JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

knutinh

Gjest
    JP skrev:
    Jeg har noen sitar fra The Absolute Sound hvor HP i sin "workshop" har fått følgende uttalelser fra Edge vedr. noe av det tekniske i G CD. For ordens skyld, dette er direkte avskrift fra bladet og ikke mitt eget oppkok. Dette er tatt fra TAS nr. 163. For de som har bladet og gidder å lese vil her kunne se at G CD er den spilleren han ville ha valgt hvis han måtte.
    ...
    By sinking enough heat to keep operating temperatures as a comfortable 95 degrees F, we are able to reduce error correction by 30 %.[/i]
    Er dette uttalelsen du tenker på, nb?

Det hadde vært interessant å få høre (helst fra kilden) hva dette egentlig betyr.

Siden min gamle "ræl-spiller" greide å spille av en CD uten riper feilfritt (uten spesiell kjøling), hvilken mekanikk er det disse bruker som er så beheftet med feil?

-k

N

nb

Gjest
    knutinh skrev:
    JP skrev:
    Jeg har noen sitar fra The Absolute Sound hvor HP i sin "workshop" har fått følgende uttalelser fra Edge vedr. noe av det tekniske i G CD. For ordens skyld, dette er direkte avskrift fra bladet og ikke mitt eget oppkok. Dette er tatt fra TAS nr. 163. For de som har bladet og gidder å lese vil her kunne se at G CD er den spilleren han ville ha valgt hvis han måtte.
    ...
    By sinking enough heat to keep operating temperatures as a comfortable 95 degrees F, we are able to reduce error correction by 30 %.[/i]
    Er dette uttalelsen du tenker på, nb?

Det hadde vært interessant å få høre (helst fra kilden) hva dette egentlig betyr.

Siden min gamle "ræl-spiller" greide å spille av en CD uten riper feilfritt (uten spesiell kjøling), hvilken mekanikk er det disse bruker som er så beheftet med feil?

-k
    Ja, det vart den jeg tenkte på. Siden det reduserer behovet for feilkorrigering, så er det rimelig å anta at det ikke er selve korreksjonen som er problematisk, men selve avlesningen som blir mer beheftet med feil når temperaturen øker. De sier jo ikke noe om hva som er vanlig temperatur på andre konstruksjoner, eller hvor mye det er 20% av eller hva som er problemet med mer eller mindre feilkorreksjon. Jeg lurer også litt på hvordan de faktisk finner ut hvor mye feilkorreksjon som skjer - det er neppe helt trivielt å finne ut det regner jeg med.

K

knutinh

Gjest
    nb skrev:
    Jeg lurer også litt på hvordan de faktisk finner ut hvor mye feilkorreksjon som skjer - det er neppe helt trivielt å finne ut det regner jeg med.
    For konstruktøren av CD-spilleren så er nok det relativt enkelt.

-k

N

nb

Gjest
    knutinh skrev:
    nb skrev:
    Jeg lurer også litt på hvordan de faktisk finner ut hvor mye feilkorreksjon som skjer - det er neppe helt trivielt å finne ut det regner jeg med.
    For konstruktøren av CD-spilleren så er nok det relativt enkelt.

-k
    Vet du noe om hvordan det gjøres i praksis?

S

Storebror

Gjest
    Parelius skrev:
    En rask tilbakemelding (noen fortalte meg at jeg også hadde en jobb å gjøre på kontoiret). Dette er ingen test, bare et lite inntrykk fra en subjektiv opplevelseskveld; sensualistmetode mao., uangripelighetsstrategi.
    Kos det, og med sånne beskrivelser som du gjør er det fornøyelig å lese!

Med det samme anlegget synger, og Edge mater komponentene, så tenker jeg; dette låt da ikke så ille. Slett ikke ille. Her er smack i riffene på gitaren, og skarptrommen er skarp. Det svinger.
    Låt den også litt "lett"? Fravær av tyngde lager også ofte "dynamikk".

Så skifter vi til Audionet ART V2; en litt annen opplevelse. Smacket og skarpheten er noe mer fraværende, en umiddelbar følelse av at vi ikke er så up front som på Edgen. Men det er bare tilsynelatende. Smacket er ikke like smacket, og skarpheten er ikke like skarp, sånn med det samme. Det er kanskje mer tilbaketrukket, som tidligere referert av andre. Jeg tror ikke det. Når jeg hører etter, og vi går tilbake til Edgen, så er min opplevelse at det noe annet som er på gang; en form for avkuttethet. Skarptrommen ”smeller” nok mer gjennom Edgen, men den er mer plassert som smellende i et rom på Audioneten. Billedlig (bokstavelig) talt: Fra avstand kan linjer se lik ut, men zoomer vi inn, så viser Audioneten kurver i det små, der hvor Edgen bare trekker en linje mellom punkter vi allerede så på forminskelsen. Den er ”frempå” fordi den synes å holde tilbake noe. Den synes å være svakere på å gjengi rominformasjonen(?). Dette er det jeg henger meg mest opp i.
    Fra en som sitter med Audionet selv, så er dette nærmest uhørt godt beskrevet!! Du skreller rett til beintet og får frem selve essensen av hva det handler om.
    Jeg kaller det understated. I betydningen av ikke noe kastes i fjeset på deg, men mer serveres med hud og hår på i første ørekast noe som virker høflig.
    Etter å ha hørt noen cdspillere, så er det i mine ører ikke himmel og hav i forskjeller mellom dem.
    Når det kommer en spiller som gjør noe helt annerledes og tar en flokk skribenter og lyttere med storm, så blir jeg umiddelbart skeptisk.
    Disse spillerne har ofte karakter av døgnfluer (flyvende kjønnsorganer, hørte jeg referert på radioen da jeg kjørte sørover i sommer) som mister kraften ganske så fort.

ONTechen og Audioneten låter forbausende likt. ONTechen matet fra Audionet og Mac har jeg ingen mulighet til å skille fra hverandre, selv ikke når jeg setter fantasien i sving.
    Er ikke overrasket. Selv lånte jeg ikke monster-dacen fra deg, men slektskapet med lillebror er nok der?
    Husker at jeg ikke ble imponert over Ontech, den låt kjedelig syntes jeg den gangen.
    Spilte da på Sony-en og i ettertid er det lett å forestille seg at det var noe edge-audionet over det den gangen også.

Kanskje Edge har laget en spiller som er sprut, fart, smell og edgy (hihi) som mange faller for da den lager mer liv enn den gjengse cdspiller?
    Det er i ettertid etter disse "avsløringene" fornøyelig å lese Fosse sin første dames kommentarer om edge kontra audionet.
    Jeg tenkte nok på at hun foretrakk audionet siden den var snillere enn den mer avslørende og hiendske edge. Men damen var nok inne på noe.....
    Rart ikke det kjønnet der tar over hele kloden, forresten ::)

Personlig så foretrekker jeg Audionet/ONTech fremfor Edge, om noen skulle være i tvil.
    Klar tale det

Ingenting av dette vedkommer tråden.
    Kan så være, men jeg synes det var meget interessant rapportert. MEGET interessant!

En liten note: Jeg hadde helt fått ut av hukommelsen bildet av innmaten til omtalte Edge. Fosse og jeg var likevel enig i at når vi nå satt der og spilte, så var ikke den estetiske fremtoning til komponentene uten betydning.
    Designmessig er det bare uttrykk for dårlig smak – slik jeg ser det, selvfølgelig.
    Hva om den hadde vært sølvfront på ART-spilleren til Fosse, slik som på Royervin sin? Hadde den spilt lysere og mer frempå da?
    Har tenkt på om dette henger sammen, selv om jeg ikke detekterer å oppleve forskjeller mellom SAM-en jeg lånte (i sort) og SAM-en jeg kjøpte (i sølv)

Dette var jo et (om enn meget interessant sådant alikevel et) sidespor til selve tråden.
    Synes kanskje det begynner å bli vel mange innlegg siden nb har gjentatt budskapet sitt, men...... ;D

Tråden er nå dau frem til
    - Edge står frem og forteller om hva de har gjort
    - Noen finner ut av eksakt hvilke kort som befinner seg inni spilleren (Denon ligna, men ikke likt ser man jo)
    eller
    - JA og Stereophile spisser ører og måleprober.......

Takk igjen til Fosse og Parelius

K

knutinh

Gjest
    nb skrev:
    Vet du noe om hvordan det gjøres i praksis?
    Dersom logikken i spilleren er realisert som dsp eller fpga så kan det finnes en port for debugging eller lignende. Evt kan produsenten ha en egen programvare som lastes inn i test-fasen.

Dersom logikken er realisert som ASIC (og det tror jeg er langt de fleste) så kan det finnes egne pinner man må lese.

Uansett går jeg ut ifra at en seriøs produsent av CD-spillere som har gjort designarbeid fra bunnen av, har tilgang på et solid simuleringsmateriale i form av spice, MATLAB etc som gjør at de har mulighet for å observere oppførselen for forskjellige fysiske betingelser.

-k

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Storebror skrev:
    ..
    - JA og Stereophile spisser ører og måleprober.......
    ..
    Er den ikke testet i Stereophile virkelig? Hvorfor ikke? Det var da uventet, gitt at den har vært på HP/TAS's anbefalt-liste i lengre tid?

Mvh Vidar P

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Er den ikke testet i Stereophile virkelig? Hvorfor ikke? Det var da uventet, gitt at den har vært på HP/TAS's anbefalt-liste i lengre tid?

Mvh Vidar P
    Den ligger ikke i nettarkivene i alle fall, men vet ikke om de er komplette. Men det har testet et effekttrinn i alle fall, så allergiske er de tydligvis ikke.

N

nb

Gjest
    knutinh skrev:

-k
    Jeg hadde tenkt å måle hvor varm CDen blir etter å ha gått en stund i min Denon DVD-2910, for der blir platene ganske varme og bør være en ok proxy for temperaturen i selve drivverksmekansimen. Nå ser det ut til at multimeteret mitt ikke kun reagerer på ytterste tupp på måleprobene ved temperaturmåling, så det falt litt igjennom rent praktisk. CDene kjennes tydelig varme når jeg tar de ut - vil tippe noen og førti grader kanskje, men litt vanskelig å tippe slikt. Klart over kroppstemperatur i alle fall. Spilleren har aldri sviktet meg som jeg kan komme på, selv ikke de varmeste sommerdagene i år fikk den ut av fatning.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Den ligger ikke i nettarkivene i alle fall, men vet ikke om de er komplette. Men det har testet et effekttrinn i alle fall, så allergiske er de tydligvis ikke.
    Jeg har abonnert på Stereophile i en årrekke, og kan vel heller ikke huske noe slikt. Men jeg skummer ofte over endel ting i bladet da, så jeg husker ikke alle produkter de har testet..

Mvh Vidar P

K

KindOfBlue

Gjest
    Dette er hva Atkinson svarte da jeg i min opprinnelige e-post skrev at Stereophile hadde nevnt Edge positivt:

>Stereophile has spoken well of Edge Electronics on many occasions, I won't link to them here, as you have easy access to the instances.<

Actually, we have only reviewed one product from Edge, the NL-12 power amplifier, and while the reviewer liked the sound, there some technical shortcomings: see http://www.stereophile.com/solidpoweramps/704edge/ .

===

Jeg fulgte opp med å referere til at Stereophile har skrevet om Edge i forb. med ulike messer, i online-utgaven. Men NL-12 er visstnok eneste anmeldelse.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.950
    Sted
    Østfold
    Sikkert noen som har vært inne på det, men jeg vil minne om at forskjell på drivverk eller ikke avhenger av DAC, og det er ikke sånn at en DAC av bedre kvalitet gjør større forskjell på ulike drivverk, snarere tvert om da en DAC som ikke skiller mellom ulike drivverk nødvendig vis også må ha en eller annen form for regenerering av signalet.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    Sikkert noen som har vært inne på det, men jeg vil minne om at forskjell på drivverk eller ikke avhenger av DAC, og det er ikke sånn at en DAC av bedre kvalitet gjør større forskjell på ulike drivverk, snarere tvert om da en DAC som ikke skiller mellom ulike drivverk nødvendig vis også må ha en eller annen form for regenerering av signalet.
    Sånn sett så er visstnok Chord DAC64 en av de dac'er på markedet som er minst følsomme på drivverk sies det i UK presse; ikke minst pga dennes buffring og regenerering og -klokking av signalet. Men selv ikke den er helt immun iflg edruelig journalistikk i nevnte presse; noe som kan peke i retning av at selve datastrømmen ikke er det eneste en dac reagerer på i sitt input fra drivverket.

Mvh Vidar P

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    275
    Snickers-is skrev:
    Hva gjør denne "regenerering av signalet" med lyden? Kan det sies noe allmengyldig om dette, eller er all påvirkning her forskjellig fra DAC til DAC?

Mvh

K

knutinh

Gjest
    Delle skrev:
    Snickers-is skrev:
    ...da en DAC som ikke skiller mellom ulike drivverk nødvendig vis også må ha en eller annen form for regenerering av signalet.
    Hva gjør denne "regenerering av signalet" med lyden? Kan det sies noe allmengyldig om dette, eller er all påvirkning her forskjellig fra DAC til DAC?
    Dersom DAC-en benytter seg av en buffer og glatting av klokke så er dette en undertrykkelse av høyfrekvent jitter som er til stede i den digitale strømmen, men ikke i innspillingen.

Dersom DAC-en benytter seg av asynkron sample-rate-konvertering så er det en filtrering av samme type (og utfordringer) som det en direkte digital-analog-konvertering benytter.

-k

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Dersom man greier å høre forskjell på drivverk, så er det vel DAC'n det er no galt med, og ikke drivverket?

Hvis noen lurer, så representerer 1 og 0 en viss spenning. Det finnes ingen 0,5 eller 0,6.

Og dette er veldig enkelt, vi sier at en null er 0 volt, mens 1 er 5 volt.

Det digitale signalet kan etter et langt kablestrekk ha forverret seg ganske kraftig. MEn det som er ganialt er det aldri skiftes mellom en og null så sant du ikke har en en spenning over eksempelvis 4,5 volt, og under 0,5 volt. Alle spenningsnivåer mellom 0,5 og 4,5 oppfattes som ingen endring. En ener vil altså være en ener fram til spenningen går under 0,5 volt.

Det gjør at det digitale signalet kan se ganske "fucked up" ut før det når DAC'n.

I tilegg er vi så heldige i denne verden at det digitale signalet kan inneholde enkelte sum'er som gjør at om en ener ikke overstiger 4,5 volt, så blir den rettet av denne summen.

Nok en gang er vi også så heldige at Fornuftige konstruerte dac'er inneholder en reklokking av signalet, i tilegg til alt annet godt. Er ikke den digitale verden herlig?

Hvis en dac man får kjøpt for penger greier å gjøre forskjell på to drivverk med disse gode forutsetningene, da er det dac'n det er no feil med!

Pk

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.950
    Sted
    Østfold
    En DAC som ligger noen samples etter avlesingen kan telle bit for bit og avgjøre om de er høye eller lave ut i fra gjennomsnittsverdien. Så kan den regenerere signalet med en jevn klokkestrøm som gir rene signalflanker med helt jevn tidskonstant. Man skal ikke ha all verdens presisjon for å kjøre gjennom en hel låt med 10 sekunders buffer.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Pks; det der sa man jo i 1983 også. Signalet er kun 1'er og 0'er. Easy..
    Ettertiden har vist at denne forenklingen er en seiglivet myte, og at virkeligheten er mer omfattende enn som så, har den ikke?

Mvh Vidar P

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.950
    Sted
    Østfold
    Redbookformatet skal vist ikke være orientert rundt 0 og 1, men rundt "opp" og "ned", altså flankene. Ergo blir tidsmessig plassering og nøyaktighet er ganske avgjørende.

S

Storebror

Gjest
    Vidar P skrev:
    Ettertiden har vist at denne forenklingen er en seiglivet myte, og at virkeligheten er mer omfattende enn som så, har den ikke?

Mvh Vidar P
    Kremt, Vidar....
    Du er på H F S nå ;)

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    De første sanntidsmålingene av jitter på CD-spillere kom tidlig på 80-tallet, så det er ikke akkurat slik at dette er noe som HiFi-folket har kommet frem til på tross av påstander av det motsatte fra fagmiljøene ;) Hva som stod i reklamebrosjyrene er selvsagt noe annet.

K

knutinh

Gjest
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Jitter ble beskrevet i akademia lenge før CD-formatet var påtenkt.

Det beste verktøyet for å bekrefte hifimyter er i mine øyne blindtester.

Min vurdering er at blindtester som beviser jitter som et problem i hifi er en mangelvare.

-k

K

knutinh

Gjest
    pks skrev:
    Dersom man greier å høre forskjell på drivverk, så er det vel DAC'n det er no galt med, og ikke drivverket?
    ...
    Hvis en dac man får kjøpt for penger greier å gjøre forskjell på to drivverk med disse gode forutsetningene, da er det dac'n det er no feil med!
    Det er vel litt opp til hvem man spør.

Spdif-formatet i sin opprinnelige form er enveis kommunikasjon og så lenge man skal ha "sanntids" overføring, så er det en viss kobling mellom datatakten inn til DAC, og fase/frekvensmodulasjon av analogt signal ut.

Man kan redusere fase/frekvensmodulasjon forårsaket av slik kobling ved å sørge for at flankene inn til DAC er "rene", ved å benytte buffring og noe logikk i DAC.

Det som er det store spørsmålet i denne sammenhengen er hvorfor? Man kan også gå for formater med 24 bit oppløsning, men hvorfor Man kan tilstrebe seg lineær båndbredde på 100kHz, men hvorfor?

-k

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.936
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vel tråden mister sin interesse dersom man skal skikkelig ut på "tech" sporet her. Dette er diskutert i mange andre tråder tidligere og kan spores der.

N

nb

Gjest
    bambadoo skrev:
    Vel tråden mister sin interesse dersom man skal skikkelig ut på "tech" sporet her. Dette er diskutert i mange andre tråder tidligere og kan spores der.
    Enig - point taken og min del av skylden taken. Vi får vente på noe håndfast info fra noen eller diskutere det lille som har kommet fra opphavet.

Ingen som mener noe om viktigheten av stabilt lav driftstemperatur?

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har forandret oppfatning om Edge! Siden CD formatet har sine begrensninger, virker det sannsynlig at det må legges til noe ekstra forvregning her og der, for å gi en for ørene akseptabel lyd.
    Men ikke hva som helst av forvregning, naturligvis! Et lite antall av billigspillerne kan ha slumpet til å få kokt sammen akkurat de riktige ingrediensene. Edge har gjort det ingen andre har turt, eller hatt tålmodighet til, eller gode nok ører til, nemlig å finne ut hvilke(n) spiller(e) det gjelder. De kan også ha hatt evner til å høre at selv om billigspilleren ikke har vært helt perfekt (for formatet), ville den kunne bli det, med for eksempel en effektiv avskjærming av trafoen.
    Det kan ha vært et stor arbeide alt i alt, og 'gode ører' er en sjelden vare og spisskompetanse i denne bransjen. Alt dette rettferdiggjør en høy pris. Det flotte kabinettet kommer i tillegg (vi kan ikke vente at det skal være scandinavian design). Edge har vært beskjedne og krevet noe over 20k for alt dette, bare en fordobling av det som ser ut til å ha blitt en slags standard blandt "rimelige" merkevarespillere, nemlig 10k. Så kommer de vanlige norske påslagene. Ikke noe spesielt med dem heller. No

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.950
    Sted
    Østfold
    Vi får vel bare smøre oss med tolmodighet (haha, det var vel et morsomt språklig bilde?) og vente. Men det er kø for å få svar, disse står foran oss i køen:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.991
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dr.No skrev:
    Jeg har forandret oppfatning om Edge! Siden CD formatet har sine begrensninger, virker det sannsynlig at det må legges til noe ekstra forvregning her og der, for å gi en for ørene akseptabel lyd.
    Omtrent som for platespillere og rørforsterkere altså?

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    erato skrev:
    Dr.No skrev:
    Omtrent som for platespillere og rørforsterkere altså?
    Ja, men kanskje man skulle inkludere vanlige forsterkere også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    nb skrev:
    Ingen som mener noe om viktigheten av stabilt lav driftstemperatur?
    Hvis det viser seg å være et problem kan man bare bruke et modifisert vannkjølesystem for PChovedkort eller noe slikt. Koster neppe mer enn innmaten i en Egde spiller uansett, og vil derfor neppe være et særlig fordyrende ledd i en high-end konstruksjon.

N

nb

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Hvis det viser seg å være et problem kan man bare bruke et modifisert vannkjølesystem for PChovedkort eller noe slikt. Koster neppe mer enn innmaten i en Egde spiller uansett, og vil derfor neppe være et særlig fordyrende ledd i en high-end konstruksjon.
    Det forekommer meg noe kontraproduktivt å kle spilleren med asfaltmatter om det er viktig å holde temperaturen lav.

K

knutinh

Gjest
    Forslag til test av CD-spiller:
    Gjør opptak av digital utgang for bit-feil-estimering, måling av jitter på analog ut, og opptak av musikk for senere blindtest.

1. Utsett CD-spilleren for 5 minutter med hårføner, deretter tørris. Sørg for å få målepunkter/opptak fra begge ytterpunkter.

2. Sett CD-spilleren på hjemmelaget ristebord. (forslag?)

3. Original CD vs rippet->CD-R

...mer?

-k

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.209
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Jeg går ut ifra at man ønsker å vurdere den analoge upsamplingen fra Zoran-chipsettet i Edgen? Da er det vel best om dette signalet går videre til en tradisjonell analog forsterkerkjede, og det har ikke jeg i lytterommet.
    Hos meg går det analoge signalet til reprosessering inne i høyttalerne, først ADC og oppsampling til 24/96 - så prosessering og signalstyring - deretter DAC 32/192kHz ut til forsterkerne. Den signalkjeden vil vel kanskje kunne ha innvirkning på ev. forskjeller man opplever.
    Hvorfor skulle DSP nedstrøms gi uforutsigbare resultater sammenliknet med trad analog signalprosessering?
    Er det et eller annet jeg ikke har forstått?

K

KindOfBlue

Gjest
    Nå virker det som om jeg bare horer for B&O, men jeg liker at høyttalerne mine er blitt utsatt for det samme:
    http://www.bang-olufsen.com/web2/factorytour/noRezise.swf

Gå til Old Factory på innholdslinjen nederst, og klikk Test of Video Products

Vibrasjon, varme, kulde, what have you.

Her skrapes frost av skjermen etter at TV'n har stått i et kuldekammer, i -23 grader i 24 timer.

Acoustics linken viser også litt råkjør med ht.

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.665
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Vibrasjon, varme, kulde, what have you. Her skrapes frost av skjermen etter at TV'n har stått i et kuldekammer, i -23 grader i 24 timer. Acoustics linken viser også litt råkjør med ht.
    ...Don't try this at home.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Skjeldent man ser et produkt så hatet, men dog så elsket?

Får ikke håpe at produsentene finner noen smarte løsninger på sikt, så man ikke får åpnet produktene. Har selv hatt produkter (CD spillere) som har vært "nesten" uten innmat, men glimrende har de spillt!

Ligger det noe mer bak denne vendettan mot Edge GCD?

G

Gjestemedlem

Gjest
    f skrev:
    Skjeldent man ser et produkt så hatet, men dog så elsket?

Får ikke håpe at produsentene finner noen smarte løsninger på sikt, så man ikke får åpnet produktene, for her lukter det svindel lang vei!
    Kanskje noe slikt vil stagge klåfingrene?

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Skulle ikke Rotekroken komme med en anmeldelse av G CD?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.595
    Valentino skrev:
    Hvorfor skulle DSP nedstrøms gi uforutsigbare resultater sammenliknet med trad analog signalprosessering?
    Er det et eller annet jeg ikke har forstått?
    Jeg vil si tvert imot Val :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn