Veldig fortjent iflg meg selvLille_Adam skrev:Kos deg på sofa'n, det er vel undt og sikkert vel fortjent.![]()
Må vel nesten få deg opp her en tur også.Hvordan jobber du fremover ?
/jan
Veldig fortjent iflg meg selvLille_Adam skrev:Kos deg på sofa'n, det er vel undt og sikkert vel fortjent.![]()
Da må vi vel få ordnet til noeLille_Adam skrev:Fri ei uke, fra i dag av. På igjen kommende fredag med andre ord.
Sånn ska det værra, you go Jan.JanR skrev:Tenkte bare jeg skulle si at jeg koser meg med musikk nå om dagen.
Ikke noe nytt i hus,ikke noe nytt under planlegging.
Så det så !
/jan
Skrinlagt delefilter-prosjektet eller?JanR skrev:Tenkte bare jeg skulle si at jeg koser meg med musikk nå om dagen.
Ikke noe nytt i hus,ikke noe nytt under planlegging.
Så det så !
/jan
Det kommer under kategorien "gammalt nytt" :BHO skrev:Skrinlagt delefilter-prosjektet eller?TTT....... ;D
Jeg husker jeg lurte på om jeg kom til å få bygget ferdig horna mine før du fikk bygget disse filtrene. - Jammen klarte jeg ikke en RIAA og et sett BP monoblokker også.....og jeg er ikke spesielt rask ;DJanR skrev:Det kommer under kategorien "gammalt nytt" :BHO skrev:Skrinlagt delefilter-prosjektet eller?TTT....... ;D
8)
/jan
Nå føler jeg at..hmm..ting har gått litt tregt her :-[Erland skrev:Jeg husker jeg lurte på om jeg kom til å få bygget ferdig horna mine før du fikk bygget disse filtrene. - Jammen klarte jeg ikke en RIAA og et sett BP monoblokker også.....og jeg er ikke spesielt rask ;D
Har aldri tanken slått deg: "Hva om jeg gjør slik eller sånn - hvor mye bedre blir det da?" ?HoJ skrev:Men hvorfor forandre noe, hvis en nyter musikken slik det er?
HoJ er en skap tweeker (hehe)Erland skrev:Har aldri tanken slått deg: "Hva om jeg gjør slik eller sånn - hvor mye bedre blir det da?" ?HoJ skrev:Men hvorfor forandre noe, hvis en nyter musikken slik det er?
Jeg også,kan kun bli bedre som jeg har forstått detErland skrev:Jeg var bare litt nysjerrig på hva oppgraderingen av filteret ville gjøre med lyden.
Synd du ikke fikk anledning til å komme over i morgen, for da kunne vi loddet sammen disse filtrene over et glass malt eller tre.
Hadde blitt greier sjønner'u ;D
Derfor skal det bygges nye filtre.HoJ skrev:Men hvorfor forandre noe, hvis en nyter musikken slik det er?
Er dettte noe du skal gjøre i år ?JanR skrev:Derfor skal det bygges nye filtre.HoJ skrev:Men hvorfor forandre noe, hvis en nyter musikken slik det er?
I mange tilfeller kan det slå ut begge veier.Når det gjelder nye filtre til Fort'ene så føler jeg meg veldig sikker på at det blir til det "bedre"
Erland har vært til stor hjelp,klipsch forumet også en ressurs når det gjelder denslags.
Kommer nok til å si i ettertid "hvorfor i svarte bygde jeg ikke filtrene før..."
/jan
Det er iaf noe som skal gjøres i år ;Drolfozzy skrev:Er dettte noe du skal gjøre i år ?![]()
Gutten har da ambisjoner må vite. ;Drolfozzy skrev:Er dettte noe du skal gjøre i år ?![]()
Hehehe.Erland skrev:Ta ut elementene, sett deg i høytalerkassa og padle over fjorden, så skal Birger og jeg ta på oss luene våre og lodde sammen dette på 0-komma-nix ;D
Andre sia av fjorden.....HortenJanR skrev:Hehehe.Erland skrev:Ta ut elementene, sett deg i høytalerkassa og padle over fjorden, så skal Birger og jeg ta på oss luene våre og lodde sammen dette på 0-komma-nix ;D
Nesten så jeg blir fristet til å møte Birger i Moss og overlevere delefilter komponentene
/jan
Selvsagt,innimellom glemmer jeg at du bor på den siden :-[BHO skrev:Andre sia av fjorden.....Horten![]()
![]()
Så det fungerte bra? Grei pick up du brukte ?JanR skrev:Har en Luxman PD264 på lån,godt med vinyl lyd i stua igjen
Om den blir vil tiden vise,det som er sikkert er at platespiller er kommet for å bli.
Mere info og bilder kommer etterhvert.
/jan
JanR skrev:Må innrømme at det låter ikke galt med AT150E PU'n
Fått satt platespilleren på hylla si og "dempet" hylla.
Fortsatt ikke fått Cambridge riia'n til å fungere....
Godt man har Classê pre'n stående
Skal få prøvd Shure N91ED en dag også,må har ha noe å sette nåle i.
Må si det igjen,det er herlig med vinyl lyd i stua.
Finne ut hvem PU man skal ha så er det bare å begynne å bunkre plater 8)
/jan
Bare hyggelig å være til nytte; er ikke så ofte det skjer.JanR skrev:en stor takk til lille_adam som var en engel og svingte oppom...
Vi får finne på noe ja,nysgjerrig på Shure.Verdt ett forsøk.jukes skrev:
Du får komme og hente et 75 hus og så får tilpasse dette etter 91ed nåla.
Skjære vekk litt av plastiken så passer nåla. Har en Grado med trehus,men er usikker på om denne passer til armen Jan. Den har ikke gått mange timene.
Mvh Roar
Ikke uenig med deg der gettLille_Adam skrev:Syntes absolutt det var potensiale å spore i forhold til vinyl, selv om det ikke ble helt forløst der og da. Det låt slett ikke verst med AT150E og drivverket er jo flott, men som før sagt så virket armen som et veldig svakt ledd. Mye slark og ikke så tillitsvekkende, men med en bedre en så tenker jeg godlyden vil spre seg i stua. Morro var'e okke som!
Sier takk for det.rolfozzy skrev:Du kan låne DV10X4og prøve hvis du vil, Jan. Men det spørs kanskje om det blir noe bra resultat hvis armen er dårlig. Men da har du prøvd ihvertfall.
Jeg kan da ikke planlegge så langt framover. Men jeg skal se hva jeg kan få til.JanR skrev:Da var AT150E levert tilbake.En bra MM det her helt klart.
Teste Shure i kveld,91ED.Passer nok bra til armen.
Har noen timer alene her fredags kveld rolfozzy.Har du lyst å svinge innom med DV 10x4 så gjør gjerne det
/jan
Ikke om men hvemrolfozzy skrev:Jeg kan da ikke planlegge så langt framover. Men jeg skal se hva jeg kan få til.
Hvor mange pickuper må du prøve før du finner ut om du skal ha platespiller ?
Kommer man noen gang i havn ??? 8)rolfozzy skrev:Dette virker jo bra Jan. Er du i havn når det gjelder spiller, pick up og riaa nå ?
JanR skrev:Da var Luxman PD264 på plass i heimen
Takk til Roar som har hjulpet/sparket meg i gang.
.
Det låt bra hos Roar,håper den spiller minst like bra her
/jan