Da er ht kabelen på plass i anlegget.
En nogenlunde stressende oslotur. Skulle handle litt klær også. Har tidligere bodd i Oslo, og det er et år siden sist jeg har vært der. Utrolig hvordan shoppemiljøet forandre seg. Jeg var på Egertorget. Nesten samtlige kleddforretningene der har vekter som enten passer på hoveddøren eller går rundt i forretningen. Noen hadde til og med egne ansatt som åpnet dører til kunder. Nesten som å reise til utlandet. Føler meg nesten som om jeg må handle noe når jeg er der inne for å ikke føle meg som en kriminell. Samtidig skjønner jeg eier veldig godt, da den type kriminialitet er blitt så utbredt. Jeg handlet en skinnjakke, ansatten sa disse jakkene må man ha to alarmer på, da det er så lett omsettlig for tyvene. :
Men det var jo ikke dette jeg skulle skrive om. Syns bare det var så store forandringer i Tigerstaden.
De nye golden dragon har stått og jobbet i mange timer den siste uken, men jeg tror ikke de er innspilt ennå.
Transparent Ultra er på lån fra Norsk audio teknikk. Singewire, så da jeg må bruke jumper's begge endene.
Spørsmålet som har ligget på lurer hele uken var om kablene er verdt prisen? Eller er det vært å spandere så dyre kabler i mitt oppsett.
Jeg må først bare nevne at signalkablen min er på rep. så bruker derfor Nordost Baldur xlr, derfor en stor nedgradering av lyden om dagen.
Jeg må bare først ta av hatten og bukker for dere gutter her inne som har klart å beskrive så ganske detaljert hvordan dere opplever og hører utstyrtet dere har. Her ligger det mange timer nedlagt med tester og lytting, ikke minst økonomisk tap eller gleder, spørs hvordan man ser på det. De fleste her inne vil vel kanskje si glede.
Dette var først og fremst rettet mot mr. Wergeland som har Tannoy Sandringham og mr. Finn M som har Transparent kabler.
Så til min opplevelse av Transparent Ultra ht kabel.
Testlåter
Dire Straits- Money for Nothing
Eva Cassedy- Fiels of Gold
Whitesnake- Judgement Day
Gary Moore-Empty Rooms
Introen til Money for Nothing har ikke vært så overbevisende som i kveld. Jeg har hørt denne introen så mange ganger at jeg sitter stortsett og venter på gitarintroen skal komme. Jeg venter og venter..... pang endelig kommer den. Det er så mange detaljer jeg har gått glipp av, og jeg har sittet i god tro at det ikke var mer i introen...hva 30k kan få frem.
Jeg kan skrive under på at Tannoyene mine ikke har har levd livet før i kveld. Den kan ikke annet enn å jobbe, ganske hardt også. Jeg opplever Sandringham som mr. Wergeland skriver. Det er en flow, (for å bruke hans beskrivelse), i bassen. Med transparent kabler er det enda mer punch og tight i bassen. Og ganskje bra punch også. Nå begynner det å ligne noe i systemet mitt. Bassen blir enda mer rask når jeg spiller Whitesnake og Metallica. Men med Eva i systemet blir det ro i lydbildet.
Når Gary Moore tar gitar soloen og holder den siste tonen i vært fall 20 sek. Perfekt i mine ører. 8)
Forsvinner sss- lyden til Eva?
JAA, det gjør det!! Kabelen runder ikke av på noen ting, den går hele veien...helt ned og opp igjen....bare herlig.
Jeg få våge å beskrive selv at jeg føler kabelene heller mot det mørke, noe som passer meg yppelig. Dcs min kan virke litt nøytral og lys. Det er en gjevn fordeling av lydbildet nå, mellomtonen er ikke like fremhevet som tidligere.
Jeg avslutter for denne gangen som et spørsmålstegn?
Er kablene verdt prisen, og er den verdt i mitt system? Jeg må bare nevne at jeg ikke har en ren dedikert pre-amp. Bør jeg tenke på det også? Hmmm. Det virke som for meg at Transparent ofte bytter modell? Stemmer det, syns ikke det er noe hyggelig å bruke 30k på en kabel som bytter modell jevnlig.
Jeg har ikke tatt bilder denne gangen, siden kablene ikke er mine...Så bilder kommer kanskje etterhvert...
Mvh.. jonlam