Sånn. Da er lift kommet på plass etter litt måling frem og tilbake for å finne beste plassering, høyde på basen og vinkel på på lift-plattform.
Som dere ser på bilde 1 er dette en enkel sak som er satt sammen av 3 deler, og det hele monteres sammen av 1 set-skrue for lift-mekanismen og en skrue på toppen for lift-plattformens vinkel. Så den er grei å sette sammen og tilpasse for eksakte mål.
Litt av utfordringen min er at jeg har et lodd (som er ca. 2 mm i tykkelse) på armen som justeres etter pu specs. Plasseringen jeg må ha på lift er akkurat der loddet er, så derfor må den gjerne justeres ved evt. bytte av pu da loddet kan endre plassering og jeg vil få ca. 2 mm justering retning opp på plattform. Men dette er detaljer, pu byttes ikke så ofte her enda i alle fall.
Noe som kanskje kan være en utfordring er at det ikke er mye å gå på i høyden i mitt oppsett. Dette betyr at armen på lift-mekanismen er nesten helt nede på armbordet i nede-posisjon (bilde 4). Jeg må derfor lirke litt for å få fatt i den når jeg skal heve den. Ettersom jeg har en flytende spiller kan jeg derfor risikere at det blir for mye bevegelse når stylus er nedpå platen. Igjen litt detaljer, men her kan det være at jeg på sikt må finne et alternativ for å enklere få tak på armen til lift-mekanismen når den skal heves.
Utover det synes jeg den fungerer fint, armen senkes og heves på en tilfredsstillende måte. Som feste har jeg benyttet
dobbeltsidig tape fra Clas, tror nok det skal holde greit, samt at den skal være grei å fjerne hvis behov. I tillegg slipper jeg å bore hull i armbordet som er et definitivt pluss i min bok.
Liften er kjøpt av
Karmadon til 80 USD og hadde fri frakt. Et kurant produkt som faktisk koster mindre enn de fleste og har et greit estetisk utseende. Det skal sies at det svarte på toppen av lift-plattform er skinn som jeg bestilte som tillegg, da jeg ikke vil ha metall mot metall ved hev/senk. Alt i alt er jeg happy så langt, blir nok brukt en del senere i kveld
Bilder i rekkefølge: