Nå blir jeg litt matt.
Polkagris, ditt innlegg har en tone som gjør at jeg velger ikke å svare i detalj. Litt folkeskikk og en liten dose ydmykhet kan kanskje settes på ønskelisten til julenissen - det er ennå ikke for sent.
Asbjørn; ditt innlegg er presist formulert, og jeg forstår hva du sier, og har i og for seg sans for din argumentasjon (selv om jeg har lest den 17.493 ganger før, i ulike tråder). Syns også du klarer å få frem ditt synspunkt på en grei måte i de innlegg jeg har lest tidligere. men du og Polkarånen - og veldig, veldig mange andre i deres trossamfunn, får ikke med dere mitt poeng overhodet. I erkjennelse av at jeg kanskje har formulert meg upresist, skal jeg presisere:
- noen mener de hører forskjell på kabler i sitt oppsett.
- noen er uenige i det.
- noen av de som er enige i at det er forskjeller, syns det er drøyt at noen kabelprodusenter tar "astronomiske" priser for kablene sine.
- noen av de som tilhører "subjektivistene", er faktisk også enige i dette (meg selv inkludert)
- men noen (meg selv inkludert igjen) mener, at det er opp til hver enkelt å velge hva de vil bruke pengene på.
dette er en oppsummering slik jeg ser det. Men mitt poeng, er ene og alene det, at absolutt alle sider av denne debatten har vært belyst svært mange ganger her på Sentralen. Jeg orker ikke å telle antall tråder, men det må da være over 100?
Svært få av disse er hyggelig lesning - og jeg ser godt at begge siders debattanter gjør seg skyldig i like mange overtramp ift usakligheter og personangrep.
Likevel forstår jeg ønsket fra skeptikerne om å rope et varsku til nye deltagere her om varsomhet i å la seg villede av sleipe markedsførere.
Men, og her er kjernen i min argumentasjon, kan dere ikke bare lage en henvisning til alle de tråder som finnes om dette allerede? Så kan noobiene lese gjennom disse og gjøre seg opp en mening selv, for det er vel det dere vil - eller?
Min påstand er, at i de siste årene, har det ikke kommet frem et eneste nytt argument i noen av disse trådene - fra noen av fløyene. At noen kommer trekkende med den fallerte James Randi - for ørtende gang - i denne tråden, fikk det til å renne over for meg.
Beklager, men i all respekt syns jeg særlig kabelskeptikerne, med noen meget få unntak, oppfyller Churchhills definisjon av en fanatiker:
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.
Så, på vegne av meg selv - please change the fucking subject!