeg ikke får vært med dere.... :-[

Må liksom følge opp litt med gutten min , det er alltid førstepri uansett , så får mine syssler komme i andrerekke.

Det bel ett makaløst overtids-kjør i dag , skulle vært hos skink 123 og justert vpi , det skar seg så det holder , med tiden ......sorry skink , jeg hiver meg avgårde så snart råd er....

Når det gjelder Naim cd 5x , finner jeg denne spillern svært musikalsk , kanskje ikke den aller vasseste i bassgjengivelse(slik som cary ene jeg har hatt) , men i musikalitet prAt som det og kalles , er den flott , så liker jeg den "analoge" utsvingbare skuffen , lite digitalt med den da......kjempesmart , man slipper i allefall at platene følger med til service-verkstedet dersom man skulle ha behov for noe sånt.

Jeg tipper jeg beholder denne spillern , da i hovedoppsettet , og ikke kun som dedikert headfi spiller , skal heller prøve å integrere headfi bokser i anlegget en tid.

Jeg har jo teddy psu ,den kan kobles på spillern , men jeg tror jeg vil satse på å kjøpe en flatcap x på børsen , dual strømforsyning , der den ene delen kan forsyne napsc og den andre cd5x.....

vi får se hva som dukker opp , vil gjerne ha en med lik front som cd spillern om jeg skal ha , og Naim har jo endret ørlite på designet på frontene sine i det siste...

Har noen en flatcap X å selge , så hoi ut......

Ny preamp er også innhandlet , mer om det i morra..... ;)

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så var det hentet pakke i dag også , kjøpte ett sett strøkene AKG 242hd på børsen forrige dagen , fikk de overlevert av eier i org. eske i Oslo på dagen i dag.

Det ble en time lyttetid på disse nå , og kan konstantere at disse kommer til å tjene meg vel.... Disse låter litt annerledes enn 701 ( og koster halvparten snaut) , men allikevel syntes jeg dette var en bra hodetelefon , den har litt punch i bassen , og tonalt mørkere enn 701...som jeg hørte for litt siden ( men her er jeg selvsagt på tynn is , når jeg ikke har benyttet 701 over tid.

Uansett , 242hd er mye hodetelefon for pengene , sett ut fra nypris , de er ikke spesiellt billige med sin prislapp på 1700,- kr hos Soundgarden , men somsagt skal det bli morro å spille inn , og lytte til disse...

De blir vel en god match på Naim headline , når jeg får lodda om pluggen på den , så den kan kjøres direkte inn i Naim ca spillern.

Si fra om noen hører om en flatcap x tilsalgs ( Naim strømforsyning i full bredde , til to komponenter.)

Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Mange takk for en svært hyggelig kveldig igår ssm. Det er et virkelig flott oppsett du har fått deg nå, både lydmessig og av visuelt.
    Jeg er mildt sagt imponert over hvor homogent og vakkert det spiller med tanke på at du har byttet omtrent rubb og stubb av elektronikk de siste par ukene og flyttet hele anlegget fra ene til andre veggen for bare et par dager siden. Det spiller virkelig flott nå, og med litt tid brukt på plasering og oppstiling så tror jeg dette kan dras enda lengre.

Lyden heller litt mot det varme og fyldige og har en karakter som garanterer spilleglede uavhengig av opptakskvalitet. Slik bli anlegget altetende og man kan lene seg til bake uten den minste tendens til lyttetrett. Det er en fin flyt og naturlighet i lyden.

Etter en liten rokkering av lytteposisjon fant vi jo mellombassen også.

Gratulerer så mye ssm, med flott og vellydende anlegg. Råder deg til å holde på dette fremover.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Dette er jo nesten vakkert, Espen!! Kanskje jeg må hente kablene mine snart (hint). Har du handlet deg fra gård og grunn nå?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn