Ja , si det...jeg tviler på at du har en scoutmaster på hånda med 10,5 armen...er du sikker på dette ?En scoutmaster med 9 sign arm og litt options bør vel ha en bruktpris på 20k vil jeg tro , da skal det seff være strøkent og med 9 tommer arm helst signature...med 10,5 tommer arm kan du legge til en del..feks med 10,5 armen koster i merpris med innbytte av gamle armen ved bytte usd 1300 +mva+frakt...altså en 26k vil nok en scoutmaster ligge på pent brukt dersom den har ytteringen ,centerweight og ev støvdeksle....MED 10,5 ARMEN
Jeg mener at vpi ikke leverer denne armen til denne spillern , slik at har noen dette er den neppe levert fra fabrikk med denne armen...På min spiller som er en superscoutmaster....og har en nypris på usd 7300 + mva+frakt , leveres denne armen...pris er vel med armen mener jeg å huske(differansen på armene iregnet)
Forskjellen på scoutmaster og superscout er motoren , sds motorstyringen , plintet og armen....
scoutmaster er en scout med dobbelt plint og tykkere tallerken (annet lager)...ved å hoppe over scout å gå for en annen modell , brukes samme tallerken og ytterringen kan kjøpes om ønskelig i ettertid om den ikke følger med.(om du ikke har råd er scout en formidabel spiller til prisen den og)
PÅ scoutmaster motoren er det mulighet for å bestille motor med flywheel , dersom du ikke får med det...det koster 1000usd mellomhjul for motoren....
Den store motoren passer kun på superscoutmaster , TNT nyere versjoner og hrx...denne motorstyringen kan ikke brukes uten sds styringen...jeg tror det er fordi motoren er 115volt og kobling via sds derfor er nødvendig for norsk strømnett.
Priser vil variere , men jeg vil si at en pent brukt scout vil være verdt 10-11k
scoutmaster 13-19k og ssm 28-44k kanskje avhengig av stand og utstyr....alle priser uten pickuper...
Jeg foreslår at du tar en titt her ,,nøye:
www.vpiindustries.com
Det vil gi deg mange svar på priser , etc.....alle prisene over er uten pu er ,og 9 tommer arm...utenom scoutmastern....
Du får heller spørre spesifikkt dersom du finner en spiller , jeg har jo rota en del med to forskjellige vpi er(og en NAD/REGA før jeg så lyset)
Jeg kan selvfølgelig være behjelpelig med både å være med å titte på spillern , og ev vurdere bilder om du har en på hånda.....
Men til aller sist.....alle er VPI ,helt fra billigste scout til hrx....det blir bedre og bedre...og jeg vil si at det er store forskjeller fra scout til superscoutmaster....og vidre syntes jeg det er større forskjeller fra ssm til scoutmaster(ikke hatt scoutmaster hjemme) , enn fra scout til scoutmaster....men jeg er ikke i tvil om at jeg hadde vurdert scoutmaster fremfor scout om jeg hadde skullet kjøpe OG hadde råd til ekstrakostnaden rundt dette..Mest fordi det gir muligheter for fine oppgraderingsdeler om de allerede ikke følger med din brukte scoutmaster....
På vpi sine websider er det en masse rewievs du kan lese , også om forskjellene...vidre passer superplatter på alle , men lager må byttes...superplatter er vel ikke en fornuftig oppgradering ac scout uansett...da tallerkenen koster tett oppunder spillerns nypris....litt unna er det ,men svært dyrt for en såpass billig spiller.
Alle vpi ene jeg har hørt har spillt langt bedre enn noe jeg har hørt fra rega...det være seg armer,spillere etc...(ikke hørt p7-9)...MEN husk her går det på preferanser også , ikke bare hva som er best , for at du skal bli fornøyd må du høre....Cash har hørt begge mine , og vet også forskjellene på disse...Det skulle bare mangle at det ikke var store forskjeller , de er jo veldig forskjellige i prisen
SSM-7300usd(min versjon) og scout til 18-1900 dollar.
Kan du velge kjøp en med signaturearmen i allefall , den har silikondemping(både 9 og 10,5 armen)
Videre kan du lese på vpi s sider at det går an å bytte inn armer og kjøpe nye med avslag....brukt arm i innbytte og ny tilbake , det være seg fra std til sign...9 tommer og til 10,5 tommer jeg tror 10,5 vil passe på scoutmaster men det ser ut til at disse ikke leveres fra vpi med 10,5 armen) det gjør derimot superscoutmaster og aries 3
Nå skal det sies at 9 tommer jmw armene er veldig veldig gode...jeg fikk tak i en spiller med 10,5 arm...den store forskjellen er justering av vta som jeg vil betegne som himmel og helvete rett og slett.større masse og bedre sporingsegenskaper sies det der ute, selv om jeg var fornøyd med sporingen med 9 tommern std jeg hadde på scouten......vta justeringen er mer knotete på 9 er armene , men langt enklere enn på feks rega med faste shims....sånn sett blir det heaven med en 9 er arm uansett.
Om du ønsker å ringe for en prat eller rett og slett komme å høre hva min ssm har å by på av musikalske fortreffeligheter send en pm med ditt mob nr så ringer jeg deg....
Lykke til , uansett får du en bra spiller....det florerer ikke av brukte slike , så du må nok regne med å gi litt...dagens dollar gjør og bruktprisene høyere enn feks i sommer/vår.
Jeg hjelper deg mer enn gjerne med en titt og vurdering om du føler du trenger dette i oslo/omegn..eller på bilder....men igjen titt litt på vpi s sider , en time der inn kan gi deg litt svar på ting og tang..ikke minst hva du betaler nytt for dette....regn det ut slik....
dollar x kurs x 1,25....da har du ca nypriser hos taa import .
Dagens dollar ligger på ca 6,8 tror jeg....
Lykke til med kjøp av utstyr fra verdens beste platespillerprodusent... ;D
Espen