Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    Grats Espen :)

    Snart tatt igjen joaq du nå ;)

    /jan

    jeg har jo sagt at min tid som byttekonge er forbi!
    nå er jeg henvist til bytteslave... ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkurat slutta jeg også....dac prosjekt droppet pga dette....så nå er vinyl primærkilde.......vel ok da kanskje en værstingriia i 09 og en lyra skala kanskje hmmm

    den som lever år se.... ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser skikkelig fett ut, ixos.
    skjønner godt at du for tiden snakker på inn- og utpust, dropper alle kommaer og punktum, og dyrker innskutte bisetninger.
    (noe du ellers pleier å gjøre uansett... ;D)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jaja , ere så nøye a... ;)

    dårlige bilder , skal se om jeg får til noen bedre på sikt , planen er å lage to dempebord av mdf en der oppå racket.....jeg trenger ett rack til , og det må jeg bestille snart , da blir det to slike vpi rack v.s.a med separate topplater en til spillern og en til Audionote vindicator når den ankommer , håper å få den på plass før jul som avtalt.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    Jeg har akkurat slutta jeg også....dac prosjekt droppet pga dette....så nå er vinyl primærkilde.......vel ok da kanskje en værstingriia i 09 og en lyra skala kanskje hmmm

    den som lever år se.... ;D

    jeg vedder mezzoene (eh...kremt....host...det var kanskje litt mye, men i alle fall en tusing...) på at det blir flere bytter enn riia og pu i 2009.
    vedde imot? ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Blir det bedre lyd med røde drivreimer? :D

    Ser forresten at du har 4 reimer til platetallerkenen. Hmmmm
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ja hvis du setter mezzoene ;D....kan jeg få forbehold dersom noe går i stykker ? ;D

    Vi har det moro dere ! Tenk hva ikke-audiofile går glipp av.......sittet å lyttet her nå på srv tin pan alley igjen , dette er gåsehud , låter fantastisk og jeg har enda ikke fintunet pu monteringen ,........

    har egentlig bestemmt meg for å spille lenge på benz en min , jeg liker den godt , skal nli spennende å montere denne igjen snart , jeg har i det siste fått veldig sansen for lyra , kjøpte jo en dorian men den gikk sammen med scout i går......han som kjøpte spillern måtte jo ha pickup.. ;)

    så jeg har en argo i akkurat nå i armen , det virker som en godd match med anlegget lydmessig , jeg må bruke mer tisd på å sette meg inn i armens fysikk mht pu vekt , compliance osv....før det blir enda en pu , det har jeg god tid til.....flesker nok til med en grom en neste gang , men det går en balansegang , dette er jo forbruksvare som vidar P sier , og han har selvfølgelig helt rett , men allikevel legger mange mye penger i elementer , selvfølgelig fordi det best er dyrest der og...jeg mener allikevel at man kommer utrolig langt med ett godt drivverk, arm og riia og en pu i 10k klassen.......jeg har hørt de opp i 35k klassen , det spiller selvfølgelig hinsides bra !

    på motoren som følger med ssm er det brukt motorstyringen SDS....denne har jeg ikke satt meg skikkelig inni enda , men har jeg forstått rett , styrer den slik at det oppnås helt korrekt hastighet til enhver tid , og skifte mellom 33/45 stilles digitalt/elektronisk og ikke mekanisk medflytting av reimen som på de mindre modellene.
    Denne motor/styring benyttes også på vpi s toppmodell hrx , som forøvrig er en fantastisk spiller... ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Blir det bedre lyd med røde drivreimer? :D

    Ser forresten at du har 4 reimer til platetallerkenen. Hmmmm
    vet ikke fikk med noen nye sorte , men det satt på røde...litt frekt ;D

    kjører med 4 reimer på tallerkenen , det slurer mindre ved oppstart av motor , for alle vpi motorer slurer jo litt på reimene , reimene i ringen på tallerkenen hadde røket , det er dårlig gummikvalitet på disse originalt(alle vpi reimer egentlig)...så jeg skal få lavet noen nye hos ett firma som driver med slikt til ofshore , der jeg har noen kontakter , satser på at kvaliteten er bedre på de.....ser og at det er sprekker på o-ringene på de fleste centerweightene , ikke noen betydning men dumt....

    når det kommer til lyden er heldigvis ikke reimene av større betydning bare de ikke er røket.

    det finnes nå et direct-drive hjul for denne motoren , de jeg har hørt med , som har prøvd dette , sier det spiller merkbart bedre i bassen , hvorfor skal jeg ikke uttale meg om , jeg syntes alt er helt sjeft nå , så jeg kjøper neppe dette , det eneste denne spillern ikke har , er den såkalte superplatter....gut-man kjøpte visst en sånn til sin tnt , men ikke fått skrevet til han enda å hørt hva han syntes....tallerken koster 1200 usd -mva/frakt , så den er ikke helt gratis akkurat......

    jeg får prøve å styre meg ett par år før jeg kjøper den , alt kline til på en brukt om det dukker opp(tvilsomt)

    titter over kjermen her nå DÆVEN Å FLOTT DEN ER om jeg må si det selv......

    har lenge drømt om en såpass rå vpi-spiller , nå bød sjansen seg , da er det godt å vite at man lenge har ønsket , og ikke gjort noe overildt.....dette er bånnsolide saker , som jeg ser på som en innvestering , pga min brennede interesse for vinylen . Dersom noen ønsker å oppleve denne , og høre hva spillern kan by på , deler jeg gjerne med dere.... ;) så en gratislytt skal det kunne bli råd med dersom noen i omegn er spesiellt interessert...

    Espen
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Mine reimer røyk etter ca halvannet år. Da hadde de vært sprukket/krakilert i lang tid, uten at jeg følte at det gjorde noe med lyden.
    Har ingen formening om hva direct-drive hjulet har å si for lyden. Fikk en kjapp demo i NYC i vår, og det første som slo meg var hvor mye mer konsis oppstarten på tallerkenen ble. Viktig for den som spiller singler vettu. Så det er faktisk en oppgradering jeg vurderer. Prisen er en ting, men det må gjøres endel forandringer på selve motoren også etter hva jeg forstått, noe som har holdt meg litt tilbake.

    Hvis du skal få laget reimer, flere som er interessert? ;)
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    479
    Antall liker
    866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med ny platespiller Espen, hadde ikke trodd det skulle skje så fort.
    Den ser seriøs ut, med ny effektforsterker ihus om ikke lenge så tror jeg deg
    når du skriver at det kanskje kun blir ny værstingriaa og pickup i 2009.
    Kanskje...

    mvh Ole
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skal sjekke litt om reimer , det er mulig jeg får laget opp ett lite antall , så kan ev de som vil kjøpe , dette er førsteklasses nitrilgummi som blir brukt , utrolig strenge krav til kvalitet , sikkert mer enn en platespillerprodusent krever......spørs om ikke reimene har ligget lenge på lager , det ser jo så stygt ut med sprukkene reimer ....

    de røde ser mye bedre ut , ikke en sprekk å se , skal få laget meg ett sett nye drivreimer på tallerkenen , det er plass til en til ser jeg ;D

    jeg for min del dropper nok dd hjulet , da frister superplatter mer.......men jeg skal jo ikke oppgradere på lenge jeg....hører du joaquin ;D ;D...håper gummien på dd hjulet er bedre...Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ixos_76 skrev:
    Bilder......spillern er betydelig bedre enn kameraet ;D
    Legg merke til finishen rundt panelet på sds en og på beina på racket......det er helt likt , racket er jo også fra vpi........

    Nå begynner jeg å få en bra samlig av deler fra det firma der...lurer på om jeg skal grine meg til noen t-skjorter derfra.....sende en mail til Harry å spørre kan da ikke skade... ;)
     

    maskinisten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    277
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Virkelig artig å lese om din vei mot nirvana :)
    Og at du i løpet av bare tre år (hvis jeg har forstått det riktig?) har rukket å prøvet ut, forandret så enormt mye er intet mindre enn imponerende! 8)
    Må bare si gratulerer med et fantastisk anlegg, håper bare at du ikke er heelt 100% fornøyd ;) for dette var veldig underholdende og god lesing.
    Venter spent på neste kapittel..
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    2.307
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer ja. Morsom lesing. Skjønner at du er i hifi-rusa nå!
    Det baller nok på seg...2009 blir et spennende år... ;)
    Tror ikke Joaquin trenger å frykte for den tusingen ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takk alle sammen , ja det er vel ca 3 år siden Yamaha recivern tok kvelden,........det må sies at jeg har legt en annen hobby til side for å dyrke dette , drev med sykkelsport før , og somkjent er jo detyte også en utstyrs hobby , som kan dras enormt langt , slitedelene holder heller ikke lenge ;) så jeg hoppa av den karusellen .

    Jeg er mer enn fornøyd med denne spillern , den kommer til å bli værende lenge , enn om ikke for all tid jeg skal drive med vinyl....(det er ikke dermed sagt at det aldri blir en spiller nummer 2 ;))

    blir det en spiller nummer 2 en gang , skal den uansett ikke konkurrere med min ssm , det blir ikke for å beholde den beste . Har jo vært inne på lp 12 , en kamerat kjøper en snart , så jeg kommer til å sjekke ut denne , men nå som det ble ssm legger jeg både dac prosjektet og lp 12 anskaffelsen på hylla , det har vært snakk om å kjøpe en lp 12 fra uk....

    Jeg kommer til å "klare"meg med denne ssm i allefall ut 09 før jeg drar en spiller til i hus....kanskje når den tiden kommer , føler jeg ikke behov for noen spiller nummer to , sitter litt med den føelsen nå .

    Dette med vpi er rart , helt siden jeg fikk scout i hus for snart 2 år siden , har jeg blitt gla i denne , for meg er det noe spesiellt med vpi , at de både leverer vaskere og spillere i verdens-klasse ga meg liksom trua.....etter jeg fikk ssm i hus , har jeg knappt gjort annet enn å spille plater , jeg har også en god venn som eier en hrx-som jeg har hørt en hel del på...jeg syntes at den analoglyden jeg har hørt fra vpi spillere er liksom noe for meg...Ett sabla driv og dynamikk .

    Samtidig så finnes det jo folk som vektlegger litt andre parametere , og heller velger feks Engelske spillere , som kanskje kan oppfattes som litt snillere på en måte , og for all del slett ikke no galt med det .

    Det finnes ett amerikansk merke til jeg gjerne skulle hørt på , nemlig Sota sine spillere.....men jeg har ikke kommet borti noen som har en enda , disse trur jeg aspiller veldig bra etter hva jeg har lest om.

    Men nå ble det nok en vpi , det gir meg ro i sjelen , og masse av musikkglede i tiden som kommer , dette satte spikern i kista for videre satsing på cd mediet , både økonomisk , og interessen .

    Men en cd spiller må jeg ha uansett , i allefall fram til noen klarer å overtale meg til rippe/hard disk opplegg og pc basert , men jeg har ikke sykt mye cd plater , derfor ser jeg ikke helt behovet for dette pr dd.

    Det er bare å følge med i tråden , det er mer på gang , og 2 produkter til er på vei , men det skjer neppe før i slutten av des. vil jeg tro....Mvh Espen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    ixos_76 skrev:
    Takk Takk , denne spillern er jaggumeg bra....finnes det så mye bedre tru ? ;D
    Jepp, super TNT og super HRX 8) Grattis med ny flott spiller! Når får vi bilder?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    se side 8 gut_man ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    :-[ Huff, hadde ikke sett langt nok ned på siden. Skal skjerpe meg. Nydelig spiller btw :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I dag ankom stockfish s sin samleplate fra Soundplanet som fører disse i Norge , vanvittig bra innspilling på denne , og fin musikk......samt bra levering...takk soundplanet..

    DEt kan fort bli noen flere plater herfra , både musikken og lydkvaliteten er av toppklasse.

    Espen
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Grumpy skrev:
    Morro Espen - når jeg snakket med deg i går, var du helt oppi himmer'n, snakket på utpust og innpust og jeg skjønte fort hvorfor - GRATULERER med dobbel MDF-plate (hehe - intern spøk fra alu-freaken).
    Jøss, jeg snakket med Ixos_76 lørdag og allerede da var han i himmelen og redegjorde for SuperDuperScoutens fullstendige fortreffelighet med den kraftigste hyperventilasjonen.
    Nei, her er det bare å gratulere Ixos. Jeg har hørt mang ei plate og nytt mang en malt til den spilleren der. Måtte jeg bare bli invitert slik at jeg kan få hørt den i heimen din.

    Moro at du fikk til dette. Og som flere har vært innom, du har sannelig klatret kjapt i gardinene.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dette var lekkert, Espen! Gleder meg til å høre en gang.

    Nå er det vel bare å grave Hr. Helmholz inn i veggen, så er vi der? Nei, vent! Det er nye forsterkere på vei?

    Utrolig hvor fort dette har gått. Man kan jo lure på om det noen gang tar slutt.

    Gratulerer så mye! ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Et potent smykke av en musikkformidler, Espen. Det eneste jeg har å utsette er det rent estetiske med de føttene; som om den stod der med truger på beina. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , måtte prøve føttne....fikk jo med en ginko plattform , jeg heller mer til å benytte denne kanskje , føttene og ginko passer ikke sammen , føttene er jo originale vpi......(jeg har sannelig mye stasj fra H.Weisfeld nå ,).......

    Zomby , det tar neppe slutt.....det blir bare lengere og lengere mellom hver gang det er vits i å kjøpe no bedre (bedre platespiller finnes ikke "til mitt bruk") Dynamikkbombe til tusen , srv smekker så man kan sette colaen i halsen , Kari Bremnes Reise ,var neppe bedre live dengang den ble innspillet , nei heidundrande produkt...dette er jammenmeg saker.....Det er ett bunndrag i denne ssm en som er helt magisk , i og med at den har 10,5 arm(den har jeg sikla på leeenge den) var jeg solgt når muligheten bød seg.....Allikevel hevder jeg fortsatt at en scout er en av verdens beste best buy spillere......(lyd pr krone) å oppgradere fra Nad 533 til scout blir litt som forskjellen på ei grillpølse på shell og en biff på BigHorn..... ;)

    Gunnar Brekke sa engang om scout : "dette er rega på sterioder" Han har rett!

    Jeg sier at : superscoutmaster er en scout på sterioder , i bøtter og spann !

    Takk for alle gratulasjoner , dette er ikkeno overildt kjøp , jeg har ønska meg en vpi i den klassen lenge , i ett års tid (lenge for meg) ;D ;D

    Skal prøve med ginko en i morra tipper jeg....

    Kommer nok flere bilder av denne med og uten truger Parelius...... ;D


    Akkurat nå spilles Art Tatum & Ben Webster her , tusen takk for plata nok en gang , Fosse

    Es
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.961
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med nydelig spiller ixos! :)

    Og du som har sagt at Rega ikke er noe tess.....så har du skaffet deg Rega x Rega x Rega..... ;D ;)

    Spennede å følge med på hva du ender opp med av pu, riia etc.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    superregaeater. ;D

    Tess og tess fru blom.....alt er vel relativt...

    rega er vel gode til prisen , i allefall de rimelige utgavene . At jeg ikke liker dem , får være så . Allikevel er jeg nokså sikker på at mange koser seg glugg ihjel med disse der ute...Det er selvfølgelig det det til syvende og sist handler om...å kose seg med musikken. ;)rega,vpi,linn, transrotoer eller what ever...

    Jeg er i allefall hinsides fornøyd med oppgraderingen , og jeg hadde ikke trodd det var såpass stor forskjell(lik pu i spillerne tatt i betraktning.=)

    Men det var det altså , skal få tatt noen nye bilder ,i morra , skal gjøre om litt og teste dempeplattform fremfor hrx-feet som nå står på.

    Det er noe flott med å gå å ønske seg ting over en god tid , for så å komme over noe man har midler til å kjøpe , selv om man har hatt midlene tilgjenglig i ønsketiden , får man liksom til til å bli mer sikker , snuse på andre saker , vurdere hit og dit......sånn har jeg gjort med både horna og nå spillern....det at det ble uno og ssm var ikke planlagt , men det har vært planlagt hornløsning og dyrere vpi en god stund.....

    Akkurat nå gleder det meg stort å ha det her hos meg , begge deler har innfridd forventningene , ssm en satt som ett skudd fra første sporet som ble avspillt , det ble liksom litt WOW dette var rått...

    Nå er jeg i havn med platespiller....det finnes enda noen hakk , og har jo hørt en del på hrx , når en kamerat har en slik , disse er unektlig dyre , og flotte...men nå føler jeg en veldig ro...dette låter grisebra , og skal man ha ut enda mer , ja så kan man hente ut mye på andre elementer....min ssm blir nok gammel her , jeg skal stelle pent med den , og gi den både service og slitedeler som er nødvendig , for at den skal holde toppform.. ;)

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folks...da har jeg endelig fått somla meg til å bytte nick her på hfs.....det nye nicket SSM blir lettere å skrive under med , isteden for den mellomromslinja....i ixos_76

    Espen Saatvedt.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ssm skrev:
    Hei folks...da har jeg endelig fått somla meg til å bytte nick her på hfs.....det nye nicket SSM blir lettere å skrive under med , isteden for den mellomromslinja....i ixos_76

    Espen Saatvedt.
    ssm???
    Super-SadoMachocisme?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he.......vurderte egentlig s.r.e men........
    SUPER REGA EATER ;D ;D

    Nå har jeg gjort en endring , jeg har satt spillern på den medfølgende Ginko plattformen med de originale spikesene på plattformen ,spillern blir en god del høyere med å gjøre det sånn , etter noen plater må jeg vel si at litt av punchet forsvant , liksom litt mindre driv i det hele , jeg ar ikke foretatt andre justeringer enn å bytte føtter og sette Ginko en under.....Jeg får spille noen dager på dette og så bytte til MDF under beina igjen , for så å se..., det er ikke himmelog hav men litt , merker det veldig godt på litt ullene innstillinger , jeg ble egentlig ovverasket over dette , men men.

    Har jo både mini-feet og ginko en nå , så det blir litt frem og tilbake .

    Skal få ut ett par bilder med ginko under spillern....Må bare spille litt mer først ;D

    Mvh Espen Saatvedt.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bildene ble ikke bra i dag , kameraet mitt har fått en rund med innstillinger det ikke har hatt godt av....

    Mvh Espen
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    prøver ett til.......må få orden på kameraet igjen , det var ikke bra før heller , nå har det blitt helt håpløst.....
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Du er enten skjelven enda etter nyinnkjøpet, eller så danser du. ;D




    Oi, det var noe annet ja. Fint bilde.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.964
    Antall liker
    27.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gratulerer
    Var en tur inom Espen på Mandag og såg på herligheten, litt av en spiller du fått deg.
    Spiller flott gjør det også, oppløst og dynamiskt, som du sa har du heller ikke justert
    noe, så efter en tid nær du fått tweakat litt kommer det att bli grymt bra, og denne
    integr amp var vel også en midlertidlig løsning.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk Cash , ja som du vet har jo monoblokkene mine blitt rasert av lynet , så det der er jo en forsikrings sak , i og med at jeg nå har bestillt nytt stereotrinn av Fryd hi-fi før nedleggelsen , fikk jeg låne denne 100w jolidaen med rør på inngangen , jeg har spillt en del med den nå , og den er farlig god den der....spiller skikkelig bra .

    Jeg er allikevel sikker på at m3/2a3 vinndicator parkerer denne lett med god margin .

    Jeg har jo også ett bedre mm riia trinn i m 3 ern , enn mm trinnet til Thorhauge (litt mer oppløst) , så det er mye å glede seg til . ;D

    Jeg har utelukkende spillt vinyl på anlegget siden lørdag , det kommer jeg til å fortsette med , jeg har nå gjort noen ørsmå justeringer på tonearmen (VTA/azimut , og hørte bedringer i lyden pga det i går , ble enda klarere i diskantgjengivelse , og strammere bass .

    Hyggelig at du likte både lyd og spiller cash 63 ;)

    Nå nytes små endringer framover , dette er spennende....veldig spennende !

    I går sank jeg ned i gostolen med Stockfish sin samleplate og satt på side b...dro på litt volum og spillte igjennom hele siden , mens jeg lente meg tilbake , det var helt magisk...det er ett eller annet med fylden i denne spillern jeg ikke har hørt maken til før , den holder liksom stålkontroll på alle oktaver og serverer musikken uanstrengt og superdynamisk .

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg bedrevet litt kableproduksjon her i kveld , bytta jumpere på horna ,til flatsølv 4x0,4 totalt 8 jumpere ble laget , sølvet ble pusset først før strømpene ble tredd på (bomull , prøver med det)....bytta da fra ag s egene jumpere og til disse laget av 99.999% flatsølv fra KA rasmussen på Hamar .

    Lyden , nja , helt lik syntes nå jeg , fordelen er at det nå er friske ender i terminalene(bare klemt sølvet rett i wbt terminalene , disse er std og ikke sølv )

    Det var lang bestillingstid på sølvet denne gangen , jeg fikk forøvrig 7 meter for mye , og skal i tilfelle returnere dette , fordi det utgjorde en kostnad på 600kr vektmessig . Dersom noen ønsker seg slikt flatsølv er muligheten der nå , før jeg ev returnerer de 7 meterne jeg ikke har brukt for .

    Sølv som blir returnert blir omsmeltet til råvarer igjen , slik at jeg får igjen det jeg ga for det i grampris..

    bestillte litt over halvkiloen med sølv alt flatt glødd flatvalset , tenkt å prøve med ett sett med ht kabler i samme matriale , men mangler fortsatt no strømer til det bruket , får se om turen på ELFA blir noe av kommende uke .

    Dersom noen ønsker tilsvarende jumpere til sine ag , kan jeg være behjelpelig med å montere strømper på sølvet slik at det blir til ferdige jumpere .

    Ikke himmel og hva i forskjell , men connection i terminalene blir alngt bedre enn med de slitene stumpene fra ag...skrudd inn og ut mange ganger mine i allefall . sølvet Jeg lagde mine like lange som de originale , altså med litt overlengde , greit å ha hvis det skulle bli behov for å kutte av å komme til friskt sølv ved en senere anledning , eller horna skal flyttes i hullene , slik at høyde mellom hornene kan forandres om ønskelig .

    Er skikkelig spent på ht kablene , har jo også sølv der i dag, som funker utmerket(annet fabrikat).....men med den kommende omgjøringen på effektsiden , trenger jeg litt lengere ht kabler .

    Får ta noen bilder av jumperne i morra .

    Mvh Espen
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Må si du er SVÆRT driftig nå for tiden. Legg ut noen bilder hvis du har tid!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , ja hugh her har det gått for seg , den siste innvesteringen var vel mer å regne som en tilfeldighet...Salg av scout var jo allerede avtalt når ssm en dukket opp , så jeg kunne likegodt spillt på en rega p3-24 i disse dager . Slik ble det altså ikke -.

    Sølvjumperne har jeg hatt i bestilling en stynd , dvs jeg har kjøpt en del meter , og planen er ht kabler i samme matrialet , men muliggens med noe skjerming . Vi får se .

    DEt er vel ikke annet å si enn at jeg er kjempefornøyd med den nye spillern , det gamle var jeg jo også fornøyd med....kjempespiller scouten også . Allikevel tror jeg superscoutmasteren passer enda bedre sammen med nåværende oppsett , den har gode arbeidsbetingelser for å levere lyd på mine ag horn .

    Spillern er bare helt fantastisk , det blir nok ikke min siste platespiller , men den siste spillern som er kjøpt for å få enda bedre lyd....Neste gang blir det nok en helt annen type spiller , slik at begge skal spille i samme oppsett . Dette gjøres om jeg får lyst på sikt , det blir uansett lenge til .

    Jeg har jo ett nytt effekt trinn i bestilling , det er en mnd siden det ble bestillt i disse dager , men må nok smøre meg med tolmodighet en stund til desverre . At jeg gleder meg er jo ingen hemmelighet akkurat .

    Mvh Espen Saatvedt .
     

    Timba

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Eg brukar same oppskrift som deg, 0.4x4mm flatsølv i bomullstrømpe som høgtalarkablar. Det fungerar fabelaktig, men eg rådar deg til og styra vekk fra og prøva deg på skjerming. Da forsvinn mykje av magien i sølvet. Må du skjerma dei pga støy så tvinn dei heller. Mine UNO har også fått same type internkabling, forutanom bassane, dei har fått 6mm2 solid core kobbar
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Timba : Sliter litt brum i bassen , jeg skal forske mer på dette , men jeg lurer litt på om det kan komme av for dårlig skjerming av kablene .(ht) bruker jo bertram flatsølv i dag ,( Med teflon rørstrømpe)men de blir for korte til mitt bruk når ny forsterker ankommer .....

    Jeg er også usikker på om jeg kun skal bruke 1+1 leder for signal og retur , eller om jeg skal gå opp til dobbel skinne altså 2 til + og 2 til minus....noen tips å få ?

    Hvorfor benytter du kobber på bassen ? Går da ut i fra at du har fjernet broene fra diskanten og ned ??


    Først trodde jeg at støyen kom fra interconnect mellom pre/power--men nå er jeg sannelig ikke sikker lengere , jeg driver det hele med en integrert forsterker for tiden ,(fikk fortalt at forsterkern hadde vist tegn til støy av han jeg låner den av) og benytter ikke rca mellom 2 apparater . hmm litt snodig , jeg har matrialer liggende for å lage kabler til interconnect som var tiltenkt kobberskjerm tilkoblet i pre enden .

    DE Bertram kablene jeg nå bruker er tvunnet , jeg har i midlertid blitt frarådet av andre ag eiere å gjøre dette på sølvkablene jeg skal lage , det er neppe noe voodoo ved Søren Bertram s tvinning av sølvet sitt , men hadde nå tenkt å prøve uten tvinning . Lettere å tvinne om i runde to isteden for å rette ut... :eek: ;D

    Jeg syntes sølv passer horna godt , det gir en utrolig tilstedeværelse jeg ikke har vært i nærheten med andre kabler (ww , audioquest rockefeller som jeg brukte først)--og som forøvrig er en j---- go kabel ;D

    Jeg vil ikke dra konklusjonen at ht kabel fra Bertram skaper støyen , dette har jeg forsket for lite på enda , men har opplevd å teste ut serdeles godt skjermet interconnect mellom pre/power med godt resultat , (ble tyst) men selvfølgelig så låt den kablen skikkelig flatt og lite med dynamikk .


    Den som gir seg er en dritt..... ;D

    Mvh Espen
     

    Timba

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    ssm skrev:
    Timba : Sliter litt brum i bassen , jeg skal forske mer på dette , men jeg lurer litt på om det kan komme av for dårlig skjerming av kablene .(ht) bruker jo bertram flatsølv i dag ,( Med teflon rørstrømpe)men de blir for korte til mitt bruk når ny forsterker ankommer .....

    Jeg er også usikker på om jeg kun skal bruke 1+1 leder for signal og retur , eller om jeg skal gå opp til dobbel skinne altså 2 til + og 2 til minus....noen tips å få ?

    Hvorfor benytter du kobber på bassen ? Går da ut i fra at du har fjernet broene fra diskanten og ned ??


    Først trodde jeg at støyen kom fra interconnect mellom pre/power--men nå er jeg sannelig ikke sikker lengere , jeg driver det hele med en integrert forsterker for tiden ,(fikk fortalt at forsterkern hadde vist tegn til støy av han jeg låner den av) og benytter ikke rca mellom 2 apparater . hmm litt snodig , jeg har matrialer liggende for å lage kabler til interconnect som var tiltenkt kobberskjerm tilkoblet i pre enden .

    DE Bertram kablene jeg nå bruker er tvunnet , jeg har i midlertid blitt frarådet av andre ag eiere å gjøre dette på sølvkablene jeg skal lage , det er neppe noe voodoo ved Søren Bertram s tvinning av sølvet sitt , men hadde nå tenkt å prøve uten tvinning . Lettere å tvinne om i runde to isteden for å rette ut... :eek: ;D

    Jeg syntes sølv passer horna godt , det gir en utrolig tilstedeværelse jeg ikke har vært i nærheten med andre kabler (ww , audioquest rockefeller som jeg brukte først)--og som forøvrig er en j---- go kabel ;D

    Jeg vil ikke dra konklusjonen at ht kabel fra Bertram skaper støyen , dette har jeg forsket for lite på enda , men har opplevd å teste ut serdeles godt skjermet interconnect mellom pre/power med godt resultat , (ble tyst) men selvfølgelig så låt den kablen skikkelig flatt og lite med dynamikk .


    Den som gir seg er en dritt..... ;D

    Mvh Espen
    Den brumminga kan like godt koma frå både strømkabel til bassane og endå verre, direkte frå veggjen. Det kan være noko som slår inn på den kursen du bruker og skapar ei slags jordsløyfa. Det kan jo og væra forsterkaren :)
    Eg brukar kobber fordi eg likar det best i bassen, den får litt meir fylde og pønsj i forhold til sølvet som er veldig høfleg og kontrollert.
    Eg kjøyrer tri-amping, og har fjerna alle bruene. Annbefales'
    Prøv fyrst utan og skjerma eller tvinna noko som helst. Då spelar det ihvertfall best hjå meg 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn