JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mange har du vaska til nå Jan R? Må jo vaske en diger bunke skal du ha en kvalifisert mening...Det var jo det som ble gjort visstnok da vaskeren ble omtalt... 8)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.825
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hadde en slik plate engang. Dvs. så akkurat slik ut. Var nasareth :)

I gamle dager spilte man platene. Nå vasker vi dem :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    kul vasker, så den hos H.R
    Mm :)
    Liker'n.

HCS skrev:
    Mange har du vaska til nå Jan R? Må jo vaske en diger bunke skal du ha en kvalifisert mening...Det var jo det som ble gjort visstnok da vaskeren ble omtalt... 8)
    Nærmer seg vel 35 tenker jeg, spart ei plate til lassemann ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Hadde en slik plate engang. Dvs. så akkurat slik ut. Var nasareth :)

I gamle dager spilte man platene. Nå vasker vi dem :)
    Rush eller Marillion det der :)

Skal i sannhetens navn sies at jeg spiller betydelig mere enn jeg vasker, vinyl altså ::)
    Men, og det er alltid ett men. Selv nye plater trenger en vask, tatt ett par i dag bla.
    En annen bonus er jo at man sparer stift for "unødvendig" slitasje.

Og for å være ærlig så tror jeg at jeg spiller mere musikk pr dag en gjennomsnittet :p

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    HCS skrev:
    Denne vaskeren kan du trygt vaske mye med. Supergod platevasker som holder mål. 6 min fra man setter skitten gammel plate inn til den kommer tørr og rein ut. Noen få plater har jeg måtte kjøre to ganger, men det gjorde susen. Tar ikke singler - så det er godt jeg ikke har slike i mitt sortiment lenger.

Anbefales på det sterkeste!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    HCS skrev:
    Denne vaskeren kan du trygt vaske mye med. Supergod platevasker som holder mål. 6 min fra man setter skitten gammel plate inn til den kommer tørr og rein ut. Noen få plater har jeg måtte kjøre to ganger, men det gjorde susen. Tar ikke singler - så det er godt jeg ikke har slike i mitt sortiment lenger.

Anbefales på det sterkeste!
    Ang vasketid, sitat fra Lagga sin tråd.

Minutten skrev:
    Du er kanskje ikke like treg som meg, men det tok litt tid før jeg fant ut at du kunne forlenge vasketiden med å holde knappen inne. I min ekstra pr. pip, maks 5. tror jeg det var.
    /jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jøss. Ja dersom man kan forlenge vasketiden så enkelt så er dette uten tvil et løp og kjøp produkt! Genialt enkelt, tar lite plass og gjør jobben.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

Var og henta den vaskeren i går kveld hos Jan og når sant skal sies har jeg ingen stor erfaring med slike vaskere. Men Lagga's VPI har jeg fått prøvd opp mot noen av skivene mine og den har også gjort en super jobb.. Vaska vel 10 plater i går kveld og jeg må si meg imponert over hvor god jobb den gjorde. Platene var rene og tørre etter 6 min vask. Jeg trengte ikke, som Lagga skrev, og ettertørke plater etter vask. Skulle gjerne ønsket meg en slik, men for så mange penger (16K) er nok det i drøyeste laget for meg. Men å kjøpt en slik maskin på deling med flere kunne vært et alternativ for meg. Kvaliteten virker å være i høyeste klasse forøvrig :)

Var jo en liten tur nedom bunkersen i går og, og dæven her har det skjedd positive ting med lyden. Den DIY bassampen gjorde en fabelaktig jobb og om lyden generelt er det å si at mer organisk, dynamisk og luftig enn dette har du aldri hatt Jan. Jeg er ikke hornmann, men likte veldig godt det jeg hørte i går. Røska godt gjorde det også - mye luft i bevegelse når den AN ampen i kombo med basampen får boltre seg sammen. Veldig bra Jan og gratulerer :) :)

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Hei!

Var og henta den vaskeren i går kveld hos Jan og når sant skal sies har jeg ingen stor erfaring med slike vaskere. Men Lagga's VPI har jeg fått prøvd opp mot noen av skivene mine og den har også gjort en super jobb.. Vaska vel 10 plater i går kveld og jeg må si meg imponert over hvor god jobb den gjorde. Platene var rene og tørre etter 6 min vask. Jeg trengte ikke, som Lagga skrev, og ettertørke plater etter vask. Skulle gjerne ønsket meg en slik, men for så mange penger (16K) er nok det i drøyeste laget for meg. Men å kjøpt en slik maskin på deling med flere kunne vært et alternativ for meg. Kvaliteten virker å være i høyeste klasse forøvrig :)
    Med fare for å høres småhyper ut....en jævla bra vasker som vi skal ha Lasse :)
    Legge ut en post ang det vi snakket litt om i går, ta det derfra. Er ganske sikker på at flere blir med på ett "spleise-party"
    Tester du foresten om den "tidsforlengeren" funker ? Holde knappen inne altså.

lassemann skrev:
    Hei!

Var jo en liten tur nedom bunkersen i går og, og dæven her har det skjedd positive ting med lyden. Den DIY bassampen gjorde en fabelaktig jobb og om lyden generelt er det å si at mer organisk, dynamisk og luftig enn dette har du aldri hatt Jan. Jeg er ikke hornmann, men likte veldig godt det jeg hørte i går. Røska godt gjorde det også - mye luft i bevegelse når den AN ampen i kombo med basampen får boltre seg sammen. Veldig bra Jan og gratulerer :) :)

mvh
    lassemann
    Takk takk :)

Det moier seg til serru. TTT men det nærmer seg ;)
    Jaggu ble du den første som fikk høre NSA "in action"

/jan"altannetennmisfornøyd"olsen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.498
    Torget vurderinger
    23
    Tør jeg anbefale en god tidtrøyte:

1. Stapp en LP-plate til vask i nevnte maskin
    2. Legg en CD i serveren og aktiver "rip"
    3. Finn frem nytt innercover til LP som snart er ferdigvasket
    4. Ta en stor slurk øl
    5. Ta ut ferdig vasket/tørr LP
    6. Ny slurk øl - lett å bli tørst av slikt hardt arbeide, samt inspirert av de flytende væsker...
    8. Den nu garantert tørre LP plasseres i nytt innercover og tilbake i sitt originale cover
    9. Den nu ferdig rippede CD plasseres tilbake i sitt cover, og kopien arkiveres.
    10. Ny slurk øl kombinert med en ørliten svelg singel malt, den har du gjort deg fortjent til!

Slik kan prossesen gå, og gjentas etter behov/kapasitet!

Alle snakker om Birkebeiner'n; for noe meningsløst toskeskap... Dette er mye bedre - Sluket's " Rippebælmer'n" (c) Sluket ;D ;D

Du klarer greit 10-15 sett pr. økt, er du i storform slik som meg så er 25-30 ikke umulig...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er med på "spleis" av vasker... :). Skal ta med litt musikk med riv i til deg Jan... De der "blanda-kor" skivene dine er litt ymse.. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    Jeg er med på "spleis" av vasker... :). Skal ta med litt musikk med riv i til deg Jan... De der "blanda-kor" skivene dine er litt ymse.. ;D
    Musikk med riv, det kan bli interesant 8)

Ang vasker. Legger ut en post under østfold hifi en av dagene.

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.710
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja Klipsch-horn er ganske sleivete og upresis i original, med en midbass som farger og maskerer langt opp i øvre mellomtone(minst) og en lett giftig topp
    de som har byttet til feks JBL 1 toms driver i nytt horn, bør få oppleve hva en skikkelig 2 tomsdriver kan prestere av godlyd og smekk!
    Marchand bratt lavpassfilter og dedikert bassamp gjør garantert susen, som det og gjorde hos meg på Trio setupet
    mvh
    Leif

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    LMC skrev:
    ja Klipsch-horn er ganske sleivete og upresis i original, med en midbass som farger og maskerer langt opp i øvre mellomtone(minst) og en lett giftig topp
    de som har byttet til feks JBL 1 toms driver i nytt horn, bør få oppleve hva en skikkelig 2 tomsdriver kan prestere av godlyd og smekk!
    Marchand bratt lavpassfilter og dedikert bassamp gjør garantert susen, som det og gjorde hos meg på Trio setupet
    mvh
    Leif
    I grove trekk ja ::)

JBL og bassamp - burde vært påbudt i endel anlegg (ala mitt)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Legge ut en post ang det vi snakket litt om i går, ta det derfra. Er ganske sikker på at flere blir med på ett "spleise-party"
    Jo, testa den der hold inne knappen, og den piper inn til 5 ganger som øker lengden på vaskinga. Rensa også filteret (svampen på siden), der samler alle partikler og støv som forsvinner fra plata seg. Mye dritt! Gått tom for vann nå, så svinger innom Biltema og kjøper litt mer destilert vann..

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    JanR skrev:
    Jo, testa den der hold inne knappen, og den piper inn til 5 ganger som øker lengden på vaskinga. Rensa også filteret (svampen på siden), der samler alle partikler og støv som forsvinner fra plata seg. Mye dritt! Gått tom for vann nå, så svinger innom Biltema og kjøper litt mer destilert vann..

mvh
    lassemann
    Gull, da har vi lært noe nytt. Manualer er for pyser ::)
    Godt du tenkte på svampen for det gjorde ikke jeg :-X

Du får se om du finner noen skikkelig møkkete plater så den får kjørt seg litt, hør gjerne på skiva før og etter :)

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for igår. Selvom jeg måtte plage dyrene i heimen og kjerringa med 30 min. tomprat så hadde JEG det iallefall trivelig ;D... Med bassampz ble utrykket " You have been Klipsched" mer fremtredende. Ja, det er fint med fastere og kontant bass, men flyten i diskantområdet gjør det meste for meg i lytteopplevelsen hos deg. Mer av alt ja, men og i rette porsjoner som lett lot seg justere.. Og plate blir kanonfet når den er på plass... På toppen av alt er du en progrock-mann så det ble litt av det og, toppers ;D

At jeg eksponerte deg for litt mezzosopran som sang opera var faktisk noe du overlevde gladd. Både du og anlegget :).

Vi prekas :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Beklager ventinga, masete efta i går. Jentungen hadde fotballkamp og far måtte være sjåfør.

Må innrømme at det er første gangen det har blitt spilt Opera på noen av mine anlegg - ht's ;)
    Som ikke det var nok - det var faktisk ett fint stykke musikk som ble spilt. Anlegget overlevde.
    Motorpsycho, skuffer aldri.

Skal huke opp en av 2A3 ampene i kveld, innbiller meg de vil spille enda bedre på toppene enn P1SE.
    Og må huske å ta ett par bilder ::)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og HCS hadde med seg den her i går ;)

Uvasket og full av fingermerker ::)

Takk for rask levering HCS :)

Få "vasket" den litt, og finne en smart - enkel måte å få festet den på.
    Borre hull og skru skjønte jeg var en dårlig ide, lime fast ?
    Evt borre 4 hull, i hjørnene, og bruke gjennomgangs "bolter" i messing eller noe ?

Edit. Corian.

http://en.wikipedia.org/wiki/Corian

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Sikker på at tech-7 aldri slipper taket Jan. :p

Opera ja? Kanskje på tide det også. ;-)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    halla janr, lenge siden jeg har vært innom her nå, åssen gåre med filteramps?
    like bra som de greiene du lånte av bho?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Ikke aktuelt :)
    "knotten" vil vol pot er senket inn i front. Lime fast front med tech 7 og man skal slite med å få den (knotten altså) ut/av igjen for å si det pent.
    Silikon, noen små klæddær her og der, kanskje. Heller litt mot 4 messing skruer igjennom front, matcher AN da vettu ;)

shaunv skrev:

Nja og nja :p

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    mesut skrev:
    Hei sjefen :)

Tja, er vel ikke dårligere tror jeg. Litt annerledes nå som jeg bruker Altec toppene, med Birger sine BD amper ble original toppene brukt. Ikke så mye å si for bassen sier dere....joda for det meste forandrer seg i mer eller mindre grad når man kjører med andre topper/drivere/amper ;) Bassen er der, kjekt med muligheten for å stille nivå au. Pils og SM inn, mere bass ut ::) Så sånn i det hele, veldig nøyd så langt.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    "knotten" vil vol pot er senket inn i front. Lime fast front med tech 7 og man skal slite med å få den (knotten altså) ut/av igjen for å si det pent.
    Silikon, noen små klæddær her og der, kanskje. Heller litt mot 4 messing skruer igjennom front, matcher AN da vettu ;)

shaunv skrev:

/jan
    Var vel kanskje ikke helt seriøst ment. ;-)
    Hva med å bruke sånn "tyggegummi"? Husker ikke navnet i farta. (Blue Tech heter det vel?)Det sitter jo rimelig godt fast, og vil samtidig aldri tørke slik at du alltids kan klare å lirke det av etter behov.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

shaunv skrev:

/jan
    Var vel kanskje ikke helt seriøst ment. ;-)
    Hva med å bruke sånn "tyggegummi"? Husker ikke navnet i farta. (Blue Tech heter det vel?)Det sitter jo rimelig godt fast, og vil samtidig aldri tørke slik at du alltids kan klare å lirke det av etter behov.
    Ang opera og evt klassisk, klar for alt jeg. Liker jeg det ikke slår jeg bare av og spiller det ikke mere. Enkelt og greit, men er ikke redd for å prøve.

Mjo, det er ett alternativ. Veier litt den fronten, vet ikke om det blir sig i den med BT ?

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Mjo, det er ett alternativ. Veier litt den fronten, vet ikke om det blir sig i den med BT ?
    Hvor mye vekt vil det si? Koster ikke så mye å prøve. Evt kan du lage en "juksekant" på undersiden. ;-)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    Hvor mye vekt vil det si? Koster ikke så mye å prøve. Evt kan du lage en "juksekant" på undersiden. ;-)
    Her skal det ikke jukses ffs.
    Verdt ett forsøk kanskje.

BT, silikon, bolter. Andre ?

Når det er sagt, vil jo gjerne prøve så langt det går å unngå å ha bolter - skruer synlig i front. Men må ha muligheten til å få av fronten igjen, uten å måtte gå til med slegge.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hva med å lime på en tynnmetallplate på baksiden det går bolter igjennom som kan skrus fast på innsiden av kabinettet?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Skru fronten fast fra baksiden. Enkelt og greitt og usynlig.
    shaunv skrev:
    Hva med å lime på en tynnmetallplate på baksiden det går bolter igjennom som kan skrus fast på innsiden av kabinettet?
    Det er gjort med fronten som står der nå H.R
    Men ble halveis anbefalt å ikke borre - skru i fronten. Ikke vet jeg, corian kjenner jeg ikke, treverk kjenner jeg.

Som sagt :)

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen skruing Jan...Fikk eksplisitt beskjed om at da kunne den sprekke. Silikonlim ble anbefalt. :).. Så her tar du feil HR ifht DENNE plata.. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    Noe i den duren ja :)

HCS skrev:
    Ingen skruing Jan...Fikk eksplisitt beskjed om at da kunne den sprekke. Silikonlim ble anbefalt. :).. Så her tar du feil HR ifht DENNE plata.. 8)
    Da prøver man andre alternativer.

Lime eller skru i fra front. Iaf det enkleste, tror jeg.

/jan
    Bore fra bakkant og lime inn små pinnebolter med gjenger, kanskje?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Bore fra bakkant og lime inn små pinnebolter med gjenger, kanskje?
    Det er en tynn fronplate bak FRONTPLATA, der sitter skruene (skrudd bakenifra), så med treverk er det ett ikke-problem. Med corian tydeligvis ett problem.

Gjennomgangsbolter, det er trangt inni kassa au så det må selvsagt sjekkes - måles i hue og ræva før man planlegger for mye. Men det burde ikke være noe stort problem.

Lime, ikke noe problem med det jeg men vil ha muligheten til å kunne fjerne frontplata uten altfor mye dill dall.

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Limer du corian til eksisterende front, kan du fremdeles skru det hele av. ::)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    mesut skrev:
    Hei sjefen :)

Tja, er vel ikke dårligere tror jeg. Litt annerledes nå som jeg bruker Altec toppene, med Birger sine BD amper ble original toppene brukt. Ikke så mye å si for bassen sier dere....joda for det meste forandrer seg i mer eller mindre grad når man kjører med andre topper/drivere/amper ;) Bassen er der, kjekt med muligheten for å stille nivå au. Pils og SM inn, mere bass ut ::) Så sånn i det hele, veldig nøyd så langt.

/jan
    goodie.
    btw hva står nsa for?
    nakkeslagamps?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    HCS skrev:
    Er den såpass tynn ja.
    Ikke plass til å forborre og lime fast et kort gjengestag heller?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn