L
larkus
Gjest
Off topic dette her, men la gåRoDa skrev:Har en Harvester i veggen fortsatt. Må ha det, bare må ha det. ;D :-X
R
Disse Harvesterene dine Roda, er de med jordet eller ujordet støpsel?
mvh
larkus
Off topic dette her, men la gåRoDa skrev:Har en Harvester i veggen fortsatt. Må ha det, bare må ha det. ;D :-X
R
Jeg var veldig oppmerksom på volumet. De ble testet på samme volum. For meg så hørtes det ut som gain var identisk.Sonny:
Prøv og nivåmatche volumet så godt du kan når du sammenligner. Det er veldig mye å si.
Det er i praksis ikke mulig å matche gain nøyaktig "på øret", det er vel anbefalt at det skal være matchet til +/- 0.1dB, da må det et måleapparat til.Sonny skrev:Jeg var veldig oppmerksom på volumet. De ble testet på samme volum. For meg så hørtes det ut som gain var identisk.
RoDa skrev:3 - Nettopp. Det er nok bare at fjøsmekket ditt har fjernet masse "unødvendige" komponenter som faktisk har en funksjon å filtrere vekk digitalstøy, og da slipper støyen gjennom til høyttalerne og lager "raffinement"
Synd du skal fjøsmekke denne nye spilleren din også, du får nyte den så lenge det varer.
;D ;D ;D R
vredensgnag skrev:Jeg påstår at det ikke er forskjell på SIGNALET inntil det når DAC og ev. etterbehandles i komponenten, før det sendes til analoge utganger.
Nei, det syns jeg ikke vi skal. Da blir jo hobbyen vår litt i kjedeligste laget.Espen R skrev:Men vi ønsker gjerne ikke å avkle alle illusjonene våre.
Tudlan og tøysan. Presis det samme, innenfor parametre som er relevante for oss, i2S leverer det samme, fra alle enheter. Så kan man begynne å rote, og det er det også enkelte som gjør.R.S. skrev:vredensgnag skrev:Jeg påstår at det ikke er forskjell på SIGNALET inntil det når DAC og ev. etterbehandles i komponenten, før det sendes til analoge utganger.
Heller ikke riktig. Det er (desverre) stor forskjell på hva ulike cd-drivverk leverer.
Mvh. RS
NÅ tror jeg en bolle er på sin plass! Det er altså IKKE forskjell på drivverk heller? TØV!!!vredensgnag skrev:Tudlan og tøysan. Presis det samme, innenfor parametre som er relevante for oss, i2S leverer det samme, fra alle enheter. Så kan man begynne å rote, og det er det også enkelte som gjør.R.S. skrev:vredensgnag skrev:Jeg påstår at det ikke er forskjell på SIGNALET inntil det når DAC og ev. etterbehandles i komponenten, før det sendes til analoge utganger.
Heller ikke riktig. Det er (desverre) stor forskjell på hva ulike cd-drivverk leverer.
Mvh. RS
http://en.wikipedia.org/wiki/I²S
Det er data som skal leses og overføres. Det går helt utmerket - det er hvordan data behandles som er avgjørende.lars_erik skrev:NÅ tror jeg en bolle er på sin plass! Det er altså IKKE forskjell på drivverk heller? TØV!!!vredensgnag skrev:Tudlan og tøysan. Presis det samme, innenfor parametre som er relevante for oss, i2S leverer det samme, fra alle enheter. Så kan man begynne å rote, og det er det også enkelte som gjør.R.S. skrev:vredensgnag skrev:Jeg påstår at det ikke er forskjell på SIGNALET inntil det når DAC og ev. etterbehandles i komponenten, før det sendes til analoge utganger.
Mvh. RS
Det påstås også at enkelte drivverk ser dypere inn i CDen og får med seg 1-tall og 0-er andre ikke ser.larkus skrev:Hvorfor finnes det noe som kalles feilkorreksjonskretser i CD-drivverk? Det påstås at jo mer disse er i aktivitet, jo dårligere blir lyden.
mvh
larkus
Det VG sier her er såkalt "empirsk" innenfor fysikken - signalet fra laseren er jo en internasjonal patentert standard - om det var ulikt kunne ikke en CD plate bli lest. Derfor er sitatet fra VG helt korrekt. Der våknet teroriskallen i meg igjen.Datastrømmen fra plastskiva er helt uberørt av hvor mye stash og dill du tilfører drivverket, den forblir identisk. Du kan påstå ting om stabilitet, driftssikkerhet, driftsvarighet osv., som er relevante -- men uten innvirkning på datastrømmen.
Det fine med å spille fra harddisk er at en kan sjekke hvert spor opp mot en database for å se om alt er korrekt, det gjør ikke en cd spiller.vredensgnag skrev:Det påstås også at enkelte drivverk ser dypere inn i CDen og får med seg 1-tall og 0-er andre ikke ser.larkus skrev:Hvorfor finnes det noe som kalles feilkorreksjonskretser i CD-drivverk? Det påstås at jo mer disse er i aktivitet, jo dårligere blir lyden.
mvh
larkus
larkus skrev:Off topic dette her, men la gåRoDa skrev:Har en Harvester i veggen fortsatt. Må ha det, bare må ha det. ;D :-X
R
Disse Harvesterene dine Roda, er de med jordet eller ujordet støpsel?
mvh
larkus
1/3 av innholdet på CD-platen er "musikk", resten er redundans for feilkorrigering. Om det var så ille, så burde CD-plater låter dårligere og dårligere jo mer slitt de blir, men det er det jo ingen som har hevdet enda meg bekjent.larkus skrev:Hvorfor finnes det noe som kalles feilkorreksjonskretser i CD-drivverk? Det påstås at jo mer disse er i aktivitet, jo dårligere blir lyden.
R.S. skrev:RoDa skrev:3 - Nettopp. Det er nok bare at fjøsmekket ditt har fjernet masse "unødvendige" komponenter som faktisk har en funksjon å filtrere vekk digitalstøy, og da slipper støyen gjennom til høyttalerne og lager "raffinement"
Synd du skal fjøsmekke denne nye spilleren din også, du får nyte den så lenge det varer.
;D ;D ;D R
Dette er ikke riktig. Nokså innlysende; etter D/A-convertere er signalet ikke lengre digitalt men analogt og behøver dermed ingen digitalfiltrering, da bortsett fra standard DC-filter. Mange spillere lyder derimot så flisete og umusikalsk at det kan være kledelig å dempe dem ned, det er en annen sak.
Med ufitrert hilsen RS
Nei, det tror jeg ikke har blitt hevdet.nb skrev:1/3 av innholdet på CD-platen er "musikk", resten er redundans for feilkorrigering. Om det var så ille, så burde CD-plater låter dårligere og dårligere jo mer slitt de blir, men det er det jo ingen som har hevdet enda meg bekjent.larkus skrev:Hvorfor finnes det noe som kalles feilkorreksjonskretser i CD-drivverk? Det påstås at jo mer disse er i aktivitet, jo dårligere blir lyden.
Tja, siden det ble hevdet at NN trengte fra 200 til 1000 timer innspillingstid, så er det jo en mulighet for at folket tar feil på det punktet ang andre spillere også.RoDa skrev:Nei, det tror jeg ikke har blitt hevdet.
Men at de trenger innspilling er heldigvis alment anerkjent.
Nå er det vel cdplatene som er anerkjent at behøver innspilling, spillerne er mer uklart.nb skrev:Tja, siden det ble hevdet at NN trengte fra 200 til 1000 timer innspillingstid, så er det jo en mulighet for at folket tar feil på det punktet ang andre spillere også.RoDa skrev:Nei, det tror jeg ikke har blitt hevdet.
Jeg synes det er imponerende at NN holder i 1000 timer ;Dnb skrev:Tja, siden det ble hevdet at NN trengte fra 200 til 1000 timer innspillingstid, så er det jo en mulighet for at folket tar feil på det punktet ang andre spillere også.RoDa skrev:Nei, det tror jeg ikke har blitt hevdet.
Du tuller nå regner jeg med?RoDa skrev:Nå er det vel cdplatene som er anerkjent at behøver innspilling, spillerne er mer uklart.
Jeg tviler på at han tuller. Det er strenge straffer for å tulle på HFS ;Dnb skrev:Du tuller nå regner jeg med?RoDa skrev:Nå er det vel cdplatene som er anerkjent at behøver innspilling, spillerne er mer uklart.
Enda verre enn du tror. HK$ 17,50 er ca. kr 14,50 Harde realiteter dette herlars_erik skrev:Da har jeg "lært" at mitt esoteric-drivverk ikke er noe bedre enn et til 17,50,-
Hvilken erfaring er det snakk om?lars_erik skrev:Da har jeg "lært" at mitt esoteric-drivverk ikke er noe bedre enn et til 17,50,-
Ja,ja..... :
Og de som hevder slikt, har selvsagt erfaringsbakgrunnen i orden, for vi snakker vel ikke om ting vi ikke har greie på, gjør vi vel...?
Har du hørt om Reed-Solomon og 8-14-modulering?lars_erik skrev:Og de som hevder slikt, har selvsagt erfaringsbakgrunnen i orden, for vi snakker vel ikke om ting vi ikke har greie på, gjør vi vel...?
Dette trodde nok mange på da CD først ble lansert, digitallyd var jo matematisk beviselig feilfri. Noen har kommet videre, f.ex ved å etterprøve teoriene i godt selskap.vredensgnag skrev:Tudlan og tøysan. Presis det samme, innenfor parametre som er relevante for oss, i2S leverer det samme, fra alle enheter. Så kan man begynne å rote, og det er det også enkelte som gjør.R.S. skrev:vredensgnag skrev:Jeg påstår at det ikke er forskjell på SIGNALET inntil det når DAC og ev. etterbehandles i komponenten, før det sendes til analoge utganger.
Mvh. RS
Vil anbefale en bolle nå.Anonym skrev:Hvilken erfaring er det snakk om?lars_erik skrev:Da har jeg "lært" at mitt esoteric-drivverk ikke er noe bedre enn et til 17,50,-
Ja,ja..... :
Og de som hevder slikt, har selvsagt erfaringsbakgrunnen i orden, for vi snakker vel ikke om ting vi ikke har greie på, gjør vi vel...?
En 900 kroners Blu-ray spiller leser av mye mer informasjon en cd spiller feilfritt. Et cd-drev til pc leser og skriver feilfritt med opptil 50x hastighet av et vanlig cd drivverk.
De fleste har erfaring med drivverk i en eller annen form...
NN gruste også Teac-rigg til 200k i følge noen.lars_erik skrev:Min dCS Puccini GRUSER alt jeg har hatt før, og det er en del-fra low-end til high-end.
Blir litt for dumt dette..
Man får kjøpt øreskylling på apoteket...nb skrev:NN gruste også Teac-rigg til 200k i følge noen.lars_erik skrev:Min dCS Puccini GRUSER alt jeg har hatt før, og det er en del-fra low-end til high-end.
Blir litt for dumt dette..
17 kroner og femti øre? Hvor?lars_erik skrev:dCS Puccini selges for 17,50,-!
Spiller jo ikke noe bedre enn enn en Sony eller Cambridge, har jeg blitt opplyst...BT skrev:17 kroner og femti øre? Hvor?lars_erik skrev:dCS Puccini selges for 17,50,-!
Nei faen heller Du må ha mer for den. Jeg byr 21 kronerlars_erik skrev:dCS Puccini selges for 17,50,-!
;Dlarkus skrev:Nei faen heller Du må ha mer for den. Jeg byr 21 kronerlars_erik skrev:dCS Puccini selges for 17,50,-!
mvh
larkus (i fredagsmodus)
Det har vel bare blitt opplyst at drivverket gir ut akkurat de samme dataene som en Sony eller Cambridge.....lars_erik skrev:Spiller jo ikke noe bedre enn enn en Sony eller Cambridge, har jeg blitt opplyst...BT skrev:17 kroner og femti øre? Hvor?lars_erik skrev:dCS Puccini selges for 17,50,-!