Dazed
Æresmedlem
Ser du det ikke? Det ligger jo rett der! Noen folk, ass! ;DJanR skrev:Hvem skjema sa duDazed skrev:Kan dette hjelpe, tro? Skjema nederst. Så ikke så nøye. Kanskje det bare gjelder chippen.
/jan
Ser du det ikke? Det ligger jo rett der! Noen folk, ass! ;DJanR skrev:Hvem skjema sa duDazed skrev:Kan dette hjelpe, tro? Skjema nederst. Så ikke så nøye. Kanskje det bare gjelder chippen.
/jan
Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.eddie1 skrev:Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
Kom meg i forkjøpet du gett.H.R skrev:Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.eddie1 skrev:Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
Da kan du starte med nytt delefilter og vips - du har en helt ny, ,men like morsom høyttaler.
Fullt reversibelt og er en no-brainer for dem som er mer opptatt av musikk en merke
Ikke ta den du !!Dazed skrev:Ser du det ikke? Det ligger jo rett der! Noen folk, ass! ;DJanR skrev:Hvem skjema sa duDazed skrev:Kan dette hjelpe, tro? Skjema nederst. Så ikke så nøye. Kanskje det bare gjelder chippen.
/jan
Har satt inn Crites ct-125JanR skrev:Kom meg i forkjøpet du gett.H.R skrev:Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.eddie1 skrev:Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
Da kan du starte med nytt delefilter og vips - du har en helt ny, ,men like morsom høyttaler.
Fullt reversibelt og er en no-brainer for dem som er mer opptatt av musikk en merke
Evt bare bytte ut Crites diskanten med for en T-500 eller en av lillebrødrene som H.R nevner her. Leke med filter alene gjør nok ikke så mye fra eller til.
Nå skal det sies at jeg har aldri opplevd diskanten i khorn eller LS som "grov" eller "kornete"
Er nok litt systemavhengig au.
/jan
Som jeg skrev " bytt ut Crites diskanten med......"eddie1 skrev:Har satt inn Crites ct-125JanR skrev:Kom meg i forkjøpet du gett.H.R skrev:Bytt ut diskanten og mellomtonen til eks den velprøvde JBL mellomtonen som jan låner fra meg, og en diskant som ikke ruller av så tidlig med passe følsomhet. Dersom du har lyst til å gå for gull er Fostex T500 veien å gå.eddie1 skrev:Hei Jan som du sikkert vet så syntes jeg toppen i la scala hørtes noe ullen ut etter og ha fått palladium i hus.Er det noen enkle tweaks som kan gjøres på feks delefilter etc for å få det litt mer luftig i toppen?
Evt bare bytte ut Crites diskanten med for en T-500 eller en av lillebrødrene som H.R nevner her. Leke med filter alene gjør nok ikke så mye fra eller til.
Nå skal det sies at jeg har aldri opplevd diskanten i khorn eller LS som "grov" eller "kornete"
Er nok litt systemavhengig au.
/jan
eddie1 skrev:Det du mente Ja sorry
da går jeg for A lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!JanR skrev:eddie1 skrev:Det du mente Ja sorry
Har brukt/bruker både original khorn diskant og Crites sin her, ikke rare forskjellen å spore.
Brukte Crites sin pga av deling, ble delt på 4500hz. Original diskanten trives ikke under 6000hz. Men som sagt lydmessig bittesmå om noen forskjeller å spore.
A: la tingene være
B: dra den helt ut med Fostex diskant og "ny" mellomtone driver/filter
/jan
Mulig Palladium er mere finslepen, LS er og blir en råtass. De er i slekt men spiller nok relativt ulikteddie1 skrev:da går jeg for A lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!JanR skrev:eddie1 skrev:Det du mente Ja sorry
Har brukt/bruker både original khorn diskant og Crites sin her, ikke rare forskjellen å spore.
Brukte Crites sin pga av deling, ble delt på 4500hz. Original diskanten trives ikke under 6000hz. Men som sagt lydmessig bittesmå om noen forskjeller å spore.
/jan
Har uansett bestemt meg for å beholde la scala da jeg fikk null respons på salg! nå spiller de sammen med 2 stk supercube som ikke er noen sinker og det svinger brukbart ;DJanR skrev:Mulig Palladium er mere finslepen, LS er og blir en råtass. De er i slekt men spiller nok relativt ulikteddie1 skrev:da går jeg for A lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!JanR skrev:eddie1 skrev:Det du mente Ja sorry
/jan
/jan
Vel, LS er ikke for alle. Ikke alle som liker musikk vettu, noen liker lydeddie1 skrev:Har uansett bestemt meg for å beholde la scala da jeg fikk null respons på salg! nå spiller de sammen med 2 stk supercube som ikke er noen sinker og det svinger brukbart ;D
Historien om mine belle.eddie1 skrev:da går jeg for A lurte bare på om det var noen enkle tweaks hehe,alltid hvert fornøyd men det var først etter at jeg fikk palladium i hus jeg savnet noe!
Stemmer det jan.JanR skrev:Vel, LS er ikke for alle. Ikke alle som liker musikk vettu, noen liker lydeddie1 skrev:Har uansett bestemt meg for å beholde la scala da jeg fikk null respons på salg! nå spiller de sammen med 2 stk supercube som ikke er noen sinker og det svinger brukbart ;D
Men synd at folk ikke vet hva de går for. Dynamikk bomber, imho.
DT sub's kan jeg tenke svinger på LS, de er kjappe og spiller med greit nivå nedover.
Broren til H.R bruker vel samme sub'ene på sine LS.
/jan
Lov å prøve seg.JanR skrev:Ikke ta den du !!
Den der i sort med "NSA" fresa noen millimeter ned i plata blir gullegodtHCS skrev:Hva synes du Mister ? 8)
Sort front med en annen font - (den ble for pinglete) - så er du i mål jan!JanR skrev:Den der i sort med "NSA" fresa noen millimeter ned i plata blir gullegodtHCS skrev:Hva synes du Mister ? 8)
/jan
Hvem font syns du passer ?H.R skrev:Sort front med en annen font - (den ble for pinglete) - så er du i mål jan!JanR skrev:Den der i sort med "NSA" fresa noen millimeter ned i plata blir gullegodtHCS skrev:Hva synes du Mister ? 8)
/jan
Skryten burde vel gå til hcs
Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
JanR skrev:Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
HCS: hører du ?!
/jan
Ikke dra det for langt. Den første var sjef.H.R skrev:dersom du vil fremstå enda mer merklig ;D (fort og gæli da)
Nå har det seg heldigvis for janr at jeg var først og er best - så der fikk du to av to jjJ.J skrev:JanR skrev:Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
/jan
Du selger deg til den første og beste ja ......... :-X ;D
Vi er like du og jeg, billige :J.J skrev:JanR skrev:Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
/jan
Åja ;DJanR skrev:Vi er like du og jeg, billige :J.J skrev:JanR skrev:Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
/jan
/jan
J.J skrev:Åja ;DJanR skrev:Vi er like du og jeg, billige :J.J skrev:JanR skrev:Fan ta, jeg er solgt. Den var konge !H.R skrev:Mye å velge mellom.
Hva med nasa sin font?
/jan
/jan
NakkeSlagAmp ® JanR.J.J skrev:Men jeg har ikke fått med meg hva NSA står for ? Utdype ??
No Shit Around ??
JanR skrev:NakkeSlagAmp ® JanR.J.J skrev:Men jeg har ikke fått med meg hva NSA står for ? Utdype ??
No Shit Around ??
/jan
J.J skrev:JanR skrev:NakkeSlagAmp ® JanR.J.J skrev:Men jeg har ikke fått med meg hva NSA står for ? Utdype ??
No Shit Around ??
/jan
Sånn du får når den ikke virker ? : :-X
Såpass ;DJanR skrev:J.J skrev:JanR skrev:NakkeSlagAmp ® JanR.J.J skrev:Men jeg har ikke fått med meg hva NSA står for ? Utdype ??
No Shit Around ??
/jan
Sånn du får når den ikke virker ? : :-X
Vi får ta forklaringen en annen gang, over en singelmalt eller no.
/jan
Ble den lagd i går er det vel ikke noe å gjøre. Ikke annet enn å lage en front til, etterhvertHCS skrev:Ser den nye fonten... Men tror tror løpet er kjørt da den ble lagd i CNC-fresen igår.. :-\... Så hva gjør vi da ?
Hehe, da skal det kjøpslås 8)... Kosta meg litt den første fronten i goodwill og tid...Men kontoen er foreløpig stor... Corian-plinth i ibenholt look , bæltungt er under oppseiling.. ;DJanR skrev:Ble den lagd i går er det vel ikke noe å gjøre. Ikke annet enn å lage en front til, etterhvertHCS skrev:Ser den nye fonten... Men tror tror løpet er kjørt da den ble lagd i CNC-fresen igår.. :-\... Så hva gjør vi da ?
/jan
Da får heller jeg skylde deg en tjeneste eller to.HCS skrev:Hehe, da skal det kjøpslås 8)... Kosta meg litt den første fronten i goodwill og tid...Men kontoen er foreløpig stor... Corian-plinth i ibenholt look , bæltungt er under oppseiling.. ;DJanR skrev:Ble den lagd i går er det vel ikke noe å gjøre. Ikke annet enn å lage en front til, etterhvertHCS skrev:Ser den nye fonten... Men tror tror løpet er kjørt da den ble lagd i CNC-fresen igår.. :-\... Så hva gjør vi da ?
/jan