Takkergrelv skrev:Flott JBL-blue!!!
Blir kjempefine
Mente 1031LMC skrev:R1030 finnes ikke?
mvh
Leif
Takk og fintlasse5214 skrev:Du er dyktig HEL.
Hønn diskanter er på vei til deg i posten.
Lasse
Ellers, "for the record", så har jeg ikke satt på skjøterøret enda. Nå er det 15 cm langt.HEL skrev:Her er winisd simuleringen med 70 liter og 40 hz. Har en fin svær bassport på 11 cm i diameter og som blir 17 cm dyp. Håper den passer i dybden. f3 er på 60 hz men jeg regner med at du vet hva du gjør Grelv :
ser slik ut jaHEL skrev:Lurer på om jeg har montert horna slik at de sprer i høyden og ikke bredden?
Jeg brukker tabbewago eller håndbrekkwago som vi kaller det ved prøving av komponenter.Veldig praktisk. Vi elektrikkere bruker det 8) mvh. GuitHEL skrev:Takker og bukker
Da er det midlertidige filteret ferdig. Har ikke loddet komponentene, bare tvinnet bena fy meg
Bruker et LR 2 ordens filter ved 800hz
Har variabel L-Pad på horna, det er kjekt.
Det er en ting jeg lurer på med sugefilteret, R1030 er på 0 ohm? Jeg droppet da et komponent der. Stemmer det Espen?
Nå tenkte jeg på Koblingsboks i en annen sammenheng kanskje!HEL skrev:Boks?
Er ikke det hornet symetrisk da? 100 grader spredning i horisontal og vertikalplanet? Flotte høyttalere ihvertfall.LMC skrev:ser slik ut jaHEL skrev:Lurer på om jeg har montert horna slik at de sprer i høyden og ikke bredden?
mvh
Leif
R1031 finnes egentlig ikke. Den representerer bare seriemotstanden i spolen.HEL skrev:Mente 1031
Jepp.LMC skrev:ser slik ut jaHEL skrev:Lurer på om jeg har montert horna slik at de sprer i høyden og ikke bredden?
mvh
Leif
Kurven for venstre ser jo veldig bra ut!!HEL skrev:Slik ser kurvene ut med deling på 800 hz og L-Pad på en 3/12 dels omdreining: