De derre skumgummi greiene har jeg 8 stk av også...hjelper ikke en dritt, så bare skrot de eller bruk de i et annet rom hvor frekvensrespons ikke er et tema De demper bare deler av fekvensområdet og dermed besudler de JBL-klonene dine.
"30 cm nedhengt" = henger 30 cm fra veggen?
Da dataene er for tale. Man kan glemme de til vårt bruk. Her er et eksempel på hvordan 40 mm rockwool (uten luftrom vel og merke) demper. Enkelte typer skumgummi demper enda dårligere."30 cm nedhengt" = henger 30 cm fra veggen?
Om man bygger hjørnefeller med isolasjonstrekant, vil det kunne bli en mellomting mellom nedhengt og oppsatt dersom man passer på bruke hønsenetting eller plater for å bygge hyller slik at isolasjonen ikke ligger oppå hverandre og komprimeres?
Tja. Så aldri noen målinger. Mange som har tanker som de prøver ut, men det er meste er velprøvd og dokumentert.Da er det membran/sandwich/hjørnekonstruksjon som Low-Q har beskrevet et sted på sentralen som antageligvis er den beste for bassfelling? (Han beskriver hvordan en tett membran bremser de lave bølgelengdene når brukt sammen med akustikkplater)
Som allerede nevnt: Det beste ville IMO være å dele mellomtonehornet helt passivt: både highpass og lowpass-delen.Fredrik:
Det er et par utfordringer med digital korreksjon nemlig delay på +/- 1 ms. Dersom high pass delen skal være analog så bør jo den forsinkes og det er vel umulig? ......
1 mnd eller 2.Se der ja. Du får si fra når du blir lei av B4 etter å ha fått den. Er sikker så dårlig at du kan selge den skitbillig til meg med en gang.
når ventes denne inn?
PS lås døren så ikke junior swapper i et upåaktet øyeblikk
power til junior!
hvorfor skal ikke han ha et sub-horn og, når gutta mine har det?
her er tegningene:
http://musikkweb.no/gfx/Bass00spesifikasjonsark.pdf
mvh
Leif
PS funker best med 2 !
Har ikke kommet igang med målinger da jeg ikke helt skjønner setupen i ARTA. Jeg er klar som et egg med splitter ny Behringer målemic og det hele. Ja ja, Rach 3* låter ikke dumt via Lyngdorf heller.Godt å se at det er liv! Er du på målinger?
Hmmm, min El34 se amp har volum pot, er det å anbefale å fjerne dens funksjon å koble utenom denne?en volumkontroll vil jo endre impedansforholdet mellom pre og effekt
ikke var den av særlig høy kvalitet heller
dessuten flere kabler, kontakter etc
fordi om mange amper har volum-pot på inngangen, betyr det ikke at det er spesielt smart
Jeg tror også det kan være en god ide å todele bassen. Grunnen til det er at du slipper den lange avstanden fra det nederste basselementet opp til hornet ved delefrekvensen, og sannsynligvis får bedre integrering mellom horn og bass.Som en liten huskelapp til meg selv må jeg legge ut en link til den tekniske manualen til JBL Everest DD6600: http://www.jbl.com/resources/Brands...s/en-US/TechnicalSheet/Everest DD66000 ts.pdf
Her er det flere artige løsninger i delefilteret som jeg skal implementere i mine etterhvert; batterilading av kondisene, trinnløs nivåregulering av high, jumper-regulering av mid, 3,5 veis deling hvor nederste bass kun spiller opp til 150 og øverste bass hele veien nedenfra og opp til 6-700 hz. På sikt blir det vel også Beryllium på meg he he.
Her vises halvdelingen av bassen i Everest (et enkelt 6db filter) som gir et etterlengtet løft på 6 db under 150hz. Jeg vil tro det er en god løsning i passive filtere.......eller hva Grelv?
Vis vedlegget 144094