Audion riaa;
Det meste er vel sagt når det gjelder den her karen av gutta som eier en, RolfOzzy og Slorbak.
Løp og kjøp er ett ord som går igjen
Eksemplaret som står her er lånt av R.Solhaug som igjen har lånt av Pål @ stereolab.
Takk guttær.
Brukt den her hos meg på Micro Seiki BL-51 m/DV20 low mc pu og igjennom en Audio Innovations Series 800 step up.
Og en Luxman PD-264 m/DV10x5 high mc pu.
Amper, AN M2 pre/Svampen (2A3) og AN Meishu int. 300B som igjen mater ett par Klipschorn.
Tok meg ca.30 sekunder å høre at i den her bor det mye godlyd.
Første som slo meg var hvor utrolig frisk den var, rene racer'n
Luftig-spenstig-spilleglede er også ord som popper inni hodet mitt hver gang jeg hører på den og det har blit noen timer med den, mildt sagt.
Det som overrasket meg mest tror jeg nok var hvor bra den spilte nedover
uten å bli slitsom/vulgær. Stålkontroll her hos meg.
Den er varm uten å bli "rørete", musikalsk (i mine subjektive ører), og spiller veldig engasjerende.
Til prisen, som det har vært nevnt mange ganger, ett røverkjøp mener nå jeg.
6500,-kr inkl.rør.
Nå har ikke jeg prøvd så mange dyre fancy riaa's når sant skal sies. Etter at den her kom i hus ser jeg heller ikke noe poeng i å lete så mye mere eller prøve så mange andre.
Vil påstå at den løftet Luxman spilleren ett par divisjoner også. En grens hvor bra en gammel og billig Luxman kan spille selvsagt men med Audion og DV10x5 ble det faktisk ganske artig
Den leveres med noen russiske 6922 ekvalenter som faktisk spiller veldig bra.
RolfOzzy og Slorbak har testet med andre rør så føler de for å legge ut noen erfaringer med de er det bare å skrive i vei.
Bare noen små tanker sånn en søndagsmorgen
ps: har bestilt meg en
/jan