Kjenner jeg gubben rett, kan det ikke bli for mange ;DBrasse skrev:Så mange bokser at det nærmar seg Naimstemning 8)
Overraskende bra, hørtes litt fordomsfullt ut det der 8)LMC skrev:kult..grattis
de kunne vel med fordel vært plassert BAK bassene ;D
og lyden da?
mvh
Leif
Må ha litt å bytte på65finger skrev:Grattis Jan. observerer at du sitter å nihygger deg med bunkevis av bokser
Nå.Brasse skrev:Så mange bokser at det nærmar seg Naimstemning 8)
Begynner å bli fullt her65finger skrev:Kjenner jeg gubben rett, kan det ikke bli for mange ;D
Filter,- Marchand selvsagtLMC skrev:hva slags filter fra UK?
ferdige eller i biter
mvh
Leif
Takk dujokris skrev:Grattis forresten ;D ;D
blir nok bra, og ser klart verdien av ett slikt prosjekt, håper du treffer blink ;DJanR skrev:Takk dujokris skrev:Grattis forresten ;D ;D
Skal ikke konvertere helt til "den andre teknologien", men til bassene blir det her gull.
/jan
Famler ikke helt i blinde, tror jeg.jokris skrev:blir nok bra, og ser klart verdien av ett slikt prosjekt, håper du treffer blink ;DJanR skrev:Takk dujokris skrev:Grattis forresten ;D ;D
Skal ikke konvertere helt til "den andre teknologien", men til bassene blir det her gull.
/jan
bra ;DJanR skrev:Famler ikke helt i blinde, tror jeg.jokris skrev:blir nok bra, og ser klart verdien av ett slikt prosjekt, håper du treffer blink ;DJanR skrev:Takk dujokris skrev:Grattis forresten ;D ;D
/jan
Gjør som LMC og BHO, kjører høynivå når de skal brukes til bassene. Vet at rørampene her trives bedre, "signaturen" til rørampene blir ikke borte osv osv. Kan ikke trå feil egentlig
/jan
filter kommer vel inn før svampen ? eller ??????????pengesluk skrev:MAO, du kjører HELE signalet fra pre inn på Svampen, og henter utd derfra til bassamp via filter??
Det var planen ja.pengesluk skrev:MAO, du kjører HELE signalet fra pre inn på Svampen, og henter utd derfra til bassamp via filter??
Som sluket sierjokris skrev:filter kommer vel inn før svampen ? eller ??????????pengesluk skrev:MAO, du kjører HELE signalet fra pre inn på Svampen, og henter utd derfra til bassamp via filter??
Hva er fordelen med å kjøre alt gjennom svampen først?LMC skrev:Marchandfilteret skal inn på utg av "svampen" i parallell med signalet ut til satelittene
M har inn imp på 1K i parallell med 8 ohm er null problem for svampen
for å gjenta:
full range inn på svampen
både satellitt og marchand på svamp ut
marchand til bassamp inn
mvh
Leif
dette lurer jeg au på ?H.R skrev:Hva er fordelen med å kjøre alt gjennom svampen først?LMC skrev:Marchandfilteret skal inn på utg av "svampen" i parallell med signalet ut til satelittene
M har inn imp på 1K i parallell med 8 ohm er null problem for svampen
for å gjenta:
full range inn på svampen
både satellitt og marchand på svamp ut
marchand til bassamp inn
mvh
Leif
Merker meg jo at dere gjør slikt så det har vel en grunn...
Gir mening ja. Selv ville jeg også trodd at biamp før effektamp var veien å gå, men det er nå meg.pengesluk skrev:Poenget må jo være å få absolutt all rørgrumsen med inn på basssforsterkeren..
Så tanken er å få rørlyd i bassen? Forstår rørlyd i mellomtone og diskant - det foretrekker jeg selv, men har litt vanskelig å se gevinsten i bassen.pengesluk skrev:Ingen gevinst ved å la en s.k. "rørsignatur" legge til en distorsjonskomponent til i kretsen - med mindre du ikke tåler den nakne sannhet og MÅ ha denne varme runde lyden, da.
Det skal vi få til, etterhert. Som sagt skal intet være uprøvd. Forutsatt at det ikke krever for mye "jobbing" for megpengesluk skrev:Poenget må jo være å få absolutt all rørgrumsen med inn på basssforsterkeren..
JanR, jeg ber deg innstendig, prøv også å kjøre fra pre rett i filter til bass.
Dette har da for helvete ingen ting med RØR å gjøre?? Men hvorfor seriekople en ekstra unødvendig komponent?? Om alle forsterkerne i kjeden til JanR hadde vært transistor så hadde forholdet blitt akkurat det samme!H.R skrev:Så tanken er å få rørlyd i bassen? Forstår rørlyd i mellomtone og diskant - det foretrekker jeg selv, men har litt vanskelig å se gevinsten i bassen.pengesluk skrev:Ingen gevinst ved å la en s.k. "rørsignatur" legge til en distorsjonskomponent til i kretsen - med mindre du ikke tåler den nakne sannhet og MÅ ha denne varme runde lyden, da.
Nuvel - kanskje andre en pengesluk har formening da vi vet veldig godt hvor pengesluk står iht. til rørbasert utstyr ;D
og jeg som trodde du var hfs svar på otto jespersen ? ;D ;Dpengesluk skrev:Dette har da for helvete ingen ting med RØR å gjøre?? Men hvorfor seriekople en ekstra unødvendig komponent?? Om alle forsterkerne i kjeden til JanR hadde vært transistor så hadde forholdet blitt akkurat det samme!H.R skrev:Så tanken er å få rørlyd i bassen? Forstår rørlyd i mellomtone og diskant - det foretrekker jeg selv, men har litt vanskelig å se gevinsten i bassen.pengesluk skrev:Ingen gevinst ved å la en s.k. "rørsignatur" legge til en distorsjonskomponent til i kretsen - med mindre du ikke tåler den nakne sannhet og MÅ ha denne varme runde lyden, da.
Nuvel - kanskje andre en pengesluk har formening da vi vet veldig godt hvor pengesluk står iht. til rørbasert utstyr ;D
Jeg liker rør godt selv jeg, ingen problemer med rør. Dessuten er jeg super nøytral og absolutt objektiv i alle sammenheng.
Edit; H.R. er en dumming altså
;D ;D ;Dpengesluk skrev:Nei, Birger er Birger ;D ;D
Birger (BHO)
Deles på 450hz.mesut skrev:tanken bak det å "kjøre alt" via svamp, er at man da får svampens "signatur" på måten å spille bass på, og at dette da skal matche resten av lydbildet.
dessuten deler khønna ganske høyt (400?), dermed vil rødnakkeamps (heretter omtalt som nakkers for enkelthetsskyld) jobbe et lite stykke oppover mot mellomtonen også.
hvorvidt det blir bedre å koble høy-inn i systemet til janr, aner jeg ikke, men jeg tror i alle fall at det er dette som er tanken.
på mine gamle mezzoer låt det i alle fall klart best på høy-inn (altså at man forer de aktive ag-subene med signal fra border patrol-effektforsterkeren), fremfor rett fra preamp.
synes det hele låt mer homogent, rett og slett.
Nemlig! Dette satt jeg og klødde meg i hodet og, hvor mange omveier skal det stakkars lille signalet ha da.......?pengesluk skrev:Ingen gevinst ved å la en s.k. "rørsignatur" legge til en distorsjonskomponent til i kretsen (-)
(-) Men hvorfor seriekople en ekstra unødvendig komponent??
Nemlig! (2) Dette er da ellers alment kjent Sluket...pengesluk skrev:Dessuten er jeg super nøytral og absolutt objektiv i alle sammenheng.
Det ligger på veien til hønna, ikke rare omveien :Lagga skrev:Nemlig! Dette satt jeg og klødde meg i hodet og, hvor mange omveier skal det stakkars lille signalet ha da.......?pengesluk skrev:Ingen gevinst ved å la en s.k. "rørsignatur" legge til en distorsjonskomponent til i kretsen (-)
(-) Men hvorfor seriekople en ekstra unødvendig komponent??
Vennlig hilsen
Morten
Du trenger en skulder ogpengesluk skrev:Takk Morten! Du er en venn slik en venn SKAL være... Trengte den akkurat nå!
pengesluk skrev:Yessir! At your service!
pengesluk skrev:Yessir! At your service! Har du fått noe fart i horna enda??
Jadamasa :pengesluk skrev:Svar på det jeg spør om!