Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja forsket litt på dette , men når forsterkern slåes av blir brummingen borte...

Es

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen , mere hi-fi nevrotica på gang ......nå har jeg satt opp ssm en med Benz...Benzen har vært på besøk hos ett annet forum medlem sammen med meg en kveld , der jeg fikk prøvd denne med ulike laster....det er ikke tvil om at min ref gjerne ser en høyere verdi på lasten enn 100 ohm som jeg nå ha fast......Resultatet av denne testen , ble noen mailer til Steen Torhauge i dag , med svar på at han nå lager en dreieomskifter(vi kaller det vel stepattenuator på godt norsk) den vil lages med de laster JEG vil ha , Steen er ikke nådig , det er alltid service i høysetet hos Dansken når jeg kaller på han med noe jeg lurer på , alltid ett hyggelig svar å få , og denne gangen skal det bli vei i vellinga . Jeg har bestillt drejeomskifter til justering av last , og skal nå bygge om stepupen , jeg har ikke bestemmt meg for verdiene enda , men omskiftern må bygges også , jeg har noen dager på dette...det som er sikkert er at den må passe min benz....det er også mulig for meg å bygge om lastene som settes inn i omskiftern senere .

jeg skal nå få 6 step å boltre meg på , og en påsa med andre verdier enn de jeg velger å lodde inn om noe allikevel ikke skulle være god match.......

Til slutt står det , Espen jeg hjelper deg med dette og legger med koblingskjema og tegning av hvordan det gøres her hos meg....får du problemer , ringer du meg bare på kvelden....når det gjelder garantien som du nevner Espen , ser jeg at det står 4 år tilbage på stepup.....garantien gjelder alligevel om du bygger om til drejeomskifter som du køber av meg.------------------ ;D ;D

Snakk om service , det er nesten så jeg sender avgårde en konfekteske til Danmark til Jul nå....Dansken har skjønt hva kundebehandlig går ut på ,

og dere som lurer på hvordan de Danske sakene forsterker pu lyden deres...kom gjerne innom å både se og hør på greiene , med Thorhauge stepupen min selger jeg aldri....ALDRI ;D

Mer prosjekt drejeomskifter kommer , når den er konstruert....prisen vil dere ikke vite engang..........den er altfor billig... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da melder jeg om at min gode venn Steen laget to dreieomskiftere til meg forrige kvelden...klokken 23.06 tikket det inn en mail..."hei Espen jeg går lige igang nu" ;D

så oppgraderingen er allerede sendt........altså , bare helt utrolig...Jeg kan bare takke Steen thorhauge for en fantastisk service i tiden jeg har eiet apparatene fra han , det går aldri lang tid før jeg får ett hyggelig svar tilbake , jeg kan bare anbefale alle som skal vurdere riiasett til ca 10k og helst rør å gå for hans produkter , han har og mye annet snacks som preamp, effekt integrert etc.....hyggelig priset er det også sakene derfra , selv om det kanskje riiasettet jeg har , som har hittil vært mest HOT...

Bilder om fremgangsmåte har jeg allerede mottatt på mail , så jeg har god tid til å se igjennom alt FØR sakene foreligger.....igjen leser du dette Steen.(vet du har titta innom tråden min før)...tusen takk for hinsides god service , hadde bare alle vært som deg..... ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt bilder er tatt siden sist , kamera er fortsatt ute av kurs , fatter ikke hva som har skjedd med det.....får vel kjøpe ett nytt et....jeg har lyst på speilrefleks digitalt denne gangen , og lurer på å kjøpe ett pent brukt.....si fra om noen har ett å selge til en fornuftig pris,......bør ikke være noe proffmodell , men klare bedre bilder enn dette her...

Vedlegg

ckallest

Medlem
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    0
    Sted
    Geilo/Bergen
    ssm skrev:
    Litt bilder er tatt siden sist , kamera er fortsatt ute av kurs , fatter ikke hva som har skjedd med det.....får vel kjøpe ett nytt et....jeg har lyst på speilrefleks digitalt denne gangen , og lurer på å kjøpe ett pent brukt.....si fra om noen har ett å selge til en fornuftig pris,......bør ikke være noe proffmodell , men klare bedre bilder enn dette her...
    Har lite å tilby deg av HiFi råd, men foto kan jeg mer om. Har ikke noe speilrefleks for salg, men kan anbefale det i.f.t. kompakt!
    (Selv om du trenger et kompakt til skjortelomma på ferier også!).... Selv gikk jeg for Canon en gang i tiden, men hva som er "best" er vel umulig å si.... Nå bruker jeg et Canon 40 D... var ute og tok en del fine bilder på lørdag. I alle tilfeller, legger ved et bilde jeg tok i høst, uten stativ men med et makroobjektiv. Noe avsporing i.f.t. LYTTESTUE temaet ;D men i alle tilfeller - motivasjon til nytt kamerakjøp kanskje...

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    D40 er nok akkurat det jeg behøver for å få lagt ut bilder,,,,,,stikker innom fotoknutsen , bør man ha 2 objektiver eller holder det med standard....de har en pakkeløsning med to obj...og veske til 4200 ser jeg.....

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da får det være nok bildeprat , her er det lys som gjelder , .....og nå satser jo jeg tungt på svart gull fremover med nyinnkjøpt vpi.....oppsetting med benz ble ikke helt som tiltenkt , det låter langt fra dårlig , men føler at spillern er rimlig habil til å gjengi mye mer driv og smekk , jeg lånte nemlig en Lyra argo i..... ;DEtter dette har jeg tenkt mye på den , den får frem en dynamikk benzen ikke helt mestrer , det er nok store forskjeller på disse pu s, der lyra rister liv i innspillingene er benzen litt glattere , mer dannet , kan man si , . jeg ha vært fornøyd med denne jeg , for all del , men det blir å sitte å vente på smekkene som ikke helt kommer som de skal nå , I dag tok jeg affere....jeg vil ha mer dynamikk...eller lettere sagt mer dynamitt , Benz reference skal ikke lengere tjenestegjøre her hos meg , den kan bli savnet , men for øyeblikket tar jeg meg ikke råd til to 10k pickuper i hus....Til det har det blitt for dyre oppgraderinger i den siste tiden...Benz skal reise til en ny eier , eieren har fått teften på flott klang , fremfor ett sabla driv...og jeg det motsatte . For å gjøre en lang historie litt kortere....Det ble innkjøpt en ny Lyra Argo i idag....Jeg VET at jeg blir fornøyd med denne , fordi jeg nylig har prøvet en i denne spillern , derfor safet jeg på den...gleder meg seff som en unge igjen...For fremtiden kommer jeg på å jakte på en pu til , en brukt en....det blir hverken benz eller lyra , men kanskje noe annet spennede om prisen er riktig i forhold til slitasje....men aller først , jeg skal spille inn en sabla bra pickup , nemlig en Argo i fra Lyra , picupfirmaet til Stig -Inge Bjørge , med Norske aner.....

Hva som dukker opp som andrepickup får tiden vise , ortofon & shelter kan være aktuelle , dette vil først skje om en god stund....vi får se---Nå gleder jeg meg til Ny Lyra argo i.....dette var jo slett ikke planlagt ......det heller. men sånn gikk det , fordelen er at det ikke er sjansespill , men en egen test er gjort i forkant....

Jeg takker min kjære benz ref 3 for samarbeidet , i månedene som har gått , klangfullt og vakkert har du fremført toner , pickupen har nok ikke forandet seg stort , men eierns ønsker har gjort at valget falt på en annen pu produsent denne gangen.....om en stund kan dere lese om lytteinntrykk med ssm og lyra argo i !

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da har min Thorhauge stepup vært på operasjonsbordet , og fått ny attenuator pot med variable laster....6 trinn..50-100-250-500-1000-2000.....

Dette var egentlig veldig fint å få gjort , jeg hørte umiddelbart forskjell på min Benz ref..til det positive..Jobben gjorde jeg selv , med hjelp av bildeveiledning fra konstruktøren ;)

Er det flere som sitter med thorhauge stepuper på fast 100ohm s last der ute , men vil ha ett liknende pot for justering....Kan jeg være behjelpelig med å gjøre jobben , oppgraderingen koster svinnende 250kr for delene inkl frakt ;D

jobben tar ca 1,5 time å utføre , når man ikke har gjort det før ,. i allefall...
    '

Enda en grunn til å bruke stepuper fra Steen thorhauge...

De nye som lages i dag har dette inkl ......

Det som medfølger i kitet er attenuatoren(kan fåes med valgfri laster)

2 stk 2000ohm s motstander til printkortet.

kabling

plastknott for pot

klistremerke for indikering av innstillte laster.

--------------------------------------------

Nei nå får jeg spella litt mer vinyl her.... ;D

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Hallo SSM/Ixos,

Hoppas det är OK jag ställer en fråga till dig. Jag
    räknar ju dig som VPI-expert :)

Vad kan en Scoutmaster med 10.5 arm vara värd?
    Jag har inte bekräftat det, men den verkar vara max
    1år gammal.

En ny platespiller till jul vore inte så dumt....

MVH/Karla.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , si det...jeg tviler på at du har en scoutmaster på hånda med 10,5 armen...er du sikker på dette ?En scoutmaster med 9 sign arm og litt options bør vel ha en bruktpris på 20k vil jeg tro , da skal det seff være strøkent og med 9 tommer arm helst signature...med 10,5 tommer arm kan du legge til en del..feks med 10,5 armen koster i merpris med innbytte av gamle armen ved bytte usd 1300 +mva+frakt...altså en 26k vil nok en scoutmaster ligge på pent brukt dersom den har ytteringen ,centerweight og ev støvdeksle....MED 10,5 ARMEN

Jeg mener at vpi ikke leverer denne armen til denne spillern , slik at har noen dette er den neppe levert fra fabrikk med denne armen...På min spiller som er en superscoutmaster....og har en nypris på usd 7300 + mva+frakt , leveres denne armen...pris er vel med armen mener jeg å huske(differansen på armene iregnet)

Forskjellen på scoutmaster og superscout er motoren , sds motorstyringen , plintet og armen....

scoutmaster er en scout med dobbelt plint og tykkere tallerken (annet lager)...ved å hoppe over scout å gå for en annen modell , brukes samme tallerken og ytterringen kan kjøpes om ønskelig i ettertid om den ikke følger med.(om du ikke har råd er scout en formidabel spiller til prisen den og)

PÅ scoutmaster motoren er det mulighet for å bestille motor med flywheel , dersom du ikke får med det...det koster 1000usd mellomhjul for motoren....

Den store motoren passer kun på superscoutmaster , TNT nyere versjoner og hrx...denne motorstyringen kan ikke brukes uten sds styringen...jeg tror det er fordi motoren er 115volt og kobling via sds derfor er nødvendig for norsk strømnett.

Priser vil variere , men jeg vil si at en pent brukt scout vil være verdt 10-11k

scoutmaster 13-19k og ssm 28-44k kanskje avhengig av stand og utstyr....alle priser uten pickuper...

Jeg foreslår at du tar en titt her ,,nøye: www.vpiindustries.com

Det vil gi deg mange svar på priser , etc.....alle prisene over er uten pu er ,og 9 tommer arm...utenom scoutmastern....

Du får heller spørre spesifikkt dersom du finner en spiller , jeg har jo rota en del med to forskjellige vpi er(og en NAD/REGA før jeg så lyset) ;)

Jeg kan selvfølgelig være behjelpelig med både å være med å titte på spillern , og ev vurdere bilder om du har en på hånda.....

Men til aller sist.....alle er VPI ,helt fra billigste scout til hrx....det blir bedre og bedre...og jeg vil si at det er store forskjeller fra scout til superscoutmaster....og vidre syntes jeg det er større forskjeller fra ssm til scoutmaster(ikke hatt scoutmaster hjemme) , enn fra scout til scoutmaster....men jeg er ikke i tvil om at jeg hadde vurdert scoutmaster fremfor scout om jeg hadde skullet kjøpe OG hadde råd til ekstrakostnaden rundt dette..Mest fordi det gir muligheter for fine oppgraderingsdeler om de allerede ikke følger med din brukte scoutmaster....

På vpi sine websider er det en masse rewievs du kan lese , også om forskjellene...vidre passer superplatter på alle , men lager må byttes...superplatter er vel ikke en fornuftig oppgradering ac scout uansett...da tallerkenen koster tett oppunder spillerns nypris....litt unna er det ,men svært dyrt for en såpass billig spiller.

Alle vpi ene jeg har hørt har spillt langt bedre enn noe jeg har hørt fra rega...det være seg armer,spillere etc...(ikke hørt p7-9)...MEN husk her går det på preferanser også , ikke bare hva som er best , for at du skal bli fornøyd må du høre....Cash har hørt begge mine , og vet også forskjellene på disse...Det skulle bare mangle at det ikke var store forskjeller , de er jo veldig forskjellige i prisen

SSM-7300usd(min versjon) og scout til 18-1900 dollar.

Kan du velge kjøp en med signaturearmen i allefall , den har silikondemping(både 9 og 10,5 armen)

Videre kan du lese på vpi s sider at det går an å bytte inn armer og kjøpe nye med avslag....brukt arm i innbytte og ny tilbake , det være seg fra std til sign...9 tommer og til 10,5 tommer jeg tror 10,5 vil passe på scoutmaster men det ser ut til at disse ikke leveres fra vpi med 10,5 armen) det gjør derimot superscoutmaster og aries 3

Nå skal det sies at 9 tommer jmw armene er veldig veldig gode...jeg fikk tak i en spiller med 10,5 arm...den store forskjellen er justering av vta som jeg vil betegne som himmel og helvete rett og slett.større masse og bedre sporingsegenskaper sies det der ute, selv om jeg var fornøyd med sporingen med 9 tommern std jeg hadde på scouten......vta justeringen er mer knotete på 9 er armene , men langt enklere enn på feks rega med faste shims....sånn sett blir det heaven med en 9 er arm uansett.

Om du ønsker å ringe for en prat eller rett og slett komme å høre hva min ssm har å by på av musikalske fortreffeligheter send en pm med ditt mob nr så ringer jeg deg....

Lykke til , uansett får du en bra spiller....det florerer ikke av brukte slike , så du må nok regne med å gi litt...dagens dollar gjør og bruktprisene høyere enn feks i sommer/vår.

Jeg hjelper deg mer enn gjerne med en titt og vurdering om du føler du trenger dette i oslo/omegn..eller på bilder....men igjen titt litt på vpi s sider , en time der inn kan gi deg litt svar på ting og tang..ikke minst hva du betaler nytt for dette....regn det ut slik....

dollar x kurs x 1,25....da har du ca nypriser hos taa import .

Dagens dollar ligger på ca 6,8 tror jeg....

Lykke til med kjøp av utstyr fra verdens beste platespillerprodusent... ;D

Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Espen
    Her va det mye info på en gang, du skriver like mye som du snakker ;)
    Karla som spør er min hifi buddy fra SWE, han hade ej mulighet og logge sig
    inn i kvell så han bad meg takke for info, armen er visst en 10.5i memorial.
    Førøvrigt er Vpi helt ok,men det finns bedre :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva da ? ;)

mUlig det det blåser egentlig jeg i , rett og slett fordi jeg er såre fornøyd med vpi...jeg har hatt mulighet til å kjøpe mange gromme spillere det siste året , både din nottingham hyper , (før den ble tilsalgs) og en transrotor , og mange andre fine som har vært tilsalgs....Jeg har trossalt fulgt markedet med jernhånd det siste året.

Jeg valgte å stå over....rett og slett fordi ingen av de jeg har fått tilbud om er på høyde med dyrere vpi modeller i det JEG verdsetter....nemlig drivet , smekket og tyngden i musikken disse spillerne gir rett og slett.....med rette elementer montert.

Jeg lener meg tilbake , spiller plater i visshet om at jeg kan kjøpe mange både stereophile,TAS,hi-fi+ og fidelity....allikevel vil det kun en skjelden gang dukke opp spillere som er NEVNEVERDIG bedre enn den jeg nå har...dessuten blir dette også lite interessant fordi jeg uansett ikke er villig til å gi seks-sifret beløp for en platespiller..

VPI har siden jeg kjøpte min scout ny , gitt meg utallige timer med musikkglede og det gir meg eierglede....at spillere som legges ut for salg , blir liggende i få minutter taler vel for seg...

Spill på hva dere vil for min del...og ja det er mye bra der ute , både transrotor,NAS,Opera,Linn LP 12 , Sota, Amazon og flere.......

Men jeg har altså valgt vpi som min primærkilde....om noen mener det finnes bedre ja so what?...helt greit for meg , bare jeg kan fortsette å eie vpi.
    ;D

ES

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Hei , da har min Thorhauge stepup vært på operasjonsbordet , og fått ny attenuator pot med variable laster....6 trinn..50-100-250-500-1000-2000.....

Dette var egentlig veldig fint å få gjort , jeg hørte umiddelbart forskjell på min Benz ref..til det positive..Jobben gjorde jeg selv , med hjelp av bildeveiledning fra konstruktøren ;)

Er det flere som sitter med thorhauge stepuper på fast 100ohm s last der ute , men vil ha ett liknende pot for justering....Kan jeg være behjelpelig med å gjøre jobben , oppgraderingen koster svinnende 250kr for delene inkl frakt ;D

jobben tar ca 1,5 time å utføre , når man ikke har gjort det før ,. i allefall...
    '

Enda en grunn til å bruke stepuper fra Steen thorhauge...

De nye som lages i dag har dette inkl ......

Det som medfølger i kitet er attenuatoren(kan fåes med valgfri laster)

2 stk 2000ohm s motstander til printkortet.

kabling

plastknott for pot

klistremerke for indikering av innstillte laster.
    Heisan, dette var spennende. Det må prøves ut!

Jeg har én loddebolt og ti tommeltotter.
    Holder det?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Førøvrigt er Vpi helt ok,men det finns bedre :)
    Jeg også vet det Cash, la oss rotte oss i sammen og se om vi kan hisse opp "skravla" med MDF-spiller'n et par ganger til ....hehe ;D ;D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Lugn o fin Nå Espen!
    Ikke ment som kritkk, en kommentar bare.
    Men når du endå er inne på emnet driv o smekk
    er det fler ting en drivverket som er avgjørende,
    du vet jag hade bra driv o smekk allerede med P3
    noe mine ht og forsterker er starkt bidragende til bla.

Det er en 10,5 memorial arm på spelarn som Karla har på gång

Grumpy: mdf er vel det rega bruker også :eek:

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og så er det sannelig en del kilo med MDF i en Nottingham hyperspace også ;D

Og det låter ikke akkurat dårlig nei....som du er inne på , scoutmastern Karla har på gang , er det ike noe å lure på om han får tak på den for en ok pris.....

10,5 memorialarmen fra vpi VIRKER en del mer forsegjort en 9 tommern.....selv om denne 9 tommern fra jmw er en del bedre enn andre relativt edru prisa armer på markedet , bla annet rega sine... ;)

Legg merke til at jeg skriver VIRKER...dette fordi jeg ikke har all verdens tid til å spille enda og gjøre meg opp en mening....armen sitter der den , og ikke bare det , både arm og spiller blir nok her hos meg mange år fremover....

Kruttet finnes neppe opp på nytt , både det at jeg liker lyden svært godt , og har godt trua på vpi som platespillerprodusent , og en drøss med Golden EAR award rewievs.....opp igjennom av denne spillern , samt det jeg hørte når jeg fikk den hjem.....gjør at jeg er meget godt fornøyd med denne spillern...den spiller sånn som jeg vil ha det....en platespiller tjener sin eiers preferanser enten man vektlegger det ene eller 5te...må vel sies å være det absolutt mest geniale.

Jeg er midlertid ikke så trangsynt at jeg ikke ser at det finnes andre gode spillere der ute.....Både Transrotor,nas,amazon,linn lp 12 , acoustic solid , forsell og mye annet bra har jeg vært borti.....og for all del det låter da bra.....

Men det noe med å kjøpe det man både liker og liker å lytte til å ha trua på.....

Nok om det , jeg får spille litt på Golden Ear award spillern min her jeg da.....i påvente av neste Golden ear award.... ;D

Det at spillern ikke er i flere etasjer finner jeg egentlig passende min kortvokste kropp hva betjening angår....

;D ;D ;D

Hilsen ES.........
    --------------------------------------------------------------------------

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Hallo SSM,

Tack för uttömmande svar. Jag har fortfarande inte fått något
    svar från säljaren. Irriterande när dom inte lämnar ut telefon-
    nummer. Då hade jag ringt igår och förhandlat. Ett problem är
    att det är en PU med i försäljningen också som jag är helt
    ointresserad av.

Du ska inte ta så allvarligt på vad tex Cash 63 skriver. Han gör
    det med glimten i ögat. Han och jag har känt varandra i 25 år och
    om du kunde läsa våra sms-battles på fredagkvällar skulle du tro
    att vi var värsta fiender ibland ;D

Jag har läst på en hel del om VPI. Och dom hyllas bland annat i
    Hifi+. Så jag tvekar inte att slå till på Scoutmastern (speciellt
    med en arm som kostar mer än själva verket). Men då måste
    den ****** säljaren höra av sig. Kanske den är såld??? :'(

Nåväl, om det inte blir nåt med VPI så beställer jag en Roksan
    Xerxes nästa uke.

Ha det bra och håll sams i klubben ;)

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Affären är i hamn. Jag hämtar Scoutmastern ikväll!

Jag verkar ha haft turen att träffa på en rik säljare.
    Han har brukt Scoutmastern/10.5i armen bara 10 timmar.
    Han ska istället beställa en HRX :eek:

Var köper man VPI T-shirts, Espen? Så jag kan terrorisera
    hifibrorsan Cash 63 när jag är i Oslo ;) ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , Gratulerer med ny spiller Karla!

T shirts med vpi er nok vrient , jeg har forespurt vpi direkte om dette men ikke fått noe svar.....skal purre opp etterhvert , jeg må nesten ha en sånn en...sikkert like bra kvalitet som på spillerne ;D

Klart jeg ikke tar det ille opp hva andre mener her , enten det er cash 63....eller andre..

Det eneste jeg legger merke til er at å konkludere med at det finnes bedre , blir liksom å si A og ikke B....det finnes jo alltids bedre og bedre og bedre og enda bedre,.......

Poenget må være at når den respektive eier som både bruker og har betalt produktet er såre fornøyd ....er jo det veldig bra,.....uavhengig om man snurrer platene på en rega p1 eller vpi hrx...

folk stiller forskjellige krav her i verden , og vektlegger forskjellige parametere...Jeg for eksempel har lite til overs for rega sine spillere...enten det er ny eller gammel versjon det er snakk om....jeg syntes rett og slett det låter dårlig....det kan rettes på litt med en pickup som er dyrere enn spillern , men da er intensjonen helt feil med det spillern er beregnet for....rett og slett....

Jeg har jo hørt begge spillerne til cash 63 , og formidlet han denne hypern via en felles venn...Og at hypern parkerte regaen var jeg ikke akkurat bekymret for....

Nottingham er kjempefine spillere det , og spesiellt akkurat cash 63 sin modell....strøken er den også , til en flott pris..altså ubermye spiller for penga.

Når det er sagt , hadde jeg også mulighet til å kjøpe denne selv , før den ble prøvd solgt....på markedet...jeg var midlertid fast bestemmt på en vpi til som neste spiller....rett og slett fordi jeg var fornøyd med den jeg hadde....Jeg har også hatt en annen Nottingham her med rb-700 arm en interspace , flott spiller det og....i sin prisklasse brukt.

Nottingham lager fine spillere , som både ser lekre ut og spiller flott....Noen VPI blir det midlertid aldri-.......beklager å måtte si det......

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;) ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , nok om platespiller-diskusjoner her.......

Jeg har måttet oppgradere på kamerafronten...denne gangen ble det ett speilreflekskamera fra cannon.....ikke av de dyreste , men forhåpentligvis ett som tar såpass ok bilder at de er bra og detaljerte for å kunne fyre på med flere bilder her på sentralen , og kunne ha ett ok reportoar med bilder til hjemmebruk....

Da får vi se om ejg får gått igjennom brukermanualen og finner knappen for å knipse bilder her i løpet av dagen,,,,,

_------------------------------------------

Videre ser det ut for at mitt nye effektrinn ankommer før jul.....for dere som har fulgt med husker jo hva det var snakk om..og det er jo en helt ny vindicator fra audionote.....3,5 watt pr kanal...

vi får se...Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt kamera Esp. :D
    AN og VPI'n fortjener så absolutt noe mer hi-rez.

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    ssm skrev:
    Videre kan du lese på vpi s sider at det går an å bytte inn armer og kjøpe nye med avslag....brukt arm i innbytte og ny tilbake , det være seg fra std til sign...9 tommer og til 10,5 tommer jeg tror 10,5 vil passe på scoutmaster men det ser ut til at disse ikke leveres fra vpi med 10,5 armen) det gjør derimot superscoutmaster og aries 3
    En liten oppklaring: JMW 10.5 er 10 tommer mens 10.5i er 10,5 tommer.

Sist jeg sjekket så kunne Scoutmaster leveres fra VPI med 10.5i armen men ikke med 10.5 armen.

mvh,
    OS

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei OS....jeg har 10,5 i armen med Nordost kablingen...denne er helt lik 12,7 armen til hrx men litt kortere....ellers sakl den være lik...

Det er riktig som du sier ja.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Espen
    Joda Hypern parkerte Regan godt med en gang, men tingen er nå
    gjør den jobben betydligt bedre enn noen gang, spillern var litt vrien
    og sette opp riktigt fra begynnelsen (uten kjennskap), dels pgr av dess løse armbord
    armen helt ut av position, skruen til armbordet løs,( Heavy platter demonteres skrue strammes) fant sen ut vad det riktige monterings avstånd fra spindeln til center unipivot skulle vare, neste
    trinn var att finne en protractor som passer, bes en fra UK som passer (NAS org billig) alt var en feinkert(dyr) og til sist efter sist ukes UK besøk hos Walrus Hifi
    fikk jag mange gode tips hur att fintrimme hypern videre,psu,oljeskift bla, (allt for lenge siden).
    Førøvrigt hans personlige favorit i overkommelig prisklasse, når det kom til Anna og Deco
    synes han det koster mer enn det smaker. Att oppgradera videre fra denne er nog ikke aktuellt
    vill bli allt for dyrt. dessutom syns han att en Helikon var beste pu valg, neste gang kanske.
    Nok om dette

ps. ovk velkommna til besøk vid enn ev London tur,avtaled tid med noen gromme rigger Brinkman, Basic
    de står på rekke der.

Roger

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Roger......

Ja det går vel alltids an å høre på en BRINKMANN ;D

Vi får se om vi får jobbet med ev en Londontur....med litt mailkorrespondanse til Walrus.....

Du er heved utnevnt til OVK s utenrikskorrespondent,,,, ;D ;D

Er vel enig med walrus der uten å ha hørt dyrere Nottinghamer enn din,.....titter vi fra DAIS og oppover blir det helt usmakelige priser , for oss som må ha møkk på fingra for å tjene til livets opphold... ;D

Da får vi heller klare oss midt på treet Roger,......

Hypern din er fantastisk flott den , en fryd for både øre og øyne , du hadde ikke goinnstilling inne på elementet forrige gang , kanskje jeg får tatt en tur innom før Nissen kommer..? skal bare få ordna no legeinngrep først i morra , så komme på beina igjen , blir nok litt laber form i hele morradagen etter å ha blitt proppa full av dritt.

Da er nytt kamera på plass her , tar fine bilder,.....og har nok mye mer potensiale enn jeg klarer å få ut.....så her ser det ut til at jeg for en gangs skyld har enn oppgradering som jeg kanskje ikke ser behovet for å bytte til noe medre med det første ;)

Selv med mine dårlige fotokunnskaper tar dette bilder som langt overgår kompakten.

Etterhvert skal vi få noe bedre bilder her i tråden min , problemet er nok nå at han som skal ta bildene er dårligere stillt enn apparatet...Men det er jo en læringsprosess med alt.

Tilbake til platespillere er det som med alt annet , man får det man betaler for rett og slett...Jeg er i mål med min nyinnkjøpte ssm fra vpi , så får man heller glede seg over å ha oppnådd en drøm , enn å drømme videre...For skal jeg være ærlig har jeg drømt om en slik vpi i over ett år...(eller aries3)...men supern fremsto som ett langt bedre kjøp brukt enn en ny aries 3 prismessig i forhold til hav spec sier.

Sånn ble det , og sånn forblir det i lang tid fremover......bortsett fra ny pickup , som burde vært her allerede , men som ikke har kommet....

Jeg krysser fingre og håper den dukker opp snarest...Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tilliten til utrikes jobben ;D
    Har fått god kontakt med Wallrussen nå, etter å besøkt han hver gang.
    "Norweigan has to mutch money" pleier han alltid og si, hygglig kar er det
    Kanske en tur hit på søndag ev, ska prøve meg på ett oljeskift imorrn.

Kan medele att Karla har blitt Vpi eier ikvell, han trenger kanske litt info
    fra er vpi eier før att bli kjent med det nye utstyret, men han få komme
    med spørsmålene selv
    Roger

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , du har jo mitt tlf nr...bare å formidle videre om det ønskes svart på noen spm...jeg skal i allefall prøve....

det er en fin spiller han har kjøpt der ja....Zomby har jo en sånn , hørt en del på den og det låter som vpi skal gjøre , ;)

Hva skal Karla bruke av pickup da ?.......

Kanskje han har noe å flytte over på vpi en fra rega eller?

Karla , gratulerer med svart GULL... ;D

Espen

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Hej SSM/Ixos/Espen,

Det blir en Dynavector XX-2. Den har slipat diamant på
    Rega´n ca 80 timmar.

Jag läste manualen till 10.5i armen igår så jag nästan
    kan den utantill :D Ikväll ska jag sätta upp spelaren. Men
    först måste jag köpa läsglasögon. För jag har börjat se
    nåt baskat dåligt den sista tiden. Det och vinyl går
    liksom inte ihop 8) (Rega kanske men inte en sån här avancerad
    arm)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Karla.....Lykke til meg oppsettingen , husk å stille den lille skruen inni armørert på mideten , før du setter stifttrykk og deretter rett azimut...da har du litt å finjustere på ang . stifttrykk uten å måtte røre på azimutinnsitllingen på hovedloddet vet du......

I tilegg finnes det uoriginale runde tilleggslodd til alle jmw armer som leveres av Wally...disse fungerer som ekstra finjust vekt , men kanskje mest interessant for jmw 9 std armene som ikke har skruen.....

Du kan jo poste ett bilde av din spiler når den er oppe å går her i min tråd om du vil...eller egen tråd...Hadde vært fint å tatt en titt... ;)

Espen

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Men jag måste lossa på skruven på toppen av loddet
    även för att finjustera?

Jag kommer säkert att ha många funderingar.

Jag ska spela med bandet i helgen så jag lägger
    upp en bildtråd nästa vecka. Men jag kan redan säga
    att jag älskar det brutala utseendet! Maffig ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nei det behøver du ikke....skruen jeg snakker om , sitter INNI armrøret bak...du bruker den stor umbrakonøkkelen å justere med...se i center armrør BAKifra Karla....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da er pickupbytte utført , fra benz ref.3 til Lyra argo i , dette blir spennende i tiden som kommer .

Den må jo få noe tid til å gå seg til....Jeg har jo hatt en slik her på lån for ett par uker siden , så jeg vet hva jeg kan forvente meg etter en tid...rett ut av esken låter det rimelig ok altså.. ;D

Liksom en del mer boogie-faktor enn benzen , og slett ikke gal klangbelanse heller

pu en spilles inn på Lyras max stifttrykk som er 1,8 gr.

Får se om vi ikke kan får opp noen bilder med ny-kameraet etterhvert..

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , det har blitt noen timer på nåla siden torsdag nå , den er ike sitt fulle jeg , enda etter 17 timer , var nok bedre rett ut av esken sin enn den er nå , men det plager meg lite , fordi jeg har hatt en som er innspillt her en stund , og jeg vet hva jeg har i vente.....Lyra argo i , er en fin fin pickup....spiller med dynamikk og autoritet , samt at den har en flott velbalansert klang.

Vi får se etterhvert som timene går , jeg loggfører timene denne gangen også...så får vi se hvor endringene kommer , dette er en pu jeg kan leve happy med , uten noen ankepungter på en gos stund...(får la være å teste noe dyrere da ;D)

Litt bilder skal til sigende komme snart nå....Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    NÅ skjer det litt her med pickupen...Jeg sitter å koser meg med små forandringer ;DMoro dette , siden sist har jeg satt opp pu en på nytt , lettet ett gram ca på stifttrykket , dette endret lyden til det bedre....det er fortsatt noen timer igjen til den er helt i perleform....

Etter såpass kort tid kan jeg med sikkerhet si at dette er den beste pickupen jeg har eiet.....

Nå , nyte musikk...Jeg skal komme med bilder etterhvert , bare at jeg har nytt kamera og må få over bildene på pc....egentlig vrient nok for en analogfreak ;)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da får vi prøve noen bilder.....Jeg leser fortsatt brukermaual...og noen fotograf er jeg definitivt ikke , men selv som fotoklundrian kan man få bedre resultater med bedre utstyr tilrådighet,,,, ;)

Pickupen er nå solgt....

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ute å kjører med lys-settingene her.......egentlig er kameraferdighetene helt ræva for å si det mildt , men det skal bli LITT mer gøy fremover med nytt apparat trur jeg...

Er fortsatt LANGT mer interessert i musikk enn bilde.....av alle slag.. ;)

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.845
    Torget vurderinger
    27
    Grattis med nytt kamera og ny pickup SSM. Skal bli moro å få enda flere og bedre bilder inn i tråden din. Satser på å avlegge deg en visitt i sen romjul.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn