Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fine de , hvordan fabrikat er det Morten ? Det lille jeg har hørt av Lowter / fulltone-har imponert...Men det kan være greit å kunne ha palss til å supplere med subwoofer selvsagt....Klangmessig syntes jeg slike høyttalere er veldig fint.

Skal bli greit å få sitt eget ht sett hjemme igjen , jeg spiller jo på lånte Snell B Minor.

DE er forsåvidt tilsalgs også , men litt stor woofer til mitt rom , ellers låter de fint.....og jeg har nok litt liten forsterker også med min lille 10 watter....klasse A

Mvh Espen

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dallas II med Fostex FE206E, dette er en konstruksjon av Ron Clarke. http://www.frugal-horn.com/ronhorns.html Låter veldig fint, og får du satt de i hjørner så er det ikke sikkert at du trenger en sub, det spørs litt også på musikken som spilles. Nyere musikk har godt av litt ekstra pådrag, feks yello...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er stadig avgårde for å se på høyttalere....og kjøpte ett par vente-talere...klipsch rf-3mkII disse skal få stå til noe annet er i hus , men da skal de selges , jeg klarer ikke leve med disse over tid , ønsker noe som er vesentlig bedre oppløst-.

Jaker på audionote E og vil gjerne ha best mulig , men pris jeg vil betale og ytelse/level står selvsagt litt i stil.....vi får se om noen dager , kom hjem fra jobb med feber og drit , så morradaan går til å hvile , det har vært enormt trøkk på jobben de siste dagene , så det har vært lite tid til spilling , men litt på klipschene har det blitt.

Om jeg skal lagre klipsch til nytt hus er i boks , eller om jeg rett og slett skal kvitte meg med de , får jeg finne ut av.

Om noen ønsker seg ett uber-billig par rf-3 mkII så gi gjerne ett bud.....

de er selvsagt strøkene....(så å si)

Papp,spikes og manualer følger med selvsagt.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    .........i dag var jeg å hørte på noen flotte høyttalere...

skal se om det kanskje ikke ble/ blir handel og nye høyttalere i neste uke,,,,følg med!

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    .........i dag var jeg å hørte på noen flotte høyttalere...

skal se om det kanskje ikke ble/ blir handel og nye høyttalere i neste uke,,,,følg med!

Espen
    Jøss, er vi tilbake i klipsch hjørnet igjen nå a ?

;)

/jan

Klipsch-hjørnet titta jeg litt ekstra på i dag.....hjørnehønn i svart piano , lekkert.!

Mye snacks de hadde i Darresgate i dag , det er hardt å velge i alle de flotte produktene......til uken får vi se hva som skal spille opp kommende vinter i ixos sin lyttestue ,

vi er i dialog , og en handel vil bli utført innen kort tid.....jeg gleder meg veldig ! ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Neiss, de selger vel AN der han ...var? :p
    AN....de lager om ikke annet bra hardware, som i jern ;)

Tror vår lille venn lyster på noe som er litt større enn ett par pinglete "Snell"

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    tja , vi får se , jeg har tittet og lyttet i dag i allefall , egentlig har jeg nok kanskje handla og..... ::) ikke rent fysisk men psykisk... ;D

Vi har også snakka om en fremtidig DAC og ny forsterker i dag , når dette blir har jeg ikke bestemmt meg for enda , men det blir nok ;D

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    tja , vi får se , jeg har tittet og lyttet i dag i allefall , egentlig har jeg nok kanskje handla og..... ::) ikke rent fysisk men psykisk... ;D

Vi har også snakka om en fremtidig DAC og ny forsterker i dag , når dette blir har jeg ikke bestemmt meg for enda , men det blir nok ;D

Mvh Espen

så dagen gikk til ro og hvile...? ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    ssm skrev:

Mvh Espen

;D

Vær snill nå da kjære laugbroder ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lyden av snell har jeg hjemme nå , snell B minor faktisk , i tillegg har jeg klipsch....rf-3mkII , de skal videreselges .

Butikken i Darresgate kan man si mye om , men at Christian yter fantastisk service er det slett ingen tvil om. ;D

Det blir en god slump med penger denne gangen , og jeg setter viktigheten om å bli fornøyd svært høyt , for å slippe å bytte på ganske lenge , bruker jeg tid på dette denne gangen . Det koster penger mht fri på jobb for lytteseanser og se på utstyr , men det er det værdt syntes jeg i allefall.

Takk Chrisitan for en fabelaktig service i dag !

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    ssm skrev:

Mvh Espen

Ja faktisk , var bare innom i Darresgate en tur....hvilte for så vidt der og , til vakre toner fra TRI O TRANG Gago...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, nye høyttalere, ny dac og ny forsterker er en rolig dag for deg det, ssm. ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jepp....... ;D

Les ...vi PRATA om det.... jeg bestillte ikke , vurdert tilbakegang til 300b , me først skal jeg prøve en annen spennede sak fra VTL , også integrert IT 85

men , jeg er redd for at jeg havner på 300b og Western electric igjen , rett og slett , denne gangen blir jeg der om det blir noe , da er det selvsagt viktig at høyttalerne klarer å driver skikkelig , av så få watt , og det klarer de fint... ;D selv på 40 kvadrat stort rom har jeg hørt... :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    men , jeg er redd for at jeg havner på 300b og Western electric igjen , rett og slett , denne gangen blir jeg der om det blir noe , da er det selvsagt viktig at høyttalerne klarer å driver skikkelig , av så få watt , og det klarer de fint... ;D selv på 40 kvadrat stort rom har jeg hørt... :)
    8W er da ikke få watt, rent for mye spør du meg ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    .........det er strømmen det kommer an på , ikke wattene vøttø Jan , 8 watt er nok så lenge høyttalerne fikser det , men jeg har hørt anlegg med en haug med watt OG strøm i overskudd , det spiller med jvlig autoritet....VTL for eks. det var nytt for meg at pentodeamper kunne levere så til de grader med detaljer , når jeg hørte hos Grumpy forleden.....rett og slett....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    .........det er strømmen det kommer an på , ikke wattene vøttø Jan , 8 watt er nok så lenge høyttalerne fikser det , men jeg har hørt anlegg med en haug med watt OG strøm i overskudd , det spiller med jvlig autoritet....VTL for eks. det var nytt for meg at pentodeamper kunne levere så til de grader med detaljer , når jeg hørte hos Grumpy forleden.....rett og slett....
    Ikke hørt VTL men hørt med ett par som har, wow...dyp.

Ahh vel, VTL virker som ett seriøst alternativ for de som er trenger litt mere effekt enn vi triode nisser har.
    Spiller musikk også visstnok :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er jo og triode-venn , men jeg må bare bøye meg , aldri har jeg hørt tungdrevene saker ( alt under 94db betegner jeg som det) spille med så forfinet og musikalsk kraft og utstråling , som hos Grumpy.....og det på venteblokkene....powern dobles . og det med rør ,. fra VTL

Jeg tar på meg skylda for å ha dratt mannen ut i uføret ved å selge ha¨n en kinaamp for ett drøyt halvår siden.... ;D

Jeg tror det er lenge til tor får innpass hos grumpy igjen....( transistor)

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Jeg er jo og triode-venn , men jeg må bare bøye meg , aldri har jeg hørt tungdrevene saker ( alt under 94db betegner jeg som det) spille med så forfinet og musikalsk kraft og utstråling , som hos Grumpy.....og det på venteblokkene....powern dobles . og det med rør ,. fra VTL

Jeg tar på meg skylda for å ha dratt mannen ut i uføret ved å selge ha¨n en kinaamp for ett drøyt halvår siden.... ;D

Jeg tror det er lenge til tor får innpass hos grumpy igjen....( transistor)

Espen
    Hehe. Flere du/vi får omvendt til rør jo bedre er det ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:

Ahh vel, VTL virker som ett seriøst alternativ for de som er trenger litt mere effekt enn vi triode nisser har.

/jan

Det spiller musikk ja , og det noe jævlig bra og det......lettdrevent med ett hav av power prøves før jeg går til innkjøp av ny forsterker i allefall , det er helt sikkert.....

det andre alternativet er en Meishu , men med en oppgradert pre del , om vi fårdet igjennom hos audionote , vi får se.....vurderer å kanskje be om å få den levert uten strømforsyning , eller samkjøre tilkobling av en bp psu borte på fabrikken , og dermed ikke montere den originale strømforsyningen i det hele tatt.

dette er selvfølgelig veldig spesial og slett ikke sikkertt at jeg klarer å få til , selv om selvsagt christian gjør alt han kan om vi iverksetter galskapen. ;D

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmmmmm... høres ut som to år ventetid.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    ssm skrev:

/jan

Det spiller musikk ja , og det noe jævlig bra og det......lettdrevent med ett hav av power prøves før jeg går til innkjøp av ny forsterker i allefall , det er helt sikkert.....

det andre alternativet er en Meishu , men med en oppgradert pre del , om vi fårdet igjennom hos audionote , vi får se.....vurderer å kanskje be om å få den levert uten strømforsyning , eller samkjøre tilkobling av en bp psu borte på fabrikken , og dermed ikke montere den originale strømforsyningen i det hele tatt.

dette er selvfølgelig veldig spesial og slett ikke sikkertt at jeg klarer å få til , selv om selvsagt christian gjør alt han kan om vi iverksetter galskapen. ;D

Espen
    Få deg en original Meishu uten riaa. (M2 riia i de nye)
    Sitter en voksen og bra psu i de der. Vel psu's er vel ordet.
    Linjekortet, noe galt med 6SN7 ?

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lurer på om an har gjort noe på meishuen de siste årene.
    da jeg hørte meishu for mange herrens år siden på et par e-sp, var lyden daff som fan.
    kanskje det var noe kødd med ampen, rett og slett, for det liknet ikke det beste jeg har hørt fra an.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    ssm skrev:

/jan

Espen
    Vel....så enkelt er det nok ikke.
    Det er mye i den orginale strømforsyninga du trenger....uansett.
    Rote rundt grøten kan en jo gjøre, men en kommer liksom ikke til himmelen alikevel. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    lurer på om an har gjort noe på meishuen de siste årene.
    da jeg hørte meishu for mange herrens år siden på et par e-sp, var lyden daff som fan.
    kanskje det var noe kødd med ampen, rett og slett, for det liknet ikke det beste jeg har hørt fra an.
    Kanskje de hadde fjernet psu'n ?

;D

/jan

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    AN....de lager om ikke annet bra hardware, som i jern ;)

Tror vår lille venn lyster på noe som er litt større enn ett par pinglete "Snell"

/jan
    Pinglete Snell?? Neineinei, det er helt feil... :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    De selger mye flott der gitt.....både høyttalere og elektronikk.

Ellers så frister den super-platter tallerkenen fra VPI ikke rent lite om dagen.....

hmm....men jeg vil ha høyttalere på plass først nå-.

Mvh Espen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    JanR skrev:
    Brasse skrev:

/jan

Når det "store" hifi-regnskapet skal gjøres opp er jeg redd Peter Snell ikke står noe tilbake ifra traktelyd og pingle bass Klipsch ;D...Dvs , de er begge gode merker og eksponenter for hva amerikanske hifi kan få til... Ikke værst ifra kulturlandet som ga oss Mikke Mus, Cola og Elvis.. :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er de nye høyttalerne i hus , det var faenimeg tungt nok å få drassa opp.......

Vi får ta bilder , modell og merke i morra.... :D

Es

pixote

Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Antall liker
    0
    Gleder meg til og se bilder av de,jeg vet jo hva det ble men skal ikke røpe noe jeg ;D

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nå er jeg spenst Espen! ;D Hvis de var tunge å få drassa opp så kanskje de blir der en stund også da?;)

Blitt noe nytt på meg i dag også! 8)

J-V

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ssm skrev:
    Da er de nye høyttalerne i hus , det var faenimeg tungt nok å få drassa opp.......

Es
    det er derfor man har heis................ ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hysj hysj , jeg sitter å hører......det er utrolig lavt , som jeg liker det , allikevel spiller det flott.

:)

Vi tar det igjen i morra kveld , skal ta noen bilder.

Es

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ssm skrev:

Es
    det er derfor man har heis................ ;)
    Jeg fryder meg hver gang jeg bestiller møbler og hvitevarer hjemkjørt.....Kanksje jeg skulle begynne med det med haifai en også , kan jo fort bli dyrt , når man bytter ofte.

Nå skal jeg prøve å la være å bytte så mye....utover , jeg er lei av det.

Mvh Espen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    gratulerer med nye høytalere ssm, håper du blir fornøyd :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    gratulerer med nye høytalere ssm, håper du blir fornøyd :)
    Håper jeg og.....65 finger.

Men skulle jeg ikke bli det konverterer jeg til heavy-power og Martin Logan .....

spillte på clx hos kompaniet i dag , dæven døtte å det spellte flott.... :D

Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn