JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    papworth skrev:
    knut:

Det må da for svarte være mulig å etterspørre praktisk erfaring fra din side. Noe jeg neppe tror du har!
    Din tro og religion interesser meg lite.

Du må få lov til å etterspørre akkurat hva du vil. Har noen nektet deg det?

-k

:p hvilken verden lever du?

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Folkens...Må vi ikke hisse oss opp ;D. Knut har før sagt at han ønsker å bidra med lenker og kunnskap. Uten at dette har noe med HANS personlige ståsted å gjøre.. Når det gjelder hans egne valg og prioriteringer er de her http://avforum.no/minhifi/show.php/knutinh uten at dette har så mye med dette topic å gjøre.

Hvis noen ønsker å deklamere ifra nettet så må de få lov til det. Og når det etterspørres praktisk erfaring og en ikke får noe svar så er det vel å tro at denne erfaringen ikke forefinnes? Uansett, vi trenger oss ikke hisse oss opp hverken den ene eller den andre :D

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    knutinh skrev:
    papworth skrev:
    knut:

Det må da for svarte være mulig å etterspørre praktisk erfaring fra din side. Noe jeg neppe tror du har!

-k

Jeg gjentar:

etterspørr praktisk erfaring fra din side.

flinkjente

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Antall liker
    1
    Takk "gud" for at mange av dere ikke har sett innvendig i YBA Special CD spiller!

Den kostet riktig nok ikke 55.000.-, men dog :'(

M

musicus

Gjest
    HCS skrev:
    Og når det etterspørres praktisk erfaring og en ikke får noe svar så er det vel å tro at denne erfaringen ikke forefinnes?
    Påminner litt om sånn sofa sitter foopall dette, "best uten ball" .....

mvh

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    knutinh skrev:
    Men når debattanter tar feil så mener jeg at det er bedre å henvise til sikre kilder, enn å slå dem verbalt i hodet.

-k
    Når du sammenligner "oss" med religiøse fanatikere, folk som tror på grønne små menn, vodoo....osv.... så tror jeg mange føler at det er akkurat det du gjør.

Altså slår oss verbalt i hodet.

Kommunikasjon er avhengig av to parter, en avsender og en mottaker.
    God kommunikasjon forutsetter at mottakeren skjønner hva avsender mener.
    Hvis dette ikke er tilfelle, er det ikke bare et problem for mottaker men også for avsender.

???

B

Back_Door

Gjest
    papworth skrev:
    knutinh skrev:
    papworth skrev:
    knut:

-k

Jeg gjentar:

Hvorfor?

knutinh har i lang beriket de som gidder å lese med interessant og nyttig teori.
    Er enig at det er svært nyttig og interessant å lese om andres praktiske erfaringer også. Men hvorfor må vi kreve det av knutinh? Det er jammen ikke ofte at noen klarer å ta han i faktafeil! Jeg har enda til gode å lese at han avviser andres mer praktiske erfaringer. Det jeg dog leser, er at han noen ganger prøver å forklare mulige årsaker til at noen opplever lydforskjeller som strider mot teori. Hvorfor skal vi bli forbannet på det?

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    papworth skrev:
    knutinh skrev:
    papworth skrev:
    knut:

-k

Jeg gjentar:

Hvorfor?

knutinh har i lang beriket de som gidder å lese med interessant og nyttig teori.
    Er enig at det er svært nyttig og interessant å lese om andres praktiske erfaringer også. Men hvorfor må vi kreve det av knutinh? Det er jammen ikke ofte at noen klarer å ta han i faktafeil! Jeg har enda til gode å lese at han avviser andres mer praktiske erfaringer. Det jeg dog leser, er at han noen ganger prøver å forklare mulige årsaker til at noen opplever lydforskjeller som strider mot teori. Hvorfor skal vi bli forbannet på det?
    Det herskers ingen tvil om guttens teoretisk/kunnskap. Men det må kunnes etterspørre praktisk erfaring også.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Personlig legger jeg mest vekt på de forskjeller jeg klarer å høre uavhengig om jeg vet hva som spiller eller ikke. Er ikke det en fornuftig rettesnor da?
    Jo, hvis vi snakker om normal lytting (slik vi bruker musikk til daglig avslapping) så er jeg helt enig. Det er resultatet som teller. :)

Resultatet jeg personlig ønsker meg er et lydbilde som får min egen stue til å forsvinne, og det som står igjen er et panorama vindu inn til musikken, der jeg får følelsen av å ha artistene tilstede med kjøtt og blod, når jeg lukker øynene. ;)

For at jeg skal få denne opplevelsen er det mange ting som må være på plass.

Lydbilde må ha realistisk størrelse, opptakets romklang er tilstede ved live opptak, dynamikken føles realistisk (selv om man sjelden/aldri kommer helt i mål her), mikrodetaljer er på plass, instrumenters naturlige klang høres, lydbildet er fritt for "elektronisk" signatur kall det gjerne organisk, (svært få transistor forsterkere klarer dette i mine ører), lydbilde har "nerve" eller gir tilstedeværelse. Utrolig mange anlegg mangler denne egenskapen. Uansett hvor mye man lukker øynene får man aldri følelsen av å lytte til noe annet enn et godt hifi anlegg, man er ikke "der"..

Men når alt jeg prioriterer er på plass, så nyter jeg musikk lytting, og det kjenner jeg på hvilepulsen. Jeg tror ofte at jeg føler forskjellen på kroppen mer enn jeg hører den. :D

Krigs

Medlem
    Ble medlem
    12.06.2005
    Antall liker
    0
    Etterspør praktisk erfaring? Wth, test ut selv!

Hi-Fi i teori er da vitterlig underholdende det også, er selv både praktisk (til dels) og teoretisk sett veldig lite erfaren i forhold til mange på dette forumet, men jeg sitter ikke her og krever noe av andre debatanter, hvis de måtte ha lest seg til en løsning eller erfart den selv, så er det meg rivende likegyldig, bare man får svar for det man evt lurer på.

Selv om det er felles hobby så er man interessert i forskjellige ting, en ting er i hvertfall sikkert, på dette forumet er folk interessert i både teori og praksis, teori er den "enkle" delen for meg, jeg har ikke ubegrenset med ressurser til å kunne gjøre alt i praksis.

Ser heller ikke poenget med at noen forsvarer Edge GCD med nebb og klør, er det virkelig slik dere vil at Hi-Fi skal være? Billig å lage, men svinedyrt å kjøpe?

Mvh

B

Back_Door

Gjest
    topline skrev:
    Når du sammenligner "oss" med religiøse fanatikere, folk som tror på grønne små menn, vodoo....osv.... så tror jeg mange føler at det er akkurat det du gjør.

Altså slår oss verbalt i hodet.
    Dersom noen påstår effekt av noe som etter anerkjent vitenskapsteori ikke er mulig, må det vel være lov med slik sammenligning? Å føle seg verbalt slått i hodet, beror på hvordan leseren tar i mot sammenligningen. Det er jo mange opplevde fenomener som strider mot vitenskapens lære. Knutinh gjør ikke noe annet enn å påvise likheten mellom disse tilfeller. Han avviser aldri at opplevelsene føles reelle hos den enkelte.

M

musicus

Gjest
    Krigs skrev:

Mvh
    Unnskyld at jeg spør, men hva tror du vi gjør, vi som etterspør dette mener jeg?

mvh

M

Morpheus

Gjest
    hm, begynner nesten å glemme hva som var topic her...... ::)

B

Back_Door

Gjest
    Krigs skrev:
    Ser heller ikke poenget med at noen forsvarer Edge GCD med nebb og klør, er det virkelig slik dere vil at Hi-Fi skal være? Billig å lage, men svinedyrt å kjøpe?

Mvh
    Tror noen føler at å kle av en produsent som Edge, også kler av sider ved selve hobbyen. Det kan føles truende..

"Sannheten" som råder i miljøet om f.eks. cd-spillere, er at det er en nærmest uendelig øvre grense for forholdet pris/kvalitet. Noen føler dermed et skjebnefellesskap med Edge i denne saken, og vil dermed helt naturlig stille opp som forsvar.
    Så lenge vi enda ikke har en fellende dom i denne saken, er det dog viktig med forsvarere. Synes bare at den bakenforliggende motivasjon hos forsvarerne noen ganger trer frem i et underlig lys. Ber man egentlig for sin syke mor?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.523
    Torget vurderinger
    27
    Personlig har jeg fulgt disse Edge-trådene med stor interesse, ikke minst fordi jeg selv eier den omtalte cd-spilleren.
    Jeg har fra start av vært nysgjerrig på hva som befinner seg inni spilleren, og synes det er moro å høre fra dem med teknisk kompetanse hva spilleren faktisk er bygd opp av.
    Parallelt med diskusjoner her har jeg (vi) utført mindre pretensiøse blindtester i to oppsett, deriblant mitt eget.

Jeg har hele tiden forstått argumentet om at vi diskuterer oppbygning og ikke lydmessige kvaliteter.
    Det siste kan jo strengt tatt kun de som har hørt spilleren under kontrollerte former uttale seg om. At den lyder godt har vel knapt nok vært motsagt.

Selv synes jeg imidlertid det blir vel mange repetisjoner av hva spilleren består av og hvordan den er bygd opp, uten at vi komme noe videre i diskusjonen.
    Er ikke poengene om OME-kort og billig drivverk formidlet klart nok? Er det ikke på tide å presisere hvor kortet kommer fra, om det er modifisert eller ikke, eller la temaet ligge?
    Kan vi ikke forutsette at folk har lest denne og den foregående tråden og slippe alle disse sammendragene.

Les det mer som et ønske enn kritikk folkens, det er mange nok krangler her allerede, jeg er ikke interssert i å starte en ny en.

L

lark

Gjest
    Ny avstemming lagt ut angående innmaten og prisen på Edge G CD!

Krigs

Medlem
    Ble medlem
    12.06.2005
    Antall liker
    0
    musicus skrev:
    Krigs skrev:

Mvh
    Unnskyld at jeg spør, men hva tror du vi gjør, vi som etterspør dette mener jeg?

mvh
    Hva du måtte gjøre er vel opp til deg? Samme som hva jeg gjør er opp til meg. Synes det ble litt drøyt å forlange mer praktisk erfaring av en annen forumdeltaker. Dette er veldig OT og jeg er ferdig med å svare på dette emne ytterligere.

Mvh

Krigs

Medlem
    Ble medlem
    12.06.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Krigs skrev:

Mvh
    Tror noen føler at å kle av en produsent som Edge, også kler av sider ved selve hobbyen. Det kan føles truende..

"Sannheten" som råder i miljøet om f.eks. cd-spillere, er at det er en nærmest uendelig øvre grense for forholdet pris/kvalitet. Noen føler dermed et skjebnefellesskap med Edge i denne saken, og vil dermed helt naturlig stille opp som forsvar.
    Så lenge vi enda ikke har en fellende dom i denne saken, er det dog viktig med forsvarere. Synes bare at den bakenforliggende motivasjon hos forsvarerne noen ganger trer frem i et underlig lys. Ber man egentlig for sin syke mor?
    Det er klart, jeg opplever selv ingen skadefryd, men synes det er trist når en seriøs produsent tilsynelatende har laget ett produkt som ikke er typisk for high end (mtp nesten tom boks). Ser også poenget ditt at det må forsvares, men synes at manglende info fra Edge/importør skader de mer enn det gavner. Det hadde vært fint med noe info om hva de har gjort. De som har erfaring med spilleren sier lyden er upåklagelig, hadde den enda hatt lyd som en billigspiller så hadde saken vært enkel. Så kudos til de som har testet, og tatt bilder av den så langt.

Mvh

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    topline skrev:
    Flere av oss sliter med forskjellen på teori og praksis når det gjelder hifi.

I teorien er det ikke forskjeller på hverken det ene eller andre, i praksis opplever vi til dels "store" forskjeller.
    Dette er riktig, dersom du velger å utelukke fagfeltet psykologi fra det du kaller "teori". Men det er det vel ingen grunn til å gjøre, eller hva? Psykologisk teori har nemlig utmerkede forklaringer på hvorfor (helt normale, vanlige, friske) mennesker kan oppleve forskjeller på komponenter som teknisk sett har identisk ytelse.

M

Morpheus

Gjest
    Ja, som jeg også har nevnt i andre tråder så er psykologiske faktorere noe man ikke bør overse som en faktor når vi prøver å forklare årsak/virkning i vår hobby!

Godt innlegg der Fosse, og jeg er helt enig! Jeg kikker innom denne tråden i hovedsak i et håp om at noen av våre eminete forumdeltakere klarer å "knekke" (Da vinchi) koden. Synes bildene som er vist fra Denon-spilleren tidligere i tråden var en tankevekker. Ser om mulig en enda større mulighet for at D&M Premium Sound Solutions er involvert.

Velger å sitere fra deres hjemmeside:

Our growing portfolio of premium audio and video companies delivers the best in design, technology, innovation and performance to a variety of customers who seek to enrich the moment with pure sound and vision.

From home theaters, cars and offices to professional broadcast and recording studios-and countless other places-our consumer and professional brands are there to deliver cutting-edge products and services for today's multimedia lifestyles.

Our diverse family of sound and visual products includes high-performance speakers, amplifiers, DVD players, DLP projectors, table radios, hi-fi products, tuners and digital video recorders-all with the market's latest features. D&M Holdings' brands also cater to the custom installation market, enabling discerning consumers to get everything they desire from their home theater experience.

Our professional products surpass expectations in a range of environments, with advanced sound and visual options for clubs, hotels, schools, universities and religious organizations.

Bringing even more flexibility to our offerings, D&M companies also provide branded and unbranded products for automotive and consumer companies through our original equipment manufacturer (OEM) unit.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Er dette virkelig så galt som det ser ut til? Synes den gjevne forumdeltaker at hetsen mot "Knutinh" er OK?
    Jeg sitter med et inntrykk at de "konservative stereofile" bifaller denne behandlingen med velbehag. Hvis ikke, si i fra!
    Er man så forbannet sikker på at denne keiseren er så godt kledd som man påstår, så er det vel ingen rimelig grunn for å kneble "gutten".

B

Back_Door

Gjest
    Denne tråden har reist noen interessante og tankevekkende problemstillinger. Tror at vi med fordel kunne åpnet en egen tråd om emnet på et mer generelt plan. Det er nemlig litt for ensidig å kun trekke inn Edge i denne sammenheng.
    Hvilke forutsetninger har de fleste av oss til å gi en objektiv vurdering av et produkts verdi målt i kroner?
    Hvor lett kan vi ikke også bli lurt av et produkt som er fullstappet med innmat?
    Hvordan skal vi f.eks.vurdere prissetting på kabler??
    Hvem kan med hånden på hjertet si at de også tester rimelige komponenter i et anlegg med high-end ambisjoner?

Er ellers enig med Fosse at denne tråden nå med fordel bør fores med de faktaopplysninger som er etterlyst.

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Folk med teknisk/teoretisk innsikt er en stor ressurs for et forum som i stor grad handler om tekniske innretninger. Hvis de skriver her kan man trygt regne med at de er entusiaster og har gjort seg sine praktiske erfaringer. Hvor omfattende spiller mindre rolle hvis det de sier ut fra sin øvrige kunnskap er korrekt.
    På tross av min falske doktortittel forstår jeg ikke alt de sier, men det gjør jo innleggene deres mer interessante. (Det jeg allerede forstår trenger jeg ikke lese om). No

N

nb

Gjest
    Aubi skrev:
    Er dette virkelig så galt som det ser ut til? Synes den gjevne forumdeltaker at hetsen mot "Knutinh" er OK?
    Jeg sitter med et inntrykk at de "konservative stereofile" bifaller denne behandlingen med velbehag. Hvis ikke, si i fra!
    Er man så forbannet sikker på at denne keiseren er så godt kledd som man påstår, så er det vel ingen rimelig grunn for å kneble "gutten".
    Selv om jeg tviler på at mange vil innrømme det, så tipper jeg denne saken høyst sannsynlig rokker ved verdensbildet til "konservative stereofile", så jeg skjønner at det er litt slitsomt. HiFi er rare greier - jeg kan ikke komme på noe annet område hvor det å faktisk kunne noe om man som skjer inne i en hobbygjenstand blir sett på som et seriøst handicap.

M

musicus

Gjest
    Krigs skrev:
    musicus skrev:
    Krigs skrev:

Mvh

mvh
    Hva du måtte gjøre er vel opp til deg? Samme som hva jeg gjør er opp til meg. Synes det ble litt drøyt å forlange mer praktisk erfaring av en annen forumdeltaker. Dette er veldig OT og jeg er ferdig med å svare på dette emne ytterligere.

Mvh
    ::)

mvh

M

musicus

Gjest
    Aubi skrev:
    Auda!, hets mot Knuthinh? mannen må da tåle såpass, han er vel heller ikke den som sparer på konfekten når han savner sin form for dokumentasjon på sine forlangende, men det er kanskje mer passende å mer enn antyde at folk her tror på f.eks voodoo, grønnemenn og andre mer el mindre overnaturlige fenomener?

mvh

M

musicus

Gjest
    Karma skrev:
    Denne tråden har reist noen interessante og tankevekkende problemstillinger. Tror at vi med fordel kunne åpnet en egen tråd om emnet på et mer generelt plan. Det er nemlig litt for ensidig å kun trekke inn Edge i denne sammenheng.
    Hvilke forutsetninger har de fleste av oss til å gi en objektiv vurdering av et produkts verdi målt i kroner?
    Hvor lett kan vi ikke også bli lurt av et produkt som er fullstappet med innmat?
    Hvordan skal vi f.eks.vurdere prissetting på kabler??
    Hvem kan med hånden på hjertet si at de også tester rimelige komponenter i et anlegg med high-end ambisjoner?
    Endelig litt gangsyn fra noen, her er jeg helt enig, vel talt Karma!

mvh

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    Aubi skrev:
    Selv om jeg tviler på at mange vil innrømme det, så tipper jeg denne saken høyst sannsynlig rokker ved verdensbildet til "konservative stereofile", så jeg skjønner at det er litt slitsomt. HiFi er rare greier - jeg kan ikke komme på noe annet område hvor det å faktisk kunne noe om man som skjer inne i en hobbygjenstand blir sett på som et seriøst handicap.
    Verdens bildet til konservative audiofile?, ute og sykler litt nå nb....

mvh

N

nb

Gjest
    musicus skrev:

mvh
    Tja - om noe som tydligvis er en mainstream DVD-spiller i følge ellers autoriteter på denne hobbyen kan konkurrere med heldig utfall med ting som koster 100.000 eller en kvart million, så kan man jo spørre seg hva man egentlig betaler for på dyre spillere - lydkvalitet kan det da neppe være.

Se ellers på bildene som er lagt ut - om denne spilleren er så bra som det sies kontra andre i samme og høyere prisklasse, så er det neppe viktig med
    - byggekvalitet
    - eksklusive drivverk
    - signalkabler
    - osv

Dette er jo ting som pleier å tillegges betydelig vekt i andre sammenhenger, men når ingen av de er på plass i denne spilleren, så er det tydligvis ikke så nøye lengre. Jeg synest det er svært ulogisk. Akkurat det man pleier å bruke som begrunnelse for høy pris på andre CD-spillere ser ut til å være fraværende på denne, så da kan det neppe være så nøye om denne spilleren er så bra som det hevdes, kan det vel?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Aubi skrev:
    Nerd som jeg er, satte jeg en gang opp et regneark hvor jeg plottet karakteren for lydkvalitet mot listepris for alle produkter som hadde blitt anmeldt i ett av de tyske hifibladene. Det var litt interessant å se at forskjellige typer komponenter hadde helt ulike kurver. CD-spillere gikk bratt opp i lydkvalitet fra de aller billigste til de moderat prisede og flatet deretter helt ut (kanskje nettopp fordi mange av de dyrere inneholdt omtrent de samme bitene som mid-price-spillerne), mens høyttalere nesten hadde lineær sammenheng mellom pris og kvalitet hele veien opp. Tydelig hvor man skulle legge pengene for best mulig resultat totalt sett.

Psykologien, forsvarsmekanismene og "billig rødvin i dyr flaske"-effekten kunne vært en hel doktorgrad i seg selv. Jeg velger likevel å tro på folk som sier at de hører sånn-og-sånn, men kan jo ha mine hypoteser om hvorfor de hører det de hører. For meg er det mer interessant å forstå hva som foregår på det tekniske planet, sånn at jeg selv kan legge penger og innsats i det som har størst betydning for resultatet.

Det morsomste for meg er når man fatter hva dingsen egentlig gjør, og innser at en sånn kan man smekke sammen på kjøkkenbenken til en høyst overkommelig kostnad. Psykologien er ikke helt uvesentlig da heller, men det slår begge veier: Man er nok litt fornøyd med at denne har jeg "mekka sjæl", men så sitter man der og er nærmest hypokonder overfor alle tegn til at dingsen lager mislyder. Man burde nesten hatt krav på beroligende på blå resept første gangen man slår på et hjemmebygg for en "smoke test".

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Digital engineering er en enklere prosess enn analog engineering som er en enklere prosess enn mekanisk engineering, ingen overrraskelser der.

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Tja - om noe som tydligvis er en mainstream DVD-spiller i følge ellers autoriteter på denne hobbyen kan konkurrere med heldig utfall med ting som koster 100.000 eller en kvart million, så kan man jo spørre seg hva man egentlig betaler for på dyre spillere - lydkvalitet kan det da neppe være.

Se ellers på bildene som er lagt ut - om denne spilleren er så bra som det sies kontra andre i samme og høyere prisklasse, så er det neppe viktig med
    - byggekvalitet
    - eksklusive drivverk
    - signalkabler
    - osv

Dette er jo ting som pleier å tillegges betydelig vekt i andre sammenhenger, men når ingen av de er på plass i denne spilleren, så er det tydligvis ikke så nøye lengre. Jeg synest det er svært ulogisk. Akkurat det man pleier å bruke som begrunnelse for høy pris på andre CD-spillere ser ut til å være fraværende på denne, så da kan det neppe være så nøye om denne spilleren er så bra som det hevdes, kan det vel?
    Verdens bildet inneholder vel forhåpentligvis noe mer enn bare den omtalte spilleren, som jeg tror de fleste, inkl undertegnede, har gjort seg sine tanker om?

mvh

N

nb

Gjest
    musicus skrev:
    Verdens bildet inneholder vel forhåpentligvis noe mer enn bare den omtalte spilleren, som jeg tror de fleste, inkl undertegnede, har gjort seg sine tanker om?

mvh
    Men hva med alle påstandene som er kommet der denne spilleren er brukt som "verktøy" ?

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Men hva med alle påstandene som er kommet der denne spilleren er brukt som "verktøy" ?
    Som nevnt har jeg gjort meg noen tanker om denne spilleren, men la meg heller si det slik: Fordi ett menneske er dumt, betyr jo ikke det at alle mennesker er dumme, resonnerer man slik tror jeg man er inne på en negativ og dårlig vei, prinsippiellt.

Jeg glemte henge på denne; ;) i forrige innlegg ;).
    mvh

P

Parelius

Gjest
    Sånn, nå får Parelius praktisk erfaring på Edge… Da bir vel sensualistene glade kan jeg tenke.

M

musicus

Gjest
    Parelius skrev:
    Sånn, nå får Parelius praktisk erfaring på Edge… Da bir vel sensualistene glade kan jeg tenke.
    Nå blir jeg sikkert regnet som "sensualist" (misanpasset uttrykk imo), men ser meg ikke som en, men glem nå ikke å rapporter hva du hører, eller tror du hører, en slik Pareliusk rapport hadde vært spennede ;)

mvh

L

lark

Gjest
    Parelius skrev:
    Du får late som om du ikke vet hvordan den ser ut under panseret når du lytter ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Aubi skrev:
    (lowering his voice). Hush! You mustn't say
    anything about it yet; but I have made a great discovery.

Another one?

Yes. (Gathers them round him, and says
    confidentially:) It is this, let me tell you--that the strongest
    man in the world is he who stands most alone.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn