Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    takk takk.....har ikke noe bra nærbildeobj. ikke stativ heller (prioriterer hi-fi stativ...) ;D

Rustfrie spikes , med fiffige lettvinte vingemuttere,,,,,

Jeg er nok en av ganske få i verden som har kjøpt to slike fra VPI....

solide saker , og helsveiset , bra for stabiliteten , værre for lommeboka hva frakt over dammen angår , men jeg beit i det sure denne gangen......nå er jeg i mål-......

racket settes ikke opp før lengere ut i uken , jeg har ikke fått i orden den siste ht kablen slik at kablene blir for korte....kanskje på tide å jobbe med saken ?

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ett til i full positur...? :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    kveldens site knips.....litt malplassert foreløpig.... får dra igang medden siste kablen...Espen

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Grattis ssm.

Har du fått det hele på plass? Det har jo ikke skjedd noe på tråden din i hele dag.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har du ikke hørt?

Stua er full av papp og røyk fra loddne rør og
    Espen ligger inntullet i et kabelvirrvar uten mulighet
    til å komme seg fri etter et desperat, men mislykket førsøk
    på å finne både kamera og pc som trolig er fulgt med de
    syttifem kiloene emballasje som ble kastet i går uten at Espen
    erindrer hverken å ha vært ute i containeren eller...... at han en gang
    både eide et kamera og at det fantes en knapp på pc'en hvor det stod "ON".

Du får ringe oss Espen og ta resten av tråden muntlig, men så var den hersjens mobilen da.....

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , vært på Harrytur , og ikke hatt tid , i tilleg har jeg henta en an cd spiller jeg skal prøve OG levert welborneblokkene OG kjørt gammel volvo på ett satans vinterføre.....

så det står på stedet hvil------men i morra. ;D ;D da må jeg prøve å f¨å jobba litt i heimen.....

keep ON :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt oppdatering, jeg jobber nå med den første topplaten til racket , den er nå malt , og kanskje får jeg satt opp rackene vsa i kveld .....

eg får jobbe litt utover ettermiddagen , så får vi se om det går med noe bildeknipsing senere i kveld....

Ha en fin Fredagskveld folkens.

Espen

A

aair

Gjest
    Knips i vei. Blir spennende å se de to VPI-rackene satt opp ved siden av hverandre, ja ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det ble forbasket mye jobb det her , å sette opp rackene , i allefall når alt skal være helt i vater...

Gulvet er noe satans skjevt , men nå er det vatret, justert , det blir litt trangt , så nå håper jeg å få komponentene mine på plass etterhvert (det i bestilling og) slik at det blir minimalt med kobling.

Jeg får jobbe videre , stua er full av komponenter overalt.... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEt var godt med en liten pause , benytter sjansen til åmlegge ut noen bilder fra prosessen,......

enkelt rack fjernet.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    NYtt og gammelt rack side om side , vatringen var tidkrevende grunnet vanvittig skjevt gulv....Det er masse å justere på , men allikevel var det helt i grenseland , jeg har denne gangen satt rackene på spikesbeskyttere med flate som kan sklis på gulvet , dette av praktiske årsaker da det blir trang på sidene når det skal kables her og der.....

Nå tar jeg sikte på at i fremtiden skal det bli mindre av kabelplugging når de bestillte varene er i hus....Jeg skal ha to like plater oppå , men det er bare den ene som er lavet ferdig enda.

det blir ikke lyd i kveld-..... :)

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da er siste topp-hylla ferdig , ikke helt tørr enda , men oppsettet har tatt form.....legger ut ett par bilder , så skal det kables i morra , frem til vindicator dukker opp blir det nå å spille på Jolida 100w hybrid , til tross for støyen....Håper forsterkern er underveis omsider.

Det har dukket opp en spennede audionote-dac brukt , får se om jeg får kloa i den ila helgen.....

Mvh Espen

Vedlegg

theodor

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.05.2006
    Antall liker
    0
    Stilig! Sort matt, "Looks like a million dollar" ;D
    Har vært innom tråden din å ventet på gode bilder av det nye Racket..
    Hifi hilsen fra Bergen

Theodor

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nærmer seg seg noe komplett og svært bra...., men glem nå ikke morsdag og blomster i morgen ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt om rackene :

produsent VPIindustries usa

Levrandør av begge rack : TAAIMPORT Torggt. oslo.

DEt ene racket har jeg hatt siden i sommer , etterhvert som det ble dårlig plass funderte jeg igjen på å bytte rack , det er en kostbar affære , men brede av-rack er gjerne noe vaglete(det finnes vel unntak)...så hadde jeg jo ett......Dollaren har steget kraftig siden første racket ble kjøpt , noe som gjorde at det siste ble en del dyrere.....men jeg liker de , dønn stabile , tunge , og helsveiset...dessuten er spikeskonstruksjonen meget god , med vingemutter som kontra , og i rustfritt stål....

Tablettene ble satt under nå , før har jeg kjørt spikes rett i gulvet , men det gjør det hele vanskelig å flytte på , derfor valgte jeg disse tablettene , de er av tyoen Eagle , og ble kjøpt hos Soundgarden i går.....fikk de rett over disk og lagervare,,,,,,, Imponerende rett og slett , noen i bransjen som har noe jeg skal ha på lager...? ;D

Rackene skal nå sandfylles , det er hull i de for dette , dette for å oppnå enda bedre stabilitet ,

Racket er egentlig beregnet for vpi s flaggskip HRX turnable , men fungerer utmerket til andre komponenter , det kan skimtes på bilder at motorstyringens kantramme har samme lakk som racket , platene er diy 22mm mdf , og malt med flugger matt veggmalig to strøk , jeg bomma litt på fargen , og kunne kanskje valgt en type enda sortere....men ovenfra når man står over platespillern gir fargen litt fremtredende spiller , noe jeg egentlig finner ok.......fargen går nesten igjen i 225 subbene på horna også , derfor inntil videre skal de forbli slike,.,....

det er lagt gummibiter som er klippet til mellom plater og beina på racket , her må det justeres litt , når jeg får vekt på topplaten , men malingen skal tørke over natten først nå.

Nå skal jeg prøve å spille med ssm en uten ginko , og med føttene på bildet , jeg har prøvd dette før og mener bassgjengivelsen er en god del bedre med disse føttene rett på treplate enn ginko....i allefall her hos meg , der feedback er helt fraværende uansett...

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Dette ble jo riktig så flott ssm, gratulerer så masse. Nå venter vi bare på at det skal renne inn med ny elektronikk her. Vi slipper vente lenge regner jeg med, du er jo ikke kjent for å ligge på latsiden.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nei , jeg ligger ikke på latsiden,......i dag har jeg solgt en kina-300b amp til Grumpy , Grumpys første røramp har inntatt plass på strykerommet , den forer ett par montanamonitorer , og det funka visst bra hørte jeg... ;D

Jeg fikk en champagne Denon cd i bytte , jeg har testa den , og vil nok kunne funke helt ok i hodetlf oppsettet for henslengt sofabruk.... :D Så denne blir , dog ikke i hovedoppsettet.

I kveld er elektronikken koblet opp , jeg bruker nå mine nye diy sølvkabler , de syntes jeg låter bra rett fra rullen til Rasmussen ;D......så bra at jeg neppe brenner av penger på andre ht kabler med det første .

Jeg spiller nå på jolidaampen til Fryd , den ble bedre med nye kabler , og kablene som er erstattet er fra ingen ringere enn søren bertram (konstruktøren av de mer kjente proxima .) Med jolida en bruker jeg thorhaugesettet komplett , vpi en er plassert uten ginko underlaget foreløpig , vi får se hvordan jeg ender der....den plattformen skal jeg beholde uansett bruk eller ei.

Jeg har i dag kjøpt en brukt DAC......en audionote 2.1balanced . Denne fikk jeg til en hyggelig pris , og den er lite brukt , men har noen år på baken , vi får se , dette kan bli svært så spennende . Regner med at dac en er framme etter reise på onsdag/torsdag.....den har standard sort/gull front , men hvis både eier og dac trives godt i lag , kommer jeg til å bestille original frontplate til denne i sølv.......den får uansett plassen under m3 ern .

Jeg kjøper da følgelig ikke den innlånte 1,1x cd fra Håkon Rognlien , og har takket pent for lån og leverer tilbake , som den dønn ærlige hi-fi entusiasten han er , rådet han meg til å kjøpe den dac en jeg har kjøpt i dag , til tross for at han har denne cd spillern tilsalgs......Norges ærligste hi-fi pusher har legt ned sin forretning desverre...Håkon vil bli savnet av meg , han har vært utrolig grei og hjulpet meg med mang en avgjørelse basert på sin kunnskap , jeg må bare si tusen takk......

Fryd har ennå ikke levert sin siste leveranse , den bestillingen min på Vindicator venter både jeg og Håkon nå på , vi håper at forsterkern snart ankommer Norge , slik at handelen kan avsluttes , og forsterkern får spille her hos meg......det skal bli veldig flott tror jeg.

CD 1,1x fra audionote spiller ut på fløyene , den slurver litt kanskje , men den engasjerer veldig , Fryd selger nå denne til sterkt redyusert pris , og den er strøken....den har kun vært på to utlån , hvorav det ene her hos meg , jeg vil prøve å dra det enda litt lengere nå , slik at med den dac en vil jeg nok kunne falle enda mer til ro , og det åpner seg en mulighet for pc basert avspilling......

Den som kjøper denne cd spillern får en engasjerende spillemaskin.....Det spiller rett og slett Audionote , eller musikk om du vil...

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flotte racks, ssm.

syke mannen, for et tempo du holder, får nesten nakkesleng bare av å følge med, jeg... ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEt skal snart avta håper jeg......Når 2a3 amen er i hus , og dac en er oppe å går , så blir det roligere her...

I kveld skal jeg hente en skikkelig gobit av en oppgradering .....men den skl ikke benyttes på en stund...

kanskje det kommer noe bilder sent i kveld...etter 21.00 når jeg er hjemme igjen....

Vi får se.....takk til alle for gratulasjoner ,

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da har jeg vært på kjøretur igjen....Denne gangen henta jeg en brun pappeske , den veide tungt , og er en ganske spesiell sak....

her oser det eierglede , og jeg er sikker på at akkurat denne boksen , er det siste jeg kommer til å kvitte meg med , om hele hi-fi raklet åker ut noengang.... ;D

Tatt noen bilder , men ikke redigert enda.....varen er selvfølgelig pakket ut... :D

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler sterkt et bordepyntet, maskinskrevet nabovarsel om hva som er i ferd med å skje.
    Alternativt bør du flytte ned i 1.etg. - med avstivet fjell som fundament.

Forestill deg førstesiden i VG allerede i overimorgen:

"Nok en boligblokk kollapset- årsaken ble raskt funnet i ruiner av betong,
    horn og strømforskyninger, store som kraftverk.
    Hifi-kåt mann hadde fyllt opp kåken med flere tonn elektronikk.
    Vibrasjonsskader gav trolig materialtretthet over tid.
    Lydtilsynet melder om de nye forskrifter som vil tre i kraft i løpet av
    våren 2009. Disse vil i sterk grad regulere lovlig totalvekt på all
    elektronikk i private hjem. Den populære SV-politiker og den ellers så lokale bygdehelten Suffen Mong kunne sent i kveld bekrefte overfor VG at kommunen ikke
    helt uten grunn hadde vært pilot-kommune. Men som han sier; det haster med å iverksette tiltak for å blinke øvrig tung hifi i resten av den facistiske kommunen - Dette skal bort!".

Din speed kan få konsekvenser for oss alle - herved advart, men gratulerer med BP'en (om jeg får avsløre).  ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fikk du lov til å avsløre?
    det fikk ikke jeg. :mad: ;D

det er godt mulig kommunen utskriver tur til snåsagjøken for ssm, slik at han kan bli kvitt denne plagsomme sykdommen som kalles hi-fi delirium.

selv er jeg glad jeg bor i 1. etasje. ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    fikk du lov til å avsløre?
    det fikk ikke jeg.  :mad:  ;D
    Hehe ...å "jeg måtte bare" for å være litt jæv.....  ;D

BP = British Petroleum ???

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det kommer noen bilder litt utpå av den flotte forsyningen.....alle veggvorters mareritt.. ;D

Den er høyere enn min preamp og ca halv bredde for de som ikke har sett disse før.

Jeg skal ikke tilkoble den umiddelbart på vindicator , årsaken til dette er at jeg ønsker å se at den er stabil , og at det ikke er noe mikk som ev garantien dekker.....I det momentet jeg monterer denne psu en , ryker garantien på forsterkern , når det er sagt , er det helt uaktuellt å vente i 2 år med dette , det har jeg ikke tolmodighet til vet dere ;D

Så garantien må ryke.....skal bare bruke den litt først....

Jeg har ikke søkt medlemskap i NBPM (Norwegian borderpatrol madness club).....

Men jeg kjøpte psu en av grunnleggern ;D

Er ganske sikker på at dette blir bra....holder ikke denne psu en på en 3,5watter holder ingen psu !

Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Du har gjort en av dine kloke kjøp, Espen. Velkommen etter.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Min er en litt tidligere utgave enn din Rolf.....den har jo sen slette fronten , mens du har bryteren montert.

Bryteren trengs vel egentlig ikke , når ampen tenner psu en automatisk.....men man har jo mulighet til å skru av da...

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Du har helt rett. Bryteren er helt unødvendig, og det samme er den lille blå lampa.
    Hadde greid meg godt uten det der.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Ka med å få klærne av dama. Bilder fra alle mulige vinkler slik at vi får med oss flest mulig detaljer. (Mye lys trengs ofte ved nakenfotografering). Tror bare det er to trafoer og et rør inni her, men jeg vil likevel gjerne ha bilder av alt som finns der inne.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ja , jeg skal ta av lokket , men har ikke tid til det i dag tror jeg...vi får se.Står på farten ut nå.

Espen

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gratulerer Espen, gjett om jeg er misunnelig nå ;D
    Ser frem til nakenbilder

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det finnes en psu som er større....dvs boksen er lik men med enda større trafoer.....nå tror jeg midlertid at trafoene her er mer enn overdimenesjonert nok for min kommende 2a3.....

Rett og slett det beste av det beste.....

Dette produktet som nå står her kommer nok aldri på b børsen-. ;)

ES

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ser vel ca. sånn ut inni.....

Vel....litt større trafo her, da detta er en MB versjon.

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Min Med røret godt festa med tape.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva er forskjell på disse som rozzy og ssm har, og mb-versjonen?

de som leveres sammen med bp-ampene, er de identiske med mb-versjonen?

I

ijustpop

Gjest
    Hvordan funker disse strømforsyningene? Bypasser man strømforsyninga som sitter i ampen?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    hva er forskjell på disse som rozzy og ssm har, og mb-versjonen?

de som leveres sammen med bp-ampene, er de identiske med mb-versjonen?
    Slik jeg har oppfatta det så er det mer power i den andre typen. Og den koster nesten dobbelt så mye som Nice Price versjonen som ssm og jeg har. Utover det så vet jeg ikke så mye om de. Versjonen som vi har er forøvrig gått ut av produksjon. Om det ikke var den siste jeg fikk, så ihvertfall en av de siste.
    Versjonen som leveres med BP ampen tror jeg er en tredje versjon. Men det er Birger som er spesialisten på dette. Jeg er bare en bruker.

Og denne erstatter likeretterrøret som i utgangspunktet sitter i ampen. Dette gjelder ihvertfall i min. Og slik er det vel ellers også.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her er det et bilde av Espen sin.

PSU ene som følger forsterkerne har ikke noe med disse og gjøre. De benytter bare samme kabinett.
    Ellers er det jo bare å titte litt her....http://www.borderpatrol.net/psuind.htm.....så skulle en vel få svar på litt av hvert. ;)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn