JanR skrev:Grats Espen
Snart tatt igjen joaq du nå
/jan
jeg har jo sagt at min tid som byttekonge er forbi!
nå er jeg henvist til bytteslave... ;D
JanR skrev:Grats Espen
Snart tatt igjen joaq du nå
/jan
ixos_76 skrev:Jeg har akkurat slutta jeg også....dac prosjekt droppet pga dette....så nå er vinyl primærkilde.......vel ok da kanskje en værstingriia i 09 og en lyra skala kanskje hmmm
den som lever år se.... ;D
vet ikke fikk med noen nye sorte , men det satt på røde...litt frekt ;DErosLoveking skrev:Blir det bedre lyd med røde drivreimer?
Ser forresten at du har 4 reimer til platetallerkenen. Hmmmm
Legg merke til finishen rundt panelet på sds en og på beina på racket......det er helt likt , racket er jo også fra vpi........ixos_76 skrev:Bilder......spillern er betydelig bedre enn kameraet ;D
Jepp, super TNT og super HRX 8) Grattis med ny flott spiller! Når får vi bilder?ixos_76 skrev:Takk Takk , denne spillern er jaggumeg bra....finnes det så mye bedre tru ? ;D
Jøss, jeg snakket med Ixos_76 lørdag og allerede da var han i himmelen og redegjorde for SuperDuperScoutens fullstendige fortreffelighet med den kraftigste hyperventilasjonen.Grumpy skrev:Morro Espen - når jeg snakket med deg i går, var du helt oppi himmer'n, snakket på utpust og innpust og jeg skjønte fort hvorfor - GRATULERER med dobbel MDF-plate (hehe - intern spøk fra alu-freaken).
ssm???ssm skrev:Hei folks...da har jeg endelig fått somla meg til å bytte nick her på hfs.....det nye nicket SSM blir lettere å skrive under med , isteden for den mellomromslinja....i ixos_76
Espen Saatvedt.
Den brumminga kan like godt koma frå både strømkabel til bassane og endå verre, direkte frå veggjen. Det kan være noko som slår inn på den kursen du bruker og skapar ei slags jordsløyfa. Det kan jo og væra forsterkarenssm skrev:Timba : Sliter litt brum i bassen , jeg skal forske mer på dette , men jeg lurer litt på om det kan komme av for dårlig skjerming av kablene .(ht) bruker jo bertram flatsølv i dag ,( Med teflon rørstrømpe)men de blir for korte til mitt bruk når ny forsterker ankommer .....
Jeg er også usikker på om jeg kun skal bruke 1+1 leder for signal og retur , eller om jeg skal gå opp til dobbel skinne altså 2 til + og 2 til minus....noen tips å få ?
Hvorfor benytter du kobber på bassen ? Går da ut i fra at du har fjernet broene fra diskanten og ned ??
Først trodde jeg at støyen kom fra interconnect mellom pre/power--men nå er jeg sannelig ikke sikker lengere , jeg driver det hele med en integrert forsterker for tiden ,(fikk fortalt at forsterkern hadde vist tegn til støy av han jeg låner den av) og benytter ikke rca mellom 2 apparater . hmm litt snodig , jeg har matrialer liggende for å lage kabler til interconnect som var tiltenkt kobberskjerm tilkoblet i pre enden .
DE Bertram kablene jeg nå bruker er tvunnet , jeg har i midlertid blitt frarådet av andre ag eiere å gjøre dette på sølvkablene jeg skal lage , det er neppe noe voodoo ved Søren Bertram s tvinning av sølvet sitt , men hadde nå tenkt å prøve uten tvinning . Lettere å tvinne om i runde to isteden for å rette ut...;D
Jeg syntes sølv passer horna godt , det gir en utrolig tilstedeværelse jeg ikke har vært i nærheten med andre kabler (ww , audioquest rockefeller som jeg brukte først)--og som forøvrig er en j---- go kabel ;D
Jeg vil ikke dra konklusjonen at ht kabel fra Bertram skaper støyen , dette har jeg forsket for lite på enda , men har opplevd å teste ut serdeles godt skjermet interconnect mellom pre/power med godt resultat , (ble tyst) men selvfølgelig så låt den kablen skikkelig flatt og lite med dynamikk .
Den som gir seg er en dritt..... ;D
Mvh Espen