JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
    Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.
    Da kan du starte med nytt delefilter og vips - du har en helt ny, ,men like morsom høyttaler.

Fullt reversibelt og er en no-brainer for dem som er mer opptatt av musikk en merke

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
    Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.
    Da kan du starte med nytt delefilter og vips - du har en helt ny, ,men like morsom høyttaler.

Fullt reversibelt og er en no-brainer for dem som er mer opptatt av musikk en merke
    Kom meg i forkjøpet du gett.
    Evt bare bytte ut Crites diskanten med for en T-500 eller en av lillebrødrene som H.R nevner her. Leke med filter alene gjør nok ikke så mye fra eller til.

Nå skal det sies at jeg har aldri opplevd diskanten i khorn eller LS som "grov" eller "kornete"
    Er nok litt systemavhengig au.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    Kan dette hjelpe, tro? Skjema nederst. Så ikke så nøye. Kanskje det bare gjelder chippen.
    Hvem skjema sa du ;)

/jan
    Ser du det ikke? Det ligger jo rett der! Noen folk, ass! ;D
    Ikke ta den du !! :D

Hjalp meg ikke rart.
    Det jeg kunne tenkt meg var koblings skjema til A-180 kit m/psu. Bare for å sjekke at det som er gjort er gjort by the book, og at det vil lette feilsøk. Så vidt som jeg kan skjønne er ting i skjønneste orden, men nå er ikke jeg noen ekspert på det området.
    Skjønneste orden som i " alt ser ut til å være koblet riktig " (men ikke liv i boksen)

Ampen er levert til en som skal ta en titt på'n. Satse på at det ikke har skjedd noe dyrt oppi der 8)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:

Evt bare bytte ut Crites diskanten med for en T-500 eller en av lillebrødrene som H.R nevner her. Leke med filter alene gjør nok ikke så mye fra eller til.

Nå skal det sies at jeg har aldri opplevd diskanten i khorn eller LS som "grov" eller "kornete"

/jan
    Har satt inn Crites ct-125

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Har satt inn Crites ct-125
    Som jeg skrev " bytt ut Crites diskanten med......"

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Det du mente Ja(n) sorry :)
    ;)

Har brukt/bruker både original khorn diskant og Crites sin her, ikke rare forskjellen å spore.
    Brukte Crites sin pga av deling, ble delt på 4500hz. Original diskanten trives ikke under 6000hz. Men som sagt lydmessig bittesmå om noen forskjeller å spore.

A: la tingene være
    B: dra den helt ut med Fostex diskant og "ny" mellomtone driver/filter

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ;)

Har brukt/bruker både original khorn diskant og Crites sin her, ikke rare forskjellen å spore.
    Brukte Crites sin pga av deling, ble delt på 4500hz. Original diskanten trives ikke under 6000hz. Men som sagt lydmessig bittesmå om noen forskjeller å spore.

/jan
    da går jeg for A ;) lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ;)

/jan
    da går jeg for A ;) lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!
    Mulig Palladium er mere finslepen, LS er og blir en råtass. De er i slekt men spiller nok relativt ulikt ;)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ;)

/jan
    Mulig Palladium er mere finslepen, LS er og blir en råtass. De er i slekt men spiller nok relativt ulikt ;)

/jan
    Har uansett bestemt meg for å beholde la scala da jeg fikk null respons på salg! nå spiller de sammen med 2 stk supercube som ikke er noen sinker og det svinger brukbart ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Har uansett bestemt meg for å beholde la scala da jeg fikk null respons på salg! nå spiller de sammen med 2 stk supercube som ikke er noen sinker og det svinger brukbart ;D
    Vel, LS er ikke for alle. Ikke alle som liker musikk vettu, noen liker lyd :p
    Men synd at folk ikke vet hva de går for. Dynamikk bomber, imho.

DT sub's kan jeg tenke svinger på LS, de er kjappe og spiller med greit nivå nedover.
    Broren til H.R bruker vel samme sub'ene på sine LS.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    Historien om mine belle.
    Fikk dem var fornøyd
    Byttet mellomtone
    Konkluderte med at de gamle mellomtonene måtte være ødelagt (til tross for at jeg var fornøyd med slik det var før)
    Byttet diskant
    Konkluderte med at de gamle diskante måtte være ødelagt (til tross for at jeg var fornøyd med slik det var før)

Poenget er at alt kan endres og med vintage klipsch så er det uendelig mange veier å gå og det er godt dokumentert blant klipsch fantaster verden over. I tillegg er det r liten risiko forbundet til å gjøre 99.99% av endringene. Det tar sjelden mer en et par strakser å reversere.
    Har du først får kløa og forstått at ting kan forbedres istedenfor å bare bytte til annet - så har du en lang og morsom vei foran deg. I tillegg så får du om du følger en del av de stiene som er lagt opp en bedre høyttaler en det du hadde fra før.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Vel, LS er ikke for alle. Ikke alle som liker musikk vettu, noen liker lyd :p
    Men synd at folk ikke vet hva de går for. Dynamikk bomber, imho.

DT sub's kan jeg tenke svinger på LS, de er kjappe og spiller med greit nivå nedover.
    Broren til H.R bruker vel samme sub'ene på sine LS.

/jan
    Stemmer det jan.
    Brodern har to DT subber, og har endret til et sett vakre tuter med 2" drivere på topp. EN kraftig NAD til å drive bassene og MAE Set 1 til toppene. Spiller forrykende!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.711
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Har du først får kløa og forstått at ting kan forbedres istedenfor å bare bytte til annet - så har du en lang og morsom vei foran deg. I tillegg så får du om du følger en del av de stiene som er lagt opp en bedre høyttaler en det du hadde fra før
    Unqoute
    kunne ikke vært formulert bedre
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    J.J skrev:
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    Mye å velge mellom.
    Hva med nasa sin font?
    Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !

HCS: hører du ?!

/jan

Du selger deg til den første og beste ja ......... :eek: :-X ;D
    Nå har det seg heldigvis for janr at jeg var først og er best - så der fikk du to av to jj

J

J.J

Gjest
    Men jeg har ikke fått med meg hva NSA står for ? Utdype ??

No Shit Around ??

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser den nye fonten... Men tror tror løpet er kjørt da den ble lagd i CNC-fresen igår.. :-\... Så hva gjør vi da ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    Ser den nye fonten... Men tror tror løpet er kjørt da den ble lagd i CNC-fresen igår.. :-\... Så hva gjør vi da ?
    Ble den lagd i går er det vel ikke noe å gjøre. Ikke annet enn å lage en front til, etterhvert ;)

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    JanR skrev:
    HCS skrev:
    Ble den lagd i går er det vel ikke noe å gjøre. Ikke annet enn å lage en front til, etterhvert ;)

/jan
    Hehe, da skal det kjøpslås 8)... Kosta meg litt den første fronten i goodwill og tid...Men kontoen er foreløpig stor... Corian-plinth i ibenholt look , bæltungt er under oppseiling.. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    JanR skrev:
    HCS skrev:

/jan
    Hehe, da skal det kjøpslås 8)... Kosta meg litt den første fronten i goodwill og tid...Men kontoen er foreløpig stor... Corian-plinth i ibenholt look , bæltungt er under oppseiling.. ;D
    Da får heller jeg skylde deg en tjeneste eller to.
    Ikke noe stress med flere fronter pr i dag, kjekt å vite at det lar seg skaffe iaf.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn