Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Uff , ja det har gått noen kroner på produkter fra Dr. Tom Whiting i usa , alle nakkene kommer fra denne farmen , for spesiellt interesserte finne det litt å titte på her : www.whitingfarms.com

stikke og verktøy er halve jobben , så det må man ha , bordet kan om nødvendig med ekle grep konverteres til loddebenk for hi-fi om det skulle være nødvendig , Boomblaster for bindelyd av laber kvalitet er selvsagt på plass.

som du la merke til Jan , var det en den fiskestenger der inne også , fra sage , scott , og CND i usa , koster litt , emn ahr til gjengjeld livstidsgaranti til første eier , så her kan det svare seg å kjøpe nytt.

Nakkene er mye standard hyllevare , men enkelte er spesialfarget med ventetid på , dette er jo levende dyr , så noenganger er etterspørselen større enn hva som kan dekkes , da blir det ventetid....

Man binder vel 1000 fluer på en nakke ( tørrfluenakke) så det går en stund før jeg går tom.... :D

Mvh Espen

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nå ble jeg litt satt ut her. Det der var rent overveldende. Her kan det åpnes fluefiskebutikk når som helst.

Jeg gav meg på fluefiske.net da jeg oppdaget HFS, og fant at bindestikke i sweetspot var den optimale måten å tilbringe vinterkvelder på.

Fin den Dynaking´en, sånn har jeg også. :)

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Må vel innrømme at jeg muligens var innhabil i quizen,men det er en formidabel mengde av fluebinder utstyr samla i det vesle rommet.
    Skulle du mangle stenger til alt,så som sagt før har jeg ei Scott firedelt kl.6 enhånds som du kunne få prøve.Detta blir som å banne i kjerka men nå i påsken har jeg en Sugden A21a på lån.Den speller som f...på mine ChorusII.
    Mvh Finbeck

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Bare så det er sagt,med din vinylrigg så er du nok minst ett hestehode over mitt oppsett,både ang dynamikk/oppløsning og lyd ellers, på dei høgt du bruker sammen med quicksilver blokkene,det er eg rimleg sikker på:)

Jaggu har du masse utstyr til fluebinding,flott å sjå.

Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dynamikken med qs er det ikkenoe å si på i mine ører , kanskje den viktigste grunnen til at anlegget hasr stått urørt siden riaa-kjøp i fjor sommer.

Jeg skal ikke ut å vingle igjen , og vil holde stramme tøyler ang det som funker her hos meg , men å prøve annen effekt er jo moro.

skal sjonglere litt med dette , for å se hva som er best over tid.

Er vel heller ikke helt fjern for å prøve en kl a transistor ala sugden eller noe i den duren heller...... og så er jeg sugen på en ny preamp.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk for fine bilder Jan P.

Mvh Espen

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.864
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hva du enn gjør Espen...., bytt ikke ut Horn Mono.. De kan faktisk bli enda bedre med bytte av intern kabling i signalveien,, du får mer 3D og oppløsning, mye mer oppløsning ;)

mvh
    lassemann

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lassemann , ikke noe fare for at de blokkene skal noe sted.

hvordan kabling anbefales benyttet ? har du utført dette på dine mid ?

Er meget fornøyd med marconi-rørene , som faktisk ,l opp mot billigere rør gir en formidabel økning i både oppløsning , slam og musikalitet....

Espen

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Finbeck skrev:
    ..formidabel mengde av fluebinder utstyr .....
    ....en Sugden A21a på lån.Den speller som f...
    Blir det bedre her nå, så vet ikke jeg hvor det skal ende...

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Roy Eldrige "happy time" snurrer på riggen nå , en utrolig flott skive , som jeg har hatt stående , at jeg ikke har hørt på denne før ??

Espen
    Hvor har du gjømt den, når jeg har vert på lytting ???

ssm skrev:
    Dynamikken med qs er det ikkenoe å si på i mine ører , kanskje den viktigste grunnen til at anlegget hasr stått urørt siden riaa-kjøp i fjor sommer.

Jeg skal ikke ut å vingle igjen , og vil holde stramme tøyler ang det som funker her hos meg , men å prøve annen effekt er jo moro.

Er vel heller ikke helt fjern for å prøve en kl a transistor ala sugden eller noe i den duren heller...... og så er jeg sugen på en ny preamp.
    Mvh Espen
    Se der ja, annen pre på gang ???

Må vi vente helt til Mai før vi får svar ???

Uansett, ha en fortsatt god Påske :) :)

Mvh Geir

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.864
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei Lassemann , ikke noe fare for at de blokkene skal noe sted.

hvordan kabling anbefales benyttet ? har du utført dette på dine mid ?

Er meget fornøyd med marconi-rørene , som faktisk ,l opp mot billigere rør gir en formidabel økning i både oppløsning , slam og musikalitet....

Espen
    Hei Espen!

Her nede i Østfold er knapt et produkt som ikke har fått byttet ut internkabling med Vivanco coax, 1 mm solid core copper, med meget gode lydmessige egenskaper. Ellers er det verd å vurdere bytte av kopplingskondensatorer. Her er det jo som kjent mange merker å velge mellom. Jeg byttet til Mundorf Supreme Sølv i olje. Totalt et merkbart løft som etter min mening gir et mer oppløst lydbilde og større båndbredde..

Om du hadde åpnet den ene blokka og tatt ett bilde av innmaten, kunne jeg sett hvordan dine ser ut og eventuelt tatt det derfra ;) Legger ved et bilde av mine. Den hvite litt kraftige ledningen i signalveien er Vivanco. Merk den korte signalveien :eek:

Tviler ikke på dine gode KT66 rør, røra er svært viktig. Spiller i perioder selv på ekte NOS Mullard EL34 og de er en klasse opp mot mye av de nyproduserte :)

mvh
    lassemann

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Grumpy, du er stadig mer enn god, men denne gangen er du bare fantastisk! Bilder og tekst i særklasse med en beskrivelse av verten og hans hjem så god man formlig er der selv. Takk til dere begge.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fosse , takker for hyggelige ord , døren er alltid åpen vet du , vi får ta en shootout på heart over påske.....

sugden a21a er nevnt i tråden , ett av de effekttrinnene i transistor jeg godt kunne tenke meg å teste ut en gang.......selv om jeg ikke vet helt når.

Gemeni 13 , happy time var her sist du var her..... skal ta den med til deg snart , når jeg skal høre på din nye flotte riaa.

mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Finbeck skrev:
    Må vel innrømme at jeg muligens var innhabil i quizen,men det er en formidabel mengde av fluebinder utstyr samla i det vesle rommet.
    Skulle du mangle stenger til alt,så som sagt før har jeg ei Scott firedelt kl.6 enhånds som du kunne få prøve.Detta blir som å banne i kjerka men nå i påsken har jeg en Sugden A21a på lån.Den speller som f...på mine ChorusII.
    Mvh Finbeck
    Sugden a21a i denne tråden er helt velkommen , og blir slett ikke som å banne i kjerka nei.'

Kan du komme med lytteinntrykk etterhvert her ? mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg vel bare si at Heart-blokkene spiller fantastisk etter litt justering i kabelsalaten , og tuning opp mot øvrige greier....

Meget oppløst og godt driv på Lowterne....

Det er bare å kose seg , får bestille nye driverrør til qs blokkene når pushern åpner over påske , så de er oppe å går igjen.

Tror jaggu diosse Heart-blokkene skal få bli ei god stund også , kanskje jeg beholder begge settene med blokker , såpass rimlig , og i tillegg velspillende effektforsterkere vokser ikke på trær...... :D

Vært veldig moro ¨å såille muskkk de siste dagene , det går i trio-jazz , enkel saxjazz og litt klassisk som slett ikke er feil , på oppsettet sånn det nå fungerer....

Jeg kommer til å fortsette på denne stien , fortsette med mcintosh på presiden , og lowter på høyttalersiden , platespillerriggen er jo fin som den er...... Maim cd en funker også knirkefirtt , kanskje noe å gå på der , men det er uansett ikke min primærkilde..... cd5x har fått stå i fred ett år nå snart , fornøyd med den også...

Vurderer en annen psu enn teddycap en , kanskje en nyere teddy , eller Naim s flatcap men vi får se hva bruktbørsen har å by på utover.

mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens , da ble det oppgradering i dag.

En ny preamp fra Mcintosh..... C 2300

Fant ut at skulle jeg først oppgradere , ville jeg beholde og forbedre sounden jeg har i dag , ytterligere , dermed falt valget på mcintosh sin større preamp.

Finishen er upåklagelig , akkurat som på lillebroren som står er side om side.

Denne har og mc Riaa , selv om det ikke var avgjørende v kjøp , jeg har jo riaa , og kommer også til å bruke den , men skal da prøve mc riaaen og se hvor god den er.

Får lese blekka igjennom , å finne ut av alt , en del muligheter med denne , hittil har den spillt på linjeinngangene , og med originalrør-

------------------------------------------------------------------------------

Litt om lyden , det låter nok mer oppløst og med mer driv en lillebroren c220 som jeg har hatt en god stund( til å være meg nå) ;D , når det er sagt , får man mer av alt , sånn som hos alle andre når man oppgraderer , dette skjer ogå her , spiller for øyeblikket med Heart 300b som effekt på 10 w kl a , funker strålende uten støy .

Hørt stortsett på Jazz i kveld , og det er klang , driv og enda bedre bass enn det var før , når det er sagt skal det sies at c 220 er en fantastisk pre til prisen , min versjon c220 er bare litt over ett år gammel , men vi har blitt gode venner , såpass gode at skulle jeg bytte var merke og modell avklart , dermed ble det c2300 , gleder meg til å fortsette å spille på denne utover .

C220 blir vel lagt ut for salg etterhvert.

Litt mindre bokstaver i display på c2300 enn c220 som er noe av det aller beste jeg har hatt hva dette behager å kunne lese displayet..... her har virkelig andre produsenter noe å lære av Mcintosh-gutta.

Ett bilde av Mcintosh c220 må vi nesten ha , jeg takker ærbødigest for følge , og for mange flotte musikkstunder , når nå storebroren skal gjøre jobben videre.

mvh Espen

Vedlegg

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Gemini13 skrev:
    ssm skrev:
    Roy Eldrige "happy time" snurrer på riggen nå , en utrolig flott skive , som jeg har hatt stående , at jeg ikke har hørt på denne før ??

Espen
    Hvor har du gjømt den, når jeg har vert på lytting ???

ssm skrev:

Mvh Espen
    Se der ja, annen pre på gang ???

Må vi vente helt til Mai før vi får svar ???

Uansett, ha en fortsatt god Påske :) :)

Mvh Geir
    Jammen måtte vi vente til det ble Mai :D
    Nå hva du treig ;D

Graulerer så meget med oppgraderingen, må nok en tur innom å høre på forandringen.

Mvh Geir

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Geir , du får ta turen , nok en gang-...... tror dette kommer til bli jævla bra gitt.

Neste gang ryker vel VPI en..... 8)

Nå har jeg holdt meg i skinnet siden juli i fjor da jeg byttet riaa ,frem til Heart-blokkene ble kjøpt for få uker siden , og nå preamp , så det har da gått litt tid.

Jeg er usikker på hva jeg kommer til å beholde av effektforsterkere , jeg skal prøve kl a transistor etterhvert , noe jeg har sabla trua på- spesiellt da saker fra Nelson Pass.

Sugden og Malmin hakk i hel , sistnevnte kommer på visitt etterhvert.

Mvh Espen

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Hei,gratulerer med ny pre.Sugden har forlatt huset inntil videre,er ikke 100% sikker på om det blir Sugden ennå(95%)Sugden spilte bra på alle områder,spesielt bass.Det som trekker litt ned er at den var noe hard i mellomtonen på enkelte innspillinger.
    Mvh Tom

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Tom. Er forsterkern ny , kan jo innspilling trenges.....

Av det jeg har hørt av transistor på klipsch så har det ofte vært litt hardt oppover som du nevner , sånt kan fort bli irriterende , så greit å tenke seg om.....e v la forhandler spille inn så låner du , og kjøper låneexemplaret......vpis så er den saken i boks. ;D

Hittil er jeg veldig fornøyd med preampen jeg fikk hit i går , spesiellt på vinylen syntes jeg løftet er merkbart og positivt , får mere uttelling for platespillerkomboen jeg har også , ikke for det , det låter da veldig fint med c220 også.

mVH Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hatt en seanse med mc 275 på besøk , den sagnomsuste effektforsterkern til Mcintosh , flotte saker , spiller med trøkk og moro , men kommer nok først og fremst til sin rett på mer tungdrevene saker.

Pushpull forsterkere har aldri vært min store greie , ei tungdrevene høyttalere , men denne forsterkern er bare dritkul..... DET beistet av en poweramp , med innkoplinger i øst og vest , minner det litt om qs blokkene jeg selv har.

Når det gjelder Power på mine Lowter , syntes jeg klart at disse spiller best med moderat power , rundt 10/20watt , hatt opp til 100 watt amp på disse , uten at den nødvendigvis spiller bedre , men annerledes.

Jeg har klokketro på at effekt og følsomhet/impedanser har noe å si , dermed har jeg konkludert med at set amper med litt power fra 10 watt og oppover med gode trafoer , virker strålende her hos meg.

Mcintosh ampen ligger på børsen , den selges for en kompis , og for ett byggverk av en forsterker , en smart greie er at det er bare å vippe over en bryter for å konfigurere den over til monoblokk..... vips , så kan man jo bruke to samtidig , prisen er såpass ederuelig at det er fullt mulig for mange å gjøre dette , bruktpris tatt i betraktning....

det ble ikke helt feil å kjøre denne sammen med preampen c2300 , men den avgir litt varme , er relativt stor , og jeg har ikke behov for så mye power på mine horn....

dermed selges denne for en OVK-venn.

Jeg har ikke fått spillt så mye på den nye preampen , men den svarer i allefall til forventningene , og antakelig litt til når jeg får roen over meg.....

Mvh Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt flere bilder fra google.... ;)

Vi får se om noen ender opp med min flotte c220 etterhvert , det har vært noen henvendelser i dag , så vi får se .

Imens beskuer jeg gjerne begge-.... :D c220 er vel den preampen som har gitt meg mest musikk , spille og eierglede samtidig , jeg har hatt dyrere preamper , men aldri noen som har gitt en slik eierglede , samtidig med at både lyd og brukervennlighet , har vært like bra.

det coole med mc er at de lager bra ting , helt fra entry line og opp til uber-highend.....

Mvh Espen

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Var det McIntosh som kjøpte Freia?? ;D ;D Samme lysreklamen i hvertfall..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja var det ikke det da =? Mener jeg har hørt om det før....

Spillt med mcintosh 275 røreffekt i dag , det spiller rett og slett jævla høyt på horn.... ;D

Ampen kommer nok mer til sitt rette element med å få liv i tungdrevene apekister enn mine lettdrevene lowterelementer.

Mc275 er tilsalg på børsen..... veldig flott forsterker , ser mye mer brutal ut i virkligheten enn på bildet..... tung som rakkern ern også.

Her er det bra med jern....

He he.
    Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    da har det vært uro i lyttestua en tid , Mcintosh 275 er testet , veldig bra , men ikke støyfri nok til horn , den er vel heller ikke beregnet på å trekke så enkle laster....

Inn i dag kom en Lånt Malmin bygget kl a amp , takk til bho som lånte den ut , spennede bekjentskap får jeg si , kl a transistor er slett ikke feil.

mener han sa det var en 15 watter , spiller bra når den er varm , denne skal jeg spille litt på noen dager , så får vi se når man kopler om igjen etterhvert.

Morosom sak , beygge3t inn i doxa kasse med trefront . diskrete dioder i front , med en belysniong de aller fleste av produsentene burde tatt til etterretning , dempet grønt er lekkert og lett for øyet.

Klar lyd med godt driv..... kanskje Bho sier noen ord om saken også om han hører innom , takker for besøket Birger , lenge siden sist , men alltid hyggelig..... gleder meg til å oppleve dine oppgraderinger etterhvert.

Mvh Espen

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    da har det vært uro i lyttestua en tid , Mcintosh 275 er testet , veldig bra , men ikke støyfri nok til horn , den er vel heller ikke beregnet på å trekke så enkle laster....
    Da er det noe galt med ampen eller røra. Og siden du har balansert ut på
    preamp din går jeg ut ifra at det var slik du koblet dem sammen. Stor
    forskjell på singleended og balansert på den ampen der.

Mvh. Serial

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , det er ikkno galt på røra , derimot er det ikke DØNN tyst , det kan det ikke bli heller når hornet er på 100 db pr wm.

PP a/b forsterkere vil aldri klare å låte like rent og støyfritt som se amper , det har i allefall ikke jeg fått til , og jeg har hatt en del utstyr,..... når det er sagt , så er ikke SE noen garanti for støyfrihet , spesiellt ikke med 300b trioden , her har det også selvsagt mye med hver enkelt konstruksjon å gjøre.

Mcintosh en var kun innom iforb med overlevering til ny eier , men det var moro å prøve , ser jo også uberfeit ut....

Så er c220 preampen avhentet av ny eier , og den nye c2300 koplet opp og spiller.

Jeg liker denne meget godt , c220 har jeg også syntes har vært meget god ,

Håper å få tid til å bytte pickup i morra eller helgen , så skal jeg finne ut hvordan riaaen i mc n låter.....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Heisann,.,,,,

Så er c2300 oppe å går , c220 forlatt sitt gamle hjem , og fått en ny eier å tjene.

hittil av det jeg har hørt av mcintosh c2300 syntes jeg det er meget bra , spiller dypere enn sin lillebror , og mer fres i toppen , dette kommer spesiellt godt fram på blåsejazz , horn , trompeter og sax høres faretruende nær tuten..... ;D

Jeg kommer til å prøve mer annen effekt litt senere , om ikke veldig lenge.... det frister med mer kl A transistor , samt å få igang igjen mine flotte quicksilver kt66 blokker , som nå mangler ett driver-rør , Motron skulle sende rør , men må ha glemt det ( igjen) :)Jeg får ringe å purre om mandagen.

I tillegg til hi-fi er det blodig alvor til oppkjøring i årets Laksesesong.... binder fluer til sene netter , liner er klargjort og utstyret komplettert igjennom vintern , måtte elvene fylles av både vann & laks,.,,,

Det første som kommer til å skje nå er at Lyra skala skal tjenestegjøre i armen en god periode , gleder meg til dette , men har ikke fått roen over meg til innjustering og oppsetting..... det kommer en av de nærmeste dagene.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , er da svært fornøyd om dagen.... bare venter på ett par rør som tilsynelatende har tatt sin tid å få tak i , nå er de snart her.....

planlegger litt , skulle gjerne hatt en ny platespiller ( en til) før vintern er i anmasj , dermed har jeg litt tid til å tenke på saken.....

Jeg kjøper utelukkende brukt , og pruter gjerne til jeg blir flau , for det gjør jo alle andre her inne.... ;D

Fraspøk til alvor..... skal jeg ha en spiller til , må armen takle min Lyra skala , og det må kjøpes komplett-og ikke minst må arm/spiller passe sammen.....

Når det gjelder drivverk /spillere har jeg en shortlist , men tar gjerne mot tips....

shortlisten må bli som følger.....
    --------------------------------

VPI hrx. jmw 12,7 standardarm

Nottingham Mentor Voyd arm kanksje

Avid sequel /arm ikke bestemmt

Linn LP 12 , Linn arm

Well tempered / med WT arm.

En tung microseiki kanksje ?

KUnne kanskje vridd lyden til litt mer PraT faktor ala Linn , med en vpi til , blir signaturene veldig like , men det hadde vært forbanna kult å sammenliknet hrx med min egen litt over tid også,...... fornuften tilsier at jeg kanskje finner noe annerledes..... men man skal aldri si aldri.

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kos deg med lukten på én spiller til E.

-Spennende alternativer du har på shortlista. Dropper du de som er vriene,
    så sitter du igjen med spennende alternativer sammen med HRX'en din, skjønt jeg
    tviler på at du vil finne noe som spiller vesentlig bedre i ditt oppsett, men man vet jo aldri? ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bedre og bedre , når sant skal sies , kunne det vært gøy med arm/spiller med en noe annen signatur også.

Jeg sitter å sikler på en ny effekt , usikker på hva det blir , men har lukta litt på forskjellige røralternativer på 20-50 kl a watt....

Har jo Heart-blokkene også , spiller fint denm , og så er de jo dønn strøkene og ikke minst tyste , jeg har jo hatt arten før , men disse er bedre enn det første - eldre paret.

Om det blir en ny effektforsterker , vil det ene settet monoblokker måtte forlate meg , da jeg ikke ønkser samlemani at uspillt hi-fi , Quicksilverne er det uaktuellt å selge , så finner jeg nå noe nytt , må nok Heart-beat 300b finne seg ett nytt hjem.

Ellers nyte s cd en ( for enkelhetens skyld i sommervarmen) Vengerov & Virtuosi EMI Classic i kveld , flott cd fra Maxime Vengerov , men MONTI Czardas- som er ett flott stykke , Vengerov gjør det til gangs syntes jeg.

Og til de som måtte lure , både rør OG transistor kan det bli nå.....

Mcintosh er det eneste av transistorbaserte IKKE KL A amper som vil bli vurdert.... men jeg syntes det er for mye effekt , selv på de minste modellene , jeg har faktisk ikke god erfaring med å pøse på med effekt , i forhold til følsomhet , det bør avbalanseres nøye er min mening . I og med at QS blokkene leverer både smekk, driv , dybde og gir fot , bør jeg nok se på noe mellom 20 og 50 watt......

Graaf GM 20 ? :D

noe med 845/211 kanskje ?? Wavac ??

Vi får se , legger vel ut noe mer når noe dukker opp....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen , da har jeg nye driverrør på vei til Quicksilver-monoblokkene , gleder meg veldig til å høre hvordan disse nå vil spille ,sammen med c2300 preampen.

Får håpe posten klarer åla være å knuse disse på vei fra Vestfossen til Rælingen nå da-.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens , så var ferien over , og nå har jeg fått kjøpt inn nye genalex Gold lion KT88 til mine quicksilver , i og med at jeg har Marconi kt66 fra før , valgte jeg kt 88 denne gangen .

Fikk rørene i dag , så jeg vil komme med en rapport på disse når de har spillt litt.

Jeg forventer mer trøkk enn med kt 66 og kanskje mer åpene i toppen , vi får se.

Hadde en runde med mcintosh 275 her for litt siden som ikke var helt feil , dermed skal jeg teste ut kt88 i mine blokker for å se hvordan dette blir.

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vel overstått ferie Espen. -Spennende med ferske rør. Du får stelle pent med de.
    -Hva er det du sitter igjen med av M.tosh og andre amper nå?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg får la rørene gå i allefall 50 timer før jeg drar konklusjonene for langt , men det spiller ikke hakkende gæærnt dette.

Ja jeg skal prøve å få de til å vare til du kommer oppom en tur Jan ;D ;D , nå er både driverrør og effektrør byttet i qs blokkene.

Jeg har nå Mcintosh c2300 preampen , og heart beat 300b , samt quicksilver hornmono , nå oppsatt med kt 88 gold lion.

Kt 88 kjøres jo i paralell så de yter vel oppgitt 25watt pr kanal i flg Mike Sandres , konstruktøren til Quicksilver blokkene.

Her hører jeg at det går an å glede seg til rørene har fått noen timer med varme og strøm... ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , her var rørene jeg nå prøver ut.... de er slett ikke værst , til å være nyproduserte saker.

jeg skal la de få noen timer i forsterkerne , om de kan hamle opp med selveste Marconi Radiotron får vel tiden vise , jeg kan ense en tanke mer trøkk i bånn med disse kontra kt66 .

Nå er vel planen å prøve noe transistor-power etterhvert , jeg la jo ut en shortlist for litt siden .

vi får se hva som dukker opp med tiden her inne.

En sub til hadde og vært kult , vintern melder snart ankomst om ett par måneder , så da satser jeg på at røra er innbrent til det.Det blir slett ikke feil med kt66/88 rør på jazz i mine ører.-....... 300b er også meget bra i dette oppsettet , men klarer ikke å gjengi mellombassen like godt , toppen derimot er bra.....

Om jeg beholder begge poweramp-settene utover , kommer jeg nok til å kjøpe inn ett sett 300b rør til heart-beat blokkene.

Mvh Espen

Mvh Espen

Vedlegg

• 78.3 KB Visninger: 348

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Heisann :)

Hvor er bilde, ser ikke noe bilde ;D

Mvh

Geir

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , bilde er av rørene over.....

I dag har jeg i midlertid gått en vei som det er lenge siden sist jeg har vært på----

Transistorbasert effekt..... 8)

Har jo lenge tenkt på å prøve dette , i form av forskjellige klasse A varianter eller Mcintosh effekt.

det ble sistnevnte , da mc 252 effektforsterker , er vel ikke innspillt enda heller , men jeg syntes det låter meget bra.

Effektmessig er det jo i bøtter og spann med mine Lowter , det spiller med trøkk og innlevelse i musikken , og ikke minst orden i rekkene.

Vi får prøve over tid å se.

Må vel kanskje tenke på å kvitte meg med ett sett effekt før vintern , jeg velger å beholde alle tre settene inntil jeg får bestemmt meg...Før har det vært ett sant helvete å få ting til å spella skikkelig , nå derimot med fulltonehorn , er tingene enklere.

Mvh Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Ja det var dette bilde du etterlyste vel Geir.... :)??

Mvh Espen
    Nesten rektig, tenkte mer på et bilde hvor vi får se hele oppsettet :)
    Gratulerer så meget med forsterker.

Mvh Geir

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn