Har i dag laget filter som deler 8khz mellom diskant og mellomtone (24 db LR) etter oppskrift fra Grelv.
Den aktive delingen i Lyngdorfen er stilt på 800 hz (12 db LR). Det eneste jeg ikke har justert er delay (som skal være på 311 mm).
Har kjørt en grundig Roomperfect kalibrering igjen og det låter meget bra. Romkorreksjonen kan skrus av og på med en knott mens jeg lytter og jeg kan på bakgrunn av kurvene til mellomtonedriveren i TAD hornet og med ørene høre at korreksjonen fra 800 hz og oppover er minimal. På bassene derimot er det kjørt på med noe EQ. Synd at Lyngdorfen ikke kan vise hva som eksakt er gjort.
Forsterkerne til bassene er åpenbart for svake, det må jeg gjøre noe med. Har en liten dialog med Roar M om noe custom made, men det koster.....
Skal også bygge passivt filter mellom bass og mid. Før det må det måles. Tatt i betraktning behovet for EQ så vet jeg ikke helt om jeg kommer i mål med passivt filter der eller hva Grelv?
Det å kjøre hele registeret gjennom AD-DA i Lyngdorfen er med en liten bismak, særlig fordi jeg spiller vinyl.
Har funnet et alternativ som kan kjøres på bassene mens mid/high kjøres passivt analogt, kanskje det hadde vært noe?
Den koster kr 6000,- hos AVshop og har både romkorreksjon og manuelle innstillinger. Dersom man kan kjøre romkorreksjon og samtidig justere på korreksjonen er dette veldig interresant.
DSPeaker-Anti-Mode 2.0 Dual Core
http://www.dspeaker.com/fileadmin/datasheets/dspeaker/AntiMode20DualCoreEng.pdf